59 645 viestiä aiheessa

Vietnamissa olen käynyt useasti työmatkoilla, mutta Saigonissa vain kerran ekalla reissullani 1990-luvun alkupuolella. Oli ensin puhdas arvaus, mutta tarkentui heti ekan haun jälkeen. Itse olen tainnut kysyä useamminkin Hanoin museoita.

Mistä tämä landari löytyy?

Rod

Landari.thumb.jpg.d803e06b6b4accfccc1a8c7b8f279ee1.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
10 minuuttia sitten, Timo Partanen kirjoitti:

Mustangista.

Taidat Timo olla laskentaekonomi? Antamasi tieto on hyvin tarkka, mutta pelkästään sillä ei voita.

Vastauksella ansaitsee kuitenkin uuden vihjeen.

Rod :cool:

Kolmonen.thumb.jpg.9e979afa03d34e784e4854537c23b722.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
21 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Kiinan ilmailumuseo, Datangshan

Kuvat ovat joulukuulta 2010, kun kävin ekaa kertaa työmatkalla Pekingissä. Täytyihän yksi vapaapäivä viettää museolla.

Jo ekasta kuvasta tarkkasilmäinen huomaa, ettei ole aivan normaali P-51 landarin kuva. Rengas ei ole alkuperäinen ja siitä löytyy kiinalaista tekstiä ja vannekin on itäblokin vihreä. Liekö alkuperäinen?

En ole chekannut onko tuo DC-3 vai Li-2.

Länsimaisia konetyyppejä olisi löytynyt vielä lisää.

Vuoro Terolle.

Rodney

IMG_3602.thumb.JPG.76ac96dfb4b344e90f3131072ef60648.JPG

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
19 tuntia sitten, Jorma Kosonen kirjoitti:

Mistä tämä landari löytyy?

Tuotahan sinä kysyit...:cool:

Mutta asiaan, olisiko kuva Kanadasta, kun tuo Beaver ja sen takana näkyvä maasto saattaisivat viitata siihen suuntaan. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
43 minutes ago, Jari Kokkonen said:

Sininen väri viittaa mereen ja tuon tyylisiä kotia tehdään Satakunnasta? Ollaanko siis siellä?

Nyt on Jarilta hienoa päättelyä. Molemmat oikein.

1 minute ago, Topi Falkenberg said:

Kokkovuori Raumalla?

Rauma yllättäen oikein mutta ei olla Kokkovuorella.

Kota mainitaan (tosin toisella nimellä) kohteen nettisivulla. Kuvaa siitä ei ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 hours ago, Topi Falkenberg said:

Ryssänkallion laavu?

Ei ole tuttu paikka vaikka näköjään Raumalta löytyykin. Nettisivulla kodasta käytetty sana ei ole laavu.

Olen asustanut kohteessa kaksi viikkoa teltassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Olen asustanut kohteessa kaksi viikkoa teltassa.

Nurmeksen ja Aikonmaan isoissa saarissa olisi kyllä tilaa moiseen? olettaen että telttailit vapaaehtoisesti 🤔. Ja jos et, niin Kuuskajaskarilla sitten 😉

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 hour ago, Topi Falkenberg said:

Nurmeksen ja Aikonmaan isoissa saarissa olisi kyllä tilaa moiseen? olettaen että telttailit vapaaehtoisesti 🤔. Ja jos et, niin Kuuskajaskarilla sitten 😉

Ei olla Nurmeksessa. Eikä myöskään Kuuskajaskarissa. Telttailu oli periaatteessa vapaaehtoista, ehkä perheen suunnasta tuli pientä painostusta. Onneksi säät suosivat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Telttailu oli periaatteessa vapaaehtoista, ehkä perheen suunnasta tuli pientä painostusta.

Eli vaimo laittoi sinut ulkoruokintaan?

Rod :cool:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
8 minutes ago, Jorma Kosonen said:

Eli vaimo laittoi sinut ulkoruokintaan?

Hyvä yritys, mutta tämä telttailu tapahtui ennen kuin tutustuttiin ;) Painostus tuli ehkä vanhempien suunnasta.

7 minutes ago, Martti Saarinen said:

Reksaari, Uusalmi?

Reksaaressakin olen telttaillut mutta en kahta viikkoa putkeen.

Kohteen nettisivulla kodasta käytettävä termi on Wikipedian selityksen mukaan väärä, turve puuttuu.

Muokattu: , käyttäjä: Tero Tuominen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
57 minutes ago, P. Juhani Hämäläinen said:

Kahden viikon telttailu viittaa rippileiriin, eli heitetään tähän Karvatin leirikeskuksen kammi.

Juhani ratkaisi. Kota on Rauman seurakunnan leirisaari Karvatissa. Kohteen nettisivulla sitä kutsutaan tosiaan kammiksi, joka viittaa turvepeitteiseen rakennelmaan.

Vanhoina hyvinä aikoina 70-luvulla rippileiri kesti kunnolliset kaksi viikkoa. Pojat nukkuivat metsässä teltoissa, tytöt leirirakennuksen vintillä. Ulkopuuceet, ruokailu katoksessa.

Nykyisin Karvatissa on modernit majoitustilat molemmille sukupuolille kaikkine mukavuuksineen.

Juhani jatkaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään