59 580 viestiä aiheessa

1 hour ago, Lasse Palmgren said:

Kuva muistuttaa Suomen pelimuseota Tampereella.

Ei vain muistuta vaan on sieltä. Tampereen Vapriikki on hieno kohde, joka tarjoaa monta museota yhden katon alla. Pelimuseossa on eri aikakausien teemoihin sisustettuja teemahuoneita.

Tämä Sininen huone esittää vuotta 1985. Itselläni ei ole ollut Commodore Kuusnepaa, mutta nostalgiaviboja tämä tila tuottaa ihan ilmankin. Hienona yksityiskohtana Humbrol-maalipurkki hyllyn päällä. Pelimuseossa on vaarana jämähtää pelihuoneeseen, jossa on erilaisia kolikkopelejä sekä kaksi flipperiä ilmaiseksi käytössä.

Lasselle vuoro.

battleofbritain_1.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitokset Tero, minun ensimmäinen tietokone oli C64. Harmi ettei toimi enää, mutta on kuitenkin tallessa.

Laitetaan tällainen kuva, niin päästään nopeasti etenemään...

Kenttä.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
3 minuuttia sitten, Markku Kyyrönen kirjoitti:

Duxford?

Kyllä vain. Kuva on Duxfordista, jossa oli useiden vastaavien koneiden "kokoontumisajot" vuonna 2019. Tämä on kuvattu OH-LCH:n vierestä, kun odottelimme passintarkastusta. Tunnuksella 3X oleva kone "That's All, Brother" oli varsin merkittävässä roolissa Normandian maihinnousun aikoina.
https://en.wikipedia.org/wiki/That's_All,_Brother

Vuoro Markulle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Off Topiccina: Opin juuri tänään että C-47 on edelleen palveluskäytössä Kolumbian ilmavoimissa AC-47 T -tulitukikoneena. Toki turbopropeilla terästettynä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös ainakin myös Etelä-Afrikan ilmavoimat lennä vielä noilla BT67 konversioilla?  

No, aiheseen liittyen, missäs tämä C-47 on eläkepäiviään viettämässä? 
 

 

78BD031B-0B94-4AD2-9D66-E6D260C15A9F.png

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, siellähän se Oregonin mäntyjen varjossa.  Sisällä siellä onkin sitten hieman harvinaisempaa kalustoa. Tulisiko Teroltakin välillä yhtä helppoja?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Markku Kyyrönen kirjoitti:

Eikös ainakin myös Etelä-Afrikan ilmavoimat lennä vielä noilla BT67 konversioilla?

SAAF:n C-47 TP:t eivät olleet Baslerin BT67 konversioita, vaan Etelä-Afrikassa tehtyjä, tosin Jenkkiyhtiön suunnittelemia. Ohessa ottamani kuva African Aerospace & Defence 2008 näyttelystä Ysterplaatissa Cape Townissa. Jos oikein muistan, niin ainakin osasta luovuttiin ja myytiin Jenkkeihin. Törmäsin muutamaan niistä, kun olin lentämässä kopteria Fort Lauderdalessa Floridassa (KFXE). Olivat SAAF:n väreissä mutta N-rekisterissä.

Rod

https://www.saairforce.co.za/the-airforce/aircraft/19/c-47tp-turbo-dakota

"The SAAF C-47TP conversions are not the same as the Basler BT-67, it's a licensed copy of the Schafer/AMI-65TP conversion developed by Schafer and AMI in the US.

AMI of Fort Worth, Texas, marketed a DC-3 conversion called the DC-3-65TP Cargomaster, for which the company received an STC in August 1987. Original research and development work for the modification was performed by Schafer Aircraft Modifications, Waco, Texas. AMI delivered seven DC-3 conversions.

The AMI DC-3 conversion featured 1,062-kW (1,424-shp) Pratt & Whitney Canada PT6A-65AR turboprops, each flat-rated to 917 kW (1,230 shp). The engines drove Hartzell five-blade constant-speed propellers, which featured the ability to feather, were reversible, had a de-icing capability, and were governor regulated.

Maximum level speed was increased to 402 kmph (217 kt) at 3,049 meters (10,000 ft). The conversion also included a 1.02-meter (3.33-ft) fuselage plug installed forward of the wing root to maintain the aircraft's center of gravity envelope. With the extension, the Cargomaster had a useful load of 5,352 kilograms (11,800 lb). The aircraft was (still) capable of operating from unimproved runways.

Other features of the DC-3-65TP included new circuits (to replace existing electrical wiring), AlliedSignal (Bendix/King) avionics, 118-gallon internal fuel tanks, a fire detection/extinguishing system, a dual-battery system and a new throttle quadrant. AMI said that the converted DC-3 cost less to operate than a standard DC-3."

61abc04f41044_C-47TPYsterplaat2008-09-17.thumb.jpg.ff535cb038bdbf3956d00ab689f054e2.jpg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luulin että nuo Basler-kolmoset ovat siviilikoneita. Aina oppii.

Haettava kuva on Suomesta. Jos en väärin muista, kohde on tainnut olla uutisissakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ysterplaatissa kävin 2013 ja silloin siellä noita näkyi, kun ajeltiin platalla museohangaariin Shackletonia katsomaan.  Tässä vielä ilmakuva Ysterplaatin tukikohdasta kaiman C210:stä kuvattuna.

 

E1602344-FCD4-4BFE-A038-189384CB02E5.png

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei, täällä on kuva arvattavana, unohdetaan ne DC-kolmoset ;)

Yövuorolle: kohde on valmistunut 90-luvun alkupuolella. Ja jokerivinkkinä: näitä on kaksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
10 hours ago, Tumi Hämäläinen said:

Heva:n parkki?

Ei olla lentoasemalla eikä parkkitalossa eikä Vantaalla.

Kohteen A- ja B-osien yhteispinta-ala on noin 28 000 neliömetriä.

autum_3.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
4 hours ago, Pauli Hankonen said:

Viikin kampusalueella kenties?

Pauli on siis vahvasti jäljillä mutta tarkka paikka vaaditaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
12 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Pauli on siis vahvasti jäljillä mutta tarkka paikka vaaditaan.

Olisiko sitten Biokeskus 1?

Tällainen kuva löytyi googlesta: Kuvalinkki

Muokattu: , käyttäjä: Lasse Palmgren
Lisätty kuvalinkki

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
50 minutes ago, Lasse Palmgren said:

Olisiko sitten Biokeskus 1?

Olisi! Viikin Tiedepuiston Biokeskus on ollut uutisissa, koska viereen rakennettavan Jokeri-raitiotien (muistattehan sen Jokeri-vinkin) pelätään aiheuttavan häiriötä alueen mittauslaitteisiin niin sähkömagneettisilla kentillä kuin tärinällä. Tämä vaatii miljoonaluokan investointeja suojaukseen.

Lasse jatkaa.

autum_1.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Pauli Hankonen kirjoitti:

Viikin kampusalueella kenties?

 

10 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Lasse jatkaa.

Kyllä minä tässä tapauksessa luovutan vuoroni Paulille, tehköön sillä miten tahtoo :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
28 minutes ago, Lasse Palmgren said:

Kyllä minä tässä tapauksessa luovutan vuoroni Paulille, tehköön sillä miten tahtoo :thmbup:

Hyvä ratkaisu, Pauli pääsi tosi lähelle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaahas, kiitos kovasti vuorosta :) Tuo kolme hämäsi minuakin :laugh:

Tällainen oli valmiina FFAP-kansiossa. En vain muista olenko jo kysynyt tätä paikkaa?

Arvaa2.jpg.be574a239b50be0a1f627888a091705f.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään