59 580 viestiä aiheessa

Wien on oikein. Tumi löysi kaupungin ensin ja Terolle papukaijamerkki ravintolasta Steirereck. Kaksi kertaa olen käynyt tuossa ravintolassa ja tekevät varsin hyvää ruokaa kahden Michelin tähden tasoisesti. Vuoro siis Tumille. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kun aloitettiin tämä Budapestin kiertoajelu, niin siellähän tämäkin on. Tuossa vielä laajennettu kuva.

Tero jatkaa.

IMG-20180328-WA0000.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Tumi Hämäläinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Wizz Airin kone antoi suuntaa ja samanlainen matkustajasilta löytyi nopealla kuvahaulla.

Seuraavaksi paikannus tälle viherkasville (kuvasta photoshopattu pois kyltti, joka kertoo mistä on kyse).

budapest_2.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Tero Tuominen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös Taideteollinen ole nykyään Espoon Otaniemessä? Mutta maa oikein, ei kuitenkaan Helsinki tai Espoo. Tietyssä mielessä ollaan umpikujassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
28 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Eikös Taideteollinen ole nykyään Espoon Otaniemessä?

No niin on. Sori... tai ei mitään sori. Jatketaan. Westend ja Taidepaja? Eihän tällä taiteen kanssa ole välttämättä mitään tekemistä, kuitenkaan...

Jaa, Tero sulkikin pois Espoon, joten etsitään muualta.

Muokattu: , käyttäjä: Tumi Hämäläinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä yksi veikkaus. Restaurant Knipan (Ekenäs/Raseborg) on ainakin todellisessa umpikujassa, kun nököttää paaluilla merenlahden päällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyviä arvauksia. Kasnäsissä kävin matkalla Örön saarelle mutta Sinisimpukkassa en vieraillut, samaten Pä Kroket ei ole tuttu. Knipania olen joskus ketjussa kysynyt mutta tällä kertaa ei olla siellä. Wäinö Aaltosen museota olen katsellut vain "toist pualt jokkee".

Kyseessä ei ole ravintola ja kuvassa on tosiaan umpikuja. Rakennuksessa toimii kahvila mutta sen muu käyttötarkoitus on ihan toinen.

budapest_3.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
27 minutes ago, Tarmo Kallio said:

"Onk tää tälppuat jokkee"? 

Tarkoittaako tämä arvausta että kuva olisi jostain muualta Turusta? Siellä ei olla. Kohde ei ole museo mutta siellä on tämän teoksen ohella esillä runsaasti taidetta.

budapest_4.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei olla Kittilässäkään. Tässä koko ruutu, joko avautuisi? Taideteoksen nimeä ei tarvita (siitä ei taida olla yhtään kuvaa netissä), mutta rakennus on tunnistettava. Itse talosta on paljon kuvia netissä, monet niistä pimeän aikaan otettuja.

budapest_1.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oikea nimi taitaa tosiaan olla nykyisin Rauman pääkirjasto ja Tumi on siis oikeassa. Aiemmassa kaupunginkirjaston rakennuksessa toimii nyt teatteri.

Rakennuksen arkkitehtuurisuunnitelman nimi oli Laituri ja aivan vieressa on Rauman Kanalin rantalaituri, johon kalaa torille tuovat veneet takavuosina kiinnittyivät.

https://www.rauma.fi/kirjasto/aukioloajat-ja-kirjastot/paakirjasto/

Tumille vuoro.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä oli kyllä Terolta hyvin "piilotettu". Oli pakko palata Raumalle. :laugh: Itse asiassa tuo naapurirakennuksen kivijalka, kanaali ja kauempana häämöttävä kerrostalo johtivat paikalle...sitten ajastaan.

No, nyt on pudapestit sun muut käyty, joten vaihdetaan ilmansuuntia. Kuva on onneton, mutta jostain lähdetään liikkeelle.

petonkia_1.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään