59 584 viestiä aiheessa

Vanttauskoski oikein. Viinaväylä löytyy siitä Kaihuansuvannosta. Täytyyhän sen jotenkin liittyä viinan kuljetukseen. 😁Juha antoi vuoron eteenpäin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No jospa mie nappaan. Tämä on kyllä aviaattoreille helppo, joten kyselen lisätietoja:

5accc161b3bad_ArvaapaikkaFF.thumb.JPG.b81191a2b40ae20d259156c84c32366f.JPG

Mikä vehje? Missä käytetty? Millloin käytetty? Mikä oli motiivi? Papukaijamerkki siitä jos tietää missä kuvattu?

Ja toinen papukaijamerkki, jos tietää tekstin.

Muokattu: , käyttäjä: Pekka Suuronen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jenkki lentäjien pelastautumispakkauksesta... Olisko Toisen Maailmansodan ajalta. Rankankielinen teksti alkaa jotenkin näin:

"Olen Amerikkalainen lentäjä, koneeni on tuhoutunut. En osaa puhua kieltänne. Olen Japanilaisten vihollinen. ....

Motiivina varmaankin eri kielillä kertoa juuri tuo kuka on, mistä tulee ja kuka on vihollinen. Samalla taidettu hakea turvaa viholliselta....

Olisko kuvattu jossain Japanilaisessa sotamuseossa??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo pelastautumispakkaus on vähän hiin ja hiin. Mutta löytyipä forumilta ranskan taitajakin! 

Tämä on sen verran kuuluisa juttu että haluaisin tuotteen kutsumanimen ja vähän skarppausta historiaankin. Ja milloin käytetty, tämä nimenomainen eksemplaari. Eikä ole kuvattu japanilaisessa sotamuseossa. Eräs foorumilainen osti minulta kirjan, jossa kerrottiin tämän tarina yksityiskohtaisesti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nonni. Rodney muisti että olin käynyt siellä. Tämä on todella Flying Tigersien aikakaudelta eli Kiinan ja Japanin välisen sodan ajalta.. Siellä vaikutti majuri Gregory "Pappy" Boyington joka oli aika humanderi. Tapasin miehen pari kertaa Oshkoshissa ja kasvoilla näkyi "tuoppien jäljet". AVG:n lentäjät olivat oikeastaan aikansa palkkasotureita.

Kaipa tuo blood chit oikeastaan kuului pelastautumispakkaukseen, mutta monet Flying Tigersien lentäjät ompelivat sen nahkatakin selkämykseen. Pysyihän aina mukana eikä unohtunut "kotiin".

Vuoro Rodneylle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
On 28.2.2018 at 7:40 PM, Tero Tuominen said:

Mesa ja Commemorative Air Force Museum

Ratkaisin saman kysymyksen jo 28. helmikuuta, vuoro siis kuuluu minulle :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep jep...

Forumin haku on mitä on, joten tuon aiemman version löytäminen kesti hetken. Kuvamuisti kuitenkin sanoi heti että tätä on jo etsitty.

Mutta toki Rodney saa jatkaa, luvassa on taas varmasti mielenkiintoista etsittävää.

Muokattu: , käyttäjä: Tero Tuominen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No en minäkään tällä iällä muistanut että tuo blood chitin kuva oli aiemmin ollut ketjussa. Kävin läpi kaikki reilut tusinan NASM:n blood chitia mutta ei löytynyt jolloin aloin chekkaamaan minkä Pekan museon aiemmin hävisin ja sieltähän se löytyi. Samaa mieltä FF:n hausta Teron kanssa. Puute tulee esiin esimerkiksi kuvagallerian kuvien haussa.

Katsotaan millaista etsittävää saan aikaan. Stay tuned!

Rod

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt etsitään paikkakuntaa jossa olin majoittuneena kuvan oton yhteydessä. Hotellista saa Otter-pinssin. Ajomatka Land Cruiserilla oli reilu tunti.

Rodney

Paikka.thumb.jpg.6ed0ba1edf071fa727f849b836b4714f.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Raimolta hyvä aloitus mutta Etelä-Afrikkaan liittyvä vihje on aloituskuvan ulkopuolella. Eli ei olla Etelä-Afrikassa vaikka sielläkin olen vastaavissa puuhissa ollut.

Laitetaan seuraava kuva.

Rodney

Kumipyorat.jpg.03d6410f85a34c97c1491a209efbfebe.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Libanonissa olen käynyt vain Beirutissa enkä näissä puuhissa. Tumin arvaus on maantieteellisesti lähempänä kuin Raimon.

Kuvia riittää.

Rod

Tuolissa.thumb.jpg.345a199e6417d95d7d8d3a48d11e73f5.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyseessä on Omanin Armeijan Etelä-Afrikassa valmistettu G6.

Paikkakuntaa kysytään ja hotellista saa Otter-pinssin eli maa ei vielä riitä.

Paikkakunta selvinnee seuraavasta kuvasta ja hotelliin on matkaa kokkelin mukaan 4.8km (siis kokkelikilometrejä eikä tumi-sellaisia.

Rod

IMG_0526.thumb.JPG.0fd799f07c2d0577321d30248661c5f6.JPG

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisiko paikkakunta جبرين? Eli Jabrin / Jabreen? Otter-pinssin jätän edelleen muille.

Muokattu: , käyttäjä: Tero Tuominen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään