59 658 viestiä aiheessa

5 minuuttia sitten, Tuomas Reinikainen kirjoitti:

Tästä tuli Terolta huomautus, että kun ei kielletty niin oletukseksi jäi että ollaan Suomessa. Tietysti nämä savolaiset vastaukset olisivat kivoja ja vastuu jäisi lukijalle.

Saattaa olla että maailmassa on vain yksi Tampere, ja Turku, mutta monissa paikannimissä maa ei ole yksiselitteinen eli minä ainakin olen selektiivisesti savolainen. Mutta en välttämättä proud of it. Onhan helppo vastata että ollaan Suomessa ja Tampereella jolloin joutuu jo ottamaan kantaa.

Rod :cool:

Muokattu: , käyttäjä: Jorma Kosonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No sehän se. Naien kaupungissa sijaitseva taukopaikka (michi-no-eki), joka on nimetty ystävyyskaupunki Hausjärven mukaan. Paulille vuoro!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei toki ole, asema näkyy taustalla. Atocha ei ole pelkkä rautatieasema, vaan myös kaupunginosa. Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Lindeman

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota museoa hain. Mutta en ajatellutkaan, että asema näkyy siellä taustalla. No ainakin tuli paikka tuplasti oikein ja vuoro Tatulle :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Jorma Kosonen kirjoitti:

Saattaa olla että maailmassa on vain yksi Tampere, ja Turku, mutta monissa paikannimissä maa ei ole yksiselitteinen eli minä ainakin olen selektiivisesti savolainen. Mutta en välttämättä proud of it. Onhan helppo vastata että ollaan Suomessa ja Tampereella jolloin joutuu jo ottamaan kantaa.

Rod :cool:

Toivottavasti maailmassa ei ole kuin yksi Tampere ja Turku, ja niissäkin on yksi liikaa. Minäkin olen savolainen, mutta ehkä Rodia ylpeämpi sukujuuristani. Mitä sillä on väliä, loppujen lopuksi?! :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
8 minuuttia sitten, Tumi Hämäläinen kirjoitti:

selektiivisesti savolainen

Minä olin emigrattina Savossa kymmenkunta vuotta ja lomailijana aikanaan 15 vuotta lisää joten voin olla nykyään selektiivisen savolainen Arvaa Paikassa. Mutta onhan se parempi kuin olla kotoisin ei mistään. Syntymäkuntaani Sippolaa ei ole aikoihin ollut. 

Rod

Muokattu: , käyttäjä: Jorma Kosonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
13 minuuttia sitten, Jorma Kosonen kirjoitti:

Minä olin emigrattina Savossa kymmenkunta vuotta ja lomailijana aikanaan 15 vuotta lisää joten voin olla nykyään selektiivisen savolainen Arvaa Paikassa. Mutta onhan se parempi kuin olla kotoisin ei mistään. Syntymäkuntaani Sippolaa ei ole aikoihin ollut.

Lievää OT:tä: mistä vaimosi on kotoisin? Noo, hän ei ole oikein mistään kotoisin. :hmm:

Jatketaan....;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
46 minuuttia sitten, Pauli Hankonen kirjoitti:

Tuota museoa hain. Mutta en ajatellutkaan, että asema näkyy siellä taustalla. No ainakin tuli paikka tuplasti oikein ja vuoro Tatulle :thmbup:

Kysyin itse muutama kuukausi sitten tässä ketjussa kuvaa, joka oli otettu tämän kuvan vasemmassa reunassa näkyvän hotellin parvekkeelta aseman suuntaan :) 

Vuoro perjantai-illan nopeimmalle!

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Lindeman

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikki savolais-hämäläiset eivät ole hitaita. Ja jotkut jopa ylpeitä syntypersiistään. Siispä, missä seilaillaan? Vastauksena ei riitä, että järvellä.

On ihan luonnollista, että kun kuvan arvuuttelu menee pääkaupunkiseudulle, niin arvauksia tulee enemmän. Joskus voisi näitä "savolaisia umpikieroja" kuvatuksia lähteä arvailemaan ihan hesalaisetkin. Ihan huvin päiten. Eihä se maksa mittää jos ei otakkaa. Vai mite se nyt oli? ;)

vesijärvi.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Tumi Hämäläinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Tumi Hämäläinen kirjoitti:

hesalaisetkin

Stadilaiset, Tumi.

Rod

P.S. Louhivesi, Etelä-Savo, Suomi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastaan vain lisäpisteeseen sillä olen lähdössä käymään Stadissa ja poissa nettikaapelikoneen äärestä huomisiltaan.

Ino, Leukotheia tai Halia sillä kai laivakin on naispuolinen kuten lentokonekin.

Rod

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rodin laivojen nimet eivät osu lisäpisteen arvoisesti. Ei olla Varkaudessa, mutta arvaus on lähimpänä. Kuvanottopaikasta laivan perän suuntaan katsottuna näkyisi satama.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään