59 566 viestiä aiheessa

1 minuutti sitten, Juha Lampi kirjoitti:

Kiinnitin huomiota ilmaisuun "skarpata", vai mikäsenytolikaan. En tosin itse hoksaa, mutta ehkä joku :)

Olisiko synonyymi fokusoida? Tarkentaa?

En kohta enää usko, ettei kukaan kekkaa tätä helppoa kyssäriä. Kyllä uskoisin, että täällä on suomalaisia käynyt pilvin pimein. Ja muistakaa se Flightforum. (Että päästään sliippaaamaan...) 

Halloo Tero! Valvotko vielä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen varmaan kolmeen kertaan vihjannut että paikalla on ilmailukytkös. Ja Jaakolle olen myöntänyt että "Estonia ja Tarton seutu on aika lähellä".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, arvaan vielä kerran, kun nimeni mainittiin. Naapurimaa on täynnä tuollaisia lakeuksia ja kenttiäkin on paljon.

Keeluutsoon ? 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jorma: Ei ole Keeluutsoon. Totta että Viro on kuin Pohjanmaa.

Tero: Kunhan vastaus paljastuu, moni potkii itseään, että "...kun en osannut lukea vihjeitä oikein...".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joudun poistumaan muutamaksi tunniksi, joten seuraa radiohiljaisuus. Sillä välin, laulattakaa nettiä!

Muokattu: , käyttäjä: Pekka Suuronen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tulihan se. Vitsin vitsi kun minä pidin helppona. Ehkä oletin liikaa kaikkien tietävän, että oltiin Viron Ilmailumuseossa (Eesti Lennundusmuuseum) Langen kulassa. (Mielestäni kylän nimi on Lange.) Ja jos ei Viron (ainoa?) Ilmailumuseo liity ilmailukytkökseen ja Flightforumiin, niin mikäs sitten? Museo olisi löytynyt vaikka Tarton tripadvisorista sijalta 20/123.

Tartu Lennujaamille on noin 4-5 km ja se sijaitsee viljelypeltojen takana. Otin kuvan aivan museon laidalta. Jos olisin kääntynyt 180°, niin takanani olisi avautunut tunnettu näkymä.

5bd1ab0857197_FFKuvatoiseensuuntaan.thumb.jpg.daad873d47cd01378454a5bc7906a24b.jpg

Kuva: Visit Estonia/Victoria An

Se toinen urheilumuoto ihan vieressä on Lange Moto Centre, jossa on ainakin pari kartingrataa ja motocross-rata. Täällä järjestetään myös rullasuksikilpailuja ja vakioautokisoja.

Jaakko oli alkuun ihan oikealla suunnalla eli Tartussa, mutta museo on 16 km Tartusta etelään ja toisessa kylässä. Tumi oli vielä lähempänä, mutta kun Viron Ilmailumuseo on Flightforumissa merkittävä paikka itseisarvona, niin insisteerasin tarkkaa vastausta. Tartu Lennujaam (kaupallinen lentoasema) on kuitenkin ihan toinen juttu kuin museo. Näillä ei ole mitään hallinnollista kytköstä.

Jaakko: Kärdla liittyy silleen kummallisella tavalla, että museossa olevan ELK-yhtiön (Tu-134) toinen kone krässäsi Kärdlassa, siis Hiiumaalla.

Vuoro Jaakolle työvoiton kautta.  :thmbup:

P.S. Olen kirjoittanut museosta Ilmailu-lehteen, mutta ei aavistustakaan, milloin se julkaistaan. Museo on kiinni talvikauden (sulkeutuu sunnuntaina) ja avataan taas huhtikuussa joskus ennen vappua. 

Muokattu: , käyttäjä: Pekka Suuronen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos! Sen verran tunaroin noissa paikannimissä,että kun piti laittaa Kardla,niin jostain syystä se tulikin Kärdla,joka siis on Hiiumaalla.Kun oikeasti arvaukseni oli Kardla,joka on vähän ennen Tarttoa,kun kakkostietä ajetaan Tallinnasta päin.No,eihän ollut kysytty paikkakaan.       Mutta kuitenkin: Ompelumasiina.thumb.jpg.76ebfd990b2fd8b94f84e4279d0fe9c7.jpgnäillä masiinoilla ei enää vissiin tikata,missähän ne on?

Muokattu: , käyttäjä: Jaakko Männistö

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään