59 462 viestiä aiheessa

Taunon arvaus on lähimpänä tähän mennessä. Mulle kävi taannoin samoin kuin Paulille Japanissa, kävelin tuosta ohi ja ajattelin tolpasta syntyvän kelpo pulman tälle palstalle. En tiedä miten kauan se on tuossa stondannut? mutta tämä foorumin osio on selvästi avannut silmäni rakennetun ympäristön arkisille ihmeille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun näin Topin kysymyksen kuvan, olin melko varma että tuon ilmajohto/maakaapeli -liittymän olen nähnyt. Muistelin sen kuitenkin olevan Lahdentien varrella - väärin.

Hieman perinteistä hakukikkailua ja paikka löytyi. Ja olihan se tuttu: olen tuolla rannassa monta vuotta sitten käynyt Tekniikan museo -vierailun yhteydessä katsomassa tässä ketjussa 2012 kysyttyä puista Hauki-veistosta:)

Jatketaan vesillä: missä seilataan pelkällä fokalla (vai olisiko tuo genua)?

dinghy_2.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Tero Tuominen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarmo oikeassa: ollaan merellä, mutta ei Nauvossa. Topi: tällä kertaa ei veneillä Raumalla. Rod: satama löytyy muttei Vuosaaren.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarmo on siinä mielessä jäljillä että ruotsalaisia oli paikalla. Maan vesialueilla ei kuitenkaan olla. Ilmassakin liikkui tavaraa.

dinghy_3.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 minuuttia sitten, Topi Falkenberg kirjoitti:

Voisiko olla Syndalenin ampuma-alueen luona?

Pari minuuttia nopeampi olit. Itse olisin myös veikannut Hangon Koverharin teollisuusaluetta Syndalenin kupeella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Topi oli jo lähellä Syndalenillaan, mutta vasta  Juhon Koverhar hyväksytään. Kysymyksen kuvassa on Koverharin satama entisen terästehtaan naapurissa. Alla olevassa kuvassa purjevene on jo hieman edennyt ja nykyisin jo purettu tehdas näkyy taustalla.

Kuvat ovat monikansallisen BaltOps16-sotaharjoituksen aikana otettuja. Taustalla hollantilaisia Cougar-koptereita. Jos harjoituksen ilmatoiminta kiinnostaa, täältä voi lukea lisää ;)

http://www.lentoposti.fi/uutiset/nato_baltops_16_kolme_suurta_lpd_helikopteritukialusta_hangon_edustalla_video

Juho jatkaa.

dinghy_5.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Tero Tuominen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kummasti vaan jää paikat mieleen, Hangon edustalla en ole ollut 37 vuoteen ja silti melkein heti tunnistin paikan... no vieraat helikopterit ehkä hieman johdattelivat oikealle suunnalle. Mutta nyt lennukysymyksessä arvelen kyseessä olevan Lempäälän kesäkotina toimiva an-2?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muinaista torikauppaa harjoitettiin kaukaisen kesälomani käännepisteessä kauniina kesäpäivänä neljännesvuosisata sitten. Eli missä mahdoinkaan olla?

DFEB6409-642D-4241-8F0F-22A00714DEE7.jpeg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään