59 623 viestiä aiheessa

En ollut saunassa, vaan tyhjentämässä mettässä vattupuskia, täällä meillä päin on metsävattuja ns pilvin pimein.

Tero on oikeassa paikassa. Kyse on Wehmaan kartanon navettarakennuksesta Juvalla. Hieno paikka, siis itse kartano ja siellä teehuone jossa hyvät tarjottavat ja hyvä palvelu. Teron mainitsema Blenheim näyttely on toki Juvalla, muttei tässä navetassa ( sorry oli pakko...)

Tero jatkaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 minutes ago, Harri Mattila said:

Teron mainitsema Blenheim näyttely on toki Juvalla, muttei tässä navetassa ( sorry oli pakko...)

Tumi oli käynyt Blennu-näyttelyssä, en minä, Itse etsin kohteen ihan kuvahaun avulla. Googleen "kivinavetta" ja noin sadas kuva oli Wehmaan kartanon navetta :)

Seuraavaksi tämä. Hiukan on kutina että olisin ehkä kysynyt tätä aiemminkin mutta jos niin, onhan siinäkin selvitettävää kesäillan ratoksi ;)

linnake_2.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
21 minutes ago, Markus Hatakka said:

Bepop, Pori?

Hyvä avaus, kuva on Suomesta, ei kuitenkaan Porista. En ole varma, mutta bepop saattaisi liittyä tähänkin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä on näitä 90-luvun kauheuksia. Kylpyhuone kaakeleita.

Ainakin siltä tuo arkkitehruuri näyttää. Mutha arvathaan jothain;

Suomi ja Helsinki.? 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Harri Mattila kirjoitti:

Teron mainitsema Blenheim näyttely on toki Juvalla, muttei tässä navetassa ( sorry oli pakko...)

1 tunti sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Tumi oli käynyt Blennu-näyttelyssä, en minä, Itse etsin kohteen ihan kuvahaun avulla. Googleen "kivinavetta" ja noin sadas kuva oli Wehmaan kartanon navetta :)

Juu, ei se Blennu -näyttely siinä navetassa ollut, siellä on edelleen ihan karjaa. Näyttely oli teehuoneen (TeaHouse Of Wehmais) ullakolla, josta pääosin nuo edellä laittamani linkin kuvatkin ovat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
7 tuntia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Juhanilta sen verran hyvä arvaus että taisi olla tuttu paikka?

Kuvan nähtyäni ajattelin että ollaankohan taas Raumalla. Puotin StreetView-ukkelin vanhan Rauman viereen ja kohta alkoi näkyä samankaltaisia ikkunoita. Täysin tuurilla siis seilattiin! Yhdesti olen eläissäni Raumalla käynyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Itse etsin kohteen ihan kuvahaun avulla. Googleen "kivinavetta" ja noin sadas kuva oli Wehmaan kartanon navetta :)

Arvuuttelin itse tätä helmikuussa, ja Tero löysi sen silloinkin. :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Tumi Hämäläinen kirjoitti:

Juu, ei se Blennu -näyttely siinä navetassa ollut, siellä on edelleen ihan karjaa. Näyttely oli teehuoneen (TeaHouse Of Wehmais) ullakolla, josta pääosin nuo edellä laittamani linkin kuvatkin ovat.

Mökkimatkalla Savonlinnaan bongasin tienvarressa Blenhein mainoksen. Mökillä selvitin mistä on kyse ja kaikissa jutuissa Blenheim näyttely oli Tea House of Wehmaisin tiloissa. Niinpä paluumatkalla sinne, josta kertoivat että näyttely siirtyi kesäksi Partalan kuninkaankartanoon. En viitsinyt palata ja jäi Blenhein näyttely näkemättä. En silti tunnistanut navettaa vaikka jätin auton viistoparkkiin navetan kulmalle :) 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 hours ago, Timo A Vuorinen said:

Tämä on näitä 90-luvun kauheuksia. Kylpyhuone kaakeleita.

Suomi ja Helsinki.? 

Timo on jäljillä kaakeleiden suhteen, Rakennus on tosin suunniteltu ja toteutettu 80-luvun puolella mutta otettu käyttöön 90-luvulle tultaessa.

Suomi oli jo lukittu, ei olla Helsingissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
10 minutes ago, Tumi Hämäläinen said:

Turku?

Ei olla Turussakaan. Eräällä jo kadonneella majakalla on väitetysti yhteys tähän kohteeseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tampere-talolta näyttäisi kovasti.

https://www.bing.com/maps?osid=35d629b1-22a0-48f0-8c2f-26dec38f7b74&cp=61.496153~23.781678&lvl=20&dir=180&style=g&v=2&sV=2&form=S00027

Aikoinaan kutsuttiin Öhmanin kylpyhuoneeksi...

Itsenäisyyspäivän vastaanotto järjestettiin siellä 2013 ja Muumimuseossa lienee Söderskärin majakasta mallinsa saanut Muumitalo.

Vuoro nopeimmalle, joka ei ole viikkoon kuvaa laittanut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6 minutes ago, Jussi Vuorela said:

Tampere-talolta näyttäisi kovasti.

Siellä oltiin. Mauno Koivisto oli läsnä Tampere-talon avajaisissa 1990 ja Sauli Niinistö järjesti siellä itsenäisyyspäivän vastaanoton 2013 koska presidentinlinna oli remontissa. Muumimuseon talon esikuva tosin oli Glosholman sotien aikoina räjäytetty majakka, ei Söderskär.

Vuoro siis Jussin luvalla nopeimmalle, joka ei ole viikkoon kuvaa laittanut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Muumimuseon talon esikuva tosin oli Glosholman sotien aikoina räjäytetty majakka, ei Söderskär.

Mustivire... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Arvataan tiedekeskus Heureka?

Siellähän se. Tässä vielä koko ruutu ja Tero jatkaa.

44.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suomenlinnassa mielestäni nähnyt tollasia rautaportteja mutta jos tää olisi Suomenlinnasta olisi se " liian helppo"? Vastaan silti, Suomenlinna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyviä arvauksia mutta ei osumaa. Ei olla kaivoksessa.

Klaustrofobisesta kuvasta huolimatta kohteessa on katto korkealla mutta seinät eivät niinkään leveällä. Auttaisiko laajempi kuva?

tyrma_1.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään