59 657 viestiä aiheessa

Jäljillä on sekä Tero että Juha. Osumaa ei kuitenkaan vielä tullut.

e. Tai hyväksytään Teron vastaus. Taisi heittää sadalla metrillä, linkki ei vie kuitenkaan suoraan oikeaan paikkaan. Tosin itse rakennustakaan ei näköjään tuolloin ollut. Euroopan kemikaalivirasto Helsingissä.

77B1C1F6-E376-4FBB-9C4D-A71F5F8B15AE.jpeg

Muokattu: , käyttäjä: Vesa Ravanti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 hours ago, Heikki Pullinen said:

Kiinassako olet käynyt ?

Olen käynyt Kiinassakin mutta kuva ei ole sieltä :)

Maanosa meni oikein.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, laitan Teron tykkäämän Aasian vakiovastauksen eli Singapore?

Rod :cool:

P.S. Raffles Hotel, Long Bar?

Muokattu: , käyttäjä: Jorma Kosonen
P.S.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
14 minutes ago, Jorma Kosonen said:

No, laitan Teron tykkäämän Aasian vakiovastauksen eli Singapore?

Rod :cool:

P.S. Raffles Hotel, Long Bar?

Eipä olla Singaporessakaan. Ja Long Baria olen kysynyt aiemmin.

Ihan kuuluisa kohde tosin tämäkin.

Muokattu: , käyttäjä: Tero Tuominen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
16 minutes ago, Topi Falkenberg said:

Olkoon sitten vaikkapa Kyoto International Manga Museum :hmm:.

Ei olla Kiotossa. Kohde on myös museo mutta sen kuuluisuus johtuu ihan muusta (vaikka paikka on suosittu, harva taitaa vaivautua sisälle asti näyttelyyn kuten minä). Kuvasta paljastuu hiukan mistä museossa on kyse.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6 minutes ago, Tarmo Kallio said:

Hiroshima Peace Memorial Museum?

Ei olla Hiroshimassa. Amerikkalaiset tosin liittyvät tähänkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun aikani tuota laajempaa kuvaa katsoin tulin siihen tulokseen, että kyseessä taitaapi olla Sapporo Clock Tower. Jenkkityylinen rakennus, joka oli aikoinaan osa Sapporon maatalousoppilaitosta ja taitaa olla nykyisin Sapporon vanhin rakennus. 

Mikäli osui, niin annetaan vuoro nopeimmalle.

Muokattu: , käyttäjä: Esa Kaihlanen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 hours ago, Esa Kaihlanen said:

Kun aikani tuota laajempaa kuvaa katsoin tulin siihen tulokseen, että kyseessä taitaapi olla Sapporo Clock Tower. Jenkkityylinen rakennus, joka oli aikoinaan osa Sapporon maatalousoppilaitosta ja taitaa olla nykyisin Sapporon vanhin rakennus.

Oikein, hyvin päätelty! Kyseessä on Sapporon keskeisin nähtävyys Kellotorni. Sen edessä on pakko ottaa selfie todistukseksi käynnistä, Tätä varten on rakennettu erillinen lavakin.

Tosin Kellotorni on myös "Top 5 worst places to visit in Japan" -listalla eniten pettymyksiä herättävänä nähtävyytenä. Ja eihän se kummoinen olekaan.

https://japantoday.com/category/features/travel/top-5-worst-places-to-visit-in-japan

Rakennuksessa on pieni museo, jossa kerrataan amerikkalaisten vaikutusta 1800-luvulla Sapporossa. Erityisesti rakennustyyliin keskitytään, mikä itse asiassa oli mielenkiintoista. Tosin kovin harva turisteista vaivautuu sisälle asti, aika rauhassa sain katsella. Vinkin kuva on takapihalle päin käytävästä jota pitkin rakennuksesta poistutaan.

Ja kyllä, olen kysynyt Kellotornia aiemminkin kuvalla siitä selfielavasta.

Esan luvalla nopein jatkakoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heikin taideteos vaikutti jotenkin tutulta ja sukuakin löytyy Karkkilasta mutta kummastakaan ei ollut apua tämän ratkaisussa. Hakemiseksi meni.

Jatketaan taiteiden parissa.

kiviakasassa_2.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oikein, tosin olisin toivonut teoksen nimeäkin. Kyseessä on Ukri Merikannon Graniittipursi Sibelius-akatemian edessä Töölössä. Ilmailuvinkin olisi saanut Finnairin lentokenttäbussin pysäkistä vastapäisessä InterContinental-hotellissa (nykyisin Scandic Park).

Martti jatkaa.

kiviakasassa_1.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään