59 471 viestiä aiheessa

10 minuuttia sitten, Jorma Kosonen kirjoitti:

Pori?

Rod

Rod lienee tavoittelevan Porin Seudun Pienoismallikerhoa niin minä sitten arvaan Hobbylinna Turkkuses :hmm: 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
7 minuuttia sitten, Timo Helenius kirjoitti:

Rod lienee tavoittelevan Porin Seudun Pienoismallikerhoa niin minä sitten arvaan Hobbylinna Turkkuses

Vaikka olenkin IPMS-Finlandin kunniajäsen, niin en ole kovin ajantasalla pienoismalliskenestä eli on puhdas arvaus Teron reviiristä.

Rod (IPMS Fi-7) :cool:

Muokattu: , käyttäjä: Jorma Kosonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suljetaan pois Turku ja Porikin. Itse taisin olla IPMS Fi-16??.

Savolainen vinkki: olen 90-luvulla erittäin suurella todennäköisyydellä käynyt Rodin kanssa paikassa, josta tänne johtanut alkoi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
11 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

olen 90-luvulla erittäin suurella todennäköisyydellä käynyt Rodin kanssa paikassa

Kaikkia paikkoja, joissa olen Teron kanssa käynyt, yhdessä tai erikseen, en edes muista. Ja tämä koskee vain ilmailuun liittyviä!

Rod :cool:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
20 minutes ago, Jorma Kosonen said:

Kaikkia paikkoja, joissa olen Teron kanssa käynyt, yhdessä tai erikseen, en edes muista. Ja tämä koskee vain ilmailuun liittyviä!

Se on luultavasti vain hyvä asia kaikille osapuolille;)

Laitetaan laajempaa kuvaa.

aave_4.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
10 minuuttia sitten, Ilkka Sydänmetsä kirjoitti:

Näyttää ABC-asemalta?

Juuri olin sanomassa samaa. ;D

Sanotaan notta ABC Kortela Rauma.

Muokattu: , käyttäjä: Tumi Hämäläinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

olen 90-luvulla erittäin suurella todennäköisyydellä käynyt Rodin kanssa paikassa, josta tänne johtanut alkoi.

Utin ABC oli ensimmäinen ABC ja kai ainoa, jolla oli anniskeluoikeus noin vuoteen 2015 saakka.

Rod (GT)

P.S. Ei ole Utti.

Muokattu: , käyttäjä: Jorma Kosonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 minutes ago, Jorma Kosonen said:

Utin ABC oli ensimmäinen ABC ja kai ainoa, jolla oli anniskeluoikeus noin vuoteen 2015 saakka.

Juuri näin. Ja siellä on varmasti istuttu iltaa todennäköisesti aikana ennen Aakkosia. Nimi taisi olla Päämaja? Mutta kuva ei ole Utista.

Muokattu: , käyttäjä: Tero Tuominen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
10 minutes ago, Jari Kokkonen said:

Pirkkala ABC? 

Osui! Pirkkalan ABC-aseman katosta roikkuu runsaasti pienoismalleja. Vaikka olen asemalla usein pistäytynyt, huomasin ne nyt vasta kun kävimme syömässä ennen Pirkkalan Ruska 21 -harjoituksen mediapäivää.

http://www.lentoposti.fi/uutiset/ruska_21_harjoittaa_ilmavoimien_reservil_isi_hajautukseen_ja_keskitettyyn_torjuntaan

Pirkkalan ABC:n seinilläkin on ilmailuaiheisia kuvia ja pihalla lentokone (olisi ollut seuraava vinkki).

Ensimmäinen S-ryhmän ABC-asema avattiin tosiaan Utissa 1998. Se sai nimensä kun uuden huoltoasemaketjun ensimmäisen aseman arkkitehtipiirustuksiin piti laittaa mainosvaloja ja mitään ei ollut valmiina. Joku heitti että laita sinne vaikka ABC, vaihdetaan myöhemmin. Nimi kuitenkin jäi.

Jarille vuoro.

aave_1.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
26 minutes ago, Tumi Hämäläinen said:

Ja eikös Utin ABC:llä ollut An-2, lieneekö enää? En ole käynyt.

Muistaakseni vietiin jokunen vuosi sitten pois. Ja Pirkkalan pihalla on tämä Piper Aztec.

https://www.flyfinland.fi/view/2529

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Osui! Pirkkalan ABC-aseman katosta roikkuu runsaasti pienoismalleja. Vaikka olen asemalla usein pistäytynyt, huomasin ne nyt vasta kun kävimme syömässä ennen Pirkkalan Ruska 21 -harjoituksen mediapäivää.

Vähän sama, ettei tule katon suuntiin katseltua. Vaikkakin näissä kyseisissä laitoksissa on usein paikkakuntaan liittyvää asiaa. Niin tässäkin.

Mennäänpäs sitten Hämeestä vähän kauemmaksi....

IMG_7767.JPG

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
13 minuuttia sitten, Jari Kokkonen kirjoitti:

Vähän sama, ettei tule katon suuntiin katseltua. Vaikkakin näissä kyseisissä laitoksissa on usein paikkakuntaan liittyvää asiaa. Niin tässäkin.

Mennäänpäs sitten Hämeestä vähän kauemmaksi....

Andit ylittävä tie Argentiinan Mendozasta Chileen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 minuuttia sitten, Markku Kyyrönen kirjoitti:

Andit ylittävä tie Argentiinan Mendozasta Chileen?

Kyllä vain. Tuo kohta on n. 2km ennen rajaa Chilen puolella. Maanosan korkeimmalle vuorelle on matkaa n. 20km

Tärkeä kauppareitti rekkamääristä päätellen mutta ei varmastikkaan helpoimpia. Vaatii kuskeilta joustoa jotta autot mahtuu kohtaamaan tiukissa mutkissa.

Markulle vuoro.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
16 minuuttia sitten, Jari Kokkonen kirjoitti:

Kyllä vain. Tuo kohta on n. 2km ennen rajaa Chilen puolella. Maanosan korkeimmalle vuorelle on matkaa n. 20km

Tärkeä kauppareitti rekkamääristä päätellen mutta ei varmastikkaan helpoimpia. Vaatii kuskeilta joustoa jotta autot mahtuu kohtaamaan tiukissa mutkissa.

Markulle vuoro.

Tuolla Mendozan puolella tullut käytyä, mutta onneksi eksytty tuolle tielle.  Laitetaanpas toinen vuoristomaisema, missä ollaan?

6B017A9B-4249-443F-AB6E-FF5F05CB6720.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
10 tuntia sitten, Tumi Hämäläinen kirjoitti:

Ja eikös Utin ABC:llä ollut An-2, lieneekö enää? En ole käynyt.

An-2 vietiin vuonna 2018 Karjalan ilmailumuseoon Lappeenrantaan, jossa viime kesänä sitä kunnostettiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään