59 538 viestiä aiheessa

Ihan ehkä tyhmä kysymys väliin, pitikö tänne lähetetyn kuvan olla itse otettu, tai ainakin lupa julkaisuun piti olla, jos kuva on jonkun muun ottama? Muistelin joskus tästä olleen juttua. Tuli vaan mieleen noista Tarmon kuvista, jotka ovat viime aikoina olleet jostain 50-luvun lopulta. Tarmo tuskin itse on niitä silloin napsinut. Tällä mitään merkitystä suuremmin ole, eikä vissiin moderaattoreiden suunnaltakaan mitään sääntöjä ole tähän säikeeseen luotu, mutta kunhan arvon että mitenkä pitäisi itse kunkin toimia.

Tero varmaan muistaa kun on täällä seilaillut pitemmän tovin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä ketjussa on ollut periaatteena että omilla kuvilla mennään. Mutta kotialbumista löytyvät sopiva mielestäni samaan kategoriaan. Netistä napattuja kuvia ei tietysti kannata käyttääkään, koska hakukoneet löytävät ne nopsaan.

13 hours ago, Tumi Hämäläinen said:

Teron kyssäriin: onko Lastenlehtoon rakennettu terassi?

Ei olla Lastenlehdossa.

3 hours ago, Topi Falkenberg said:

Teron foto saattaa olla Porista? (Tai Raumalta, mikä on aina hyvä tarkistaa).

Eikä Porissa eikä tällä kertaa Raumallakaan. Vettä on kuitenkin lähistöllä.

patio_3.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 hour ago, Valtteri Koivisto said:

Ollaanko Loviisassa? 

28 minutes ago, Timo Koski said:

Heitetään Aura, on siellä Aurajoki ainakin.

Molemmat hyviä avauksia, ei kuitenkaan osumaa. Timolla oikein se, että läheinen vesialue on joki.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitan tähän lisäkommentin. 

Pieni osa kinofilmikuvista millä olen arvuutellut, ovat edesmenneen isäni ottamia. Nämä kaikki 6x6 värinegatiivikuvat  (1950-luvulta) ovat kaikki isäni ottamia kuvia. Me kuvattiin paljon yhdessä ja isäni vanha Canon AE-1- runko on nyt minun ykköskamerani. Kunnostutin kamerarungon täydellisesti.

Isäni olisi varmaan halunnut näyttää ottamiaan kuvia muille ja juteltiinkiin asiasta. Muistan joskus 1970-luvulla Turun eräässä elokuvatettarissa oli mahdollisuus katsoa omia diakuvia isolta valkokankaalta. Oltiin isän kanssa katsomassa ja taisi olla muutama oma dia myös mukana. 

Nyt pystyn omalla filmiskannerilla tallentamaan vanhat diakuvat vaikka JP2-tiedostomuotoon. Tällä tiedostomuodolla vanhat diakuvat näkyisivät nykysalien  RGB-LASER-Projektorien kanssa ehkä hyvin :)

Menipä ohi aiheen. Jatketaan. 

Tarmo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
35 minutes ago, Tarmo Kallio said:

Onko vesi merivettä?

Tuossa aiemmin todettiin vesialueen olevan joki.

Haetun kohteen nimi liittyy paikkakunnan nimestä suoraan löytyvään henkilöön. Hän oli viimeinen sarjassaan (ainakin toistaiseksi).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 hours ago, Juha Lampi said:

Ritavuori nimistä paikkaa ei liene, joten olisiko nimeäjä yksi Venäjän tsaareista?

Venäjä ei liity tähän mutta murhattu oli tosiaan ulkomainen. Ja hän antoi nimen paikkakunnalle poikansa mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 hours ago, Jarmo Kohtanen said:

Haetut henkilöt lienevät Kustaa III ja poikansa Kustaa IV Aadolf.

Jarmo on jäljillä (tai perillä?).

Savolaisina kohteeseen liittyvinä vinkkeinä tunnettu toimittaja ja Pekka Strengin tuotanto.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään