59 555 viestiä aiheessa

Kouvolan kaupunkialueella en ole ollut noin matalalla perämiehen paikalla, enkä kipparinkaan. Eli ei olla Kouvolassa, eikä edes Valkealassa ennen kuntaliitosta.

En ole tarkastanut kuvausauton paikalla käymistä, mutta ainakin satelliitti on paikan ylittänyt. Löytyy hyvin Google Earthista.

Rod

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
13 minuuttia sitten, Tumi Hämäläinen kirjoitti:

Heitetään Jyväskylä.

Ei näytä Jyväskylän Jeppesen tuollaiselta. Eli ei olla Jyväskylässä, Luonetjärvellä, eikä Tikkakoskellakaan.

Rod

P.S. Ja kun paikkakunta löytyy, niin alkaa loppukiri tarkan paikan löytymisestä. Paikkakunnasta saa virtuaalisen Otter-pinssin. Kuva on otettu kahdeksan päivää ennen Otterin syntymistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Runosmäen päällä Turuus, kuvan pykäläinen talo nenän edessä on Friskinpolun/Leikkipolun kulmassa. Vuoro nopeimmalle ilmakuvan laittajalle (hyväksynnän jälkeen vasta).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
59 minuuttia sitten, Timo Koski kirjoitti:

Runosmäen päällä Turuus, kuvan pykäläinen talo nenän edessä on Friskinpolun/Leikkipolun kulmassa.

Näin on ja itsekin hain tarkan paikan vasta eilen. Kuvan otosta tulee vajaan kahden kuukauden kuluttua tasan 20 vuotta. Se on otettu 2002-09-21 ekalla Paraturneella kolmatta stoppia ennen tehtäessä lähestymistä EFTU kiitotielle 26. Puikoissa tällä legillä Kiikalasta oli Esa Tiainen.

Seuraava vuoro Timon ohjeiden mukaan.

Rod

Muokattu: , käyttäjä: Jorma Kosonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
48 minuuttia sitten, Jussi Finnilä kirjoitti:

Porvoo, Järnbölen ja Huhtisen alue.

Näyttää tuolla olevan Rod's-Service Ky, mutta ei ole minun.

Rod

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6 hours ago, Jorma Kosonen said:

Kuvan otosta tulee vajaan kahden kuukauden kuluttua tasan 20 vuotta. Se on otettu 2002-09-21 ekalla Paraturneella kolmatta stoppia ennen tehtäessä lähestymistä EFTU kiitotielle 26. Puikoissa tällä legillä Kiikalasta oli Esa Tiainen.

Olin ideoimassa Paraturnetta, mutta en itse koskaan päässyt mukaan. Vieläkin harmittaa.

Kuvassa Esalla Ilmavoimien hävittäjäohjaajien hanskat, joita tilattiin Laskuvarjokerholle suoraan valmistajalta (Rod taisi olla koordinoija). Itsellänikin oli hyppykäytössä ja sittemmin kuvaushommissa mutta valitettavasti jossain vaiheessa hukkuneet

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Kuvassa Esalla Ilmavoimien hävittäjäohjaajien hanskat, joita tilattiin Laskuvarjokerholle suoraan valmistajalta (Rod taisi olla koordinoija). Itsellänikin oli hyppykäytössä ja sittemmin kuvaushommissa mutta valitettavasti jossain vaiheessa hukkuneet

Menee taas pahasti OT:ksi, mutta pakko laittaa.

Olin Otterin kipparin paikalla myötätuulessa ykskasille Tattarisuon romisten päällä, kun perämiehen paikalla ollut kokeneempi kollega kysyi: "Rodney, pystytkö sinä lentämään ilman noita valkoisia hanskoja?". Vastasin: "En tiedä, en ole uskaltanut kokeilla lentää ilman niitä".

Rod :cool:

Muokattu: , käyttäjä: Jorma Kosonen
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
31 minuuttia sitten, Jorma Kosonen kirjoitti:

Menee taas pahasti OT:ksi, mutta pakko laittaa.

Olin Otterin kipparin paikalla myötätuulessa ykskasille Tattarisuon romisten päällä, kun perämiehen paikalla ollut kokeneempi kollega kysyi: "Rodney, pystytkö sinä lentämään ilman noita valkoisia hanskoja?". Vastasin: "En tiedä, en ole uskaltanut kokeilla lentää ilman niitä".

Rod :cool:

Valmistaja Oy B. Huhta Ab? :) Sieltä ostin itsekin parit rukkaset. Tosin nomex-versioista nyppivät Ilmavoimien logot pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 minuuttia sitten, Juha Lampi kirjoitti:

Valmistaja Oy B. Huhta Ab?

Kyllä, Kokkolasta. Nyt kun mainitsit, niin minulla taitaa olla yksi pari käyttämättömiä valkoisia nomexeja heiltä jossain. Kaikki peurannahkaiset valkoiset alkavat olla kuluneet vain tankkauskäyttöön sopiviksi.

Ilmavoimien tekstibrodeerauksia ei ollut koskaan tilaamissani.

Erinomaista laatua. Sopivat myös prätkahanskoiksi kesäkuumalla. Ja koirankusetukseen.

Rod

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
52 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Haettu kohde on Suomessa.

Suomen Porissa? tai naapurikaupungissa 🤔. Näyttää jokivedeltä. 

Muokattu: , käyttäjä: Topi Falkenberg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään