59 645 viestiä aiheessa

47 minutes ago, Tarmo Kallio said:

Ollaanko Pääskyvuorella ? En muista tuonlaista ovea. Voi olla tornin "salainen" takaovi?

Hyvä arvaus, Pääskyvuorella luolia riittää. Mutta nyt ei olla siellä tai Turussa yleensäkään. Siinä Tarmo on jäljillä että kyseessä lienee takaovi, tosin ei salainen koska se on varsin näkyvällä paikalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rauma, Pori, Salo, Kuopijo tai Porvoo? Kun ei ole tullut ratkaisuun tähtäävää vihjettä, niin täytyy ampua haulikolla. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5 minutes ago, Topi Falkenberg said:

Rauma, Pori, Salo, Kuopijo tai Porvoo? Kun ei ole tullut ratkaisuun tähtäävää vihjettä, niin täytyy ampua haulikolla. 

Haulit eivät riittäneet osumaan. Olen kesälomareissuilla käynyt arviolta yli parillakymmenellä paikkakunnalla, joilta kaikilta on otettu kuvia ketjuun arvaajien ratoksi lähestyvää pitkää talvea ajatellen. ;)

Vinkkejä miettiessä laajempaa rajausta ihmeteltäväksi, ehkä jonkun muistin sopukoista löytyy tämäkin kohde ihan kuvan perusteella?

panssariovi3.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
42 minutes ago, Tumi Hämäläinen said:

Mikkeli, Naisvuori.

Mikkelin Naisvuori ja tarkemmin sanotuna siihen louhitun Puolustusvoimien sodanaikaiseen Päämajaan kuuluneen viestikeskus Lokin varauloskäynti.

Kun Päämajaan on nyt avattu uusi Muisti-museo (hieman liian moderni ainakin minun makuuni), aiemmin myös museona toiminut Lokki on valitettavasti suljettu vierailuilta.

Epäröin laittaa kuvaa ihan Tumin reviiriltä mutta vuorokausi sentään meni ratkaisua hakiessa :)

Tumi jatkaa.

panssariovi1.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
8 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Epäröin laittaa kuvaa ihan Tumin reviiriltä mutta vuorokausi sentään meni ratkaisua hakiessa :)

Olin out-of-forum -tilassa, joten en kuvaa nähnyt kuin vasta ihan juuri. Tuosta tuli tänäänkin ajettua ohi. :)

Viestikeskus Lokki, josta joskus olen jonkun kuvankin tänne laittanut, on suljettuna siksi, että siellä on havaittu kalliorapautumaa osassa näyttelyä, ja käsittääkseni siellä on jonkinlaista remonttia käynnissä. Kaupungin rahakirstu on tyhjä, joten sen kummemmin en tiedä toteutumisesta tai aikatauluistakaan.

Itse aloitin koulunkäynnin 60-luvulla juurikin vieressä sijaitsevalla Keskuskansakoululla, myöhemmin Päämajakoululla, jossa Sodan ja Rauhan keskus Muisti nyt on. https://muisti.org/

Huomenna jälleen tien päällä, joten vuoroa nopeimmalle kuvalle ihan mistä ja milloin vaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei löydy tältä merialueelta mutta Suomessa ollaan, vinkkinä sen verran että tästä satamasta ei pääse mantereelle kaupallisen toimijan aluksella. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Valtteri Koivisto kirjoitti:

satamasta ei pääse mantereelle kaupallisen toimijan aluksella. 

Onko vastarannalla pyssy-yhtiön laskuun valettuja rakennelmia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyltissä näkyi T kirjain ja kun ei kerran oltu Turun ja Hangon välissä, lähdin Turusta toiseen suuntaan etsimään. Yllättävän helpolla löytyi sopivan näköinen t-alkuinen lauttaranta. 

Seuraavaksi etsitään tälläistä, todennäköisesti aika helpolla tämäkin löytyy.

IMG_20220813_181437.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajelin perjantaina Jyväskylästä Raumalle ja havaitsin tämän. Nyt pitäisi enää muistaa tarkka paikka. Olikohan VT12 varrella hiukan Sastamalan pohjoispuolella, etelään ajettaessa tien vasemmalla puolella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilkka on tainnut ajaa Raumalle maisemareittiä, mahdollisesti jotain kartanoa katsomaan. VT12 varrella tämä ei ole. Ja Raumalle ajettaessa tämä sijaitsee tien oikealla puolella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 hours ago, Antti M Heinonen said:

Siinähän se. Tero Jatkaa.

Olen ajanut tuosta ohi aika monta kertaa ja aina miettinyt, että pitäisi pysähtyä kuvaamaan traktori Arvaa paikka -ketjuun. Sitä ei enää tarvitse murehtia :D

Nyt selvitetään mitä laatassa lukee.

laatta_2.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harvoin tulee luuhattua sisäpihoilla 😂. Mutta nyt ihan jotain muuta: ”trii straips” näytteillä, vaan missä?

2D6209CA-699F-47FE-B64B-37198EA3E476.jpeg

Muokattu: , käyttäjä: Topi Falkenberg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään