59 693 viestiä aiheessa

7 hours ago, Pauli Hankonen said:

Entinen Yleisradion Radiotalo Helsingin Töölössä?

No niin, helppohan se oli. Kuvassa on tosiaan Yleisradion entinen toimitalo Kesäkadulla (josta Danny lauloi). Rakennus on muutettu hienoksi ja kalliiksi asuintaloksi. Suurin muutos ulospäin ovat pitkien seinien uudet parvekkeet.

Elokuvassa "Vodkaa, komissario Palmu" päähenkilö vierailee talossa Yleisradion pääjohtaja Eino S. Repoa tapaamassa. Palmun hahmo perustui Mika Waltarin kirjoituksiin mutta elokuvan juonen kirjoittamiseen hän ei halunnut osallistua. Waltari kuulemma lähti YYA-henkisen elokuvan ensi-illasta sanomatta sanaakaan.

Paulille vuoro.

terrace_1.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
7 hours ago, Tero Tuominen said:

No niin, helppohan se oli. Kuvassa on tosiaan Yleisradion entinen toimitalo Kesäkadulla (josta Danny lauloi). Rakennus on muutettu hienoksi ja kalliiksi asuintaloksi. Suurin muutos ulospäin ovat pitkien seinien uudet parvekkeet.

Elokuvassa "Vodkaa, komissario Palmu" päähenkilö vierailee talossa Yleisradion pääjohtaja Eino S. Repoa tapaamassa. Palmun hahmo perustui Mika Waltarin kirjoituksiin mutta elokuvan juonen kirjoittamiseen hän ei halunnut osallistua. Waltari kuulemma lähti YYA-henkisen elokuvan ensi-illasta sanomatta sanaakaan.

Paulille vuoro.

Kohde oli sillä tavalla helppo, että olen tuijottanut tuota 90-luvulla varusmiespalvelusta suorittaessani Taivallahden kasarmilla ja nyt olen siitä ohi ajaessa harmitellut, ettei lompakosta löydy tarpeeksi voimapaperia osakekirjojen hallinnan oikeuttamiseen.

Seuraavaksi tällainen kroppaamaton kohde, joka varmaan ratkeaa nopeasti.

Arvaa9.thumb.jpg.fe4832ee71d250781f8e31f0b31296e9.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
15 minuuttia sitten, Tumi Hämäläinen kirjoitti:

No jos minä:

seinä_1.JPG

Tämä on Suomen Ilmailumuseon julkisivua Vantaalta. Vai pitikö vastata ensin Heikin kysymykseen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
7 minuuttia sitten, Markku Kyyrönen kirjoitti:

Tämä on Suomen Ilmailumuseon julkisivua Vantaalta. Vai pitikö vastata ensin Heikin kysymykseen?

No tehdään niin, että kun olin ensiksi kuvan kanssa liikkeellä, niin vastataan ensin minun kysymykseen. Ja Markun vastaushan on toki oikein.

Jatkakaa miten parhaaksi näette.

20221027_164732.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 minutes ago, Jarmo Kohtanen said:

Tumi kysyi ensin ja Markku ratkaisi joten vuoro on tällä hetkellä Markulla.

Jep, olen jo kerran saanut vuoron tuon Heikin kuvan ratkaisemisesta, joten eiköhän se riitä ;)

Markku hu huu!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meinasin, että kehtaako tässä edes jatkaa, kun oli niin hyvä kotikenttäetu tuossa Tumin kysymyksessä.  Kysytään nyt kuitenkin vaikka tällaista; 

sl2.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt on kyllä hankala päästä jäljille, varsinkaan kun ei ole kotikenttäetu tällä kertaa kyseessä. Mutta, sanotaan, notta Tamppereella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 minuuttia sitten, Tumi Hämäläinen kirjoitti:

No nyt on kyllä hankala päästä jäljille, varsinkaan kun ei ole kotikenttäetu tällä kertaa kyseessä. Mutta, sanotaan, notta Tamppereella.

Ei ole Tampereella, mutta paikalla on kyllä yhteys myös Manseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
8 minuuttia sitten, Markku Kyyrönen kirjoitti:

Ei ole Tampereella, mutta paikalla on kyllä yhteys myös Manseen.

Meiltäkin täältä Savosta on yhteys Manseen, mutta annappas, Markku, joku sellainen vihje, että voisi lähteä hakemaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, kukkaruukku onkin vain hämäystä ollessaan tuolla tilapäisesti viime kesänä, mutta lattian pitäisi kyllä johtaa tietäjät jäljille.  Ja Helsingin alueella ollaan. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valtion Lentokonetehdas Suomenlinnassa.

Edit: poistetaan kysymysmerkki.

Muokattu: , käyttäjä: Tero Tuominen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yllättävän kauan tässä meni.  Tampereen ja Suomen Ilmailumuseon yhteyden lentokonetehtaaseen luulin jo riittävän ratkaisuun.  Viime elokuussa hallissa oli Pot Viapori 50 -näyttely, josta tuo kuva.  Olipa meillä museolla kertaalleen myös suunnitelma palauttaa Hansa määräajaksi juurilleen Suomenlinnaan. 

Tero jatkanee.  Lennokasta Uutta Vuotta arvuuttelijoille!

sl.jpg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tuolla käynyt vuosia sitten ja jotenkin tutulta tuo ns. pajalattia heti näyttikin, mutta en vain muistanut missä olisin sen nähnyt. Katsoin mm. tekniikan museota löytyisikö sieltä tuollaista. Saarivinkki toi heti mieleen Lentokonetehtaan.

Off topicina mainittakoon, että suhteellisen uudessa Amos Rex -museossa on myös tuollainen irtonaisista puupölkyistä ladottu pajalattia, samoin Helsingin Yliopiston Tiedekulmassa.

Seuraavaksi tämä.

kalikat_2.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään