59 733 viestiä aiheessa

6 minuuttia sitten, Jarmo Kohtanen kirjoitti:

Jos Vancouver natsaa niin vuoro nopeimmalle.

Tulihan se sieltä. Seattle oli jo lähellä, mutta "naapurissa". Nappasin kuvan tältä kohtaa. Kaukana häämöttää Surreyn tornitalot. 

Vuoro siis nopeimmalle. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
31 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Liedon vanhalinna taitaa olla polun päässä.

Taitaa olla ja on. Paikka on Liedon Vanhalinna.Liedon Vanhalinna – Wikipedia ,  Aikoinaan yritettiin kaverin kanssa päästä vanhoilla maastopolkupyörillä ylös asti pelkästään polkemalla. Emme aivan onnistuneet, mutta melkein ylös päästiin. Ja tietenkin alaspäin. Meillä oli kilpailu. Ja nyt on olkapää leikattu. Tämä ei tullut tosin silloin, mutta polkupyörällä kumminkin. Vuosikin oli 1996. ;)

Tässä koko ruutu ja polkua ylöspäin. Molemmat ovat filmikuvia vuodelta 2020 ja Tero jatkaa.

5.jpg

6.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Tarmo Kallio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
23 minutes ago, Jaakko Männistö said:

Tero,jotain pielessä nyt? Ainakaan mozilla ei avaa kuvaa.

Oli niin helppo että päätin vaihtaa kuvaa. Pieni hetki.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai hitsi, olipa tutun näköinen, olen muutaman kerran ollut parkissa tuon kivirakennuksen seinustalla, asioilla käydessä. En kyllä silti keksinyt itse tuota ennen kuin luin Valtterin vastauksen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 hour ago, Valtteri Koivisto said:

Lauttakylän Rauta ja Talous Huittisissa

Oikein, ihan keskeisellä paikalla Huittisissa oltiin. En ehtinyt vielä kaivaa tähän lisävinkkejä, joten tällä tiedolla kohteesta mennään.

Valtterille vuoro.

talotalo_1.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Off topic, tämä ketju on nyt mennyt googlen kuvatunnistusalgoritmien hyödyntämisen osaamiseksi eikä enää todellisilla paikan tunnistamisilla tai "olen ollut tuolla" -fiiliksillä ei ole roolia. Tai ainakin fiilistelijänä olen monesti myöhässä. Kokeilin tuohon Alcatraz kuvaan, niin riippuen kuvahaun rajauksesta löytyy vastaus. Vaikka kuva suoraan ei löydykään googgelin datasta. Mutta ei tämä ole niin vakavaa, FlightForumin seuratuin topic ja niin jatkukoon. Tunnistus jatkukoon.

2024_02_10_ajatus.jpg

2024_02_10_ajatus2.jpg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
7 hours ago, Jukka Hemilä said:

Off topic, tämä ketju on nyt mennyt googlen kuvatunnistusalgoritmien hyödyntämisen osaamiseksi eikä enää todellisilla paikan tunnistamisilla tai "olen ollut tuolla" -fiiliksillä ei ole roolia. 

Tottahan tuo on. Aika pitkään niitä on ketjussa kuitenkin jo hyödynnetty. Itse pyrin siksi löytämään kysymyksiin kuvia, joita Google ei suoraan löydä. Silloin ratkaisu aukeaa vinkkien, tuttuuden tai intuition kautta.

Tuossa Alcatraz-kuvassa lukitsin tarkan paikan ihan perinteisesti saaren ilmakuvia tutkimalla ja paikalla otettuja kuvia vertaamalla.

Alcatraz on niin kuvattu paikka, että siitä on valtavasti materiaalia netissä. Toisaalta tuo aiempi Lauttakylän Talous ja Rautakin näköjään löytyy Googlella kun hakee sillä toisella, laajemmalla kuvalla. 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 tuntia sitten, Jukka Hemilä kirjoitti:

Off topic, tämä ketju on nyt mennyt googlen kuvatunnistusalgoritmien hyödyntämisen osaamiseksi eikä enää todellisilla paikan tunnistamisilla tai "olen ollut tuolla" -fiiliksillä ei ole roolia. Tai ainakin fiilistelijänä olen monesti myöhässä. Kokeilin tuohon Alcatraz kuvaan, niin riippuen kuvahaun rajauksesta löytyy vastaus. Vaikka kuva suoraan ei löydykään googgelin datasta. Mutta ei tämä ole niin vakavaa, FlightForumin seuratuin topic ja niin jatkukoon. Tunnistus jatkukoon.

En ainakaan itse saanut tuota hakuasi toistettua enkä paikkaa löytänyt vaikka miten tarkasti sen yritin toistaa eikä Google tarjoa minulle mitään Alcatraziin viittaavaa.

Aikani kun muuttelin rajausta tuli hakutekijöihin yksi viittaus kohteeseen mutta siitä ei voi mitenkään päätellä että se on haettu paikka koska sivulla ei ole samankaltaista kuvaa:

https://www.shutterstock.com/es/image-photo/ruins-alcatraz-black-white-1729214827?utm_campaign=image&utm_medium=googleimages&utm_source=schema

Terolta varmaan pian tulossa uuttaa kuvaa?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EDIT: Nyt keksin jotain. Käytän kaikkeen Firefoxia ja sillä ei löydy mitään ja ihmettelinkin millä Tero tuon kaivoi esiin. Nyt kokeilin hakea Chromella ja Google tosiaan löytää samantien.

Muokattu: , käyttäjä: Jarmo Kohtanen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehdottomasti parhaita kyssäreitä on ne joita ei kuvatunnistus löydä ja porukka joutuu miettimään. Jännä että eri selaimessa tulee eri hakutuloksia. Seuraavaa kuvaa vaan tunnistettavaksi:thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyödynnetään suomalaisten lempijuomaa, eli kahvia. Välillä toisen tyyppinen kuva arvattavaksi, Mistähän löytyy tällainen patteri eri kahvilaatuja nautittavaksi?

Kuvatus.jpeg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en löytänyt Chromella kuvaa tuolla rajauksella mutta tosiaan siellä oltiin, vinkkinä jos meette joskus käymään niin aamun ekalla laivalla sisään (varatkaa lippu ajoissa) ja skipatkaa puistorangerin info. Saatte yksin kiertää koko vankilan ilman ketään muuta ja pääsee 9.00 laivalla jo kotiin jolloin alas asti jonot ulko-ovella 

IMG_1228.jpeg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä menee jälleen off topicin puolelle. En ole käyttänyt tuota Googlen, tai muitten operaattorien  kuvatunnistusta koskaan. En ole edes kokeillut. 

Tarmo Kallio

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään