59 519 viestiä aiheessa

41 minuuttia sitten, Jarmo Kohtanen kirjoitti:

Betonirakentamisesta taitaa olla kyse mutta monumenttia ei näy edes satelliittikuvissa.

Eikä liioin kuukkeliauton kuvissakaan,näköjään.Pykätty tienviereen viimekuvauksen jälkeen siis.   No joo nyt tuli vahvaa tietoa Savon sydämestä:thmbup:Tumi löysi paikan ja jatkaa!Ensimmäinen vihje"Kesäkatu" ja"Tuuliviiri "viittasi siis Lipsaseen ( Danny)  .Lipa-Betonin omistajat/perustajat kun ovat Lipsasia. Monumentin korkeus on ainakin n.7-8 m.korkea,eli erottuu kyllä hyvin.

P9055492.jpg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Iso-D toki tuli esille heti, ja Betoni-Lipsaset välähti päähän kun oikein pinnisteli. Ehkä tuli haettua paikkaa kuukkelin kautta liiankin kanssa. :|

Hyvä kyssäri Jaakolta kun ei löydy heti kuvaa netistä.

Vuoroa noppeimmalle!

Muokattu: , käyttäjä: Tumi Hämäläinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 minuuttia sitten, Jarmo Kohtanen kirjoitti:

Jossain Kymenlaaksossa?

Ei olla Kymenlaaksossa. Toki Suomi, oikein.

Ollaan idenpänä.

Muokattu: , käyttäjä: Timo A Vuorinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuskinpa moni foorumilainen on tuossa paikassa käynyt.

Venäjän rajalle ei ole hirveästi matkaa tuosta paikasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
40 minuuttia sitten, Jarmo Kohtanen kirjoitti:

Jossain Kymenlaaksossa?

Ei olla Kymenlaakkossa. Toki Suomi,i oikein.

Ollaan idenpänä.

Silta1.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Timo A Vuorinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
8 tuntia sitten, Martti Saarinen kirjoitti:

Syrjäsalmen silta?

No se.

Uusi rautatiesilta piti tulla tuohon viereen, mutta kun tekivät paalutuksia niin alkoi vanha silta oireilemaan.

Joutuvat tekemään uuden sillan lähemmäs 6-tien maantiesiltaa.

Tämän tarinan kuulin paikallisilta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arvaan myös jotain tehdasta, mutta onko kyseessä vetytehdas? Sillä voidaan tuottaa vetyä, ammoniakkia ja happea elektrolyysin avulla? Tulevaisuuden moottoreissa nesteytetty vety ja nestehappi ovat ehkä aivan ylivoimaisia.  Merivettä riittää maapallolla ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Jarmo Kohtanen kirjoitti:

Sanotaan vaikka että Uudellamaalla jonkin ruokatehtaan yhteydessä?

Tehdas ei ole kyseessä mutta Uusimaa on oikein. Alueella on useita yrityksiä enkä tiedä kenen toimintaan nuo tornit liittyvät. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pienimmän putken päällä on jokin kansi. Se ei noin heppoisena pidä painetta ylospäin, mutta voi ehkä mennä alaspäin väkisin, tai ohjatusti. Silloin tuo pienin putki ei imisi ilmaa sisäänsä. Noista isoista putkista varmaan lentää ehkä ilmakehään jotain? Ei niitä muuten olisi valmistettu ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En nyt arneijaan laita, mutta aina vempuilin.... Tein kaikkia hullun jutttuja  aina 1981-1983.  Olen hyvä poika. Komppanian sotilasmestari teki omia temmppujaan . Tein möys minä:)

Olin pelkästään vastuullinen Luuntnantti Virtasellle. Minulla oli 1983 käytettävissä radioissa lähetystehoa todella paljon. Tuhansia Watteja. Oli silloin jo moderrni diditaalinen liikennevastaanotin + muut salaiset laitteet... Kokeilin lähettää kerran toiseen varuskuntaaan sotilaslaskotiin lähtemisestä kaverille pelkällä puhekaistaistalla. ..

Olin seuraavana päivänä komppanian päällikön puhuttelussa. :-[ . Aina välillä pystyi lähtemään Turun keskustaan keskellä päivää, jos pyysi lähtöä tukan leikkuusen. Eräs viestimies munasi, kun hän oli käynyt Turun torilla ja tuli kesken harjoituksia  takaisin korissa mansikoita! Hänen nimeksi tuli jatkossa neiti "p". Itse tein jatkossa vielä hullummipia  töitä. Hienoja aikoja :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Radioiden toimintaperiaate tavallaan liittyy erääseen tällä alueella tapahtuvaan toimintaan. Ainakin savolaisittain...

Muokattu: , käyttäjä: Martti Saarinen
Lisäys

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään