59 462 viestiä aiheessa

Joo, Upsala-Lenna välisellä kapearaiteisella museo jernvägillä tuo on luultavasti kuvattu? arvaan vieläpä että Faringe stationilla.

Arvaan uudestaan, haettuna on Almunge station.

Muokattu: , käyttäjä: Topi Falkenberg
Uusi arvaus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jorma osui oikeaan. Gotlannissa on aikoinaan ollut kohtuullisen kattava rataverkko. Ja kieltämättä ovat onnistuneet pitämään museorautatiensä melkoisen salassa, sinne ei oikeastaan osu kuin vahingossa.

Jormalle vuoro.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo Ilkan manner-vihje liipaisi googlettamaan löytyykö Gotlannista historisk järnväg vaikka olen sen aikanaan käynnilläni missannut.

Täytyy lykätä Höyhensaarille lähtöä ja yrittää laittaa uusi kyssäri vielä tänään.

Rodney

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomenta. Tarkoitin tuota Spacesenteriä. Tuli käytyä pari kertaa.

Jos oikein niin minulla ei ole tällä koneella kuvaa.

Muokattu: , käyttäjä: Heikki Pullinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vesa antoi tarkan kuvauksen paikasta.

Houstonista löytyy ainakin kaksi Space Center'ia. Johnson Space Center https://www.nasa.gov/centers/johnson/home/index.html ja Houston Space Center https://www.nasa.gov/centers/johnson/home/index.html . 

Ensimmäinen on osa NASA:a ja operatiivinen. Jälkimmäinen on säätiön hallinnoima kasvatukseen ja museoon keskittyvä joka myös järjestää kiertoajeluja edellisessä.

Konsolit ovat Vesan mainitsemassa Mission Control Center'ssa jonka yksi valvontahuoneista on jätetty Apollo-ajan kuosiin. MCC:ssa on myös täysin toiminnassa oleva International Space Station Flight Control Room. En tiedä mihin osiin MCC:ta HSC järjestää kiertokäyntejä sillä itse olin vuonna 2009 viikon työmatkalla konferenssissa jonka JSC järjesti ja pääsin tutustumaan MCC:n toimintaan ehtimättä käydä HSC:ssa.

Eli Vesalle vuoro.

Rodney

P.S. Ohessa toinen kuva MCC:n Apollo-ajan valvontahuoneesta.

IMG_2159.thumb.JPG.cb50eb2e141dff4a0daa45fb7a14ea5e.JPG

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Rod.

Kaippa se on mun vuoro kun osuin tarkasti kohdalleen. Olin jo antaa vuoron Heikille, häneltä se oikea vastaus kuitenkin ensin tuli. Mutta hänellä kun ei ole kuvaa, niin kaivelin omiani. 

Eli missä nyt sitten tällä kertaa? Voi olla että on turhan helppo, en ehtinyt työpäivän lomassa tarkistaa mitä tästä haulla löytyy.

IMG_0646.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei meillä Espoossa noin rumia ole ;) Tai no, yksi - jo ilmeisesti purkutuomion saanut - tulee mieleen.

Mutta ei siis olla Espoossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sepä se. Ostari oli, yllättävää sinänsä, valmistuessaan Pohjoismaiden suurin liikekeskus. Myös junaradan piti alunperin päättyä ko paikalle.

Purettu se on (kuva otettu purkajaisten aloittajaisista). Viimeksi kun pari kuukautta sitten ajoin ohi, niin paikalle on nousemassa asuintaloja.

Vuoro siis Terholle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia.

Martsarin entisen ostarin läpi kuljin lukuisia kertoja mm. musiikin teorian tunneille. Läntisellä puolella ostaria oli grillikin.

Mutta missähän olen alla olevassa kuvassa?

IMG_5741.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään