59 609 viestiä aiheessa

Israelin ilmavoimien tunnuksen perusteella heitetään niinkin mielikuvituksellinen vaihtoehto kuin Israeli Air Force Museum, Hatzerim Israel.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Daavidin tähden takia en ole tarkistanut Israelin museoita vaan uskon että ollaan Tsekeissä joka toimitti Israelille kalustoa itsenäisyystaistelussa 1940-luvun lopulla.

Eli arvaan Tsekin Armeijan museo Prahassa (Zizkov).

Rodney

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämän museon olen Prahan matkoillani missannut kuten viimeisellä työmatkallani vuosi sitten jolloin keskityin ennen käymättömään Kbelyyn.

Arvaukseni onnistuminen sattui hankalaan kohtaan sillä olen Pilottimafian illanvietossa Stadissa ja kuvat ovat Hangossa. Eiköhän koneeltani jotain kuitenkin löydy.

Pysykää taajuudella.

Rodney

P.S. Selvisikö Raimolle miksi maalatussa siivessä on Daavidin tähti mutta insetit ovat ilmeisesti Tsekkien loppusodan historiaa? Tekstit eivät ainakaan minulle avaudu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän väiin Rodneylle: Tuo taiteilijan tekemä siipimaalaus Davidin tähdellä markkeeraa Tsekkoslovakiassa valmistettua Messerschmitt 109 -hävittäjästä mallia otetun  AVIA S-199 -hävittäjän siipeä. Israel oli ainoa ulkomaa jolle tyyppiä myytiin (Wikipedian mukaan 2 kpl.). Tämän siipiluomuksen vieressä on toinen siipi, missä on taas Tsekkoslovakian ilmavoimien tunnus. Mikä siiven sisältämien esineiden tarkoitus tässä tapauksessa on jäi epäselväksi, sillä en paneutunut tähän sen syvällisemmin.

Muokattu: , käyttäjä: Raimo Heikkinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meinasin kysyä vielä Terolta tarkennusta museon paikkaan mutta olkoon kun en ole tarkistanut Junnun nykyistä sijaintia. Kuva on otettu kolmisenkymmentä vuotta sitten Eldoradon kentällä jossa museokoneet olivat ruohikolla FAC:n alueella aidan takana.

Ohessa toinen kuva koneesta.

Terolle vuoro.

Rod

Junnu.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuva on tosiaan Säätytalon juhlavan pääportaikon alta, missä Suomi 100 -kyltti odottaa loppuvuoden tilaisuuksia.

Timo jatkaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuva on Kaisaniemen puistosta. Kyseessä väliaikainen katsomo jääkiekko-ottelua HIFK-Oulun Kärpät varten.

Muokattu: , käyttäjä: Raimo Heikkinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Topi ja samalla onnittelut Terolle joukkoliikennepisteestä (vain papukaijamerkki menee arvostuksessa edelle)!

Saattaa olla että olen tästä patsaasta saattanut aiemminkin esittää kysymyksen, toivottavasti en. Lintupatsaan sijainnistahan on siis kyse.

Vapriikki11.7.2012 032.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään