59 538 viestiä aiheessa

Haminan satama oikein. Olin itse siinä uskossa että rakennuksessa olisi Haminan tulli, mutta Juhanilla taitaa olla parempaa tietoa. Hänelle vuoro.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
10 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Haminan satama oikein. Olin itse siinä uskossa että rakennuksessa olisi Haminan tulli, mutta Juhanilla taitaa olla parempaa tietoa. Hänelle vuoro.

Tulli ainakin oli aiemmin tuosta oikealle, mutta ehkä on nyt tuossa. Ei kyllä tullin tunnuksia näy, ennemminkin tuon Stermin kyltti seinässä. No otan vuoron vastaan. Kuvan haku kestää hetken. Alle 24h joka tapauksessa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
38 minuuttia sitten, Jari Kokkonen kirjoitti:

Sulaoja, Karigasniemi? 

Sulaoja on vieras paikka minulle, mutta Guukelin kartan mukaan ei ole lähelläkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuvassahan on Rásttigáisá, kuten Tero tiesi, mutta kuvaa otettaessa tuskin siellä on oltu...

Lienee kuvattu Tenon rannalta 970-tien varrelta. Olisko siinä tienrakentajien muistomerkin kohdalla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo Tenojoen varrella ollaan tiellä 970. En itsekään muista otinko kuvan tuolta tienrakentajien muistomerkin luota, mutta ainakin niiltä paikkeilta. Juha ehti ensin, vuoro sinne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaa teknologiaa on ainakin  Rjukan putoukselle rakennetussa Vemorkin voimalaitoksessa Norjassa. Saksa teki siellä toisen maailmansodan ydinaseprojektiinsa liittyen raskasta vettä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Samaa teknologiaa on ainakin  Rjukan putoukselle rakennetussa Vemorkin voimalaitoksessa Norjassa. Saksa teki siellä toisen maailmansodan ydinaseprojektiinsa liittyen raskasta vettä.

Onko tämä arvaus vai vain tunnustelua? Tero on joka tapauksessa oikeassa.

Norsk Industriarbeidermuseum Vemork

missamennaan13b.thumb.jpg.c58e82abb919c9de0d6c4ee15cabe870.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oli ihan virallinen arvaus. Ilman mitään johdatusta Google luulee että kuvassa olisi renkaita :D

Kun lisäsi termin power plant, löytyi paikassa otettu kuva, muttei mitään selitystä missä se sijaitsee, sen sijaan linkki vei vesivoimaa yleisesti selittävälle sivulle. Kun Googleen laittoi kuvan lisäksi "hydroelectric power plant museum", johan löytyi.

Seuraavaksi tämä urbaani näkymä.

stureplan_2.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei lainkaan villi, kuva tosiaan on Metallitalon sisäpihalta. Rakennus on ollut ihan juuri nyt uutisissa, koska sen katolta on purettu Hakaniemen torin maisemaa hallinnut "Metallityöväen liitto" -valomainos. Tilalle taitaa tulla "Teollisuusliitto".

Leolle vuoro.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä siinä kauaa mennyt, oikein. Tuosta tornista varmasti useemmalla suomalaisella kuva, Aurinkomatkojen kaupunki retkellä ajetaan paatilla tuosta ohi.20180308_213111.png.280a0f61fef37058b89e5ffa4af6da27.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Dubaissa en ole käynyt, löytyi kuvagooglaamalla turning skyscraper.

Edellinen Metallitalo ratkesi niin helpolla että kokeillaan toivottavasti hiukan haastavampaa.

volcanic_3.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään