59 566 viestiä aiheessa

Lähden siitä että ollaan Pakilan siirtolapuutarha-alueen reunamilla, samalla "ikävään ilmailukytkökseen" sopii Malmin lentoaseman läheisyys..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta tuo Malmin ikävä juttu, mutta itse ajattelen vielä pahempaa. Eikä olla Suomessa. Tuskin tuollaiset kalat menestyisivät Suomen talvessa. Ja kuva on talvikuva.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo Tero on kyllä "out of this planet". Tai sitten hän on kehittänyt jonkin systeemin kaivaa esille kuvan nimen metadatasta.

Kyseessä on todella A4-Autobahnin taukopaikka/hotelli AXXE Dresdner Tor Süd Dresdenissä. Ajattelin että moni lukijoista on pysähtynyt täällä tullessaan etelän suunnasta Dresdeniin.

Ja ilmailukytköshän tulee 2. maailmansodan tuhoisimmasta konventionaalisesta pommituksesta, siis ydinpommit pois lukien. Liittoutuneet pommittivat Dresdenin kivikauteen. Jälleenrakennustyö on ollut uskomaton saavutus.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Dresdenin_pommitukset

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/06/26/kurt-vonnegut-kirjoittaa-kotivaelle

Vuoro Terolle

Muokattu: , käyttäjä: Pekka Suuronen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 minuuttia sitten, Pekka Suuronen kirjoitti:

Tuo Tero on kyllä "out of this planet". Tai sitten hän on kehittänyt jonkin systeemin kaivaa esille kuvan nimen metadatasta.

Tämän takia on ihan sama mitkä valtuudet SuPo:lle annetaan.

Rod :cool:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 minuuttia sitten, Jorma Kosonen kirjoitti:

Tämän takia on ihan sama mitkä valtuudet SuPo:lle annetaan.

Rodney: Siltähän tämä näyttää! ;D Mutta seuraava kuva pitääkin panna incognito.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6 minuuttia sitten, Pekka Suuronen kirjoitti:

Mutta seuraava kuva pitääkin panna incognito.

Parempi on jos sinäkin, Pekka, skannaat ikivanhoja diojasi kuten minä teen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
24 minuuttia sitten, Pekka Suuronen kirjoitti:

Eipä tuo muuta näytä tarvitsevan, kuin kursori kuvan päälle ja hiiren oikealla näppäimellä valitaan "View Image Info"!

Näin ainakin Firefoxissa.

Muokattu: , käyttäjä: Tauno Hermola

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
8 minuuttia sitten, Jorma Kosonen kirjoitti:

Parempi on jos sinäkin, Pekka, skannaat ikivanhoja diojasi kuten minä teen.

Rodney: Roger that. ;D Ten-Four. ;)

Tauno: Ei toimi minulla, mutta ehkä tietokoneeni onkin kidekone? :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 hour ago, Tero Tuominen said:

Kokeillaanpa nyt kerran tätäkin ratkaisutekniikkaa ;)

Avaan usein haettavan kuvan toiselle näytölle, jottei koko ajan tarvitse hyppiä edestakaisin ketjussa. Siinä yhteydessä näkee samalla sen, millä nimellä kuva on Forumin palvelimelle tallennettu. Nyt osana sitä oli "AXXEDresden".

Yleensä nämä tiedostonimeen piilotetut "vinkit" ovat ketjussa olleet kysyjältä vastaajien tahallista hämäystä ja ihan muuta kuin mistä oikeasti on kyse.

Tuo Dresden kuitenkin sopi sen verran hyvin vinkin ikävään ilmailukytkökseen, että päätin vilkaista mikä tuo AXXE on. Google-haku toi esiin vain yhden ainoan ulkokuvan hotellista, mutta siinä näkyi kovasti samanoloinen lampi kuin Pekan kysymyksessä (alla, kuva Booking.com). Niinpä päädyin kokeilemaan tätä vastausta.

618657.jpg

Nopeimmalle kuvalle vuoro.

Muokattu: , käyttäjä: Tero Tuominen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3/16/2018 at 21.45, Tero Tuominen kirjoitti:

Rodin diafilmiltä skannaamat kuvat ovat hankalia, koska niissä on ketjun normaalin haastavuuden ohella lisänä vuosikymmenten aikahaarukka. Lisävinkkejä odottaen.

I rest my case.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 minute ago, Jorma Kosonen said:

I rest my case.

Kyllä se sinun Guadalcanalisikin (vai mikä se oli) löytyi ;)

Mutta esimerkiksi Rodin Piper satamassa -kuvaa oli melko turha lähteä etsimään nykykuvien perusteella, vuosikymmenten aikana satamia on laajennettu niin valtavasti. Tosin vilkaisin toki Hangon satamaa ilmakuvasta, mutta en onnistunut paikallistamaan tuollaisia rakennuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viime yritys meni ns persiilleen, mutta kohti uusia tuulia....

Missä kaupungissa ollaan, papukaijamerkin saa kun nimeää mistä kohteesta käsin olen kuvan ottanut.

Kuvan kuvaa.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
21 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Kyllä se sinun Guadalcanalisikin (vai mikä se oli) löytyi

No perhana, olen aina yrittänyt vaihtaa nimen jos sellainen on jostain syystä ollut.

Teen itse samoin eli avaan kuvan viereen mutta ainoastaan silloin jos katson että kuvaa kannattaa tutkia. Kultakaloja ei kannatanut, tai olisi kuitenkin.

Ei olisi satama tietenkään löytynyt nykykuvien avulla. Kävin tänään kuvan ottajan kanssa katsomassa satamassa paikkaa sataman historiakirja mukana.

Nykyisestä tai parinkymmenen vuoden takaisesta kuvasta ei edes satama-alueen muoto ole sama. Ehkä ratalinja voisi antaa vihjettä mutta sekin on varmaan osin muuttunut. Ja lisää lähtee sillä Englannin-makasiinia ollaan purkamassa mutta onneksi satamamuuri säilyy vaikka siirretään.

Rod

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
36 minutes ago, Jorma Kosonen said:

No perhana, olen aina yrittänyt vaihtaa nimen jos sellainen on jostain syystä ollut.

Guadalcanal ei löytynyt tiedostonimen vinkin vaan ihan perinteisen hakemisen avulla. Eli kyllä ne vuosikymmeniä vanhatkin lopulta löytyvät.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
32 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Guadalcanal ei löytynyt tiedostonimen vinkin vaan ihan perinteisen hakemisen avulla. Eli kyllä ne vuosikymmeniä vanhatkin lopulta löytyvät.

Saman chekkasin että siellä oli OK mutta jossain muistelen kiireessä sormenjälkieni jääneen. Kaikki löytyy mutta metodit poikkeavat ja jos ei muuten niin hyvillä vihjeillä.

Rod

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään