Matti Averio

Pikku reissu Ouluun ja takaisin

14 viestiä aiheessa

Moips!

 

Tulipa tuossa koeajettua Blue1:n Avrot  lentämällä Ouluun ja takaisin. Tässä parit räpsyt lennoilta ja itse Oulun kentältä. Toivottavasti nautitte, niin kuin minäkin nautin kuvatessani näitä kuvia.  :thmbup:

 

Mennessä menopelinä toimi OH-SAK, Avro RJ-85. Tässä lähtövalmistelut meneillään.

[ attachment removed / expired ]

 

Helsingistä lähdettäessä sää oli vallan mainio...

[ attachment removed / expired ]

 

... joten mikäs siinä kruisaillessa kohti Oulua.

[ attachment removed / expired ]

 

Oulun päässä oli satunnaisia sadekuuroja matkalla.

[ attachment removed / expired ]

 

Pyyhkijöille löytyikin käyttöä näkölähestyessä kiitotietä 12.

[ attachment removed / expired ]

 

Hetkeä ennen kosketusta.

[ attachment removed / expired ]

 

Tervetuloa Ouluun!

[ attachment removed / expired ]

 

Uljas ratsu jäi sadekuuron kastelemalle asematasolle odottamaan seuraavia matkustajia.

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LBT lennätti lomalaisia pois kylmästä ja pimeästä Suomesta.

[ attachment removed / expired ]

 

Armeijan kopterit kävivät leirillä Oulussa.

[ attachment removed / expired ]

 

D-EEDC, epäilemättä maailman mauttomimman värinen hyppykone.

[ attachment removed / expired ]

 

Hyppytoiminta oli vilkasta ennen talven tuloa.

[ attachment removed / expired ]

 

Hyps! Tyyli on vapaa!

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LVF, Finnairin oneworld Airbussi.

[ attachment removed / expired ]

 

NH-90 palaa lentokeikalta.

[ attachment removed / expired ]

 

Blue1:n md-90 OH-BLU

[ attachment removed / expired ]

 

Perässä seurasi Wingolle lentävä SP-KTR.

[ attachment removed / expired ]

 

OH-BLU jatkaa illaksi kotiin.

[ attachment removed / expired ]

 

Kentän palokunta kävi treenaamassa.

[ attachment removed / expired ]

 

Palavan kerosiinin sammuttamiseen vaaditaan järeät aseet. Jää vaahtosammutin ja sammutuspeitto kakkoseksi.

[ attachment removed / expired ]

 

Kokko lämmitti tehokkaasti ympäristöä, ammattilaisilla ei kumminkaan kauaa nokka tuhissut kun liekit oli jo poissa.

[ attachment removed / expired ]

 

OH-SAR kuskasi takaisin Helsinkiin.

[ attachment removed / expired ]

 

Viereen ilmaantui OH-LVF, taas Oulussa.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja kohti Helsinkiä.

[ attachment removed / expired ]

 

Sää oli jälleen vallan mainio.

[ attachment removed / expired ]

 

Kaartoa kohti 22L suuntasädettä.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja ruuvvaillaan vauhtia pois.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja lemminkäisen kallion yli. Juha-Matti sai ikuistettua tuon lähestymisen.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja ajetaan putkelle 21.

[ attachment removed / expired ]

 

Avro kaikista edustavimmasta kuvakulmasta?  ;D

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä kaikki tältä erää. Kiitän kaikkia, jotka mahdollisti kaiken tämän ja teitä mielenkiinnosta!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienot ja mielenkiintoiset kuvat! Mikä toi härpäke, jossa on keltaset ja musta pallo, on tossa ikkunalla?

 

Shakkikello ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienot ja mielenkiintoiset kuvat! Mikä toi härpäke, jossa on keltaset ja musta pallo, on tossa ikkunalla?

Penkin saa oikealle paikalleen niitä katselemalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Penkin saa oikealle paikalleen niitä katselemalla.

 

Tervehdys Jaakko! Voitko hieman tarkentaa, miten tuo käytännössä tehdään ;D

 

Ja, juu hienot ja mielenkiintoiset kuvat :thmbup:

 

T: Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tervehdys Jaakko! Voitko hieman tarkentaa, miten tuo käytännössä tehdään ;D

Eye locatorin tarkoitus on saada penkki aseteltua siten, että näkyvyys ulos on paras mahdollinen (pallukat linjassa). Avrossa penkkiä liikutellaan manuaalisesti, mitään uusista autoista tuttuja sähköisiä penkinsäätimiä ei ole. Tällä systeemillä saadaan kummankin pilotin silmät samalle korkeudelle, joten älkää ihmetelkö mikäli kapteeni ja perämies ohjaamossa istuessaan näyttävät aina yhtä pitkiltä :D.

 

EDIT: Toi kuva hetkeä ennen kosketusta on todella hieno!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, loistavia kuvia paikoittain! Varsinkin 8. ja 14. kuva sekä kuva nro 18 kuva olivat todella upeita! :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

älkää ihmetelkö mikäli kapteeni ja perämies ohjaamossa istuessaan näyttävät aina yhtä pitkiltä :D.

 

Pituuserolla ei olekaan väliä, tärkeintä on, että hattukulmaa löytyy  ;)

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eye locatorin tarkoitus on saada penkki aseteltua siten, että näkyvyys ulos on paras mahdollinen (pallukat linjassa). Avrossa penkkiä liikutellaan manuaalisesti, mitään uusista autoista tuttuja sähköisiä penkinsäätimiä ei ole. Tällä systeemillä saadaan kummankin pilotin silmät samalle korkeudelle, joten älkää ihmetelkö mikäli kapteeni ja perämies ohjaamossa istuessaan näyttävät aina yhtä pitkiltä :D.

 

Kiitos täydentävästä vastauksestasi, nyt tiedetään tämäkin :)

 

T: Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla