Guest juhake

Rallia!

505 viestiä aiheessa

Täällä on F1 ketju, joten teinpä rallillekkin oman. Suomihan on tunnetusti maailman parhaita rallimaita nin kuskien kuin tiestönsäkin puolesta.

 

Monte Carlo ja Ruotsi sujui Marcukselta hyvin, mutta nyt Meksikossa tuli hosuttua ja auto kyljelleen->keskeytys. Ja Hirvosen Mikkokin liittyi kattokerhoon.

 

Ihan mukavalta tämän vuodenkin WRC sarja näyttää, vaikkakin vuosi tituleerattiinkin "välivuodeksi". Mukavasti nyt yksityistiimejä mukana ja alkaa jo vähän tuntua rallilta, viime kaudet kun on ollut Loeb aina ykköspallilla monen minuutin erolla. :P

 

Toivottavasti täällä on muitakin rallia seuraavia. ;)

 

Niin ja tähän loppuun sitten se legendaarisin: OUNINPOHJA Petter Sohlberg, Phil Mills ja Subaru Impreza WRC 2005. Ei-ralli-ihmisille suosittelen vara-alusvaatteiden esille ottoa. :P

http://video.google.com/videoplay?docid=-4489207786167781542

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu tulee seurattua aktiivisesti MM sarjaa sekä kotimaisia kisoja!

Niin ja tähän loppuun sitten se legendaarisin: OUNINPOHJA

Tosiaan tämä Ouninpohja oli sellainen kuskin ja kartturin painajainen! Vauhtia

miljoona(niin kuin kuskit sen sanovat) ja ylityksiä ja vekkejä toisensa perään!

Mutta aivan mahtava pätkä painaa menemään ;)

 

Terv. Antti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta kiitos vaan Petterin kun ajoi liian lujaa, ja suurin sallittu keskituntinopeus ylittyi sillä seurauksella että Ouninpohja jouduttiin pätkimään..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta kiitos vaan Petterin kun ajoi liian lujaa, ja suurin sallittu keskituntinopeus ylittyi sillä seurauksella että Ouninpohja jouduttiin pätkimään..

Eikö rallissa olekin tarkoitus ajaa mahdollisimman lujaa...ainakin minun tietääkseni. Turha tässä on Solberg:iä syyttää!

 

Taitaa vaan autojen kehitys olla sen verran nopeeta, että pitäisi ehkä näitä sääntöjä tarkistaa ton keskitunti nopeuden osalta.

Tai on tietysti toinenkin vaihtoehto. Kyllähän järjestäjien kanssa pitäisi tajuta autojen kehitys ja että keskituntinopeus kasvaa. Tältä

Ouninpohjan pilkkomiselta olisi säästytty esim. pienellä shikaanilla pätkän varrella.

 

Terv. Antti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö rallissa olekin tarkoitus ajaa mahdollisimman lujaa...ainakin minun tietääkseni. Turha tässä on Solberg:iä syyttää!

 

Kyllä on minunki mielestä, ja en syytä ketään kunhan totesin joten eipä vedetä herneitä nenään.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä on minunki mielestä, ja en syytä ketään kunhan totesin joten eipä vedetä herneitä nenään.  :P

Juu ei tässä mitään herneitä ole nenään vedetty :D.

Toin vain esille muutaman vaihtoehdon.

 

Terv. Antti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaahas... :-\

 

Kataloniassa on kuollut kartanlukija. Kuski sekä kartturi selvisivät itse ulosajosta, mutta takana tullut ajoi kartturin päälle. :(

 

http://www.wrc.com/page/News/BreakingNewsDetail/0,,10111~806772,00.html

Se mua ihmetyttää kun sen virolais kuskin Marko Martinin ??? karturi kuoli Englannissa ja kisa keskeytettiin omituista, että täällä sitä vain jatketaan (vai olenko vääräässä).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se mua ihmetyttää kun sen virolais kuskin Marko Martinin ??? karturi kuoli Englannissa ja kisa keskeytettiin omituista, että täällä sitä vain jatketaan (vai olenko vääräässä).

 

Saattaa olla siksi, että Märtin ajaa WRC -luokassa ja tämä nykyinen uhri oli junioriluokasta  :-\. Sunnuntain palkintokorokejuhlat on silti peruttu...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saattaa olla siksi, että Märtin ajaa WRC -luokassa ja tämä nykyinen uhri oli junioriluokasta  :-\.

 

Tuolla tuskin on mitään tekemistä kyseisen asian kanssa. Eiköhän kyse ole kuitenkin vain siitä, että nyt tämä onnettomuus tapahtui rallin alussa, kun taas Parkin juttu tapahtui rallin lopussa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harmi ettei tuo Gardemeister ole kunnon sopimusta saanut tälle

vuodelle mutta onneksi jostain jonkun Mitsun on saanut alleen:

P281_01.gif

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kivasti lähti Norjan ralli Suomalaisten osalta käyntiin.  :thmbup:

 

Huomenna on sit tolla kolmen kärjellä todella kova taistelu käynnissä ja

aamusta pitää heti olla hereillä ja ajo lähteä kulkemaan.

Kaikenkaikkiaan mielenkiintoinen päivä tulossa.

 

Terv. Antti

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No nyt rupee Mikon tilanne näyttämään hyvältä.

Nyt pääsee ajamaan vapautuneesti, kuitenkin ajorytmi säilyttäen.

 

Peukku vaan pystyyn, jotta se voitto sieltä tulis  :thmbup:

 

Terv. Antti

 

Edit. Ja nyt näyttää vielä paremmalta  :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hirvoselle onnittelut loistavasta kisasta! Ajamalla saatu voitto ja itse Marcuksen lyönti vaativissa olosuhteissa!  :thmbup:

Marcukselta hyvä taktiikka, ei riskejä varmasti maaliin. Loeppi kun jäi pisteittä, järkevä ratkasu Marcukselta eikä alkaa ajamaan Hirvosen kanssa voitosta. Hyvä homma, onnittelut Foordille!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko toi muuten edes historian pienin voittomarginaali? Mulla on jotenki vahva tunne, että Carlos Sainz olisi jossain kisassa ollu joko voittajana tai kakkosena ja silloin ykkösen ja kakkosen ero olisi ollu 0.2 sek. Voipi olla että muistan omiani mutta löytyyköhän jostain vanhoja rallituloksia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

1. New Zealand 2007    0.3 seconds   Grönholm - Loeb 

2. Portugal 1998      2.1 seconds     McRae - Sainz

3. Argentina 1999      2.4 seconds  Kankkunen - Burns

4. Australia 2000     2.7 seconds Gronholm - Burns

5. Deutschland 2003    3.6 seconds Loeb - Gronholm

6. San Remo 1976 4.0 seconds Waldegard - Munari

=  Argentina 2002   4.0 seconds Sainz - Solberg

7. New Zealand 1998   4.1 seconds Sainz - Auriol

8. San Remo 1989 5.0 seconds Biasion - Fiorio

9. Japan 2006          5.6 seconds Loeb - Gronholm

10. Catalunya 2000   5.9 seconds McRae - Burns

jne.....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

1. New Zealand 2007    0.3 seconds  Grönholm - Loeb 

2. Portugal 1998       2.1 seconds    McRae - Sainz

3. Argentina 1999    2.4 seconds Kankkunen - Burns

4. Australia 2000     2.7 seconds Gronholm - Burns

5. Deutschland 2003    3.6 seconds Loeb - Gronholm

6. San Remo 1976 4.0 seconds Waldegard - Munari

=  Argentina 2002   4.0 seconds Sainz - Solberg

7. New Zealand 1998  4.1 seconds Sainz - Auriol

8. San Remo 1989 5.0 seconds Biasion - Fiorio

9. Japan 2006         5.6 seconds Loeb - Gronholm

10. Catalunya 2000   5.9 seconds McRae - Burns

jne.....

 

Joo eli muistelin tuota mikä on nyt toiseksi pienin marginaali. Ei ollutkaan 0.2 sek. vaan n. 2 sek. Mutta toinen kuski oli Sainz :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerrankin näin päin, uskomattoman upea taistelu. Marcus voitti noin 7 metrillä tuon kisan.  :o Ja on kyllä pakko sanoa tähän se, että tohon tahtiin, noilla teillä tollasella erolla 300km jälkeen ei kyllä Formulat paljoa nappaa. Hattua pitää nostaa ja korkealle näille kavereille!

 

Ja negatiivistakin sen verran, että on se kumma tuo urheilu-uutisointi. MM tason rallivoitto saa palstatilaa minuutin.  :o Ja tälläsen taistelun jälkeen vielä.  :o Kertoo kyllä moottoriurheilun arvostuksesta kaiken, ainoot lajit, missä jätkät oikeasti pärjää aina uutisoidaan ohi mennen "ainiin Rallista vielä.." tyylillä. Huoh.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään