Guest juhake

Rallia!

505 viestiä aiheessa

Pelleilyllä Sami tarkoittanee niitä tynnyrin kiertoja ja hallin läpi ajamisia tasaisella alustalla, joka toki vaatii taitoa

 

Tottakai tarkoitti :) Lähinnä meinasin sitä, että laskiko Sami ne Kentsun kokemat rallisarjatkin pelleilyiksi...

 

mutta ei kovin paljon auttane tuolla ihan oikeilla rallipoluilla, joissa jo pelkästään sää ja sitäkin kautta tiestön vaihteleva kunto asettaa omat vaatimuksensa.

 

Aaah, no nyt ymmärsin. Amerikassahan ei tunnetusti ole säitä, eikä teiden kunto vaihtele. :)

 

Eihän kukaan tietenkään varmaan väitä, että Block tulisi heti (jos koskaan) palkintopallia hätyyttämään, mutta kyllä minä uskaltaisin veikata, että kyllä siinä sen verran rattimiestä on, että jäännöspisteille (sanotaan, että sijoille 5-8) miehellä on varmaan ihan potentiaaliset mahdollisuudet jo vaikka heti alkukaudesta, toisin kuin vaikkapa Räikkösellä. Aina sen Blockin luulis nämä arabi- ja latinoihmeet kepittävän, jotka niitä satelliitti-Fordeja ajelee...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tottakai tarkoitti :) Lähinnä meinasin sitä, että laskiko Sami ne Kentsun kokemat rallisarjatkin pelleilyiksi...

 

Kyllähän se jenkkisarja on pelleilyä verrattuna MM tai eurooppalaisiin sarjoihin. Siellä sarjaa on hallinnut sellainen kaveri kuin Travis Pastrana jonka MM-sarjan valloitus meni ns. vituix

 

Minusta tämä Block:n homma on pelkkää MM-sarjan markkinointia jenkkilään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minusta tämä Block:n homma on pelkkää MM-sarjan markkinointia jenkkilään.

 

Ei voi siltikään olla huono asia. Täällä jos missähän nämä tollikat nimen omaan tarttis herätellä siihen että on olemassa muutakin moottoriurheilua kuin NASCAR.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blockin vauhti riittää sinne osastolle Rautenbach-Wilson-Villagra. Ei yhtään enempää. Jenkeissä eivät tee nuotteja ollenkaan, vaan ratamestari (tjms.) tekee ne. Sitten ollaankin aika sormi suussa kun tullaan MM-sarjaan ja tarttis itse loihtia nuotit. Sitten kun ne ei ole kovin hyvät, niin koko homma menee vaan pumppailuksi kun ei ole luottoa niihin. Hyppäys WRC-autoon kumipusla-ännäläisestä on kanssa niin iso askel, että kulttuurishokkia on luvassa.

 

Toisaalta hyvä juttu, jenkkilässä isot markkinat ja viimeaikoina kiinnostus lajia kohtaan siellä noussut.

 

Tuo on todennäköisesti aika hyvä arvio Kenny from the blockin tulevasta tasosta WRC:ssä. Jos oikein hyvin käy niin saattaapa muutamassa kisassa päästä kilpailemaan erään entisen maailmanmestarinkin kanssa. Ties vaikka päätyvät saman baariinkin vielä keskeytyksen jälkeen  8)

 

Rallin arvostus alkaa pikkuhiljaa jenkkilässäkin nousemaan, jahka nyt saisi isommat urheilukanavat nyt näyttämään vielä lähetyksiä. HDT on yllätyksekseni syksyn mittaan kunnostautunut ja lähettänyt koko vuoden koosteen WRC sarjasta pariinkin otteeseen tahtiin ralli per viikko. Pitkä matkahan siitä vielä on jonnekin ESPN prime time tasolle mutta ehkä joskus vielä....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo on todennäköisesti aika hyvä arvio Kenny from the blockin tulevasta tasosta WRC:ssä. Jos oikein hyvin käy niin saattaapa muutamassa kisassa päästä kilpailemaan erään entisen maailmanmestarinkin kanssa. Ties vaikka päätyvät saman baariinkin vielä keskeytyksen jälkeen  8)

 

Sitähän minä yritin tuossa aiemmin vihjata, että nuo latinojannut ja Apu Al Kassiset sun muut on ne, joiden kanssa Block tulee ajelemaan jäännöspisteistä. Mikä ei nyt kuitenkaan ihan surkean kuskin merkki tietenkään ole... Sen sijaan se, että Block ajelisi Räikkösen kanssa samoista sijoista, vaatisi Räikköseltä jo ihmeitä...

 

Rallin arvostus alkaa pikkuhiljaa jenkkilässäkin nousemaan, jahka nyt saisi isommat urheilukanavat nyt näyttämään vielä lähetyksiä. HDT on yllätyksekseni syksyn mittaan kunnostautunut ja lähettänyt koko vuoden koosteen WRC sarjasta pariinkin otteeseen tahtiin ralli per viikko. Pitkä matkahan siitä vielä on jonnekin ESPN prime time tasolle mutta ehkä joskus vielä....

 

Harmi vaan, että Ralli on kyllä yksi onnettomimmista TV-urheiluista. Livenä kun sitä noilla kaapelikanavilla jne. pitäisi näyttää, niin onhan se nähty, että ei se ole järkevästi toteutettavissa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitähän minä yritin tuossa aiemmin vihjata, että nuo latinojannut ja Apu Al Kassiset sun muut on ne, joiden kanssa Block tulee ajelemaan jäännöspisteistä. Mikä ei nyt kuitenkaan ihan surkean kuskin merkki tietenkään ole... Sen sijaan se, että Block ajelisi Räikkösen kanssa samoista sijoista, vaatisi Räikköseltä jo ihmeitä...

 

Voihan se olla että Kennyllekin sattuu huono päivä  ;D

 

Katotaas nyt ton Räikkösen touhut... ei sitä koskaan tiedä. Intoa pitäis olla ja kalustokaan ei tiettävästi sieltä huonommasta päästä. Ei nyt heti ekana vuotena tietenkään mutta jos pitkäjänteisyyttä riittää niin se voi jopa oppia jotain.

 

Kennylla muuten tosiaan tuo nuottien teko ja lukeminen/ajaminen saattaa osoittautua yllättävän haastavaksi. Räikkösellä sentään on jonkun verran kokemusta edes siitä.

 

 

Harmi vaan, että Ralli on kyllä yksi onnettomimmista TV-urheiluista. Livenä kun sitä noilla kaapelikanavilla jne. pitäisi näyttää, niin onhan se nähty, että ei se ole järkevästi toteutettavissa...

 

Tästä ei auta kuin olla yhtä mieltä. Tottahan in-car kamerat on kivoja ja kaikenmaailman vertailugrafiikat mutta taitaa valitettavasti holotna pravda olla että se touhu leviää ajallisesti ja alueellisesti niin paljon että televisiototeutus on ihan tuskassa vaikeaa livenä. Koosteisiin tietty saadaan parhaat pätkät mutta eihän se ole sama asia. Saattaa vaikeuttaa Ameriikan valloitusta kun tiettävästi keskiverto TV-katsojan kärsivällisyys ja keskittymiskyky ei välttämättä riitä jos samaan aikaa tunkee muutaman sataa kanavaa idolia ja Suurveivaria päälle ja jääkaapillakin pitäis käydä.....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei tolla kropalla  ;D

 

Yhtä paljon, kuin rallia huipputasolla ;D

 

Muistanko väärin, vai oliko Räkä junnuna myös jonkinlainen jääkiekkolupaus?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä räikkönen taistelee Blockin kanssa samoista sijoista, riippuen tietenkin rallista. Jenkkien sarjaa kun ei kannata edes verrata eurooppalaiseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvin alkoi uuden S2000 Fiestan taival rallipoluilla:

 

Hirvonen voitti Monte Carlo -rallin!

(mtv3.fi)

 

Rallin tulos oli muutenkin mielenkiintoinen Hännisen oltua lopulta toinen. Ogierin tekninen vika siirtymällä ennen EK14 starttia nosti suomalaiset kaksoisjohtoon.

 

Veikkaan Hänniselle tehdastallipaikkaa viimeistään vuonna 1012 Volkswagenin tullessa MM-sarjaan ja kokonaista samalla MM-kautta. Hänninen sai myös kakkossijallaan IRC-sarjaan hyvän startin täyden pistepotin muodossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitää vain kiitellä tuon IRC-sarjan televisointia: Päivittäin 3-4 tuntia suoraa lähetystä Eurosport 1&2:n toimesta. Incar kuvaa nuotteineen, helikopterit ja radanvarsikamerat. Tässä asiassa WRC on valovuosia jäljessä.

Lisäksi IRC:ssä ajetaan myös yöllä, toisin kuin WRC:ssä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitää vain kiitellä tuon IRC-sarjan televisointia: Päivittäin 3-4 tuntia suoraa lähetystä Eurosport 1&2:n toimesta. Incar kuvaa nuotteineen, helikopterit ja radanvarsikamerat. Tässä asiassa WRC on valovuosia jäljessä.

 

Hyvä että rallin televisiointia on kehitetty ja toivottavasti nämä uudistukset tulevat myös MM-sarjaan.

 

Lisäksi IRC:ssä ajetaan myös yöllä, toisin kuin WRC:ssä.

 

Ensi kaudelle myös MM-sarjaan tulee mahdollisuus yöllä ajamiseen. Nähtäväksi jää haluavatko rallijärjestäjät tätä mahdollisuutta hyväksikäyttää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EK1: Sordo löi Kimille heti luun kurkkuun

Ek2: Kimi ajoi ulos ja keskeytti

http://www.iltalehti.fi/ralli/2010012911022845_ri.shtml

 

Ei 5,5 sekunttia hitaampi ole mitenkään huono suoritus. Jos Citikka ei hajonnut liiemmin tossa lipsautuksessa, niin katsotaan huomenna miten Kimi ajaa.

Ei tonne kannata kruisailemaan lähteä etenkää tollasella autolla. Tunturista olen kuullut monta tarinaa ja se on yksi niistä kisoista, että jos maaliin pääset; hattua saa nostaa joka ikiselle. Tilanteita ja lisää "tilanteita" mahtuu joka ikiselle kilometrille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EK1: Sordo löi Kimille heti luun kurkkuun

Ek2: Kimi ajoi ulos ja keskeytti

http://www.iltalehti.fi/ralli/2010012911022845_ri.shtml

 

Harmi että jäi näin lyhyeksi Kimin osalta ensimmäinen wrc-ralli. Pitää toivoa, että pääsee super-rallin kautta huomenna vielä ajamaan.

 

EK1 suoritus ei ollut mielestäni otsikoidun mukainen (siis millään tavalla negatiivinen). 5,5s ero kaudesta 2006 WRC-autolla ajaneeseen ralliammattilaiseen on mielestäni erittäin hyvin ajettu. 0,48 s/km on erona erittäin pieni.

 

EDIT: Eipäs nuolaista ennen kuin tipahtaa:

 

 

Räikkönen jatkoi kisaa!

 

Kimi Räikkönen pääsi ongelmista huolimatta ajamaan Tunturirallin toisen erikoiskokeen maaliin.

 

Lumipenkkaan ajanut Räikkönen saapui ek-maaliin noin puoli tuntia muita kuljettajia hitaampana. (mtv3.fi)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole huonosti jos ei häviä mm-konkarille kun minuut..eikun sekunnin kilomeetrillä.

 

Raha kun painaa niin kuskin ei tarvitse edes vaivautua haastatteluun kun sen voi tehä joku muu mutta neljän onnistuneen taipaleen jälkeen Kimi on niin puhelias kun olla voi ?  :thmbup: Taitaako siellä sittenkin olla kivaa ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alun perusteella näyttäisi olevan tuollainen pari sekuntia per kilometri tuo Räikkösen vauhti kärkeä hitaampaa, kun aletaan ajamaan oikeaa rallia oikeilla kuskeilla eikä mitään lämmittelyajoja kansallisella tasolla. No, sehän on kutakuinkin sitä, mitä odottaa sopi :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suurin piirtein tuon verran ottaa kärjeltä päihin mutta ylllättävän hyvin pistää Wilson Jr:lle ja rättipäälle hanttiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suurin piirtein tuon verran ottaa kärjeltä päihin mutta ylllättävän hyvin pistää Wilson Jr:lle ja rättipäälle hanttiin.

 

Pistää pistää, mutta kun neljässä rallissa viidestä on tullut ulosajo (osassa päässyt vielä jatkamaan, ehkä tässäkin), niin se kertoo myös siitä, että tahto on lujempi kuin taito. Kannattaisi ehkä vähän keventää niin pysyisi tiellä, saisi kilometrejä ja oppisi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannattaisi ehkä vähän keventää niin pysyisi tiellä, saisi kilometrejä ja oppisi.

 

Mistä lähtien keventämällä on opittu ajamaan kovaa? ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistä lähtien keventämällä on opittu ajamaan kovaa? ;)

 

Siinä vaiheessa, kun on tultu nypylle ylikovaa, ja huomattu, että prkle, ei päästy maaliin. Palkinnot kun jaetaan vasta maalissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään