Guest juhake

Rallia!

505 viestiä aiheessa

Niin menee, 5 pohja-aikaakin Latvala ajoi. Eli ei mies ole hiljaa lasketellut tulemaan missään vaiheessa.

 

Ei ajanutkaan hiljaa. Räikkönen sen sijaan saa opetella vielä melko pitkään rallin ajamista.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin menee, 5 pohja-aikaakin Latvala ajoi. Eli ei mies ole hiljaa lasketellut tulemaan missään vaiheessa.

 

Niin, mitä sitten, vaikka ajoikin 5 pohja-aikaa? Mitä se kertoo? Mun mielestä se kertoo sen, että ei ole ajettu tarpeeksi lujaa, jos on päävastustajastaan jäänyt puoli minuuttia  ::) Karu fakta se on, ei mitään muuta...

 

Ps. Pasi, sä et vieläkään onnistunut perustelemaan, miten Latvala voi auttaa Hirvosta mestaruustaistossa, jos ei ota enempää pisteitä, kuin Loeb?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, mitä sitten, vaikka ajoikin 5 pohja-aikaa? Mitä se kertoo? Mun mielestä se kertoo sen, että ei ole ajettu tarpeeksi lujaa, jos on päävastustajastaan jäänyt puoli minuuttia  ::) Karu fakta se on, ei mitään muuta...

 

Ps. Pasi, sä et vieläkään onnistunut perustelemaan, miten Latvala voi auttaa Hirvosta mestaruustaistossa, jos ei ota enempää pisteitä, kuin Loeb?

 

Siten, että ajaa varmasti maaliin joka kerta ja Loebille sattuu hiukan u-tuuria. Silloin Latvalaa tarvitaan. Mutta joka kerta, kun Latvala lippaa liian kiirehtimisen takia autonsa, tämäkin mahdollisuus menetetään.

Sitäpaitsi Mikko ei tarvitse apuja, tuo pesee ranskalaisen omin käsin tänä vuonna.

 

:laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siten, että ajaa varmasti maaliin joka kerta ja Loebille sattuu hiukan u-tuuria. Silloin Latvalaa tarvitaan. Mutta joka kerta, kun Latvala lippaa liian kiirehtimisen takia autonsa, tämäkin mahdollisuus menetetään.

 

No eihän tuossa edelleenkään ole päätä eikä juuri häntääkään. Esim. Loeb ajaa metsään ja keskeyttää, Latvala parantaa sijoitustaan pykälällä. Millä tapaa Latvala on tuossa auttanut Hirvosta? Ei sitten niin millään tavalla. Ainoa, joka on jotain auttanut, on Loeb, joka on auttanut sekä Hirvosta, että Latvalaa... Ainoa tapa, jolla Latvala voi itse auttaa Hirvosta, on ajaa nopeammin kuin Loeb, tai painostaa Loeb virheeseen. Ja sitä ei tapahdu, "jos vaan kerätään varmoja pisteitä"...

 

Sitäpaitsi Mikko ei tarvitse apuja, tuo pesee ranskalaisen omin käsin tänä vuonna.

 

Noin toki jokainen meistä varmaan toivoo. Niin piti olla jo viime vuonna. Ja sitä edellisenä. Ja sitä ennen pesijän piti olla Bosse muutaman vuoden ajan :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
No eihän tuossa edelleenkään ole päätä eikä juuri häntääkään. Esim. Loeb ajaa metsään ja keskeyttää, Latvala parantaa sijoitustaan pykälällä.

 

Jo vain auttaa, jos Loeb vain lipsauttaa pitkäksi yrittäessään ajaa Hirvosta kiinni verenmaku suussaan ja jää sen vuoksi jonkusen kymmenen sekuntia. Silloin on Latvalan hyvä olla siinä entisen mestarin ja uuden tulevan välissä. Tänä vuonna se vielä korostuu, koska pistejako meni aivan uusiksi.

 

;)

 

Noin toki jokainen meistä varmaan toivoo. Niin piti olla jo viime vuonna. Ja sitä edellisenä. Ja sitä ennen pesijän piti olla Bosse muutaman vuoden ajan :)

 

Joo mutta tämä Hirvonen on oppirahansa maksanut ja nyt on uudet tuulet. Vanha mestari väistyköön.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin menee, 5 pohja-aikaakin Latvala ajoi. Eli ei mies ole hiljaa lasketellut tulemaan missään vaiheessa.

 

Näistäkin 2 oli kisan viimeiset EK:t jolloin Hirvonen ja Loeb körötteli varmasti maaliin ;)

 

Jos haluatte sotia tosissanne, niin menkää sotimaan tänne tästä asiasta  ::)

http://www.f1-forum.fi/vb/forumdisplay.php?f=11

 

ja te liikennetopicin kanssa tänne http://www.tuulilasi.fi/keskustelu  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, mitä sitten, vaikka ajoikin 5 pohja-aikaa? Mitä se kertoo? Mun mielestä se kertoo sen, että ei ole ajettu tarpeeksi lujaa, jos on päävastustajastaan jäänyt puoli minuuttia  ::) Karu fakta se on, ei mitään muuta...

 

 

Kertoo sen, että Latvala ajoi lujaa, äärirajoilla. Ei noita pohjia tuola ajeta vasemmalla kädellä. Riskirajoilla mennään jos haluaa Hirvosen ja Lööpin ajat lyödä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näistäkin 2 oli kisan viimeiset EK:t jolloin Hirvonen ja Loeb körötteli varmasti maaliin ;)

 

ja te liikennetopicin kanssa tänne http://www.tuulilasi.fi/keskustelu  :P

 

Ei se mun mielestä vähennä sitä, jos tullaan lujaa. Tottakai nuo löysäsi jo tossa vaiheessa, mutta silti kovaa saa ajaa joka tapauksessa. Erot on niin pieniä tolla tasolla, että joka ikinen pohja-aika noteerataan.

AIkoinaan kun Grönholmi nosti nimeään ja tuo Corolla hyytyi polttoaineen loputtua pätkälle; ei lopputuloksella ollut mitään väliä. EK aikoja ne tallipomot katsoivat, ei sitä mikä sijoitus oli. Jari Matin kohdalla varmasti aikalailla sama juttu, varmuutta ja kokemusta lisää, tasaisuutta, vaikkei pystyisikään Lööppiä hakkaamaan, silti parempi olla maalissa 3. kun metsässä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kertoo sen, että Latvala ajoi lujaa, äärirajoilla. Ei noita pohjia tuola ajeta vasemmalla kädellä. Riskirajoilla mennään jos haluaa Hirvosen ja Lööpin ajat lyödä.

 

No ei se kyllä tasan varmaan kerro, että olisi ajanut äärirajoilla, höpö höpö. Se kertoo vain sen, että Latvala oli viidellä pätkällä nopein. Mutta se ei kerro, tekikö muut niillä pätkillä virheitä, säästelikö renkaita tai ajeliko kenties muuten vain vähän rauhallisemmin, kuten esim. juuri noiden kaimasi mainitsemien kahden viimeisen pätkän suhteen voi hyvinkin olettaa...

 

Ei se mun mielestä vähennä sitä, jos tullaan lujaa. Tottakai nuo löysäsi jo tossa vaiheessa, mutta silti kovaa saa ajaa joka tapauksessa. Erot on niin pieniä tolla tasolla, että joka ikinen pohja-aika noteerataan.

AIkoinaan kun Grönholmi nosti nimeään ja tuo Corolla hyytyi polttoaineen loputtua pätkälle; ei lopputuloksella ollut mitään väliä. EK aikoja ne tallipomot katsoivat, ei sitä mikä sijoitus oli. Jari Matin kohdalla varmasti aikalailla sama juttu, varmuutta ja kokemusta lisää, tasaisuutta, vaikkei pystyisikään Lööppiä hakkaamaan, silti parempi olla maalissa 3. kun metsässä.

 

Puhutko sinä tahallasi, vai tahtomattasi jatkuvasti ihan miten sattuu ristiin? Ensin sanot, että Latvala on ajanut täysiä ja äärirajoilla ja että vain kovat ajat merkkaa ja muistetaan. Ja sitten heti seuraavassa lauseessa korostat, miten tärkeää on ajaa auto maaliin kokemusta keräten, eikä ole niin väliä, onko kolmas, kunhan ei ole metsässä :P

 

Ei Latvalan tarvitse enää vauhtiaan Wilsonille todistaa, eikä sen takia riuhtoa pohja-aikoja. Ei niillä satunnaisilla pohja-ajoilla ole enää mitään merkitystä, koska Wilson tietää, että Latvala on riittävän nopea kumman tahansa kuskin, Mikon tai Loebin lyömiseen. Nyt Wilsonin tehtävä on vain saada Latvalalta turha hötkyily pois ja sitä kautta siihen vauhtiin tasaisuus. Nyt heittoja on liikaa, mistä taas seurauksena on joko keskinkertaiset kokonaissijoitukset, tai liian kovan yrittämisen takia ulosajot...

 

Ja jos ei pysty pitämään vielä riittävän kovaa vauhtia koko rallin ajan, on silloin liian hidas kuljettaja kokonaiskisaa ajatellen. Etenkin just vaikkapa nyt Latvala tässä Ruotsin rallissa. Olisi pitänyt olla nopeampi kokonaiskisassa sen 33 sekuntia, vai mitä se nyt Loebille hävisi. Jos ei tämän kauden aikana rupea tasaisen tappavaa tahtia ja Loebin(kin) lyömiseen riittävää kokonaisvauhtia löytymään, voisin melkein ruveta sanomaan hei hei Latvalan Ford-uralle...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AIkoinaan kun Grönholmi nosti nimeään ja tuo Corolla hyytyi polttoaineen loputtua pätkälle; ei lopputuloksella ollut mitään väliä. EK aikoja ne tallipomot katsoivat, ei sitä mikä sijoitus oli. Jari Matin kohdalla varmasti aikalailla sama juttu, varmuutta ja kokemusta lisää, tasaisuutta, vaikkei pystyisikään Lööppiä hakkaamaan, silti parempi olla maalissa 3. kun metsässä.

 

Busselle, Mäkiselle, Kankkuselle, Loebille, Hirvoselle etc etc riitti kunnon autolla 2-3 kautta päästä omalle max tasolle. Mä veikkaan että Latvalan taso on jo nähty eikä se tästä muutu, kun pää ei kestä niin se ei kestä. Kuten Mikko sanoi, tällä kaudella on päästävä useamman kerran Loebin eteen, muuten SM-sarja kutsuu. Minulla on jotenkin tullut että Latvala on ns. onnekkaampi Gardemeister.

 

edit: Kyllä Hirvonen ja Loeb pääsee ihan varmasti vieläkin kovempaa mutta riskit kasvaa liian suuriksi. Heidän perustaso on paljon korkeammalla kuin Latvalan niin heidän ei tarvi ottaa  suhteettomia riskejä mitä taas Latvala joutuu ottamaan heikommalla perustasolla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Nyt Wilsonin tehtävä on vain saada Latvalalta turha hötkyily pois ja sitä kautta siihen vauhtiin tasaisuus. Nyt heittoja on liikaa, mistä taas seurauksena on joko keskinkertaiset kokonaissijoitukset, tai liian kovan yrittämisen takia ulosajot...

 

No niin, tätähän minä olen tässä koko ajan koettanut tyrkyttää.  :thmbup:

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niin, tätähän minä olen tässä koko ajan koettanut tyrkyttää.  :thmbup:

 

Olet olet, tavaallaan, eikä kukaan ole ollutkaan siitä kanssasi eri mieltä. MUTTA, poikkeus on siinä, että sinun mielestä Latvalalle on sanottu, että hänen pitää kilpailla Loebin kanssa vain Loebin virheiden kautta, ja että häntä on kielletty ajamasta kovaa. Mutta kun asia ei todellakaan ole niin. Kun nimenomaan Wilson sanoi tuossa taannoin, että Latvalan tehtävä on kerätä pisteitä kaikista kisoista auttaen näin tallia ja ennen kaikkea tietyissä kisoissa pitää lyödä Loeb, jotta se auttaisi Hirvosen henkilökohtaiseen mestaruuteen. Lisäksi Wilson sanoi, että Latvalan pitää olla jokaisessa kisassa Sordon edellä, mikä jo yksistään tarkoittaa, että mihinkään varmisteluun ei ole aika isossa osaa kisoista edes varaa.

 

Eli käytännössä ainoa ero aiempaan on siinä, että nyt Latvalaa on kielletty tavoittelemasta omaa etua hullunkiilto silmissä. Eli tarkoittaa periaatteessa sitä, että Latvalan olisi suotavaa ajaa jokaisessa kilpailussa pykälä Hirvosta huonommin, mutta Loebia paremmin. Voittojakaan ei ole kielletty, jos sillä voidaan viedä Loebiltä 4 ylimääräistä pistettä, jos vaikkapa Hirvonen olisi jäämässä huonommille pisteille...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Nyt tämä alkaa menemään sellaiseksi spekuloinniksi ja arveluiksi, että minä kiitän ja kumarran. Viimeksi vetäydyin kohteliaasti keskustelusta, kun kaveri alkoi kertomaan nelikuukautisesta pystykorvastaan, joka on jo valioluokan haukkujan veroinen...

 

;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt tämä alkaa menemään sellaiseksi spekuloinniksi ja arveluiksi, että minä kiitän ja kumarran.

 

Paitsi että eihän tässä ole arvailtu eikä spekuloitu? Vai onko? :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jari-Matti Latvalalle onnittelut MM Hopeasta!

Hieno saavutus, hieno tulos. Jäämme odottamaan ensivuotta vesikielellä!!

 

Ja nyt..Jari-Matin arvostelijat varmasti keräävät sanallisen arkkunsa täyteen ja lataavat tänne taas "en minä usko vieläkään" tavaraa rivitolkulla... ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jari-Matti Latvalalle onnittelut MM Hopeasta!

Hieno saavutus, hieno tulos. Jäämme odottamaan ensivuotta vesikielellä!!

 

Ja nyt..Jari-Matin arvostelijat varmasti keräävät sanallisen arkkunsa täyteen ja lataavat tänne taas "en minä usko vieläkään" tavaraa rivitolkulla... ::)

 

On toki hieno saavutus. Mutta kyllä se niin on, että vain mestaruudet lasketaan ja mestarit muistetaan...

 

Ps. kyllähän se Petterin kolmas sija yksityistallin autolla, sekä Ogierin hieno kausi ovat vähintään yhtä kovia suorituksia, ellei kovempiakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On toki hieno saavutus. Mutta kyllä se niin on, että vain mestaruudet lasketaan ja mestarit muistetaan...

 

Ps. kyllähän se Petterin kolmas sija yksityistallin autolla, sekä Ogierin hieno kausi ovat vähintään yhtä kovia suorituksia, ellei kovempiakin.

 

Jep jep, mutta hei Jari-Matti on vasta 24 vai 25 vuotias...... :P

Katsotaan sano Pulkkinen, aika näyttää ja tuo jos tuo. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään