Guest juhake

Rallia!

505 viestiä aiheessa

Tuolla puolankielinen uutislähetys aiheesta. Aika pahan näköistä jälkeä on kyllä  :(

 

Jälki on tylyä, mutta kieli kyllä italiaa  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Otetaas välissä vähän kevennystä.... tässä pojilla asenne kohdallaan. Ammattimies ei turhia jännittele  8)

 

 

 

 

Tuolleen se pitää tehdä, asenne tosiaan just eikä melkeen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jälki on tylyä, mutta kieli kyllä italiaa  ::)

 

Uppista joo  :-[

 

Pitäsköhän tosiaan juoda ne aamukahvit ennenkuin alkaa näitä selaamaan. Mistähän se tuo Puola tuohon muka tuli?  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei se tuo uutisointi helppoa ole tuolla rallinkaan saralla.

 

Kubica on törmännyt

1 Kirkkoon

2 Kivimuuriin

3 Teräskaiteen päähän

 

Törmäys on tapahtunut

1 Siirtymällä rallin 1. erikoiskokeelle

2 Heti 1. erikoiskokeen alussa.

 

Vaan on tuo touhu tuolla Italiassa aika villiä kun nuo kaiteen päät on jätetty suojaamatta!!!!

Esim. Suomessa ne on kaivettu enimmäkseen maan sisään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei se tuo uutisointi helppoa ole tuolla rallinkaan saralla.

 

Kubica on törmännyt

1 Kirkkoon

2 Kivimuuriin

3 Teräskaiteen päähän

 

Törmäys on tapahtunut

1 Siirtymällä rallin 1. erikoiskokeelle

2 Heti 1. erikoiskokeen alussa.

 

Vaan on tuo touhu tuolla Italiassa aika villiä kun nuo kaiteen päät on jätetty suojaamatta!!!!

Esim. Suomessa ne on kaivettu enimmäkseen maan sisään.

 

Juu ja vuoron perään on vasen ja oikea käsi loukkaantunut. Lienee kuitenkin nyt tuoreehkon päivityksen mukaan se oikea käsi.

 

GENOA, Italy -- The surgeon who operated on Robert Kubica says it will take at least six days to assess whether circulation was fully restored to the Formula One driver's right hand.

Kubica spent the night in intensive care at the Santa Corona hospital in Pietra Ligure, on Italy's northwestern coast. He was in an induced coma Monday.

The 26-year-old Kubica underwent seven hours of surgery Sunday after sustaining serious injuries in a high-speed crash while competing in a car rally in northern Italy.

 

Surgeon Igor Rossello has said it would take about a year for the Polish driver to recover functionality in his right hand.

 

Lainaus ESPN

 

 

Ymmärtääkseni onnettomuus tapahtui noin nelisen kilometriä pätkän alusta eli kyllä ihan kisavauhtia ollaan menty. Ja pahasti kyllä on jätetty kaiteen pää jos ei sitä millään tavoin ole suojattu  :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaan on tuo touhu tuolla Italiassa aika villiä kun nuo kaiteen päät on jätetty suojaamatta!!!!

Esim. Suomessa ne on kaivettu enimmäkseen maan sisään.

 

Totuus lienee se että normaaliin tieliikenteeseen suunniteltu kaide on antanut periksi

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei oo, tuossa animaatiossa on virhe. Todellisuudessa siinä oli kaksi erillistä kaidetta ja niiden välissä aukko.

 

Jotain faktaa asiasta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kartturi Jakub Gerberin kertoma.

 

Niin niin, että ihan sulle henkilökohtaisesti kertoi?  ::) Mielellään näissä tapauksissa vain itse omilla silmillä lukisi ;)

 

Ja kuvistahan myöskin näkee, että siinä auton lävistäneen kaiteen päässä ei ole mitään ruuvin/niittien/jne. reikiä = liitäntäkohtia.

 

Kuvista ei kyllä pitäisi päätellä oikein mitään. Tai toki jos jossakin on niin hyvälaatuisia kuvia, että tällaisia "varmoja" johtopäätöksiä voi tehdä niiden perusteella, niin pistä toki taas linkkiä... Esim. se video, mikä on kuvattu toisen auton in-car kameralla, kertoo päinvastaista, eli sen, että on täysin mahdollista, että se kaide on antanut periksi ja katkennut...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan selvä juttu tuo on, että siinä on ollut kaiteissa väli, en tajua edes miksi jotkut haluavat muuta uskoa/väittää. :P

 

Minä en tajua/tajunnut, että miksi niitä kuvia yms. todisteita ei voinut heti laittaa esille? Siitähän tässä oli kyse. Jos heität "varmaa tietoa pyötään", niin näytä myös lähteet ja faktat.

 

Mutta niinhän se täällä aina kaikessa menee, että "Kell tieto on, se tiedon kätkeköön"  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä en tajua/tajunnut, että miksi niitä kuvia yms. todisteita ei voinut heti laittaa esille? Siitähän tässä oli kyse. Jos heität "varmaa tietoa pyötään", niin näytä myös lähteet ja faktat.

 

Mutta niinhän se täällä aina kaikessa menee, että "Kell tieto on, se tiedon kätkeköön"  :P

 

Omalta osaltani totean, että todisteet hommataan kunhan ehditään. Selvää kuitenkin on että

jos kaide menee auton läpi, niin sitä päätä ei ole suojattu! Jos se olisi katkennut, niin se olisi

ensin taipunut eikä niin ollen olisi mennyt läpi. Sitä paitsi katkeaminen on hyvin epätodennäköistä.

Päivällä yritin hakea todistetta Googlen kartoista, mutta "street view"-kuvia ei ole ko. tieltä. Vasta

nyt illalla oli sitten aikaa hakea todisteet eli tuo incar-video aivan ilmeiselle asialle.

 

Tuollaisella tiellä ei pitäisi ajaa rallia lainkaan. Vaan tuolla sitä on ajettu vuosikaudet!!

Ja luojan kiitos, että kaide ei mennyt miehestä läpi!

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Selvää kuitenkin on että jos kaide menee auton läpi, niin sitä päätä ei ole suojattu! Jos se olisi katkennut, niin se olisi ensin taipunut eikä niin ollen olisi mennyt läpi. Sitä paitsi katkeaminen on hyvin epätodennäköistä.

 

Ei se ole aivan noin selvää. Toki tässä käy nyt näin, että juuri kun olen päässyt paasaamasta lähteistä ja faktoista, en löydä enää itse sitä yhtä linkkiä tapaukseen, jossa auto törmäsi keskikaiteeseen, joka katkesi ja tunkeutui auton läpi samalla tavalla, kuin tässä Kubican tapauksessa. Siinä vielä muistaakseni tuumattiin, että Suomessa käytössä olevissa kaiteissa on sama vaara. Kyllä noita oudompiakin juttuja sattuu, vaikka olisi kuinka epätodennäköistä...

 

 

Ja luojan kiitos, että kaide ei mennyt miehestä läpi!

 

Eikös se mennyt? :P

 

Ps. anna muuten forumisoftan hoitaa tuo rivitys. Kun pätkit rivit itse enterillä noin, kuten olet tehnyt, tekstin rivitys muuttuu hankalasti luettavaksi esimerkiksi mobiilikäyttäjille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Eikös Latvalan pitänyt panostaa tänä vuonna menttaaliseen valmentautumiseen .. ett koppa kestäis paremmin ettei tulis ulosajoja. Ei mennyt kauaa kun taas kerran oltiin penkassa  :laugh:

 

EK 4: Latvala jysäytti penkkaan

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan normaali kilpailutilanne, maikkarin p*skaotsikot vaan revittelee. :P

 

Ai missäs muualla ne tapahtuu kun "ihan normaalissa kilpailutilanteessa"  :P

 

No ei ollut eka kerta eikä viimeinen. Ei tainnut menttaali puolen treeneistä olla apua kun homma vaan ei toimi niin sit se ei toimi  :laugh:

 

EK 5: Auto korjattiin - mutta Latvala törmäsi uudelleen!

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rapatessa roiskuu kun ajetaan sekunnintuhanneosakymmenyksistä. :P

 

 

Kyllä ammattikuskin hommiin kuuluu, ettei rapata ja siten roiskuteta yhtikäs mitään. Jos roiskuu, niin kannattaa etsiä harrastepuolelta hommia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä ammattikuskin hommiin kuuluu, ettei rapata ja siten roiskuteta yhtikäs mitään. Jos roiskuu, niin kannattaa etsiä harrastepuolelta hommia.

 

No käyppä sanomassa toi F1 pojille kun ajavat pihalle aika-ajoissa vaikkapa. Tai DTM kuskeille, tai GT1 kuskeille. Katotaan kuka sut ekana heittää ulos sieltä varikko pilttuusta. :P

 

Jos tosiaan meinaat, että virheitä ei saa ikinä tehdä, kun ajetaan sekunnin kymmenyksistä; ja jos tekee niin on heti harrastelija touhua. :P

Et oo koskaan tainu ajaa tosissas kelloa vastaan repien niitä sekunnin sadasosia tai ajanut 20 kierrosta 0,2s sisään joka ikinen kierros?

Ja sitten selität täällä, että kuljettaja on harrastelija tasoa, jos tekee virheen tällä tasolla missä Rallin MM sarjaa ajetaan tai F1 tai GT1 tai DTM tai mikä tahansa muu vastaava MM tasoinen kovatasoinen sarja.

 

Tekis mieli sanoa rumasti mutten sano. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No käyppä sanomassa toi F1 pojille kun ajavat pihalle aika-ajoissa vaikkapa. Tai DTM kuskeille, tai GT1 kuskeille. Katotaan kuka sut ekana heittää ulos sieltä varikko pilttuusta. :P

 

Jos tosiaan meinaat, että virheitä ei saa ikinä tehdä, kun ajetaan sekunnin kymmenyksistä; ja jos tekee niin on heti harrastelija touhua. :P

Et oo koskaan tainu ajaa tosissas kelloa vastaan repien niitä sekunnin sadasosia tai ajanut 20 kierrosta 0,2s sisään joka ikinen kierros?

Ja sitten selität täällä, että kuljettaja on harrastelija tasoa, jos tekee virheen tällä tasolla missä Rallin MM sarjaa ajetaan tai F1 tai GT1 tai DTM tai mikä tahansa muu vastaava MM tasoinen kovatasoinen sarja.

 

Tekis mieli sanoa rumasti mutten sano. :P

 

Elä viitti vekuttaa. Virheitä ei saa tulla ja sillä siisti. Rapparit on erikseen.

 

:thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos roiskuu, niin kannattaa etsiä harrastepuolelta hommia.

 

Aika vahvoja sanoja muunmuassa 7 kertaisesta maailmanmestarista (Loeb).. Ajellut Ruotsin rallin aikana useamman kerran puoliksi penkan puolella ja rikkonut pariin kertaan renkaankin.. Äärirajoilla kun mennään, niin välillä sattuu..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika vahvoja sanoja muunmuassa 7 kertaisesta maailmanmestarista (Loeb).. Ajellut Ruotsin rallin aikana useamman kerran puoliksi penkan puolella ja rikkonut pariin kertaan renkaankin.. Äärirajoilla kun mennään, niin välillä sattuu..

 

No olkoon vaikka yhdeksänkertainen mestaaja, niin ei se silti saa tehdä virheitä, jos meinaa pärjätä. Mitä kovia sanoja tuossa? ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä kovia sanoja tuossa? ::)

 

On se aika vahva ilmaisu, että oikeastaan kaikkien rallikuskien pitäisi vaihtaa harrastushommiin. Jos on olemassa joku kuski kenellä ei ole rapatessa roiskunut, niin kertokaa ihmeessä. Tietenkään ei virheitä saisi tulla, mutta niitä väistämättä tulee, kun on ihmisistä kyse.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos noin tosiaan ajattelee, että MM tasolla sekunttitaistelussa virheen tekevä kuljettaja kuuluu harrastepuolelle; niin on teillä näin ajattelevilla kyllä aika hakusessa tämä homma, ihan kaikin puolin.

Jos te todella noin ajattelette; niin Lööbbi, Mäkinen, Kankkunen, Shumacher, Häkkinen, Lehto, Salo, Senna, Prost...... kaikki ovat harrastelijoita siis. Ovat tehneet virheitä, ajaneet ulos ja keskeyttäneet tilanteissa, joissa ajetaan sekunnin sadasosista; kymmenys takkiin niin sijotus tippuu 3.pykälää; johon ei ole varaa.

Ja te sanotte, että harrastelija jos tekee virheen?

 

Todellako tätä mieltä olette vai onko tämä taas meikäläisen provoamista ja kiusantekoa koittamalla päteä asioissa, mistä ei oikeastaan ole mitään hajuakaan kuten tuola liikennetopikissa usein tuntuu käyvän tietyille nimimerkeille. AIna löytyy jokin vielä fiksumpi ja hienompi selitys ja syy, vaikkei asiasta tiedä hevonvtuakaan.

 

TEINÄ, miettisin seuraavia sanojanne tähän virhekeskusteluun aika tarkasti. Muuten tulee leima otsaan. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tähän ei ole enää mitään lisättävää  ??? Käy jätkä Fordille kalliiksi

 

Jari-Matti Latvala romutti Fordin testiauton jälleen

IS 17.2.2011 14:28

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään