Guest juhake

Rallia!

505 viestiä aiheessa

Yle:

 

"- Todella hyvin on mennyt, kiitos. Fiilis on ollut koko ajan hyvä. Takajarrujen kanssa on ollut hieman ongelmia. Ne käyvät liian kuumana. Ei se sinänsä häiritse ajamista, mutta lämpötilaa täytyy hieman tarkkailla. Nostan vain jalan kaasulta, jotta saan ne palautumaan, kertoi Latvala Yle Urheilulle."

 

Jos nostaisi jalan JARRULTA, niin taitaisi jarrut vähemmän lämmetä...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toiseksi viimeinen "pätkä" 80 km sujui Latvalalta hienosti. Pääsi läpi vuoristoteillä kurvaillun monsteri -EK:n ollen kakkonen. Nyt on viimeiselle pätkälle (n. 16 km) reilun minuutin johto. Joko nyt?!!  :thmbup:

 

edit: ja Suninenkin tuli pitkän pätkän maaliin, ja johtaa WRC2:sta. Hienoa!  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

J-M Latvalaa kun mollataan, niin usein unohtuu että miehellä on enemmän MM-rallivoittoja kuin esim. Ari Vatasella ja Timo Salosella - ja kumpaakin pidetään syystäkin legendana. Eipä ole Markku Alénkaan maailmanmestari, vaikka on voittanut 19 MM-rallia, ja rattimiehenä Markkuakin pidetään. Se on sitten ihan eri asia pitäisikö Markun olla maailmestari, hetkenhän hän sitä vuonna 1986 olikin.

 

Toki on muistettava että ralli oli vielä 80- ja 90-luvuilla ihan eri laji kuin nykyisin, ja kilpailu oli paljon tiukempaa ja taso laajempi. Viimeiset lähes viisitoista vuotta mellastaneet kaksi ranskalaista ovat hieman vääristäneet tilannetta ylivoimallaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Latvala tuli nyt viimeisen ek:n maaliin toisena, mutta kokonaiskilpailun kärjessä. Toivotaan, ettei siirtymällä enää tapahdu mitään... :thmbup:

 

Suninenkin tuli maaliin ja napannee näin WRC2 -voiton.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FIA:n sivuilta:

 

Sun 12:59 - SS21: Latvala

He wins Rally Guanajuato Mexico with second-fastest time on the Power Stage! "It is a fightback! A fantastic feeling. After such a difficult start to the season my mind was not so good. This has not been a strong rally for me in the past. This is the first time I have driven it with no problems. I knew Seb would go for three bonus points but I had to be a bit more careful - so to secure two points is perfect."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yle uutisoi heti viimeisen pätkän live -tuloksen jälkeen Latvalan voittaneen. Ehkä pitäisi vielä muistaa, että viimeisen pätkän maalista voi olla jokunen metri maali -AT:lle, jonne auton pitäisi vielä kulkea miehistöineen. No, ehkä turhaa spekulaatiota, mutta onhan käynyt niinkin, että siirtymällä on mennyt sähköt tai loppunut gaso viimeisen pätkän jälkeen.  :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rengas maakiveen, iskarinpää lokarista läpi ja auto lepikkoon. Kukin voi muodostaa mielipiteensä oliko huonoa tuuria vai ei.

 

Ahnehtimista tuo oli, jos se kivi oli merkitty nuotteihin. Jos ei, niin sitten huonoa tuuria. Hyvä, että saatiin uusi voittaja kehiin.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rengas maakiveen, iskarinpää lokarista läpi ja auto lepikkoon. Kukin voi muodostaa mielipiteensä oliko huonoa tuuria vai ei.

 

Onneksi Ogier ei sentään voittanut.

 

Eiköhän se Latvalan lähtölaskenta ala pian.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän se Latvalan lähtölaskenta ala pian.

 

Nyt lähti täällä, laskenta. Ainakin näissä silmissä. Tuohon pesään valuu ralliurakin, hyvin palkattu huonosti hoidettu ... HuHHuH. En olisi itse ajanut rallia yhtään paremmin mutta kaapata nyt vielä joku mul...äh eikun rahaa imevä bimboblondi niin johan .... Nyt hävettää olla Suomalainen rallikatsoja ...

 

http://www.iltalehti.fi/viihde/2016051221549189_vi.shtml

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitäs veikkaatte? Kumman Mäkinen haluaa palkata, Ogierin, vai Latvalan? Toisella on jopa näyttöä huippukuljettajan ominaisuuksista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitäs veikkaatte? Kumman Mäkinen haluaa palkata, Ogierin, vai Latvalan? Toisella on jopa näyttöä huippukuljettajan ominaisuuksista.

 

Tää on helppoa: Ogier lopettaa (tai vaihtaa lajia), Latvala on liian epäluotettava ja hermot ei pidä. Mäkinen voi antaa sille yhden koevuoden, mutta se on enintään 1+1. Lappi on nuori ja taitava kuski, ja tuntuu pysyvän ajatuskin karsinassa. Hänninen on jo kokenut kettu, mutta ei oikein koskaan päässyt irtaantumaan lähtötelineistä.

 

Kyllä se on niin, että Tojakilla ajaa Lappi ja jompi kumpi noista kahdesta ikäherrasta. Voi sinne eksyä Mikkelsenkin, mutta epäilen tätä. Kunnes toisin todistetaan.  ;)

 

Jaa, mutta onhan noita mustia heppoja ilmestynyt ennenkin. Joo, Loeb palaa ruotuun...  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja niinhän siinä kävi, että Latvala meni taas tyrimään kisansa. Taitaa pojalla olla viimeinen ralli palkattuna kuskina.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Jari-Matti Latvala on kiinnitetty rallin MM-sarjaan palaavan Toyotan kuljettajaksi, Autosport-lehti (siirryt toiseen palveluun)kertoi tiistaina. Lehden mukaan Latvala ja Toyotan tallipäällikkö Tommi Mäkinen ovat päässeet sopimukseen tulevasta kaudesta.

 

Menneen kauden Volkswagenilla ajanut Latvala ei suostunut vahvistamaan sopimustaan Autosportille.

 

- Olemme käyneet Tommin kanssa neuvotteluja, mutta en voi vahvistaa, että olisin tehnyt sopimuksen Toyotalle, Latvala sanoi Autosportille.

 

Autosportin mukaan Toyotan tulevan kauden kuljettajat ovat Latvala ja Juho Hänninen. Esapekka Lappi liittyisi keväällä Toyotan kolmanneksi kuljettajaksi.

 

Toyota-talli julkistaa ensi kauden autonsa ja kuljettajansa virallisesti viikon kuluttua 13. joulukuuta.

 

Suomessa Urheilu-uutiset (siirryt toiseen palveluun) kertoi Latvalan siirtymisestä Toyotalle jo maanantaina.

 

 

YLE tietää kertoa edellä olevan asian. Jos näin, niin eipä tule mitään Mäkisen tallin alkutaipaleesta. Latvala olisi joutanut hyppäämään pituutta. Nyt kyllä Tommin arvostelukyky petti todella pahasti.

 

(huoh)

 

:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikka lähes kaikki ovat samaa mieltä, kuten olen minäkin, kuskin ajotaidoista niin ehkä Latvalalla on kuitenkin reilusti enemmän kykyä/kokemusta kehittää uutta menopeliä kun tuoreemmilla nuorukaisilla.

 

Eikähän tuo nyt kuitenkaan ihan niiin huono kuski ole, en puolustele. Ongelmahan meissä on se että suåmalaisen silmissä olet joko voittaja tai pa*ka, laji kun laji, varsinkin jos joku toinen suomalainen on aiemmin voittanut.

 

Mut että vielä toi Maisakin niin huhhuh, julkkistyrkky ....  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noniin. Hänninen ajoi puuhun. Eikä Latvalankaan kisa näytä hyvältä. Mies tunnustikin jo kakkospätkän jälkeen, ettei uskaltanut ajaa kovaa liukkauden takia. Latvala jää kärjelle sekunnin per kilometri.

 

;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Latvala aloittaa varovaisesti uudella ja kehityksessä olevalla autolla. Ihan normi juttu. Latvala totesi, että jos ollaan lopputuloksissa minuutin kärkeä perässä, se on jo hyvä. Annetaan Toyotalle nyt aikaa kuitenkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Latvala aloittaa varovaisesti uudella ja kehityksessä olevalla autolla. Ihan normi juttu. Latvala totesi, että jos ollaan lopputuloksissa minuutin kärkeä perässä, se on jo hyvä. Annetaan Toyotalle nyt aikaa kuitenkin.

 

Aivan kuten Ogier teki vuonna 2013 Volkswagenilla?

 

Latvalalla on aina tekosyitä ja selityksiä huonoon menestykseensä. Mies ei yksinkertaisesti pysty vastaamaan kärkikuskien vauhtiin ja jos pystyy, niin kohta lipsahtaa kaseikkoon.  Mäkisellä on nyt aivan väärät kuljettajat tallissaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aivan kuten Ogier teki vuonna 2013 Volkswagenilla?

 

Ogier kehitti Volkkaria puolitoista vuotta mieleisekseen ennen ensimmäistä kisaa. Latvala on ollut Toyotalla reilun kuukauden - ei mielestäni kovin reilu vertailukohta.

 

Tosin siinä olen Pasin kanssa samaa mieltä että Ogier on kovempi rattimies kuin Latvala. Mutta ei J-M niin sysipaska ole kuin Pasi antaa ymmärtää.

 

Sen sijaan Hännisen sijasta Toyotan pitäisi ajattaa Esapekka Lappia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No kun mikään ei oo hyvä ni kenen pitäisi ajaa? Vai antaako olla?

 

E-P Lappi vois lähteä kokeilemaan, noh, pääseekin kohtapuoliin. Kyllä WRC kaatuu varmasti jos voitosta ajaa... Esa-Pekka on rattimies mutta WRC on auto joka sopii tai ei.

Ei voi verrata Skodaan.

 

Hänninen voi vaikka voittaa 5 pätkää mutta jo kuudellella lepikko raikaa? Onko se vaan aloittelijan tuuria? Kaikki huiput sen ovat kokeneet aikoinaan...

sitten se vaan yhtäkkiä lähtee eteenpäin.

 

Latvala on suomen ykköskuski, ei vaan pärjää. Ei ole eikä tule, se on nähty. Silti paras. Ei huonoin, sija on 5-6 mutta silti paras. Vai kuka ois?

 

Pate ei mekään pärjättäis. Suomesta ei vaan nyt löydy kuskia karkeloihin, se että Tojotalla ollaan kärkikahinoissa alkumetreillä lupailee hyvää, vaikka parin vuoden päähän.

 

Timppa

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään