Mika B Virolainen

Takavinkkeliä Manzesterista

30 viestiä aiheessa

Käytiin katsomassa onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella.

Ruoho oli, mutta kalusto ei antanut aihetta sen ihmeempään hehkutukseen.

Tässä niille, jotka tykkäävät kattella asioita takaapäin, pieni hiukopala ennen lauantaisaunaa...

Emirates lentää varmaan jokaiselle tuon pienen ruohoisen saaren kentälle.

Kuvassa B777-300 A6-EBT menossa lainappiin kiitotielle 05L. Tässä konetyypissä oikeastaan erityisen merkillepantavaa on nuo hillittömät kannut!

[ attachment removed ]

Edellisen sisaralus A6-EBS tekee lähtöä samaiselta kiitotieltä. Siiven taipuminen on kyllä mahtavaa. Huomioikaa moottorien koko..

[ attachment removed ]

PIAn kone tulikin laskuun 05R:lle. B777-200 AP-BGZ. Silmiähivelevän mahdottoman isot nuo tuubit siipien alla..

[ attachment removed ]

Sama kone, kannuineen kaikkinenn, lähdössä kiitotieltä 05L kohti tuntematonta päämäärää. Eivät pienentyneet kannut yhtään käännön aikana.

[ attachment removed ]

Cathay Pacificin rahtari B747-400 B-KAG ottaa kontaktia kiitotiehen.

[ attachment removed ]

Thomas-poijjan A330 G-MDBD häippäsee lomakohteeseen

[ attachment removed ]

Virgin on yksi ensimmäisä A340:n käyttäjiä. Tämä kone mahtoi olla huollossa/maalauksessa Manchesterissa. Tai sitten ei. G-VELD matkalla johonki.

[ attachment removed ]

Americanin B767-300 saanut wingletit siipiensä päihin. Lavat näyttävät kyllä hillittömän isoilta! N389AA.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo Virginin A340 näyttää jotenkin laikukkaalta ainakin mun koneella, tuota olen havainnut joskus aikaisemminkinkin. Onko nämä maalattu jotenkin vain "kevyesti/ohuesti" painon säästämiseksi? Joskus taisi tälläkin foorumilla olla keskustelua pelkän maalipinnan painosta jos muistan oikein...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uuden maalin tarpeessahan tuo A343 näyttäisi olevan :P Ihan normaalin "kuluneelta" se näyttää.. Tuo Pakistan Internationalin jarrutuskuva paras!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaahas MikaBee on käyny toisessa Mansessa. Pistäs nyt lisää kuvia jos on :)

Tuolla kentällä on vissiin ainakin järkätty aika hyvät kuvausmahdollisuudet?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu Manchesterin kuvauspaikat on kyllä esimerkilliset! Oltiin nyt huonoimilla paikoilla ja ei käy valittaminen. Joka kiitotiekonfiguraatioon löytyy paikat ja joka päivä on toinen kiitotie kiinni vähintään kolme tuntia melurajoitusten vuoksi. Kentän kiertää ulkoilureitti, ja iso osa merkittävimpiä kuvauspaikkoja on vallin päällä. Pääsee helposti aidan yli vapaalla sektorilla ja ilman tikaspelleilyä kuvailemaan.  Valli on ihmisen tekemä, ei siis mikään luonnonmuodostama. Esimerkki siitä, kuinka helppo on asioita järjestää kunhan vaan halutaan. Valli ei vaadi juuri hoitoa, se pysyy siinä ihan itsestään.

Kiitos vaan kommenteista. Jokusen kuvan heitin tuonne FAPiin, mutta täytyypä katsella jos tänne vielä jotain eri kuvakulmia sais heitettyä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ne kun on nuo Emiraattien kolmesataset tarkemmin sanottuna mallia -300ER ja samoin PIA:n kakssataset mallia -200LR, niin siksi niissa on viela isommat "kannut" kuin kolmesatasessa ilman ERria ja kaksisatasessa ERrilla... Ja tuo AA:n 763 on tietysti myos -300ER. Onhan niita ERrittomiakin 763:ia nimittain olemassa - tai ainakin oli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oltiin varmaan samoilla mestoilla .. Olisit moikannut .. olin se silmälasipäinen jolla oli tumman sininen lippalakki päässä  ;)

N721TW .. Melkoiset muuten noi lavat tässäkin vehkeessä .. mikä lie

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ne kun on nuo Emiraattien kolmesataset tarkemmin sanottuna mallia -300ER ja samoin PIA:n kakssataset mallia -200LR, niin siksi niissa on viela isommat "kannut" kuin kolmesatasessa ilman ERria ja kaksisatasessa ERrilla... Ja tuo AA:n 763 on tietysti myos -300ER. Onhan niita ERrittomiakin 763:ia nimittain olemassa - tai ainakin oli.

Eiko kaikissa GE90-mottisissa olekaan samankokoiset kannut?

On niita ERittomia 767-koneita olemassa, mm. japanilaisilla seka UA:lla ja Deltalla. AA:lla on ERittomia 762-koneita kotimaanliikenteessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiko kaikissa GE90-mottisissa olekaan samankokoiset kannut?

Uusimmissa 777:n malleissa, eli -200LR, -300ER ja rahtarissa on nuo uudemmat ja isommat 110/115-sarjan myllyt joissa on 13cm isompi fanin halkaisija.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oltiin varmaan samoilla mestoilla .. Olisit moikannut .. olin se silmälasipäinen jolla oli tumman sininen lippalakki päässä  ;)

Ai se olit sinä! No helekutti, kattelin että olit samassa koneessakin mennessä.

Olisit moikannut!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä ei ole mikään deitti palsta! Menkää tänne

Mitä kuviin tulee niin Hyi stana... takaviistoja yök! en syö! No joo onhan ne ihan kivoja.  ;)

No mikä se sun callsign siellä city-deitissä on...? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

;D Mä olen "Fuuk Yuu". Vaihdoin sen PervBoy39:stä, kun se ei kuulemma ollut poliittisesti korrekti...

Mä taas jouduin vaihtamaan "Fuuk Mee":stä kun sinulle tarkoitetut SMpissakakka-viestit tuli minulle.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla