Ilkka Mäkelä

Ei paljonkaan bongattavaa Burgasin kentalla, paitsi Finnairin kehnohko lomalento

5 viestiä aiheessa

Tulipa lahdettya Finnairin lomalennolla Burgasiin, Bulgariaan Mustan meren rannalle... Paikalla oli tasan yksi Balkanin ja yksi Bulgarianin kone, eika pikkukoneita eika koptereita missaan... Toisaalta ollaan toki lomalentokohteessa eika paikallisella vaestolla taida olla rahaa yleisilmailuun kun keskim. kk-palkka on 300 euroa. Terminaalin ulkopuolella oli vanha Antonov-2 ja jostain Tupolevista ylijaanyt T-pyrsto. Ainoa ilmailuun liittyva mita nakyy on moottoroitu riippuliidin kellukkeilla ja veneesta vedettava liitolaskuvarjo. Toki internet pelaa taallakin paitsi etta suomalaiset erityiskirjaimet puuttuvat.

Sensijaan Finnairin lomalento saa miinukset... Ukot runttasivat B757-200:n tonttiin kahdella pompulla kuin traktorin peltoon. Arvosana laskusta 6. Tosin silla varauksella, etten tieda Burgasin baanan pituudesta mitaan..Ehka kone on laskettava heti kynnykselle jotta rata riittaa. Sivutuulta tms ei kuitenkaan ollut.

Toinen pitempi miinus cabin crew:lle... Vaikutti silta etta karjalauma hoidettiin juuri ennaltamaaratyssa jarjestyksessa eika mitaan ekstraa. Kysyi kuka tahansa mita tahansa, vastaus oli "ei nyt" ja palvelumotivaatio puuttui taysin. Missa vika? Onko Finskista tullut tavallaan liian suuri, jolloin ihmiset eivat tunne toisiaan ja yhteishenki on kateissa? Vuosi sitten olin Air Finlandin lomalennolla siis myos B757:lla ja kaikki pelasi 9:n arvoisesti.. Hakkasi Finskin 9-6

Sinansa Burgas(Sunny Beach) on ihan OK rantalomakohde... Hiekkarantaa on 6 km ja hotelli on all inclusive, sis. myos niin paljon olutta, viinia ja viinaa kuin jaksaa ottaa eika maksa extraa. Rantalomaksi suosittelen. Lampoa leppoisat 25 astetta ja Mustan meren vesi 24 astetta viela syyskuussa.

INFO: kohtalaisen Wartburgin saisi 50 eurolla ja Trabantin 1 eurolla.. Eliitti kylla ajaa V8-kompressorimersuilla ja ison sarjan Bemareilla ja Audeilla jne.. tai sitten ovat Saksasta varastettuja

Sorry nyt jos meni off-topic jaaritteluksi mutta kiva postata valilla muualtakin kuin Niemenmaesta :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Me emännän kanssa oltiin Sunny Beachilla pari kk sitten. Kaikin puolin ok paikka. Tosin kannattaa varautua pikku sade- / ukkoskuuroihin (viikon aikana 3), tosin ne tulevat ja menevät nopeasti.

Ens vuonna uudestaan :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys!

Kävin Ilkka Burgasin kentällä keskikesällä!

Koneita oli suhteellisen paljon kuitenkin, mutta tosin harrasteilmailu koneita puuttui rivistöstä. Kuitenkin sentään yksi löytyi ja se oli tämän näköinen

[ Attachment removed / expired ]

Ja sitten ne muut koneet:

[ Attachment removed / expired ]

Bulgariassa tosin keskipalkka on 125e, eli pieni korjaus. Sunny Beach on mahtava lomakohde. Suosittelen.

Itse lensimme Hullulla koiralla tuonne Sunny Beachille. Siinä ei ollut 757 tietoakaan ;D

T: Markus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toinen pitempi miinus cabin crew:lle... Vaikutti silta etta karjalauma hoidettiin juuri ennaltamaaratyssa jarjestyksessa eika mitaan ekstraa. Kysyi kuka tahansa mita tahansa, vastaus oli "ei nyt" ja palvelumotivaatio puuttui taysin. Missa vika? Onko Finskista tullut tavallaan liian suuri, jolloin ihmiset eivat tunne toisiaan ja yhteishenki on kateissa? Vuosi sitten olin Air Finlandin lomalennolla siis myos B757:lla ja kaikki pelasi 9:n arvoisesti..

Saattaa olla että noi charterlennot ei ole niitä mieluisimpia työkeikkoja kabiinihenkilökunnalle kun niillä tuppaa sitä järjestyshäiriötä ja lassevirenshortsi-kaljamahaturisteja olemaan enemmän. Ja puolet porukasta kittaa omista pulloista :P . Tosin ei se ole mikään selitys - Air Finland lentää vain lomalentoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en dikannut lomakohteesta oikeastaan yhtään,

täysin turisteille tehty, oli puomit paikalliselle väestölle <-- Lue: Tavallisille tallaajille ei pääsyä turistialueelle...

Itse Burgasin kaupunki antoi sitten kuvaa elämästä, pikku putiikkeja ympäriinsä.

Minä ja pikku broidini kypsyttiin jo kolmen päivän jälkeen (vuosi 2002) ja olimme valmiit lähtemään takaisin kotiin. Tosin jos pelkästään haluaa aurinkoa ja vinettoa niin ihan jees paikka...

Iso plus lentokentän terassista :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään