Pekka Holopainen

Puhelinmarkkinoinnista ja henkilösuojasta

36 viestiä aiheessa

USA:ssa vaihdoimme numeron vain vuosi sitten, ja jo nyt kotipuhelin pirisee jatkuvasti. Onneksi numeronayton avulla voi tarkistaa soittajan netista, ja usein soittajasta loytyykin sivukaupalla tekstia keskustelupalstoilta, jotka ovat keskittyneet juuri naihin "puhelinmarkkinointifirmoihin". Jatamme aina vastaamatta tallaisiin numeroihin.

Rekisteröi numerosi www.donotcall.gov sivuilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitoinpa numeroni kesällä tuohon Robinson -palveluun sekä tein maistraattiin suoramarkkinointikiellon. Hoituivat netissä noin kymmenessä minuutissa. Piti paikkansa, mitä Google kertoi. Pari-kolme kuukautta meni niin, ettei sanottavampaa vaikutusta ollut, mutta nyt en muistakaan, milloin viimeksi olisi joku ollut myymässä jotakin puhelimitse. Se suoramarkkinointikiellon mainitseminen syystä tai toisesta tuntui vaientaneen toiseksi innokkaimmankin myyjän. Se ihan innokkain rupesi sen sijaan kyselemään, milloin se on otettu, kun ei heillä näy.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olemme tehneet sen, mutta ei auta.

Jos telemarkkinointi jatkuu rekisteröinnistä huolimatta, niin samalla sivulla voi tehdä myös valituksen asiasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puhelinmarkkinoinnista......

Salaisia numeroita ei ole edes olemassa.

Minulla olla  ;) Mikäli saada uusi puhelinnumero ja tämä olla salainen niin sitä ei saada antaa tai kirjoittaa itse kilpailukuponki, lehtitilaus, internet, tavaratilaus........

Minua ei puhelin myyjä häiritä koskaan  :)

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

minulle kerrottiin uudesta hienosta lakikirjasta -- siina vaiheessa uhkasin lahettaa laskun Talentumille kaikista aiemmistakin puheluista -- sen jalkeen ei ole Talentum soittanut (taisin myos lahettaa sahkopostin, etta haluan olla ainoastaan Talouselaman tilaaja, en muuta).

Siinäpä se juuri. Kun nykyään tilaa lehden tai jotain muuta, pitää paperiin (mikäli sellaista käytetään) ruksata kohta, jossa on "En halua vastaanottaa telemarkkinointia" tms. Joissakin tapauksissa varmaan joutuu "listalle", vaikka markkinointikieltoa ei missään mainittaisikaan. Minä en ainakaan koskaan ole tietoisesti sitä sallinut, mutta soittoja tulee jatkuvasti.

Sen pitäisi olla pänvastoin. Jos haluaa vastaanottaa mainoksia tms. puhelimeen, sähköpostiin, postiin, jne. silloin pitää panna rasti ruutuun (ja joillakin toimijoilla jo tämä käytäntö onkin  :thmbup:).

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos haluaa vastaanottaa mainoksia tms. puhelimeen, sähköpostiin, postiin, jne. silloin pitää panna rasti ruutuun (ja joillakin toimijoilla jo tämä käytäntö onkin  :thmbup:).

Käsittääkseni sen pitäisi Euroopassa olla juurikin näin... ainakin email-osoitteen osalta se on niin. Atlantin toisella puolen taas on käytäntö on että ruksitaan jos ei halua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käsittääkseni sen pitäisi Euroopassa olla juurikin näin... ainakin email-osoitteen osalta se on niin. Atlantin toisella puolen taas on käytäntö on että ruksitaan jos ei halua.

Minä käyn Atlantin toisella puolella hyvin harvakseltaan, joten tälläkin puolella joidenkin täytyy poiketa hyvistä käytännöistä, sillä vaikka kuinka yritän olla varovainen jotain tilatessani tai muissa yhteyksissä, joissa puhelinnumero voisi lipsahtaa jonnekin, aina vain niitä soittoja tulee. Tein jo vuosia sitten tuon kiellonkin (en kyllä muista oliko se sama pulja). Vähän aikaa oli hiljaista. Pitää uusia se taas.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teen välillä pientä (verollista ) sivukeikkaa. Useimmiten saan palkkioksi määrätyn määrän valitsemiani lehtiä. Tilaus kun loppuu, ei mene kauaa kun joku soittelee.Oliko lehti hyvä? Nyt on hyvä tarjous...... En ole antanut numeroani minnekään. Katsovat varmaan osoitteen mukaan tiedot.

Heikki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teen välillä pientä (verollista ) sivukeikkaa. Useimmiten saan palkkioksi määrätyn määrän valitsemiani lehtiä. Tilaus kun loppuu, ei mene kauaa kun joku soittelee.Oliko lehti hyvä? Nyt on hyvä tarjous...... En ole antanut numeroani minnekään. Katsovat varmaan osoitteen mukaan tiedot.

Mikäli minä ymmärtää, Sinun työnantaja tietää Sinun puhelinnumero ja hän mahdollisesti antaa tämä puhelinmyyjä......

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään