Arne Wallen

puhelimen osoitekirja

17 viestiä aiheessa

Eli vanha Nokialaiseni osoitekirja, hävittää aina joskus jonkun numeron, hukkaa myös numeron nimen, eli esim.Ilkka soittaa minulle ja olen Ilkan numeron ja nimen tallentanut, tuleekin pelkkä numero näkyviin?

Nyt hukannut lähiaikoina kaksi numeroa ja kolme nimeä numeroilta, hitto.

ja 5100 muistaakseni.

Huoltoon en vie koska siellä hukkaavat lupauksista huolimatta puolet tallennetuista.

En vaihda omenafirman sattumakondensaattoriin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli vanha Nokialaiseni osoitekirja, hävittää aina joskus jonkun numeron, hukkaa myös numeron nimen, eli esim.Ilkka soittaa minulle ja olen Ilkan numeron ja nimen tallentanut, tuleekin pelkkä numero näkyviin?

Nyt hukannut lähiaikoina kaksi numeroa ja kolme nimeä numeroilta, hitto.

ja 5100 muistaakseni.

Huoltoon en vie koska siellä hukkaavat lupauksista huolimatta puolet tallennetuista.

En vaihda omenafirman sattumakondensaattoriin.

Ettei vaan tullu omenafirman sattumakonkasta virusta sulle kun lähetin viestin.... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ettei vaan tullu omenafirman sattumakonkasta virusta sulle kun lähetin viestin.... :P

Ääähh, ei meillä virukset pitkään elä skottilaisella ne tapetaan, tietty sitkeimmät Tikkakosken tuotteella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä oli joskus nokialaisen kanssa vastaavia ongelmia kun sama numero oli talletettu muistikortin ja puhelimen muisteihin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nimet tosiaan häviää jos sama numero on tallennettu kahteen kertaan (joko eri nimille, tai puhelimelle ja simille, tai simille ja muistikortille esim.).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on toisinaan sellainen ongelma, että kun puhelin on ollut pitkään päällä, sen soittoäänet lakkaavat kuulumasta (soitto kyllä muuten tulee, vaan eihän siihen arvaa vastata ellei satu katsomaan juuri silloin puhelimen näyttöä). Sama koskee herätyskellotoimintoa. Kun puhelimen välillä sammuttaa, pelaa se taas sen jälkeen jonkin aikaa normaalisti. Tietääkö joku järjellistä syytä tähän? Ei nyt liity ihan otsikkoon, mutta puhelinaiheeseen muuten kyllä.

Pekka

Edit: Ai niin puhelimen merkki ja malli unohtuivat. Nuukialainen 6021. Ei siis mikään luksusmalli eikä vallan uusi. Minun puhelimenvaihtovälini onkin 5-10 vee. Elän nuukasti.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on toisinaan sellainen ongelma, että kun puhelin on ollut pitkään päällä, sen soittoäänet lakkaavat kuulumasta (soitto kyllä muuten tulee, vaan eihän siihen arvaa vastata ellei satu katsomaan juuri silloin puhelimen näyttöä). Sama koskee herätyskellotoimintoa. Kun puhelimen välillä sammuttaa, pelaa se taas sen jälkeen jonkin aikaa normaalisti. Tietääkö joku järjellistä syytä tähän? Ei nyt liity ihan otsikkoon, mutta puhelinaiheeseen muuten kyllä.

Tähän on niinkin yksinkertainen syy olemassa kuin softajumi. Jopa puhelinvalmistajat ja heidän valtuuttamansa huoltoliikeet suosittelevat puhelimen boottaamista kerran-pari viikossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän on niinkin yksinkertainen syy olemassa kuin softajumi. Jopa puhelinvalmistajat ja heidän valtuuttamansa huoltoliikeet suosittelevat puhelimen boottaamista kerran-pari viikossa.

siis nokia suosittelee?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

siis nokia suosittelee?

On muillakin merkeillä näkynyt huollosta tulleiden puhelimien huoltoraporteissa samaa tekstiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos tiedosta Matias. Se helpotti, sillä ehdin jo epäillä jotain virusta tai sen tapaista softassa.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nimen häviäminen soittajan numeron näytössä voi olla myös ominaisuus. Numero ei nokialaisissa ainakaan ennen tarvinnut olla edes sama, vaan puhelin vertasi vain kuutta viimeistä merkkiä. Eli jos muistissa oli numerot 040-5123 456 ja 050-4123 456, oli nämä puhelimen mielestä sama, eikä puhelin tiennyt kumman numeron takaa nimi haettaisiin, joten se ei näyttänyt mitään. Kuusi merkkiä oli sikäli järkevää, että ennen lankanumerouudistusta v. 1996 lankanumerot saattoivat olla lyhyitä. Toisaalta matkapuhelinnumeroitakin näyttivät toiset operaattorit kansallisessa muodossa ja toiset kansainvälisessä muodossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jopa puhelinvalmistajat ja heidän valtuuttamansa huoltoliikeet suosittelevat puhelimen boottaamista kerran-pari viikossa.

Joitain ehkä tarvii boottailla, joitain taas ei. Viimeksi olen E71:n bootannut näköjään 11. lokakuuta ja silloinkin varmuuden vuoksi karttaohjelman päivityksen jälkeen. Kyllä se nyt ainakin kuukauden menee, ellei kaksikin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hep!

Itse ihmettelin ihan samaa tässä jokunen viikko sitten. Olin tallettanut kollegan numeron puhelimen osoitekirjaan vuosia sitten ja yhtäkkiä puhelimeni näytti vain numeron, kollegan soittaessa. Ihmettelin sitä pitkään. Lopulta kokeilin poistaa kollegani numeron osoitekirjasta ja tallensin sen uudestaan.... sama vaiva. Aina kun kollega soitti niin näytössä näkyi vain numero mutta ei nimeä.

Aloin selaamaan puhelimeni osoitekirjaa ja huomasin että puhelimeni osoitekirjan lopussa oli 3 numeroa tallennettuna ilman nimeä. Tutkin ko. numerot ja huomasin että ne olivat kaikki kollegani kännykän numeroita. Poistin ne tuntemattomat numerot ja niin alkoi myös kollegan nimi näkyä puhelimen näytössä hänen soittaessa. En tajua miten ja miksi kyseiset numerot ovat tallentuneet puhelimeeni tuolla tavoin.

Onhan se tietty selvää että jos puhelimeni osoitekirjassa on sama numero useaan kertaan niin eihän toi puhelin osaa yhdistää sitä mihinkään vaan näyttää sitten pelkän soittajan numeron.

Että näin täältäpäin!

-Kari-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään