Miika Asunta

Garmin Aera - uusi käsi-GPS 4.3" kosketusnäytöllä

48 viestiä aiheessa

Kiinnostusta olisi 500 ja 550 malleihin.Yritin etsiä kiinityssysteemeitä ja päivitysten hintoja löytämättä.

Mitähän maksaa meidän leveysasteilla komeus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos jotakuta kiinnostaa niin saan Ruotsiin toimitettuna,yhden ylimääräisen,mikäli otan itselleni,500 malli 799$ ja 550 malli  1499$ karttapohja atlantic

Ei tule tullia eikä liikevaihtoveroa,pieni rahti voi tulla

Edit/hinta korjattu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

http://www.tropicaero.com/garmin_aera.asp

Tuossa pitäisi olla toimiva linkki. Minulla ei toiminut ainakaan tuo garminin linkki. Jos jotain suurempaa kimppatilausta niin mukana olen siinä 500 sarjassa.

Ei taida kannattaa kimppatilaukset suoraan Suomeen,jos olen oikein ymmärtänyt on tulli ja liikevaihtovero maksettava

Kysäisempä vielä kerran jos joku tietää mitä nämä maksaa Suomessa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Transair niminen firma englannissa myy ainakin ja veroineen 619,95 puntaa eli euroissa 693,02€. Malli 500. Hinta sisältää cockpit bag arvo 24,95 puntaa. Mitään tullia tai vastaavaa ei tule koska EU:n sisäpuolella nyt ollaan. Bendixillä on samantapainen laite hieman halvemmalla. Mutta tietääkö joku että sisältyykö suomen kentät, lähestymis ja lähialueet siihen euroopan karttaan kun sisältyy?

Olen itse tilannut muutaman kerran sälää Transairista ja esim headsetit tuli kolmessa päivässä. Rahtiin joutuu tosin varaamaan muutaman kympin.

:thmbup:

http://www.transair.co.uk/index.asp

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta tietääkö joku että sisältyykö suomen kentät, lähestymis ja lähialueet siihen euroopan karttaan?

Tilasin Transair´lta GPSMAP 695:n ja ainakin siinä on mukana mm. Suomen kentät kaikkine tietoineen. Uskoisin että muissakin malleissa on näin, sillä tuo database (europe atlantic) on Jeppesenin ylläpitämä. Tosin päivitykset on tilattava erikseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näistä uutuuksista olisi kiinnostavaa saada vertailu vaikkapa Ilmailu-lehteen.

Aera-sarjan edistyneemmistä malleista ei pikaisella esitteen tutkimisella eurooppalaiselle pilotille ole juurikaan iloa - lisähinnalla saa lähinnä tuen Amerikan mantereella toimivalle sääsatelliittijärjestelmälle, safe taxi -rullaustiekartoille, AOPAn lentokenttähakemistolle, sekä ulkoiselle liikennevaroitusjärjestelmälle.

Garmin Aera 500 -malli näyttäisi olevan kooltaan ja toiminnallisuudeltaan hyvin lähellä Bendix-King AV8OR Handheld -laitetta.

Näihin molempiin ilmailudata tulee Jeppeseniltä. AV8ORissa on lisänä VFR-ilmoittautumispaikat, jotka eivät kaikilta osin ole ajan tasalla - ei ole vielä tiedossa mistä virheellinen aineisto on peräisin ja milloin päivityksiä on luvassa. Varsinaisen ilmailudatan (Atlantic database; ilmatila, radionavigointilaitteet, rnav-fiksit, lentokenttätiedot) päivitykset tulevat normaalisti 28 päivän välein.

Käsigepsujen lennonaikainen sähkönsaanti on ongelma - akku ei todellisuudessa riitä koko päivän lentoretkeen. Autonavigaattorina toimii kirkkaassa auringonpaisteessa oikein hyvin kunhan virran ottaa tupakansytyttimestä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Transair niminen firma englannissa myy ainakin ja veroineen 619,95 puntaa eli euroissa 693,02€. Malli 500.

Airplan Flight Equipment Englannissa myy mallia 500  verolliseen hintaan £599.95

http://www.afeonline.com/shop/product_info.php?cPath=72_335&products_id=2816

Rahti lisäksi, ei Suomessa tullia eikä ALV:tä

Lähetykset toimii hyvin, itse olen  tilannut sieltä mm. Garmin GPSMAP 96C:n, korkeusmittarin ym.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiinnostusta olisi 500 ja 550 malleihin.Yritin etsiä kiinityssysteemeitä ja päivitysten hintoja löytämättä.

Mitähän maksaa meidän leveysasteilla komeus.

aera500 ~750e kone korhoselta!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tilasin transairilta tuon Aera 500:n, katotaan tekeekö mitään.

Tuli vähän niinkuin heräteostoksena muiden tilattavien mukana samoilla rahdeilla, jos ei tee mitään niin syy on sitten tämän foorumin.  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tilasin transairilta tuon Aera 500:n, katotaan tekeekö mitään.

Tuli vähän niinkuin heräteostoksena muiden tilattavien mukana samoilla rahdeilla, jos ei tee mitään niin syy on sitten tämän foorumin.  >:(

Onnittelut! Kerro sitten heti miten pelittää niin minä tilaan sitten kanssa siis jos pelittää hyvin. Tulee nääs sen verran kivasti noita veronpalautuksia...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onnittelut! Kerro sitten heti miten pelittää niin minä tilaan sitten kanssa siis jos pelittää hyvin. Tulee nääs sen verran kivasti noita veronpalautuksia...

Juu, raporttia tulee aikanaan, oli se sitten hyvää tai pahaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, raporttia tulee aikanaan, oli se sitten hyvää tai pahaa.

Tässäpä raporttia lähinnä transairin toiminnasta:

Nettitilauksesta ei saanut mitään vahvistusta paitsi oman tulostuksen yhteenvedosta. Laitoin mailia ja pyysin vahvistamaan että ovat saaneet tilauksen, mitään vastausta ei tullut.

Tänään tuli paketti, jossa oli muut tilamani kamat, mutta vain GPS puuttui, lähetyslistalta se löytyi. Soitin Luottokuntaan ja kysyin paljonko ovat veloittaneet, GPS:ää ei oltu veloitettu vaikka se oli lähetteessä. Laitoin uudelleen postia ja sain lähes välittömästi vastauksen, jossa kaveri kertoi että sitä ei ollut sillä hetkellä hyllyssä ja haluanko tehdä jälkitilauksen. No vastasin enempiä miettimättä että ei kiitos, ostan muualta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on ollut Miio Move jo pidemmän aikaa, kosketusnäytöllä :thmbup:

mikä niistä?

mitä softaa käytät ilmassa?

No niin Jaska, alahan kertoa. Jos valjastaisin vielä tuon WinCE:n jollain paremmalla softalla piipperin laudalle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieno laite :thmbup:, näyttää olevan myös mastot karttapohjassa, varoittelee vähästä korkeudesta kuvin ja äänin. Kohteiden syöttö helppoa, kun ei tarvitse napsutella kirjain kerrallaan yhdestä nappulasta. Kokemus ilmailupuolella toistaiseksi vain sisäisestä simulaattorista, autopuolessa myös liikennekamerat valmiina.

Lentokelejä odotellessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieno laite :thmbup:, näyttää olevan myös mastot karttapohjassa, varoittelee vähästä korkeudesta kuvin ja äänin. Kohteiden syöttö helppoa, kun ei tarvitse napsutella kirjain kerrallaan yhdestä nappulasta. Kokemus ilmailupuolella toistaiseksi vain sisäisestä simulaattorista, autopuolessa myös liikennekamerat valmiina.

Lentokelejä odotellessa.

Onko ollut lentokelejä? Kokemuksia odotellaan.....,garmin:stä.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieno peli, mutta saattaa pelätä korkeita paikkoja.....

Taannoin lensimme Kitfoxilla ja Aera sammui aina lentoon lähdössä. Kokeilimme koneen sähköissä ja omalla akulla ja radiot pois päältä. Sammui vaan. Siis Rotaxin sytytysjärjestelmä on pääepäilty tuohon tilttaamiseen. Tosin, kun sen sai käyntiin lennolla, niin sitten toimi ajoittain aivan mukavasti. Asusksen GPS:llä varustettu kämmenmikro, GPS 196 ja Pilot III toimivat ongelmitta. Cessnapiiperöissä tuo nimenomainen Aera toimii ihan OK. Sytytysjärjestelmän häiriösuojaukset on tarkastettava.

Antiikkimodulaatiolla varustetun ilmailuradion luulisi olevan melko hyvä kipinäindikaattori, mutta se kuulee ihan ilman ongelmia kaukaakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään