Jukka Takamaa

IRC galleria...törkyinen paikka.

20 viestiä aiheessa

Ajttelin etsiä keskustelupiiriä harrastusteni parista, mutta huomasin IRC gallerian yhteisöt niin saastaiseksi, että keskustelu olisi lähes mahdotonta koska yhteisöjä 0 kannattajilla yli 99%...siis puhdasta spamiä koko saitti pullollaan. Mitään ei löydä kuin hirveellä työllä sieltä bullshitin seasta.

Miksei modet toimi tollasilla saiteilla jossa lapset ja nuoretkin irkkaa ? Minä kuvittelin sitä tasokkaaksi saitiksi.

EDIT: toivottavasti muutama lasten vanhempi herää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinkahan moni sekoittaa ns. irkkaamisen keskenään IRC-gallerian kans? Kaksi täysin eri asiaa.

Nimim. ei-koskaan-irkannut

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastaus on suurinpiirtein 85% Nuorista (siis 12-18 vuotiaist) Lähinnä fruittarit ja pissikset, ihme homma se sekottaminen, no hyvä syy antaa punnerruksia vaelluksil! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Älä Jukka vaivaudu.. se ei ole muuta kuin keskenkasvuisten facebookki. Niihin yhteisöihin liitytään vain siksi että niiden nimet kuulostaa hauskoilta juuri sillä hetkellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastaus on suurinpiirtein 85% Nuorista (siis 12-18 vuotiaist) Lähinnä fruittarit ja pissikset, ihme homma se sekottaminen, no hyvä syy antaa punnerruksia vaelluksil! ;D

Mikä on fruittari? Onks se sellane joka syö hedelmii?

Vilzu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä on fruittari? Onks se sellane joka syö hedelmii?

Google tietää

Valtavirtamediassakin (mm. IS 12.06.2006) huomioitu nuorisokulttuurin nimitys nuorelle miehelle, joka pukeutuu muodikkaasti ja muokkaa aktiivisesti ulkonäköään (esim. hiusgeelillä ja pinseteillä). Muodikkuus tarkoittaa usein merkkitietoisuutta ja fruittareihin voimakkaimmin yhdistetty merkki on eittämättä Lacoste, näkyvimmin valkoisten kenkien ja pastelliväristen neuleiden muodossa.

Fruittareita tapaa eniten lukioissa ja jonkin verran kauppaoppilaitoksissa ja yläasteilla, ammattioppilaitoksissa vähemmän. Yliopisto- ja amk-opiskelijoista harvoin käytetään nimitystä fruittari, vaikka he pukeutuisivatkin niin. Lukiolaisten korostuneisuus on ymmärrettävää, kun ottaa huomioon, että fruittari syntyy kulutuksesta, joten se liittyy elintasoon ja sen esilletuomiseen (korkeasti koulutetuilla on keskivertoa korkeampi elintaso ja usein heidän lapsensa saavat myös keskivertoa korkeamman elintason ja koulutuksen).

Fruittari tulee englannin mm. homoseksuaalia tarkoittavasta sanasta fruitcake, mutta fruittari on seksuaalisen suuntautumisen suhteen neutraali termi. Fruittaria käytetään sekä itsensä identifioimisessa positiivisessa mielessä (fruittarit) että haukkumasanana (muut).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei gallleria ole aikuisten paikka  ;D Itse olen vähän aikaa ollut siellä nuorempana, mutta kyllästyin heti ja lähdin läikäsemään :D

No sanotaanko että jokainen käsittää tuon paikan omalla tavallaan, mulla on ollut siellä tunnukset sen 10 vuotta käytössä. Lähinnä paikka oli sellainen joissa kävin ennen Messengereitä ja Facebookia tuttuja morjestamassa ja kuulumisia kyselemässä. Näinä päivinä kaikki on Messengerissä tai Facebookissa, joten IRC galleria on jäänyt jo taka-alalle meikäläisen kohdalla, mutta niitä tuttuja joilla ei Facebookissa tunnuksia ole tai Mesessä, käyn siellä vielä päivittäin katsomassa oisko viestiä tullut. Tottahan se on että se ikähaarukka on sitä 12-16 vuotiasta ehkä suuremmin osaltaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No sanotaanko että jokainen käsittää tuon paikan omalla tavallaan, mulla on ollut siellä tunnukset sen 10 vuotta käytössä. Lähinnä paikka oli sellainen joissa kävin ennen Messengereitä ja Facebookia tuttuja morjestamassa ja kuulumisia kyselemässä. Näinä päivinä kaikki on Messengerissä tai Facebookissa, joten IRC galleria on jäänyt jo taka-alalle meikäläisen kohdalla, mutta niitä tuttuja joilla ei Facebookissa tunnuksia ole tai Mesessä, käyn siellä vielä päivittäin katsomassa oisko viestiä tullut. Tottahan se on että se ikähaarukka on sitä 12-16 vuotiasta ehkä suuremmin osaltaan.

Irc-Galleria perustettiin kyllä n. 8 vuotta sitten.

Aluksihan se ei ollut kuin hakemistolistaus. Kommentointi sun muu "yhteisöllisyys" tuli reilusti myöhemmin.

Nimim. käyttäjä nr. 116 galleriassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Irc-Galleria perustettiin kyllä n. 8 vuotta sitten.

Aluksihan se ei ollut kuin hakemistolistaus. Kommentointi sun muu "yhteisöllisyys" tuli reilusti myöhemmin.

Nimim. käyttäjä nr. 116 galleriassa.

Juu, tais tulla huono arvio että noin 10 vuotta, muistaakseni aika hyvin 2000 luvun alusta, mutta alkuajoista asti mukana ollaan oltu vuodesta toiseen ja tuskin sitä tunnustani sieltä pois hävitän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, tais tulla huono arvio että noin 10 vuotta, muistaakseni aika hyvin 2000 luvun alusta, mutta alkuajoista asti mukana ollaan oltu vuodesta toiseen ja tuskin sitä tunnustani sieltä pois hävitän.

Juu, 9 vuotta tulee itseasiassa kohta perustamisesta, joulukuussa 2000 tuo on perustettu, siitä lähtien olen itsekin ollut mukana.

Hassua, olin mukana gallerian ylläpidon mukana "juhlaristeilyllä" kun galleriaan tuli 1000 kuvaa täyteen. Se oli iso merkkipaalu. Nykyisin kuvia lisätään 75'000 joka päivä. "hieman" on kasvua tapahtunut :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, 9 vuotta tulee itseasiassa kohta perustamisesta, joulukuussa 2000 tuo on perustettu, siitä lähtien olen itsekin ollut mukana.

Hassua, olin mukana gallerian ylläpidon mukana "juhlaristeilyllä" kun galleriaan tuli 1000 kuvaa täyteen. Se oli iso merkkipaalu. Nykyisin kuvia lisätään 75'000 joka päivä. "hieman" on kasvua tapahtunut :)

Juu ja se taitaa olla nykyisin "globaalimpi", että löytyy ulkomaalaisiakin käyttäjiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mihin tilastosi perustuu? Itse pidän yhä kuviani IRC-galleriassa ja aika aktiivisesti siellä käynkin katsomassa vaikka paljoa en siellä kommentoikkaan. Lähinnä käyn tarkistamassa mitä uutta luokkamme yhteisöön on laitettu sillä aika paljon informaatiota kulkee sen kautta. Sitten käyn katsomassa, mitä kuuluu niille kavereille, joita en niin usein näe ja joilla ei ole kuvia Facebookissa. Ei saa antaa muutaman itseään ei niin miellyttävän käyttäjän pilata koko paikan mainetta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä olin mukana ehkä juurikin vuoteen 2000 asti. Tai siis siihen asti kun oikein virallisesti perustettiin irc-galleria. Sitä ennen oli vain yksi kotisivu jossa oli käyttäjien nickit ja kuvat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa, törkypaikka vai? Kyllä omasta mielestä ihan asiallinen paikka, jossa on hyvä pitää kavereiden kanssa yhteyttä. Enkä nyt sanoisi että facebook olisi täysin gallerian jyrännyt...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ehkä 15 vuotiaiden keskuudessa, mutta vanhempien kyllä. Omasta lähipiiristäni muistan, että lukiossa kaikki oli galleriassa, mutta nykysellään ei siellä juuri ketään ole..tai jos on, niin ei ainakaan kirjoittele.

Siis kertaan vielä, että moiti yksittäisten yhteisöjen sisältöä joissa on jäseniä vaan tapaa jolla siellä annetaan spamin kellua muitten haittana ( ota yhteisöistä vaikka MUSIIKKI ja aakkojärjestyksessä ).

Harvan yhteisön keski-ikä on yli 24 v. Eli aika nuorta aikuista siellä on enimmäkseen ja teinejä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään