Esa Sairio

Paras televisio?

15 viestiä aiheessa

Mikä olisi paras televisio?

Meillä on tv:n katselua varten Sonyn 36-tuumainen laajakulmadigitv, joka aikoinaan 2000-luvun alussa oli mm. Hifi-lehden testivoittaja. Tässä trinitron-putkitv:ssä on erinomainen kuvanlaatu erityisesti värien suhteen. Kuvaa voi katsella vinostikin eikä se haalene. Mustakin on melko mustaa. Ääni tulee kotiteatterijärjestelmän kautta, tietenkin. Laite on aika suuri fyysisesti ja painaa jalustoineen 100 kg, mutta tämä ei ole ongelma.

Ongelma tulee sitten, jos ja kun tv hajoaa tai jos sitä ennen YLE ja muut suomalaiset kanavat siirtyvät HD-lähetyksiin.

Olen ajatellut aika suurta littutelevisiota korvaamaan nykyisen. Kuvan koko saisi olla 50-60 tuumaa, joka ainakin HD-lähetyksillä (tai BlueRay-leffoilla) on hyvin katsottavissa noin kolmen metrin päästä. Jopa nykytekniikan kuva näkyy tyydyttävästi 3 metrin päästä, kun katselin liikkeessä 55 tuumaista led-tv:tä.

Ongelmana nykyisissä littutelevisioissa on mielestäni väritoisto. Etenkin aidot punaisen sävyt ja joskus vhreänkin sävyt tuottavat vaikeuksia niin Sonyn, Panasonicin, Samsungin tai muillekin televisiolle. Ainoa kohtuuhyvä oli vuosi sitten näkemäni Pioneer Kuro, mutta niiden valmistus on kait lopetettu.

Siis kriteerit ovat kovat:

Erinomainen kuvanlaatu (värien toisto, musta ja harmaasävyt, kontrasti, liikkeen sulavuus). Erinomainen äänenlaatu, kun ääni johdetaan optisesti kotiteatterijärjestelmään. Kohtuullisen helppo käyttää ja kauko-ohjata. Ei väliä onko plasma- vai lcd-tv. Laitteen ulkonäöllä, painolla, mitoilla ei ole väliä, ainoastaan kuvanlaatu ratkaisee.

Suosituksia? Vai odotanko pari vuotta ja toivon nykyisen laitteen kestävän sen aikaa?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Philipsistä on vaan huonoja kokemuksia, meillä on sellainen 42" LG ja toiminut on luotettavasti. Sony on myös yksi merkeistä joita voisin suositella. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Philipsistä on vaan huonoja kokemuksia, meillä on sellainen 42" LG ja toiminut on luotettavasti. Sony on myös yksi merkeistä joita voisin suositella. :thmbup:

Jokaisella merkillä on kasa pas*oja laitteita, joitain hyviä ja osalla joku helmi mallistossaan. Pelkän merkin perusteella jos lähtee telkkarikaupoille, niin kiipeää p*rse edellä puuhun.

Toi 21:9 Philips on kyllä hyvännäköinen (ja kuvainen) vehje. Sen kun vielä kruunaa siihen tarkoitetulla kotiteatterilla, niin esteettisesti, kuvaltaan ja äänenlaadultaan ok paketti on kasassa. En siitä parhaudesta tiedä, mutta kelpais.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En suosittele televisioita lainkaan .  Eli HYVÄ  32 tuuman pelkkä näyttö.

Kuva digipoksista näytölle ja erillinen vahvistin (Harman/Kardon  AVR -20 Dolby Pro logic) Josta vain pääkanavat käytössä minulla nyt .

Kaiuttimina  itsetehdyt HiFi 12/2 :set  näytön molemmilla puolilla. Ne riittää . Minulla on varastossa HiFimestasta ostetut takakaiuttimet.

Keskikanavan JM lab kajarin myin vuosia sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokaisella merkillä on kasa pas*oja laitteita, joitain hyviä ja osalla joku helmi mallistossaan. Pelkän merkin perusteella jos lähtee telkkarikaupoille, niin kiipeää p*rse edellä puuhun.

Toi 21:9 Philips on kyllä hyvännäköinen (ja kuvainen) vehje. Sen kun vielä kruunaa siihen tarkoitetulla kotiteatterilla, niin esteettisesti, kuvaltaan ja äänenlaadultaan ok paketti on kasassa. En siitä parhaudesta tiedä, mutta kelpais.

Hmm, tottakin voi tuo olla mutta liekö yhteensattumaa sitten että kolmet philipsit on mennyttä kalua ollut muutaman kuukauden sisällä (kaksi 32" putkitöllöä + 1 42" taulutv). Tuon putkitelkun ostin muutama vuosi sitten Teknisiltä ja tuo Philipsin littutöllö oli ostettu Gigantista. Siis tottakai joka valmistajalla yksi saapumiseristä on se maanantai kappale mutta se että noitakin Teknisten telkkareita meni tuo vaihtotöllö hajalle viikko sen jälkeen kun se oli vaihdettu edellisestä hajonneesta. Tuo Gigantin tekele taas hajosi 3 kuukauden käytön jälkeen, silloin otin tuon LG:n vaihdossa ja on toiminut nyt vuoden kohta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä asetit kovat kriteerit ja tavallaan kynnyksetkin kysymykseesi vastaamiselle, uskallauduin kuitenkin.

Itsellänikin on ollut kaksi Sony merkkistä TV-vastaanotinta. Niihin olen ollut 90- luvulla äärettömän tyytyväinen, se viimeisin vain valitettavasti oli kuvaputken osalta maanantaipäivän tuote.

Onnistuneen mahalaskun 90- luvun alun lama-Suomessa tehneenä entisenä Musta-Pörssi kauppiaana tiedän mielestäni sanoa, että Sony pääsääntöisesti kestää… kestäää…, paremmin kuin Duracell paristo, ja niin edelleen.

Mainosta en,  koska kerroinhan totuudenmukaisesti huonotkin puolet asiasta.

Nyt minulla on ns. halpamerkki 32” putkilaajakuva 16:9 ( ei laajakulma)- TV, eli samaa olen itsekin pohdiskellut, mikä on tuleva hankinta.

Led-TV on tulossa ja sellainen merkki kuin LG kiinnostaa minua kovasti.

Kotiteatterin kyseessä ollen, entä helmiäiskangas ja projektori?

Olet näkemästäni ja kokemastani päätellen innovaatio tyyppiä, minä perästä seuraaja.

Itse odotan vielä, koska LED – TV:n hinnat kyllä tippuu, ja sinunkin Sony mielestäni vielä kestää, koska kokemani perustaeella olisi sopimuksen jo irtisanonut huonona yksilönä.

Jos et malta odottaa niin uusi sopiva Sony /tai LG, mutta löytyykö tuossa toivomassasi kokoluokassa? No, kokoluokassa tuossa on äsken päivittynyt Philips. Ja nythän noita asiantuntevia vastauksia alkaa tulla.  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Ongelma tulee sitten, jos ja kun tv hajoaa tai jos sitä ennen YLE ja muut suomalaiset kanavat siirtyvät HD-lähetyksiin.

Jos tässä ovat ainoat syyt uuden hankkimiseen, niin kannattaa odottaa että jompi kumpi toteutuu ensin, varsinkin jos hiukankaan enemmän katselee tv-lähetyksiä. Tekniikka kehittyy koko ajan, laitteet paranee ja hinnat halpenee. Nykyisillä vehkeillä ei saa parempaa kuvaa tv-lähetyksistä kuin tuolla Sonyn kuvaputkella, todennäköisesti jonkin verran huonompaa.

Sitten on tietysti tää miesten juttu, jota harva nainen ymmärtää, jotain uutta vempainta täytyy taloon tulla tasaiseen tahtiin, muuten se poika meidän sisällä kuolee ;D. Tuollainen 50-60 tuumainen kunnon laitos hoitaa homman kotiin joksikin aikaa hyvinkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuollainen 50-60 tuumainen kunnon laitos hoitaa homman kotiin joksikin aikaa hyvinkin.

Juu ja varmasti naapurienkin TV katselun tarpeet jos on vastapäässä asumassa :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

meillä on Sony Bravia 46'' hyvä kuva on ja siitä on aivan mainio katsoa luonto ohjelmia!

Meillä on LG 32" ja ääni tulee aika pahasti jäljessä  :thmbdn:

ja siitä ei ole mielestäni mainio katsoa luonto______ohjelmia

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tämähän oli hyvä ketju, itsellä tulossa eteen television hankinta, tuon vanhan virkaura alkaa päättymään surinasta päätellen... Kaikenhyvän lisäksi mä oon pudonnut totaalisesti teknologiakehityksen kyydistä.

tosin mulla ei oo kotiteatteria eikä tulekaan. Vaihtoehtona on 32 tuumainen ja 37 tuumainen televisio, Sony on kai vakiona hyvä merkki, Samsungia on kehuttu, mites halvemmat LG tai Thomson? Isompaa en tarvitse. Myös budjetti on pieni....

Kävi mielessä jo, jos virittäisi tietokoneeseen sen  tv-tikun. Millaisia kokemuksia siitä on? Tai jos virittäisi videotykin, sit tarvitaan se tv-tikku. Vaihtoehtoisesti onnistuuko jotenkin virittää tietokone näkymään tv-ruudusta, mitä liittimiä ja piuhoja siihen tarvitaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on tällä hetkellä Finluxin 32 tuuman 100 Hz:n kuvaputkitelevisio, johon olen erityisen tyytyväinen. Paras televisioni on ollut Bang & Olufsen Beovision MX6000, joka on tällä hetkellä varalla; mikäli nykyinen Finlux menisi epäkuntoon.

Osta Bang & Olufsen(B & O) Beovision. Linkki1 Linkki2

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Isäni oli radiomies. Hän kertoi että Philips tekee paljon hyvää mutta myös paljon sutta.

Olin kaverini kanssa radioliikkeessä. Kerroin kaverilleni myyjän kuullen tuon mielipiteen.

Tähän myyjä. Meillä oli myynnissä joku Philipsin malli. Koko satsi tuli takuuhuoltoon.

Heikki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään