Petri Koivisto

Näyttö kusee kalibroinnin jäljiltä...

13 viestiä aiheessa

Moi!

En nyt ole varma kuuluisiko tuonne ohjelmat/laitteet -osioon vai tänne, mutta menkööt nyt tänne...

Eli eilen tuli paketti verkkokaupasta, tilasin vihdoinkin tuon Spyder3Pro -kalibrointilaitteen. Eilen koitin yöllä sillä säätää tätä näyttöä mutta jotenkin kummasti vieläkin on vähän persiillään nämä värit. Tai siis kalibroinnin jälkeen nyt näkyy ikäänkuin puolet näytöstä vihreänä (alareuna) ja violettina (yläreuna). Sitten kun ronkkii tuota virkistystaajuutta näyttiksen asetuksista 59 ja 60Hz välillä niin näyttöön tulee tasainen kylmä värisävy (sininen) hetkeksi, mutta sitten taas palaa tähän green/purple -väritykseen :P Muistuttaa kovasti sitä kun esim. PSP:ssä color balance -asetuksista saa valittua sliderilla "green" tai "purple". Yläreuna on "purple" ja alareuna "green"  ;D

Missäköhän vika? Käyttäjässä ehkä? :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

En nyt ole varma kuuluisiko tuonne ohjelmat/laitteet -osioon vai tänne, mutta menkööt nyt tänne...

Eli eilen tuli paketti verkkokaupasta, tilasin vihdoinkin tuon Spyder3Pro -kalibrointilaitteen. Eilen koitin yöllä sillä säätää tätä näyttöä mutta jotenkin kummasti vieläkin on vähän persiillään nämä värit. Tai siis kalibroinnin jälkeen nyt näkyy ikäänkuin puolet näytöstä vihreänä (alareuna) ja violettina (yläreuna). Sitten kun ronkkii tuota virkistystaajuutta näyttiksen asetuksista 59 ja 60Hz välillä niin näyttöön tulee tasainen kylmä värisävy (sininen) hetkeksi, mutta sitten taas palaa tähän green/purple -väritykseen :P Muistuttaa kovasti sitä kun esim. PSP:ssä color balance -asetuksista saa valittua sliderilla "green" tai "purple". Yläreuna on "purple" ja alareuna "green"  ;D

Missäköhän vika? Käyttäjässä ehkä? :-[

Onko ongelmasi jo ratkennut? Vika ei varmasti ole käyttäjästä, täälläkin on ongelmia (ja paljon) Spyder 3:n, kylläkin Expressin kanssa.

Mulla kalibrointiprosessi ei vaan mene millään loppuun...kaatuu joka kerta. Yhteydessä ollaan nyt supporttiin ja katsotaan olisiko niillä tarjota jotain ratkaisua. En ole kyllä ainoa jolla homma ei toimi ATIn näyttiksen kanssa, ainakin mitä keskustelupalstoilta olen lukenut.

Ilmeisesti ATIn näytönohjain ei salli jotain kirjoitusta johonkin LUTiin (Look up table). (?)

Olen myös kokeillut kalibroida läppäriä tuolla samalla vehkellä - kalibrointi kyllä onnistuu MUTTA näyttö onkin vähän liian vihertävän keltainen!  :thmbup:

En usko silti että laitteessa on vikaa, monilla on ollut myös tämä vihreänkeltainen väriongelma joka vissiin taas liittyy jollain tapaa näytönohjaimeen, eikä ole pelkästään ATIn näyttiksissä.

Jos joku siis on ostamassa kalibrointilaitetta - en ehkä suosittele ostamaan Spyderiä..  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla olla Spyder2express ja saada Jouluna uusi laptop ja tämä olla Led-näyttö.

Miten saada tehdä kalibrointi?

Tyhmä Cathy  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kalibrointi onnistuu Spyderillä ( ? :P) myös kannettaviin. Uskoisin että myös Led-näyttöönkin.

Minulla olla Spyder2express ja saada Jouluna uusi laptop ja tämä olla Led-näyttö.

Miten saada tehdä kalibrointi?

Tyhmä Cathy  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kalibrointi onnistuu Spyderillä ( ? :P) myös kannettaviin. Uskoisin että myös Led-näyttöönkin.

Kiitos vastaus.

Ohje kertoa: sopiva myös laptops ja ei kertoa Led-näyttö. Käytänkö LCD tai CRT asetus?

Ohje myös kertoa:

Minimum System Requirements

---------------------------

Windows: 2000, XP

Macintosh: OS X 10.3

Minun uusi laptop olla Windows 7 ohjelma......

Vielä tyhmä Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sampo: en oo ees jaksanu enää säätää sen kanssa.. aina tuli vaan se puoliksi vihreä ja puoliksi violetti näyttö...  :P Paljon paremmalta näyttää ilman mitään "kalibrointeja"...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käytä LCD-asetusta.

Katso onko tuolla päivitystä Spyder 2 Expressille ja Win 7:lle : http://support.datacolor.com/index.php?languageid=1&group=colorvision&_m=downloads&_a=view

Voi se toimia ilman päivitystäkin Wndows 7:ssa.

Kiitos vastaus. Minä katsoa nopeasti Sinun linkki ja löytää päivitys:

Operating System Support

32-bit and 64-bit versions of: XP and Vista

Windows Vista ja 7 olla hieman sama ohjelma?

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sampo: en oo ees jaksanu enää säätää sen kanssa.. aina tuli vaan se puoliksi vihreä ja puoliksi violetti näyttö...  :P Paljon paremmalta näyttää ilman mitään "kalibrointeja"...

Heh,

menikö rahat kankkulan kaivoon vai oletko laittanut "vahingon" kiertämään  :P  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh,

menikö rahat kankkulan kaivoon vai oletko laittanut "vahingon" kiertämään  :P  :thmbup:

Eeei, kyllähän tota voi joskus taas kokeilla... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eeei, kyllähän tota voi joskus taas kokeilla... ;D

Ei tainnu olla ihan halpa kuitenkaan  ::)                       

Edit... jaa eipäs se pro ollutkaan mikään 400e kalu. ei nyt ihan halpa siltikään..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään