Samuel Suopuro

Finnairin lakko...

20 viestiä aiheessa

Siis mitä mieltä olet asiasta, olisiko Finnairin pitänyt joustaa unohtamalla ulkoistukset kun lentäjät suostuivat palkan alennuksiin ja lisätöihin mutta eivät töiden ulkoistamiseen. Äänestä ...  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Mitä mieltä olet kumman "vika" lakko on Lentäjäliiton vai Finnairin?

Äänestä kumman "puolella" olet. 

Itse menin jo sekaisin kummin päin kysymykseen vastataan. Väärin vastasin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse menin jo sekaisin kummin päin kysymykseen vastataan. Väärin vastasin.

Sama juttu, tuli huonosti luettua kysymykset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis mitä mieltä olet asiasta, olisiko Finnairin pitänyt joustaa unohtamalla ulkoistukset kun lentäjät suostuivat palkan alennuksiin ja lisätöihin mutta eivät töiden ulkoistamiseen. Äänestä kumman "puolella" olet.  :)

Finnairin puolella...

Finnair on yritys jonka on tarkoitus tuottaa voittoa! Tai ei ainakaan tappiota, muuten loppuu työt muiltakin kuin lentäjiltä!

Finnairin on löydettävä sellainen toimintamalli jolla se pystyy tekemään positiivisen tuloksen! Jos se on ulkoistaminen niin se sille sallittakoon!

Tässä käy vielä pian samalla tavalla kuin metsäteollisuudessa. Paperiliitto väänsi ja väänsi ja piti kiinni kannastaan. Nyt sitten pistetään suomessa tehtaita kiinni!

Pian finnair:kin siirretään johonkin muuhun maahan jossa hommat saadaan toimimaan siten että voidaan tehdä positiivinen tulos!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole vahvasti kummankaan puolella. Sen sijaan on kiinnostavaa, kuinka voimakkaita tunteita juuri lentäjät herättävät. Jos kyseessä olisi huollon ulkoistaminen tai siivouksen ulkoistaminen, eivät intohimot olisi näin suuria.

Vähänhän tässä tulee sellainen olo, että lentäjiä jostain syystä pidetään ammattiryhmänä muita ryhmiä suojatumpana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Epäselvästi tehty äänestys. Toisessa kysytään kumman vika ja toisessa kumman puolella ollaan. Finskin puolella, mutta tuli vastattua väärin..

Liian hätäisesti laadittu  :P, mutta äänestin Finnairin puolesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekin tipahdin ansaan... tähän nyt on vielä suhteellisen vähän vastauksia eli voisiko koko laskurin nollata ja tehdä sellaisen kysymyksen asettelun, ettei tarvitse olla Finskin pilotti osatakseen vastata?  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole vahvasti kummankaan puolella. Sen sijaan on kiinnostavaa, kuinka voimakkaita tunteita juuri lentäjät herättävät. Jos kyseessä olisi huollon ulkoistaminen tai siivouksen ulkoistaminen, eivät intohimot olisi näin suuria.

Vähänhän tässä tulee sellainen olo, että lentäjiä jostain syystä pidetään ammattiryhmänä muita ryhmiä suojatumpana.

No kyllä esim. HKI-Vantaan vartioinnistakin nostettiin melko haloo, tosin eihän se tähän verrattuna mitään ollut, mutta kuitenkin. Kyllä minua kiinnostaa sekin kuka ne turvatarkastukset tarvittaessa hoitaa, entiset siivoojat vai joku muu.

(jos tuntui jonkun nilkkaan pahalta heitolta, ei voi mitään)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä kysymyksessä on vaikeaa ? Äänestä kumman puolella olet ? Aikas selkee ...  ;D

Finnair on mikä on muinaisjäänne -70-luvulta kuten yllä lukee ja kun siihen vielä lisätään kaiken aina saaneet lentäjät jotka ovat jääneet nykykehityksestä jälkeen on vastaukseni..öö..öö..ketä tässä ny puoltaa ?  ;)

Edit : Ei näköjään voi laittaa pistettä jokaiseen valittavana olevaan reikään ..  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisiko koko turhan äänestyksen poistaa? Minä en ainakaan ymmärrä mitä tässä kysytään. Ja lakko ei ole vain toisen osapuolen syy, kaksi osapuolta siellä neuvottelupöydässä istuu. Tosin teknisesti ottaen lentäjät hylkäsivät sovintoesityksen...

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisiko koko turhan äänestyksen poistaa?

Ei liene käyttäjien tehtävä arvioida, onko joku toista käyttäjää kiinnostava aihe turha vai ei? Saatikka sitten vaatia poistoa. Jos asia niin paljon häiritsee, antakaa moderaattoripalautetta ja me sitten katsotaan, onko aihetta toimenpiteisiin... Kuitenkin tähän polliin on tullut aika paljon enemmän ääniä yhdessä illassa, kuin moneen muuhun polliin koko elinaikansa aikana. Eli pollia ei voi oikein katsoa kovin turhaksi, kun se noin paljon porukkaa on kiinnostanut...

Minä en ainakaan ymmärrä mitä tässä kysytään. Ja lakko ei ole vain toisen osapuolen syy, kaksi osapuolta siellä neuvottelupöydässä istuu. Tosin teknisesti ottaen lentäjät hylkäsivät sovintoesityksen...

Juha

Ehkä tässä tapauksessa on helpohko mennä lankaan, vaikka todellisuudessa tuossa nyt ei pitäisi olla mitään epäselvää. Varsinainen pollin kysymys/aihe on kirjoitettu niiden äänestysnappuloiden viereen: "kumman "vika" lakko on, Lentäjäliiton vai Finnairin?". Ketjun aloitusviestissä sama asia on vain kysytty toisinpäin... Sitä en kiellä, etteikö selkeyden vuoksi pollin aloittaja olisi voinut asian toisinkin ilmaista, mutta toisaalta myös jokainen "haksahtanut" voi myös katsoa peiliin, ja miettiä, olisiko voinut lukea kokonaisuuden hieman tarkemmin...

Ja loppuun vielä pientä itsetoistoa:

Pidetään tämä pelkkänä äänestyksenä. Aiheesta keskusteluun on oma ketjunsa:

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,90942.0.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei liene käyttäjien tehtävä arvioida, onko joku toista käyttäjää kiinnostava aihe turha vai ei? Saatikka sitten vaatia poistoa. Jos asia niin paljon häiritsee, antakaa moderaattoripalautetta ja me sitten katsotaan, onko aihetta toimenpiteisiin...

Olen syvästi pahoillani etten painanut moderaattori-nappia, vaan kerrroin mielipiteeni tässä. Mielipiteeni on se, että näin epäselvästi laadittu kysely on turha.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se tätyy vielä lisätä, että kun minä ja muutama muu on tähän vastannut toisin kuin on ollut tarkoitus, niin

jos Finnair tai lentäjät perustelevat lakon jatkamista tällä pollilla, niin tiedoksi: Polli ei anna oikeaa kuvaa

äänestäneiden mielipiteistä.  .  .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se tätyy vielä lisätä, että kun minä ja muutama muu on tähän vastannut toisin kuin on ollut tarkoitus, niin

jos Finnair tai lentäjät perustelevat lakon jatkamista tällä pollilla, niin tiedoksi: Polli ei anna oikeaa kuvaa

äänestäneiden mielipiteistä.  .  .

Eiköhän ne siellä Finnairilla ja lentäjäliitossa ole sen verran fiksuja, että kun on tiedossa ketjun katselukerrat, virheellisesti äänestäneiden ilmoitukset mokastaan ja kokonaisäänimäärä, osaavat varmaan laskea tuohon jonkinlaisen virhemarginaalin ennen päätöksentekoaan  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen syvästi pahoillani etten painanut moderaattori-nappia, vaan kerrroin mielipiteeni tässä. Mielipiteeni on se, että näin epäselvästi laadittu kysely on turha.

Juha

Olet toki oikeutettu mielipiteeseesi. Minun mielipiteeni on, että kysymyksessä "kumman vika lakko mielestäsi on?", ei ole mitään epäselvää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään