Pauli Nikula

Virtalähteistä...

14 viestiä aiheessa

Ihan vaan jos joku sattuu tietämään, eikä vaadi paljon vaivaa vastata, koska en ole ostamassa, mutta...

Kuinka tehokas virtalähde riittäisi seuraavanlaiselle kokoonpanolle:

Intel Core i5 750 2.66Ghz prossu

Ati Radeon HD 4550 512Mb DDR3 näyttis

Asus P7P55D emolevy

Samsung spinpoint F1 320gb 7200rpm kovalevy

4gt DDR3 1333Mhz muistia

Mua on peloteltu tai annettu ymmärtää että tuo vaatisi jo luokkaa 1000w virtalähteen, mikä kuulostaa uskomattomalta ja vaikuttaa hintavalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mua on peloteltu tai annettu ymmärtää että tuo vaatisi jo luokkaa 1000w virtalähteen, mikä kuulostaa uskomattomalta ja vaikuttaa hintavalta.

Alle 100W prosessori ja todella vähän kuluttava näytönohjain, tuo yhdistelmähän menee käytännössä melkein millä vaan virtalähteellä.

-----

edit: Kun tuo 4550 lienee passiivijäähdytteinen, niin samalla tulee kiusaus ostaa mahdollisimman hiljainen virtalähde....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kukas se siule on tuollaista pashaa jauhannut. Ei edes tämän päivän tehokkaimmatkaan koneet vaadi noin paljoa virtaa ellei ole 4 näyttistä ja kellotukset tapissaan. Tuolle koneelle riittää varsi 400W ja siitä ylöspäin jonnekkin 600W hujakoille, mutta voit suoraan sille pelottelijallesi sanoa että "elä puhu pashaa" ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Njuu. Nyt kun sain tietää että mulla on sittenkin PCI-E paikka tässä koneessa niin mitäs siinä muuta kuin uutta näyttistä kattelemaan. Katoin tommosta HD4650 http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=48345-korttia.

Ei mikään paras muttakun minun koneeseen ei sovi kuin tollainen low-profile kortti ja budjettiinki toi sopis. Mutta. Riittääkö tuo mun 350w virtalähde tohon millään, ku mulla on:

Pentium 4 3Ghz

1 Gt DDR2 533mhz (aattelin hommata myös muistia lisää 2 gt)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Njuu. Nyt kun sain tietää että mulla on sittenkin PCI-E paikka tässä koneessa niin mitäs siinä muuta kuin uutta näyttistä kattelemaan. Katoin tommosta HD4650 http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=48345-korttia.

Ei mikään paras muttakun minun koneeseen ei sovi kuin tollainen low-profile kortti ja budjettiinki toi sopis. Mutta. Riittääkö tuo mun 350w virtalähde tohon millään, ku mulla on:

Pentium 4 3Ghz

1 Gt DDR2 533mhz (aattelin hommata myös muistia lisää 2 gt)

Kyllä rittää hyvin. Kannattaa sitten jossain vaiheessa ostaa vaikka 500W tilalle, se nyt riittää sitten niille vähän paremmillekkin järjestelmille :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, kiitosta Tonille taas  :). Ostaisinkin paremman virtalähteen mutku piruvie tää kotelo on joku ihan ihmeellinen micro-ITX tai joku mikälie, tässä on toi virtalähde ihan oudon muotoinen. Saakohan sellasia ostettua uusia vai onko se joku Dellin oma patentti  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, kiitosta Tonille taas  :). Ostaisinkin paremman virtalähteen mutku piruvie tää kotelo on joku ihan ihmeellinen micro-ITX tai joku mikälie, tässä on toi virtalähde ihan oudon muotoinen. Saakohan sellasia ostettua uusia vai onko se joku Dellin oma patentti  :-\

Joo, tuo on vähän sellanen leivänpaahdin malli tuo kone, joten ihan sitten kunnon tornikopan tilalle sitten kun tarvetta on vaihtaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja kattokaas tätä! Ai että ku oon onnellinen!

[ attachment removed / expired ]

Siis mitäkö?? Ei mitään muuta kuin että tuossa on socket 775, joten pystyn päivittämään prossunkin parempaan!!!!!!!!!!  :D :D Luulin että tossa on joku socket 478 mutta mulla ilmeisesti on tässä tapauksessa harvinainen tuuri  ;D

Joonojoo. Kummiski.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja kattokaas tätä! Ai että ku oon onnellinen!

Siis mitäkö?? Ei mitään muuta kuin että tuossa on socket 775, joten pystyn päivittämään prossunkin parempaan!!!!!!!!!!  :D :D Luulin että tossa on joku socket 478 mutta mulla ilmeisesti on tässä tapauksessa harvinainen tuuri  ;D

Joonojoo. Kummiski.

No rajat on socket 775 olemassa myös, jos tuo edustaa sitä ensimmäistä piirisarjaa niin siihen ei saa dual core ja quad coreja toimimaan, koska väylät ei riitä.

Katoppas Chipset mallin nimike myös sieltä CPU-z

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo no näin vähän epäilinkin sitten rauhoituttuani  että emolevy ei välttämättä tue sitä.

Siinäpäs chipsetti kuvaa:

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Joo, ota myös huomioon ne väylän tuet edelleen, Dual Coreja kun saa useampaan malliin, kun emolevystä löytyy tuki 1333mhz väylälle, niin silloin käy mm E8400 ja uudemman Quad Coret.

Ja näyttäisi sille että tuo piirisarja ei tue kun max 1066mhz asti väyliä, joten e8000 sarjalaiset voit jo unohtaa kuten kaikki 1333mhz väyläiset..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään