Kirjoitettu Huhtikuu 16, 2006 Viimeisimmän Ikkunapaikan mukaan Finnair ei lennä lainkaan Miamiin ensi talvikaudella heikon kysynnän takia. Mika Perhon mukaan USA:n suunnalla ei ole lähiaikoina mitään uutta odotettavissa, mutta Finnair on varsin tyytyväinen New Yorkin reittiinsä. Joku A.netissä oli jo tietävinään, että ensi talvena MD-11 lentää reittinä Miamiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 16, 2006 Joku A.netissä oli jo tietävinään, että ensi talvena MD-11 lentää reittinä Miamiin. Jeps, yleensä nuo A.netin tiedot ovat liki samaa luotettavuutta kuin sen paljon puhutun tietotoimiston Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 16, 2006 Asiaa sivuten, ainakin Phuketin 757-kärsimyslennot muuttuvat ensi talvena lomereittilennoiksi. Siellä tulee sellaisia lennon numeroita kuin AY 2963, AY 2965, AY 2955, AY 2957 HEL-HKT Jää nähtäväksi alkaako näille lennoille myös pelkkien lentopaikkojen myynti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 17, 2006 Mitähän nuo ekstramaksulliset "mukavammat" paikat mahtavat olla...? Jos exit-paikasta joutuu pulittamaan lisähintaa, ja se on se "mukavampi" vaihtoehto, niin hohhoijaa. Noh, eipä koske meikäläistä kärsimys-757 matkailu. Kolme kertaa on koettu - ensimmäinen, ainoa ja viimeinen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 17, 2006 Puolustan vähän 757-lentoja. Ensinnäkäään eihän charterkoneen versiota saisi ylipäätään verrata reittiliikenneversioon. Lippu reittikoneella maksaa normaalisti enemmän ja samalla saa muutaman tuuman enemmän tilaa. Oman kokemukseni mukaan jokseenkin kaikki maailman charterkoneet ovat vähintään yhtä "tiiviisti" pakattuja kuin Finnairinkin 757:t. Kun lähtee 11 tunnin lennolle kaukoitään on etukäteen selvää, että matka on pitkä täydessä koneessa. Onneksi on jaloittelutauko Intiassa. Liekö "kolmen" lennon tyytymättömyyteen jokin lentokoneesta riippumaton syy? Valitettavasti myöskään se, että Finnairin charterkoneessa on muutama reittipaikka, ei tee koneesta väljempää. Reittinumerointiin on muut syyt. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 18, 2006 Muistan lukeneeni, että ainakin Shanghain kone joutuisi kiertämään Pekingin suunnalta juurikin tuon suuren kieltoalueen takia. Tätä karttaa (pdf) katsellessa asia on juuri noin. Shanghain (ja Hongkongin) suorat lennot hyötyvät uudesta ilmakäytävästä. Kiinan ilmatilasta on muuten vain 30% avointa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 22, 2006 Onko jonkun muun mielestä tämä aikataulu pielessä maaliskulle 2007: AY5 Lähtö: Helsinki Helsinki-Vantaa - TERMINAL 2 Päivämäärä: Ma 12.3.2007 Aika: 14:20 Saapuminen: New York John F Kennedy Int'l - TERMINAL 8 Päivämäärä: Ma 12.3.2007 Aika: 15:55 Lento: AY6 Lähtö: New York John F Kennedy Int'l - TERMINAL 8 Päivämäärä: Ma 12.3.2007 Aika: 18:55 Saapuminen: Helsinki Helsinki-Vantaa - TERMINAL 2 Päivämäärä: Ti 13.3.2007 Aika: 09:50 Ja nyt pitää muistaa, että USA:ssa siirrytään 2007 ensimmäistä kertaa Daylight Saving Time:en jo maaliskuun toisena sunnuntaina eli 11.3.07-24.3.07 jenkit on kesäajassa ja Eurooppa talviajassa. Eikös nuo aikataulut pitäisi olla tuon ajan niin, että saapuminen JKF 16:55 ja lähtö 18:55 ja paluu Helsinkiin 08:50? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 24, 2006 Lehdistötiedote 24.4.2006 Muutoksia Tampereen maapalveluissa Finnair Oyj:n maapalveluita toimittava tytäryhtiö Northport Oy suunnittelee lopettavansa tappiollisen Tampereen-yksikkönsä toiminnan vuoden 2006 aikana. Yhtiö on 24.4. antanut asiaa koskevan yhteistoimintamenettelylain mukaisen neuvotteluesityksen. YT-menettely aloitetaan viikolla 18. Esitys koskee 15 työntekijää ja yhtä toimihenkilöä. Northport Oy on Finnair Oyj:n 100-prosenttisesti omistama maapalveluja toimittava tytäryhtiö. Se tuottaa mm. lentoliikenteen lähtöselvitys-, portti- ja matkatavarapalveluita lentoyhtiöille Suomessa. Yhtiö huolitsee vuosittain n. 70 000 lentoa ja yli 8 miljoonaa matkustajaa. Suomen toimintojen vuotuinen liikevaihto on n. 60 miljoonaa euroa ja toimipisteitä on 16 lentoasemalla. Yhtiöllä on noin 900 hengen suuruinen henkilöstö. Lisäksi sillä on 14 kumppaniyritystä, joiden palveluksessa on noin 250 henkilöä. Tällä YT-menettelyllä ei ole vaikutuksia Finnairin tai Aeron reittiliikenteeseen. Finnair Oyj viestintä 24.4.2006 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 24, 2006 Delhin aloitus onkin kaksi päivää aiemmin suunniteltua aikaisemmin: AY021 Helsinki-Vantaa - Terminaali 2 Päivämäärä: ma 30.10.2006 Aika: 14:30 Indira Gandhi Int'l - Terminaali 2 Päivämäärä: ti 31.10.2006 Aika: 00:35 6t 35min MD-11 kun aikaisemmin ilmoitettiin näin: Ensimmäinen lento Delhiin on keskiviikkona 1.11.2006. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 26, 2006 Totanoin, Finski aina hehkuttaa Aasian liikennettä ja business-matkustajien tärkeyttä, niin itseäni on pitkään kiinnostanut: Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka hyvä business luokan kysyntä on Aasian reiteillä versus nykki? Nyt kun koneiden business luokka vielä pieneni paikkaluvullisesti, niin kuinka kuormattuja ne on yleensä jonain keskimäärä arviona? 20? 25? 30? 35? Ainakin business luokkaan panostetaan selvästi enemmän kuin karjaan - ja ainahan on hehkutettu että karjaväki on katteen osalta juuri ja juuri nollatulokseen pääsevää, eli tulos tehdään "avokätisten" business matkustajien avulla (on se sitten firma tai yksityinen matkaaja). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 26, 2006 ja ainahan on hehkutettu että karjaväki on katteen osalta juuri ja juuri nollatulokseen pääsevää, eli tulos tehdään "avokätisten" business matkustajien avulla (on se sitten firma tai yksityinen matkaaja). Itse uskoisin, että rahdista Finnair saa suurimmat tulot noilla kaukolennoilla ja businekset, karjaluokasta puhumattakaan ovat pienempi tulonlähde. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2006 Nyt uusien penkkien myötä kaikki muu alkaakin olla jo 2000-luvulla, viihdejärjestelmä tosin yhä ajalta jolloin mäkeä hypättiin sukset yhdessä Ei vielä mitään hätää. Thailla on firstissäkin jumboissa ja oli vielä kuukausi sitten MD-11 -koneissa projektorikankaat joilta katsellaan kaikki yhdessä samaa lentoyhtiön valitsemaa ohjelmaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2006 Mitäs siellä sitten katsellaan? Nimim. ei koskaan kyydissä ollut Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2006 Mitäs siellä sitten katsellaan? Nimim. ei koskaan kyydissä ollut Varmaan worst air disasters pyörii kankaalla Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2006 Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka hyvä business luokan kysyntä on Aasian reiteillä versus nykki? Nyt kun koneiden business luokka vielä pieneni paikkaluvullisesti, niin kuinka kuormattuja ne on yleensä jonain keskimäärä arviona? 20? 25? 30? 35? Yritäpä varata Finnairin nettisivulta vaikkapa parin viikon päähän business-luokan paikkaa Kiinan-kohteisiin, niin huomaat, että joillekin lentopäiville ei enää ole paikkoja tarjolla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 28, 2006 Kristallipallo kertoi, että Kuala Lumpurin lennot ovat tunnukseltaan AY093/094. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 28, 2006 Finnair Oyj - FINNAIR TÄSMÄLLISIN HEATHROW'LLA Tuossa taannoin Heathrowlla käyneen ja Finnairilla lentäneenä. Olimme rullaamassa kohti 09R kiitotietä, yhdeksän konetta ennen meitä, B772 jo kiitotiellä. Noh ei muutakun N7:sta sisään ja hanat kaakkoon. Säästimme siinä aika rutkasti aikaa, kävi meikäläiselle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2006 Tuossa taannoin Heathrowlla käyneen ja Finnairilla lentäneenä. Olimme rullaamassa kohti 09R kiitotietä, yhdeksän konetta ennen meitä, B772 jo kiitotiellä. Noh ei muutakun N7:sta sisään ja hanat kaakkoon. Säästimme siinä aika rutkasti aikaa, kävi meikäläiselle. :laugh: kannattaa olla BA:n kaveri, no ei vaan... kyllä tollaseen "etuiluun" on joku selkee "oikeuttava" syy, muuten ne toiset alkaa rähinöimään... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2006 "Air China vie Finnairilta asiakkaita" http://www.talouselama.fi/doc.te?f_id=895956 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2006 Näköjään tullu uusi Embraer OH-LEK: http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5718521 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2006 OH-LBS vuokralle Excel Airwaysille. eli Excelin teksteillä, mut Finskin pyrstöllä. Lähti eilen joskus ennen ilta kahdeksaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2006 Näköjään tullu uusi Embraer OH-LEK: http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5718521 Vai, että siirtolennot kulkevatkin poikki atlantin kanarialle. On kyllä vaan sympaattisen näköinen kone tuo Embraer. Minusta oiva korvaaja Mädäreille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2006 OH-LBS vuokralle Excel Airwaysille. eli Excelin teksteillä, mut Finskin pyrstöllä. Lähti eilen joskus ennen ilta kahdeksaa. Mistä päin Excel toimii. Englannista ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2006 Näköjään tullu uusi Embraer OH-LEK: http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5718521 Valitan kuvan huonolaatuisuutta. Bongasin LEK:n HK:lla eilen. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2006 Mistä päin Excel toimii. Englannista ? www.airlinecodes.co.uk IATA Code: JN ICAO Code: XLA IATA Accounting / Prefix Code: Known As: Excel Airways Full Name: Excel Airways Country: United Kingdom Callsign: Expo Remarks: Name changed from Sabre Airways Ltd. ICAO designator changed from SBE Notes: ICAO callsign changed from Sabre Web Site: www.excelairways.com Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla