Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Ensimmäisinä ulkoistettavien listalla tulee mulle mieleen matkatoimistot (Area, SMT, Aurinkomatkat) sekä catering ja maapalvelut

Ei kai matkanjärjestäjä Aurinkomatkoja kannata missään vaiheesssa myydä?

Toki myydessä voidaan sopia että se seuraavat 5 vuotta käyttää vain Finnairin

lentoja mutta sen jälkeen lennot helpolla siirtyisivät muualle.

Sen myynnissähän ei paljoa järkeä olisi?

 

Hetken aikaa se lämmittäisi ja sitten olisi entistä kylmempi.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitkäs ovat ne "vuodesta toiseen tappiota tuottavat yksiköt", joista Hienonen puhuu aivan lopussa?

 

Juuri tämä kohta oli nostettu uutisen kärjeksi päivän Helsingin Sanomissa...

 

Mutta olisiko FlyNordic menossa vasaran alle?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairilla tiedotettavaa:

FINNAIRIN ULKOMAANTERMINAALIN LIPUNMYYNTI MUUTTAA

 

 

Finnairin lipunmyyntitoimisto Helsinki-Vantaan lentoaseman ulkomaanterminaalissa (T2) muuttaa tiistaina 15.8.2006. Uusi lipunmyyntitoimisto sijaitsee ulkomaanterminaalin tuloaula 2. alapuolella sijaitsevassa palvelukerroksessa, SMT-matkatoimiston vieressä. Toimisto palvelee uudessa pisteessä tiistaina kello 12 alkaen.

 

Muuton syynä ovat Ilmailulaitos Finavian tilojen uudelleen järjestelyt. Vanha lipunmyyntipiste ulkomaanterminaalissa puretaan ja tilalle tulee yhteiskäyttöisiä lähtöselvitysautomaatteja. Finavian neuvonta palvelee syyskuuhun asti ulkomaanterminaalin tulotasolla.

 

Tarkempi karttakuvaus uudesta sijainnista löytyy Internetosoitteesta http://www.helsinki-vantaa.fi/kartat -> Ulkomaanterminaali.

 

www.finnair.fi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitkäs ovat ne "vuodesta toiseen tappiota tuottavat yksiköt", joista Hienonen puhuu aivan lopussa?

 

Jos jotain pitää veikata niin tekniikka on ainakin yksi. Vaikka laatu onkin maailman ehdotonta kärkeä, taloudellisesti homma ei toimi yhtä hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairilla tiedotettavaa:www.finnair.fi

 

Jäin miettimään mitä ovat nuo tiedotteessa mainitut yhteiskäyttöiset lähtöselvitysautomaatit, sellaisiako, joilla voi selvittää itsensä myös muiden (oneworld) yhtiöiden kuin Finnairin lennoille?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finavia tiedotti 2005 lähtöselvitysautomaateista näin:

 

07.09.2005 Helsinki-Vantaalle hankitaan uudet lähtöselvitysautomaatit

 

Ilmailulaitos hankkii Helsinki-Vantaan lentoasemalle uudet yhteiskäyttöiset lähtöselvitysautomaatit. Uusi järjestelmä ja laitteet otetaan käyttöön matkustajien palveluiden parantamiseksi. Tavoitteena on, että ne olisivat matkustajien käytössä jo kesällä 2006.

 

Lentoyhtiöt vastaavat myös jatkossa lähtöselvityksestä. Ilmailulaitos tarjoaa niille mahdollisuuden liittyä CUSS-itsepalvelujärjestelmään (Common Use Self Service) ja asentaa lentoyhtiöiden käyttöön 20 uuttaa yhteiskäyttöistä lähtöselvitysautomaattia. Uudella järjestelmällä ja laitteilla korvataan nykyiset lentoyhtiökohtaiset automaatit.

 

– Automaatit tehostavat lentoyhtiöiden lähtöselvitystä ja pienentävät ruuhkia, uskoo apulaisjohtaja Kari Salonen Helsinki-Vantaalta. Matkustajat voivat tulevaisuudessa tehdä itse lähtöselvityksen missä tahansa ulkomaan- tai kotimaanterminaalin lähtöaulassa. Ilmailulaitos asentaa Helsinki-Vantaalle yhteiskäyttöiset lähtöselvitysautomaatit ensimmäisten lentoasemien joukossa maailmassa.

 

Toukokuusta 2005 alkaen lentoyhtiöillä on Helsinki-Vantaalla ollut mahdollisuus liittyä niin sanottuun CUTE-järjestelmään (Common Use of Technical Equipment), jossa lentoyhtiö voi joustavasti hoitaa lähtö- tai tuloselvityksen mistä tahansa lähtöselvityspisteestä tai lähtöportilta. Nyt hankittava CUSS-järjestelmä tarjoaa lentoyhtiöille mahdollisuuden parantaa matkustajien lähtöselvityspalveluita.

 

Lisätietoja:

www.helsinki-vantaa.fi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin kauan kun FlyNordic syö SAS:n kannattavuutta niin se on tuottava Finnairille.

 

Näköjään kannattaa pyörittää FlyNordicia jopa tappiolla. Viime vuonna firma teki 17 miljoonan euron tappiot 89 miljoonan euron liikevaihdolla. Finnair pumppasi FlyNordciin viime vuonna 15 miljonaa euroa lisäpääomaa.

 

travelnews

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Talviaikataulussa Finnair on muutanut lähtöaikoja Rovaniemeltä Hesaan siten että aikaisemmin 6:15 lähtenyt lento lähtee klo 7:00  :thmbup:

 

Taisi sittenkin Blue1:n 7:15 lento viedä asiakkaita niin paljon asiakkaita että piti jotenkin reagoida. Eihän noi klo 4:40 herätykset kuuden koneeseen ottanut päästä ku 5 vuotta

 

Kyllä nyt nukutaan ja pitkään  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Talviaikataulussa Finnair on muutanut lähtöaikoja siten että aikaisemmin 6:15 lähtenyt lento lähtee klo 7:00 

 

Lento mistä ja minne?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmailuhallinto Uutiset

16.08.2006

 

Liikennöintiluvat Suomesta Intiaan on jaettu

 

Ilmailuhallinto on jakanut alkukesästä haettavana olleet liikennöintioikeudet Suomesta Intiaan. Liikennöintilupa myönnettiin Finnair Oyj:lle.

 

Suomen ja Intian välinen lentoliikenne perustuu valtioiden väliseen lentoliikennesopimukseen. Sopimuksen mukaan Suomi voi nimetä useamman lentoyhtiön harjoittamaan lentoliikennettä maiden välillä. Finnair oli ainoa lentoyritys, joka haki Ilmailuhallinnolta liikennöintilupaa Intiaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitkähän ovat ne kaupungit Intiassa joihin luvat on saatu.

 

Tällainen tieto löytyy Ilmailuhallinnon sivulta http://www.ilmailuhallinto.fi/agreement_india lentoliikennesopimuksesta Intian kanssa:

 

Traffic rights for the designated airline of Finland

Route possibilities: Points in Finland - One point in the territories of the Russian Federation, Ukraine, Estonia, Latvia, Lithuania and Belarus - Delhi, Bombay, Madras. Madras may be served in combination with Delhi. Beyond points to be agreed at a later date. No fifth freedom rights. Unused traffic rights are presently available.

 

Capacity regime

Bermuda principles. Frequencies shall be agreed between the aeronautical authorities..

Presently, there is a maximum of three frequencies per week in each direction with aircraft of any type. Out of these three frequencies, only one frequency per week may be operated to Bombay (Mumbai).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkoittaako tuo "selkokielellä", että Finnair voisi teoriassa lentää esim. Kiovan kautta Intiaan?

 

Tarkoittaa. Tuollainen Venäjä pykälä on myös diilissä Kiinan kanssa; välilasku Moskovassa on mahdollinen lupien puolesta Beijingin lennoilla.

 

Eli jos tuota tulkitaan niin Mumbaihin pääsee vain kerran viikossa ja reservissä on vielä Chennai (Madras) kolme kertaa viikossa ja mahdollisesti Delhin kautta eikä 5th freedomeita eli ei lupaa kuljettaa Delhistä Chennaihin matkustajia.

 

Eli karkea oletus olisi että seuraava mahdollisesti avattava Intian kohde on Chennai.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli karkea oletus olisi että seuraava mahdollisesti avattava Intian kohde on Chennai.

 

Ja eikös Nokian tehdas ole tulossa/juuri avattu sinne?  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja kun Intiasta on kyse niin Chennaikaan ei ole mikään Pieksämäki vaan populaa löytyy 7,6 miljoonaa.

 

Nokia, Motorola ja Siemens ovat edustettuina.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sumu pakotti Finnairin koneen takaisin

17.8.2006 12:09

 

Helsingistä Joensuuhun matkalla ollut Finnairin kone ei pystynyt sumun vuoksi laskeutumaan Joensuun lentokentälle torstaina aamulla.

 

Kone palasi noin tunnin ilmassa kaartelun jälkeen takaisin Helsinkiin.

 

Koneessa oli 18 matkustajaa. Joensuun kentällä Helsinkiin pääsemistä odotteli 83 matkustajaa.

 

Matkustajat pääsivät myöhästelyn jälkeen jatkamaan matkaansa Kuopion kautta.

 

Finnairin viestinnän mukaan syyssumujen tullen lentojen myöhästyminen lisääntyy.

 

STT

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sumu pakotti Finnairin koneen takaisin

17.8.2006 12:09

 

Helsingistä Joensuuhun matkalla ollut Finnairin kone ei pystynyt sumun vuoksi laskeutumaan Joensuun lentokentälle torstaina aamulla.

Kone palasi noin tunnin ilmassa kaartelun jälkeen takaisin Helsinkiin.

Koneessa oli 18 matkustajaa. Joensuun kentällä Helsinkiin pääsemistä odotteli 83 matkustajaa.

Matkustajat pääsivät myöhästelyn jälkeen jatkamaan matkaansa Kuopion kautta.

Finnairin viestinnän mukaan syyssumujen tullen lentojen myöhästyminen lisääntyy.

 

STT

 

Aamulla koiran kanssa lenkillä ollessa kone kerkisi lentää edestakaisin Joensuun yli ainakin viisi kertaa. Matkustajien kannalta on valitettavaa, ettei sumu hellittänyt ajoissa.

Oli muuten mukava kuunnella, kun kone noin 5-10 minuutin välein yli ensin kentän suuntaan ja sitten kentältä päin. Vaihtelu virkistää,..

Vuosi pari sitten olin menossa Joensuusta pääkaupunkiin, kun melkein samanlainen sumu iski Joensuuhun. Silloin mädärikuski oli kuulemma ilmoittanut kentälle, että matkustajia ei Joensuuhun jätetä! Käydään vaikka välillä tankaamassa ja tullaan sitten uudestaan.  ;D Tämä siis kaikki vain kuulopuhetta,...

 

Terveisin  Reijo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Arlandan lounge ulkoistetaan:

 

TUKHOLMA-ARLANDA FINNAIR LOUNGE

 

Tukholma-Arlandan Finnair Loungessa sinua palvelee Scandinavian Service Partnerin henkilökunta 1.8.2006 alkaen. Lounge on edelleen Finnair Lounge ja sekä sijainti että aukioloajat säilyvät ennallaan. Myös palvelukonsepti jatkuu nykyisen kaltaisena, seuraavia poikkeuksia lukuun ottamatta:

 

- Lähtöselvistystä ei enää tehdä loungessa.

- Lentoihin ja kanta-asiakasohjelmaan liittyviä päivityksiä/muutoksia ei enää tehdä loungessa.

Lentoihin liittyvissä asioissa sinua auttaa Northport Service Desk lähellä lähtöporttia 64 tai henkilökunta lähtöportillasi.

 

Lähde: Finnair Plus -nettisivu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Lissabonin hinta Amadeuksessa on kaikki vaihtojen kanssa, eli suoran reitityksen hintaa ei ole periaatteessa vielä edes tullut. Joten uskon, että hinta tulee alenemaan käytännössä, kun hinnat jossain vaiheessa päivitetään.

 

Nyt on suorat hinnat päivitetty ja 268e on halvimmillaan Lissabonin menopaluu (A-luokka).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.