Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Nyt on suorat hinnat päivitetty ja 268e on halvimmillaan Lissabonin menopaluu (A-luokka).

Dudii, matkatoimiston setä oli oikeassa  ;D Ja maanantaina takaisin sorvin ääreen kahden viikon lomailun jälkeen...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vahvistamattomia kaukoliikenteen tapahtumia vuodelle 2007:

 

Bangkok tihenee myös kesällä:

 

Bangkokin tuplaliikenne lakkaa 24.3.2007 eli 25.3.2007 alkaen vain yksi vuoro Bangkokiin päivässä.

13.5.2007 alkaen toinen päivittäinen vuoro eli AY095 palaa liikenteeseen aikataululla HEL-BKK 20:00-09:45 ja BKK-HEL seuraavana päivänä 11:35-20:00.

Lentopäivät AY095 su, ma, ke, to, pe, la ja su. Bangkokista paluu seuraavana päivänä.

 

Airbus 343 ottaa reittejä tämän hetken tilanteen mukaan seuraavasti:

(uuden bussinhan pitäisi tulla toukokuussa 2007)

 

Naritan reitti alkaen 28.4.

Nagoyan reitti alkaen 30.4.

Beijingin reitti alkaen 19.5.

 

Ja toim. huom.: joutuu kait vaihtamaan allekirjoitusta sillä näyttää että Tokyon matka toukokuussa onkin bussilla. ???

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airbus 343

 

Naritan reitti alkaen 28.4.

Ja toim. huom.: joutuu kait vaihtamaan allekirjoitusta sillä näyttää että Tokyon matka toukokuussa onkin bussilla. ???

 

Joskohan sinne alkais sitten löytymään lisäslotteja...? Taisin jo joskus mainitakin, että japanilaiset A.netissä sanoivat, että A343:lla voisi laskeutua sille lyhyemmälle kiitotielle, jolloin ehkä voisi ne neljä viikottaista (2 nousua + 2 laskua) pidemmän kiitotien slottia vaihtaa neljäksi lähtöslotiksi... Mahtaakohan pitää paikkansa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ne Naritan slotit taida ihan olla koneen tyypistä kiinni, ennemminkin asia on poliittinen kun asiaa kävi viimeksi pääministerikin Japanissa lobbaamassa.

 

Pieni suomalainen lentoyhtiö pärjää japskien mielestä kahdella viikottaisella.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lyhyemmälle baanalle varmaan saa slotteja helpommin siellähän se makaa "tyhjänpanttina"...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vahvistamattomia kaukoliikenteen tapahtumia vuodelle 2007:

 

No alkaakos Seoul-Incheon 06/2007 ?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No alkaakos Seoul-Incheon 06/2007 ?

 

 

Uusista kohteista pörssiyhtiö tiedottaa pörssitiedotteella eikä niitä pysty nuuskimaan ennen julkistusta.  ::)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uusista kohteista pörssiyhtiö tiedottaa pörssitiedotteella eikä niitä pysty nuuskimaan ennen julkistusta.  ::)

 

Lissabonistakin kerrottiin tässä ketjussa viikkoja ennenkuin Finnair siitä tiedotti  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Takaisin reittiasioihin:

 

Montakos Airbusia ja ylipäätänsä montaako laajarunkoa lennätetään heinäkuusta 2007 alkaen sillä:

 

Delhi muuttuu 5 krt/ viikossa lennettäväksi ja 343:lla 18.6.07 alkaen. :o

 

Tarkoittaa että Airbuseja pitää olla 3 kpl ja laajarunkokoneita yhteensä 10 kpl.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkoittaa että Airbuseja pitää olla 3 kpl ja laajarunkokoneita yhteensä 10 kpl.

 

Eikö ihan julkisenkin tiedon mukaan ensi huhti- ja toukokuussa tule uudet bussit? ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä kasvu on hurjaa ei voi muuta sanoa. :o

 

Jos joltain löytyisi AY:n aikataulukirja vaikkapa vuodelta 1999 niin olisi kiva saada tiedot, kuinka monta Aasian lentoa oli viikossa kolmella MD-11:sta ja mitkä oli kohteet.

Löytyykö mistään?

 

Niin ja olisihan se hienoa jos Tokyon reissulle sattuisi pakasta vedetty 343 eikä tämä LQA. 8)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä kasvu on hurjaa ei voi muuta sanoa. :o

 

Jos joltain löytyisi AY:n aikataulukirja vaikkapa vuodelta 1999 niin olisi kiva saada tiedot, kuinka monta Aasian lentoa oli viikossa kolmella MD-11:sta ja mitkä oli kohteet.

Löytyykö mistään?

 

No on!

 

Tarkka muisti keväältä 99 kertoo, että Kiinaan oli tasan kaksi viikkovuoroa eli 2 per viikko Pekingiin. Muistia helpottaa se, että satuin tuolloin asumaan ko. kohteessa. :D (Ja tuohan tekee 10 lentoa kuussa, nykyään 10x enemmän eli sen 100 lentoa kuussa Kiinaan...)

 

Olettaisin, että Tokio oli silloin kans 2 per viikko ja mahtoiko Osaka olla silloin tauolla? HEL-BKK-SIN neljä kertaa viikossa? Siinähän ne sitten olivatkin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

HEL-BKK-SIN neljästi viikossa alkoi vasta vuonna 2000 tai 2001. Tuolloin lauantain vuoro tuli tiistain, torstain ja sunnuntain lisäksi. Eli 1999 se oli kolmesti viikossa.

 

Osakasta:

05.09.2002

Finnair viidesti Pekingiin, Osaka takaisin reittiv

 

 

Finnair aloittaa tänään torstaina viidennen viikoittaisen vuoronsa Helsingistä Kiinan pääkaupunkiin Pekingiin. Finnairin vuorotiheys Pekingiin on kasvanut kahdessa vuodessa kahdesta viiteen.

 

Finnair aloittaa uudestaan lennot myös Osakaan kolmen vuoden tauon jälkeen kesäkuussa 2003. Osakan lentokenttä valmistui 1990-luvulla, jolloin monet lentoyhtiöt avasivat reittejä sinne, Finnair mukaan luettuna, koska Tokion Naritan lentokentälle ei saanut uusia vuoroja. Osakaan syntyi ylikapasiteettia, ja noin kolmannes kaupunkiin alun perin liikennöineistä yhtiöistä on lopettanut lentonsa.

 

– Tarjonta ja kysyntä ovat taas tasapainossa Osakassa. Finnair keskeytti Osakan-lennot vuonna 2000 maaliskuussa sen takia, että yksi MD-11 haluttiin kannattavuussyistä siirtää lomaliikenteeseen. Nyt lomaliikenteellä on oma laivastonsa ja reittiliikenteeseen on hankittu viides MD-11. Meillä on jälleen kapasiteettia, jolla voimme avata reitin uudestaan, Finnairin reittiliikennejohtaja Henrik Arle toteaa

www.finnair.fi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vahvistamattomia kaukoliikenteen tapahtumia vuodelle 2007:

 

Lisäyksenä:

 

Osakan-reitti näyttää olevan ohjelmassa joka päivä heinäkuussa 2007.

(Tällä hetkellä siis 6 kertaa viikossa.)

 

Eli esimerkiksi lauantai, heinäkuun 14. ensi vuonna näyttää lähtevissä tältä:

 

AY005 New York 14:20 MD11

AY087 Guangzhou 17:00 MD11

AY057 Shanghai 17:10 MD11

AY079 Nagoya 17:15 A343

AY073 Tokyo 17:20 A343

AY077 Osaka 17:20 MD11

AY051 Beijing 17:50 A343

AY095 Bangkok 20:00 MD11

AY097 Bangkok Singapore 23:35 MD11

 

To ja pe ei muuten näytä 1 kpl bussia ja su 2 kpl bussia lähtevän julkaistujen aikataulujen mukaan vielä minnekään...

 

(Nuo aikataulut siis löytyy kaivamalla Finnairin varauskoneesta ja myös Helsinki-Vantaan sivujen OAG-aikatauluhausta.)

 

Edit: Eipäs niitä vapaita busseja ollutkaan niin paljon ku ottaa Delhin lennot huomioon...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katsotaan pitääkö tuo Oskaan päivittäinen vielä kesälläkin.  Guangzhoun ja Hong Kongin viikottainen tiheys tuntuu pieneltä.

 

Mutta voipi olla pientä säpinää Helsinki-Vantaalla kun on 6 tunnin sisällä lähtevää laajarunkoa. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta voipi olla pientä säpinää Helsinki-Vantaalla kun on 6 tunnin sisällä lähtevää laajarunkoa. :)

Voi non-schengen puoli olla ns. tukossa... :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi non-schengen puoli olla ns. tukossa... :)

 

Niinpa. Olisivat viimeksi laajentaneet kunnolla. Nyt joutuu sitten odottelemaan varmasti melko pitkaan ennenkuin lisatilaa saadaan valmiiksi. Tyot ei ole tietaakseni viela edes alkaneet, ensi heinakuussa ovat kenties jo kaynnissa, mutta luulenpa etta portit 32 ja 33 on silloin suljettuna.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

25.8.2006

 

Finnairin ruotsalaisen tytäryhtiön FlyNordicin kannattavuus parantunut

 

Halpalentoyhtiömallia hyödyntävä Finnairin ruotsalainen tytäryhtiö FlyNordic on karsinut kesän aikana kannattamattomia reittejään ja siirtänyt painopistettä tilauslentoliikenteeseen.

 

FlyNordicin matkustajamäärä kohosi heinäkuussa uuteen ennätykseen. Yhtiö kuljetti reitti- ja tilauslentoliikenteessä yhteensä 116 390 matkustajaa, mikä on viidenneksen enemmän kuin vuotta aiemmin.

 

– Olemme saavuttaneet myös ennätyskorkean matkustajakäyttöasteen, 80,6 prosenttia. Kannattavuutemme on parantunut kevään ja kesän aikana. Heinäkuussa teimme positiivisen tuloksen, FlyNordicin toimitusjohtaja Maunu von Lüders sanoo.

 

Viime vuonna FlyNordicin tappio oli vajaat 17 miljoonaa euroa.

– Ennakoitua tappiota syvensivät kova hintakilpailu Ruotsin markkinoilla ja voimakkaasti kallistunut polttoaine. Tänä vuonna olemme Finnairin tapaan aloittaneet myös FlyNordicin polttoaineostojen hintasuojauksen. Finnair-emoyhtiön luopuminen Boeing MD-80 -koneiden käytöstä mahdollistaa FlyNordicin joustavan kapasiteetin kasvattamisen tai sopeuttamisen. Tänä vuonna tulos paranee edellisvuodesta, mutta on edelleen tappiollinen, Finnairin varatoimitusjohtaja Henrik Arle sanoo.

 

Finnair on ollut mukana Ruotsin halpalentomarkkinoilla loppuvuodesta 2003 hankittuaan FlyNordicin.

– Olemme kolme vuoden aikana kasvattaneet markkinaosuuttamme voimakkaasti. Yhtiön kannattavuus ei luonnollisestikaan ole ollut tyydyttävä, mutta olemme pystyneet ohjaamaan markkinatilannetta kokonaisuutena eduksemme. Haluamme olla mukana vaikuttamassa uusien toimintamallien kehittymiseen Pohjolan lentoliikenteessä, Arle toteaa.

 

FlyNordic kuljetti viime vuonna 1,2 miljoonaa matkustajaa. FlyNordic on yhdessä yhteistyökumppaniensa Norwegian Air Shuttlen ja Sterlingin kanssa lentänyt kesällä 18 reittikohteeseen Tukholmasta, talvikaudella reittikohteet vähenevät.

 

– Ruotsin lentomarkkinoilla on pitkään ollut huomattavaa ylitarjontaa. Matkustajamäärän kasvua tärkeämpää ovat nyt matkustajakäyttöasteen ja liikenteen kannattavuuden parantaminen. Sen vuoksi valitsemme lennettävät reitit huolella ja siirrämme vapautuvaa kapasiteettiamme lomaliikenteeseen, toimitusjohtaja von Lüders sanoo.

 

Finnair Oyj

Viestintä

25.8.2006

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ensi kesänä näyttää myös muutoksia olevan tulossa Euroopan lentoihin:

 

Pariisi ja Hampuri 1 päivittäinen vuoro E70 lisää (tämä ollut jo jonkin aikaa tiedossa)

Barcelonaan tulee toinen päivittäinen vuoro, iltalento 757:lla!

Roomaan tulee myös toinen päivittäinen vuoro, sekä aamu että ilta busseilla.

Kööpenhaminan lento AY665 aletaan lentää 757:lla!

 

-J

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.