Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Barcelonaan tulee toinen päivittäinen vuoro, iltalento 757:lla!

 

Joko se lomalentojen täyteen pakkauksen tuska tuodaan reittilennoillekin vaiko otetaanko penkkejä noista reittikoneista pois?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joko se lomalentojen täyteen pakkauksen tuska tuodaan reittilennoillekin vaiko otetaanko penkkejä noista reittikoneista pois?

 

Epäilen kyllä vahvasti ettei penkkejä aleta ottamaan pois. Barcelonan ymmärtää vielä kun reitti on oneclass, mutta Köpiksessä C-lk matkustajat eivät sitten saa C-lk palvelua tuolla yhdellä lennolla (jos vaikka haluavat vaihtaa lippunsa 757-lennolle).  ::)

 

-J

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksei esim. paria ensimmäistä riviä voisi 757:ssa pitää C-luokkana?

Bisneksen pöperönhän varmaan voi kuitenkin Bojossakin tarjoilla, vai?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Kööpenhaminan lento AY665 aletaan lentää 757:lla!

 

 

Finski on jo tänä keäsnä lennelyt Köpikseen 757:lla, ainakin sunnuntai illan AY667 operoitu bojolla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksei esim. paria ensimmäistä riviä voisi 757:ssa pitää C-luokkana?

Bisneksen pöperönhän varmaan voi kuitenkin Bojossakin tarjoilla, vai?

 

Jos sattuu olemaan yli puolitoistametrinen niin

eka rivi on kyllä kurjin paikka koko koneessa kun

ei ole tilaa jaloille. Edessä on kaapisto jonka alle

ei saa laitettua jalkoja.

 

En tiedä mikä tarkoitus sillä kaapistolla on mutta

silloin kun olen sinne sisälle nähnyt niin se on

ollut suurimmaksi osaksi tyhjä. Jotain pikkuroinaa

vain ylähyllyillä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Jos sattuu olemaan yli puolitoistametrinen niin

eka rivi on kyllä kurjin paikka koko koneessa kun

ei ole tilaa jaloille. Edessä on kaapisto jonka alle

ei saa laitettua jalkoja.

 

Aijaa.  ???

Siitä on 6 vuotta kun on viimeksi noissa karjakuljetuksissa ollut, joten ei ole mielikuvaa ykkösrivistä Finnairin Boeingissä.  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aijaa.  ???

Siitä on 6 vuotta kun on viimeksi noissa karjakuljetuksissa ollut, joten ei ole mielikuvaa ykkösrivistä Finnairin Boeingissä.  :-\

 

Toiseksi huonoin paikka on takimmainen rivi kun sielläkin on seinä vastassa

eikä penkkiään voi kallistaa. Edessä istuva kyllä voi kallistaa ihan normaalisti...  :(

 

6 vuotta sitten noissa taisi vielä olla 219 penkkiä?

Nyttenhän on 227 paikkaa ja huhuhan kertoo että

Finskillä lisättäisiin 235 paikkaisiksi penkit uusimalla ???

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
6 vuotta sitten noissa taisi vielä olla 219 penkkiä?

 

Kyllä, paluu Las Palmasista kesällä 1999 oli vielä tuolla "tosi väljällä" kokoonpanolla.  :laugh:

 

Ja joskus on käynyt hyvä tuurikin; Rhodokselta tai Kosilta palatessa tuli sellainen paikka jossa ei ollu tuolia edessä ollenkaan eli edellisellä rivillä oli vain 2 tuolia. Siinä istuessahan matka meni rattoisasti mutta nykyisellä 227 tuolilla Vietnamiin ja välilasku Jaipurissa... nej tack. :thmbdn:

 

Mutta aiheesta vielä, että on Köpikseen sitten myyty tai tullaan myymään Aasiaa oikein kunnolla ensi kesänä kun pitää Bojolla lentää noita liittymälentoja Köpikseen/Köpiksestä.

Mutta sehän on terve merkki bisneksestä kun SAS:n päähubilla pääsee Aasian apajille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmm, onhan se tosiaan hyvä, että matkustajia löytyy, mutta mitenköhän käy brandille jos ihmiset alkavat yhdistää turistikonffatun 757:an koko Finnairiin?  Harmi, ettei ole A322:sta...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näillä näkymin sunnuntai 3.12.2006 on viimenen tilaisuus nähdä Finnairin MD-11 Tokyon Naritalla sillä 5.12.2006 alkaen Naritaan lennetään vain A343:lla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näillä näkymin sunnuntai 3.12.2006 on viimenen tilaisuus nähdä Finnairin MD-11 Tokyon Naritalla sillä 5.12.2006 alkaen Naritaan lennetään vain A343:lla.

 

Jos Naritaan lennetään 2 x vko 343:lla ja Nagoyaan 2 x vko 343:lla niin mitäs LQA tekee 3 päivää viikosta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos Naritaan lennetään 2 x vko 343:lla ja Nagoyaan 2 x vko 343:lla niin mitäs LQA tekee 3 päivää viikosta?

 

Ehkä sille vielä jotain keikkaa löydetään. :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos Naritaan lennetään 2 x vko 343:lla ja Nagoyaan 2 x vko 343:lla niin mitäs LQA tekee 3 päivää viikosta?

 

Montakos tyhjää päivää viikkoon tuolla systeemillä muuten jää?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finskillä lisättäisiin 235 paikkaisiksi penkit uusimalla

 

Air Finlandilla taisi olla 219-paikkainen konffaus 757issa tänäkin päivänä. Jotkut dokumentit väittävät single-class 3+3 maksimiksi 228 paikkaa. 235 -paikkaiseen tulisi siihen vielä yksi täysi lisärivi, joko tiivistämällä istuinväliä tai ehkä jopa poistamalla keskiosasta wc:t?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos noissa WC keskiosassa? Muistaakseni finskillä ei ole. NWA:lla reittiliikenne 757:ssa on keskiosassa WC:t ja näin ollen muistaakseni se oli n 180 pax kone.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos noissa WC keskiosassa? Muistaakseni finskillä ei ole. NWA:lla reittiliikenne 757:ssa on keskiosassa WC:t ja näin ollen muistaakseni se oli n 180 pax kone.

 

On siinä ainakin 2kpl vessoja jonkinverran keskikohdan takapuolella, oliskohan ollu jossakin 28. tai 29. rivin tienoilla... :-\

Kerran nimittäin joutunut siihen juuri vessoja edeltävälle riville, eikä siinäkään saa selkänojaa montaa astetta kallistettua :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air Finlandilla taisi olla 219-paikkainen konffaus 757issa tänäkin päivänä. Jotkut dokumentit väittävät single-class 3+3 maksimiksi 228 paikkaa. 235 -paikkaiseen tulisi siihen vielä yksi täysi lisärivi, joko tiivistämällä istuinväliä tai ehkä jopa poistamalla keskiosasta wc:t?

 

TuiFly Nordicin 752:ssa joka lensi viime talvena Suomesta on jo tuo 235 paikkaa.

Penkit ovat jotain ohuempiselkänojaista mallia.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FINNAIRIN KOTIMAAN LOUNGE SULJETTU 13.9. ASTI

 

Valtioneuvoston päätöksellä sisärajatarkastukset palautetaan Suomen sisärajoille ajalle 25.8.-12.9.2006. Sisärajatarkastukset ovat voimassa Suomen EU-puheenjohtajakauden turvajärjestelyjen varmistamiseksi.

Sisärajatarkastuksen vuoksi Finnairin Kotimaan Lounge joudutaan pitämään suljettuna koko em. ajan. Kotimaan Lounge avataan jälleen 13.9. klo 6.00.

 

finnair.com

 

*************************************************************************

 

Kertokaapa joku fixu miten nuo kaksi asiaa liittyvät toisiinsa?

 

 

 

 

Kotimaan lounge jää sinne portin 16-17 välille ja kotimaan terminaalista suora kulku ulkomaan terminaaliin on suljettu lasiseinällä, eli kotimaan terminaali on oma "yksikkönsä" josta ei ole käyntiä, ulkomaan terminaaliin ja kotimaan loungeen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiedotetta:

 

Delhin tihennyshän olikin jo tämän foorumin lukijoille tuttu juttu mutta 2008 tulee 2 konetta taas lisää, se on kait uusi tieto.

 

Finnairin Aasian-liikenne kasvaa 30 prosenttia, Delhin-reitille lisävuoroja

 

Finnairin Aasian-liikenne kasvaa loppuvuonna ja ensi vuonna 30 prosenttia. Lokakuun lopussa kolmella viikkovuorolla aloittavan Delhin-reitin vuorotiheyttä kasvatetaan jo ensi keväänä viiteen lentoon viikossa.

- Ennakkokiinnostus Intian-tarjontaamme on ollut suurta, vaikkemme ole vielä edes aloittaneet. Meillä on käynnissä työ liikenteen lisäämiseksi myös Kiinan ja Japanin nykyisiin kohteisiin. Samalla valmistelemme uusien kohteiden avaamista. Kuljetamme tänä vuonna Aasian-reiteillämme lähes miljoona matkustajaa, Finnairin toimitusjohtaja Jukka Hienonen kertoi tänään Kaupthing Bankin järjestämässä sijoittajatilaisuudessa Helsingissä.

 

Kesällä yhtiön kuuden lentokoneen kaukoliikennelaivastoa kasvatettiin kahdella lisäkoneella. Ensi vuonna Aasian-liikenteeseen tulee kaksi uutta Airbus A340 -laajarunkokonetta.

- Myös 2008 tavoitteenamme on hankkia kaksi uutta konetta Aasian-liikenteeseen. Hyödynnämme käytössämme olevia joustomahdollisuuksia laivastomme kasvattamisessa kysyntää vastaavasti. Aasian maiden talouskasvu on maailman huipputasoa ja aiomme rohkeasti hyödyntää jatkuvasti avautuvia uusia mahdollisuuksia. Strategiamme onnistuminen edellyttää kuitenkin suunnitelmallista etenemistä rakennemuutoksessamme.

 

Finnair käynnisti keväällä rakennemuutoksen yhtiön muuttamisesta vastaamaan sen nykyistä roolia Aasia-Eurooppa-liikenteen lentoyhtiönä.

- Toiminnan tiivistämistä tapahtuu tukitoiminnoissa ja lisärekrytointia puolestaan lentotoiminnassa, missä volyymit kasvavat. Kilpailukykyinen kustannustaso on välttämättömyys, jotta lisäpanostus Aasian-liikenteeseen on mahdollista. Tämä edellyttää joustoa rakenteissa ja työn tekemisessä. Finnairin Aasian-liikenne on tuonut työtä yhtiössä jo yli 2000 hengelle. Lähivuosina työllistämme yli tuhat lisää, mikäli pääsemme ratkaisuun liikenteen rakenteelle sopivista työehdoista. Uskon, että pääsemme, sillä kasvustrategiamme onnistuminen on kaikkien etu, Hienonen totesi.

 

Finnair lentää nykyisellään yhdeksään kohteeseen Aasiassa. Kiinassa Finnair liikennöi Pekingiin ja Shanghaihin joka päivä sekä Hongkongiin viidesti ja Kantoniin neljästi viikossa. Japaniin lennetään lähes joka päivä kaksi vuoroa. Japanin-kohteet ovat Tokio, Osaka ja Nagoya. Päivittäisiä kohteita ovat myös Bangkok ja Singapore. Delhin-reitti avataan lokakuussa ja ensi keväänä reitti Kuala Lumpuriin. Aasian-liikenne synnyttää uusia avauksia myös Euroopan reittiverkostoon.

- Lennämme sata lentoa kuukaudessa Kiinan kohteisiin. Olemme Euroopan ja Manner-Kiinan välisessä liikenteessä kolmanneksi suurin länsiyhtiö. Bangkokin kentällä Finnair on eurooppalaisista operaattoreista toiseksi suurin.

 

Ilmailulaitos Finavia julkisti eilen historiansa mittavimman investoinnin Aasian-terminaalinsa laajentamiseksi Helsinki-Vantaan lentoasemalla.

- Hanke tukee Finnairin Aasian-liikenteen luomaa Helsinki-Gateway-konseptia. Helsingin erinomainen sijainti ja hyvin toimiva lentoasema tarjoavat meille ainutlaatuiset edellytykset toimia siltana Euroopan ja Aasian välillä nyt ja tulevaisuudessa, Hienonen sanoi.

 

Finnair Oyj

Viestintä

30.8.2006

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiedotetta:

 

Delhin tihennyshän olikin jo tämän foorumin lukijoille tuttu juttu mutta 2008 tulee 2 konetta taas lisää, se on kait uusi tieto.

 

 

Siis kolmehan niitä tuoreita lussuja yhteensä piti tulla ??? Eli nyt tulee vielä neljäs ja viides ?(lqa 6.?) oLQAhan oli vaan ylimääräinen  "hätäratkaisu" kun tarvittiin yksi kone lisää, ja nopeasti :) 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.