Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Varmasti ainakin Pekingin slottejen saanti vaikeutui, kun yhteistyö Air Chinan kanssa päättyy.

 

Kuis? Onko slottien hankinta vaikeampaa jos ei tee yhteistyötä paikallisen yhtiön kanssa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

11.10.2006

 

Müncheniin uusi yöpyvä vuoro

liikematkustajien toivomuksesta

 

Finnair lisää voimakkaasti kasvaneen kysynnän johdosta kolmannen päivittäisen vuoron Münchenin-reitilleen ensi tammikuussa. Matkustajamäärä reitillä on alkuvuonna lisääntynyt 12 prosenttia, ja lennoille odotetaan jatkossakin erityisesti liikematkustuksen kasvua.

 

– Asiakkaiden toivomuksesta illalla Helsingistä lähtevä ja Münchenissä yöpyvä uusi vuoro tarjoaa erinomaisen aikataulun erityisesti Münchenistä Suomeen tuleville liikematkustajille, sanoo Finnairin reittistrategiasta vastaava johtaja Petteri Kostermaa.

 

Uutta vuoroa lennetään kuudesti viikossa uusilla Embraer-koneilla, ja siltä on erinomaiset jatkoyhteydet myös Finnairin lokakuun 30. aloitettavalle ja aluksi kolmesti viikossa lennettävälle Delhin-reitille.

 

Uusi vuoro aloitetaan ensi tammikuun 7. päivä. Lento lähtee Helsingistä iltaisin klo 20.25 ja on perillä Münchenissä klo 21.55. Münchenistä lähtöaika on maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin aamulla klo 07.55, jolloin Helsingissä ollaan klo 11.00.

 

Tiistaisin, torstaisin ja lauantaisin Münchenistä lähdetään viisi minuuttia myöhemmin eli tasan klo 08.00, mutta Helsinkiin saapumisaika on kuitenkin sama klo 11.00. Uutta vuoroa ei lennetä Helsingistä lauantai-iltaisin eikä Münchenistä sunnuntaiaamuisin.

 

Finnair lentää tällä hetkellä Saksassa Münchenin lisäksi Berliiniin, Düsseldorfiin, Frankfurtiin, Hampuriin ja Stuttgartiin. Syyskuussa yhtiö ilmoitti lisäksi aloittavansa ensi huhtikuussa päivittäiset lennot seitsemänteen Saksan kohteeseensa Nürnbergiin Etelä-Saksaan.

 

Finnair Oyj

Viestintä

11.10.2006

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

11.10.2006

 

Müncheniin uusi yöpyvä vuoro

liikematkustajien toivomuksesta

 

 

Enpäs tiedä onko jo ollut täällä mutta Amsterdam saa myös uuden yöpyvän vuoron. 25.3.07 alkaen Amsterdamiin lennetään kolme kertaa päivässä kuutenä päivänä viikossa.

AY 847 HELSINKI AMSTERDAM 20:10 21:40 E70

AY 848 AMSTERDAM HELSINKI 07:30 10:55 E70

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air Chinan ja Finnairin yhteistyö Beijingin, Shanghain ja Guangzhoun reiteillä eli CA3007-CA3014 loppuu vuodenvaihteeseen 06/07.

CA:stahan tulee Star Alliancen jäsen jossain vaiheessa.

 

Nyt mitätöidään tämä "tieto". CA jatkaa kuten ennenkin Kiinan lennoilla code sharea.

 

Lennot olivat poissa Amadeuksesta sekä CA:n omilta nettisivuilta mutta nyt siellä ovat jälleen.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko täällä ollut tieto siitä, että Göteborgiin laitetaan neljäs vuoro 27MAR07 alkaen?

 

AY675 11:45 HEL 12:10 GOT  E70  DAILY

AY676 12:50 GOT 15:10 HEL  E70  DAILY

 

Muut ovat selkeämmin E70/E90 lentoja, iltapäivävuoro ilmeisesti edelleen City Linen E145-vuoro.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Milloin noita lussuja tulee lisää ?

 

Näköjään patonkia opetetaan lentämään Japaniinkin marraskuussa vai onko se vaan väliaikainen kokeilu?

 

PS. On muuten Olga sen näköinen että Aeroflotin DC-10:kin pesee sen jo maaluksen suhteen.Ellei asuttais näin lähellä "itärajaa" niin väittäisin ettei kukaan "länsimainen" yhtiö kehtaa lentää enään ton näkösellä koneella kaupallisia lentoja.

 

Toisaalta jos (toivottavasti) isompi huolto lähenee niin kaikki niittisaumat löytyy vaikkei maalia poistettaiskaan.  :laugh:

 

:(  hävettää yhtiön puolesta -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Milloin noita lussuja tulee lisää ?

 

Näköjään patonkia opetetaan lentämään Japaniinkin marraskuussa vai onko se vaan väliaikainen kokeilu?

 

Kyllä se pysyväksi olotilaksi jää. Valitettavasti.

 

Lussuja tulee lisää toukokuussa ja kesäkuussa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitäisi olla tuo patongin lennättäminen Japaniaan vain kuukauden kokeilu....? Katsotaan pystyykö sillä käymään siellä nykyisten aikataulujen puitteissa.

 

Mene ja tiedä sitten.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

16.10.2006

 

Finnairille uusi rahtireitti New Yorkiin

 

Finnair ja luxemburgilainen Cargolux Airlines lisäävät rahtiyhteistyötään. Yhtiöt aloittavat tammikuussa kerran viikossa tehtävät edestakaiset rahtilennot Cargoluxin Boeing 747F -rahtijumbolla Luxemburgista Göteborgin kautta New Yorkiin.

 

– Tähtäämme yhteistyöllä erityisesti Ruotsin lentorahtimarkkinoiden kuljetustarpeen tyydyttämiseen, mutta Suomestakin tavaraa saadaan tarvittaessa mukaan hyvien rekkayhteyksien turvin, sanoo myyntijohtaja Timo Riihimäki Finnair Cargosta.

 

Rahtijumbon kapasiteetti on 100 000 kiloa. Uutta rahtireittiä lennetään Euroopasta päin lauantaisin, ja Yhdysvalloista palataan sunnuntaisin. Yhtiöt avasivat jo pari vuotta sitten yhteisen rahtireitin Luxemburgista Helsingin kautta Hongkongiin.

 

Finnair kuljetti vuonna 2005 rahtia ja postia kaikkiaan yli 90 miljoonaa kiloa.

 

Finnair Oyj

Viestintä

16.10.2006

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FINNAIR OYJ    PÖRSSITIEDOTE  16.10.2006    KLO 15.15

 

FINNAIR ULKOISTAA KIINTEISTÖ- JA TOIMITILAPALVELUT YIT:LLE

 

Finnair Oyj on tehnyt YIT Kiinteistötekniikka Oy:n kanssa aiesopimuksen, jonka mukaan Finnairin kiinteistö- ja toimitilapalvelut siirtyvät YIT:n hoidettaviksi seuraavaksi viideksi vuodeksi. Kokonaisuudessaan sopimuksen arvo on yli 40 miljoonaa euroa. Kiinteistöjen kokonaispinta-ala on yli 300 000 neliötä ja ne sijaitsevat pääosin Helsinki-Vantaan lentoaseman alueella.

 

Sopimuksen mukaan noin 50 Finnair Facilities Managementin työntekijää siirtyy 1.1.2007 YIT:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Finnairin omistamat kiinteistöt eivät siirry kaupassa.

 

Finnair julkisti viime toukokuussa ohjelman yhteensä noin 670 työpaikan vähentämiseksi. Ohjelman tavoitteena on löytää tehokkaimmat tavat tuottaa ydinliiketoiminnan tarvitsemat palvelut. Finnair on toteuttanut rakennemuutosta ulkoistamalla tukipalvelujaan partnereille, jotka ovat omien toimialojensa eturivin toimijoita.

 

– Kiinteistö- ja toimitilapalveluiden siirto YIT:lle on osa Finnairin rakennemuutosta, jolla haemme liiketoimintamme tehostamista. Olen tyytyväinen, että siirron yhteydessä kaikille työntekijöille löytyy töitä. Uskon, että yhteistyö kiinteistöalan ammattilaisen kanssa vapauttaa Finnairilla resursseja ydintoimintoihin, Finnairin talousjohtaja Lasse Heinonen sanoo.

 

YIT Kiinteistötekniikka Oy on kiinteistöjen teknisen ylläpidon ja kiinteistöjohtamisen markkinajohtaja Suomessa. Yhtiön toimialaan kuuluvat kaikki kiinteistötekniikan palvelut investoinneista ylläpitoon ja kiinteistöjohtamiseen.

 

– Yhteistyö Finnairin kanssa kiinteistöjen teknisessä ylläpidossa ja kiinteistöjohtamisessa  mahdollistaa kumppanuuteen perustuvan toiminnan. Lähtökohtanamme on hyvin suunniteltu ylläpito, kustannustehokas palvelukokonaisuus sekä kiinteistöpalvelujen aktiivinen kehittäminen. Meille siirtyvä henkilöstö vahvistaa osaamistamme pääkaupunkiseudulla tuoden mukanaan oman kokemuksensa, YIT Kiinteistötekniikan toimitusjohtaja Matti Malmberg toteaa.

 

Finnair Oyj

Viestintä

16.10.2006

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuohan on sanasta sanaan oíkein. :D

Ruotsalainen toimittaja tarkoittanee sisutuksen modernisuutta (ja etenkin business-puolen). Eli mitä itse matkustaja käytännössä kokee lennolla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ts. ei edes käy suomessa..

 

Jaa ei käy? Tiedotteessahan sanotaan: "Uutta rahtireittiä lennetään Euroopasta päin lauantaisin, ja Yhdysvalloista palataan sunnuntaisin." Sama Jumbo (LX-LCV, LX-NCV, LX-UCV jne.) käy Suomessa kahteen kertaan ennen Jenkkeihin menoa: se tulee torstain vastaisena yönä Luxemburgista HK:lle, menee Hong Kongiin, tulee lauantaiaamuna takas HK:lle, lähtee parin tunnin kulutta Luxemburgiin, jatkaa samana päivänä Göteborgin kautta Amerikkoihin. Eiks je?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sama Jumbo (LX-LCV, LX-NCV, LX-UCV jne.) käy Suomessa kahteen kertaan ennen Jenkkeihin menoa: se tulee torstain vastaisena yönä Luxemburgista HK:lle, menee Hong Kongiin, tulee lauantaiaamuna takas HK:lle, lähtee parin tunnin kulutta Luxemburgiin, jatkaa samana päivänä Göteborgin kautta Amerikkoihin. Eiks je?

 

 

EI. Tiedotehan kertoo, että "– Tähtäämme yhteistyöllä erityisesti Ruotsin lentorahtimarkkinoiden kuljetustarpeen tyydyttämiseen, mutta Suomestakin tavaraa saadaan tarvittaessa mukaan hyvien rekkayhteyksien turvin, sanoo myyntijohtaja Timo Riihimäki Finnair Cargosta."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EI. Tiedotehan kertoo, että "– Tähtäämme yhteistyöllä erityisesti Ruotsin lentorahtimarkkinoiden kuljetustarpeen tyydyttämiseen, mutta Suomestakin tavaraa saadaan tarvittaessa mukaan hyvien rekkayhteyksien turvin, sanoo myyntijohtaja Timo Riihimäki Finnair Cargosta."

 

Joo, viime kesänä ainakin homma pelas silleen, että lähetettävä tavara piti toimittaa Finskille Vantaalle, josta se meni rekalla Köpikseen ja sieltä sit jumbolla Nykkiin. 2 tonnin painoinen 4.5m x 2.0m x 1.5m lähetys maksoi tällä tavalla 6000 euroa ja oli nopea toimitus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aurinkomatkojen uudet kesäesitteet tulevat pian jakeluun (meillä matkatoimistossa käsissä jo ensimmäiset kappaleet) ja me spottarit voimme löytää sieltä painovirhepaholaisen. Muutamaan lomalentokohteeseen on merkitty lentokalustoksi MD-83. Mutta näin itse asiassa on myös asian laita. Tässä selvitys Aurinkomatkoilta tilanteesta:

 

"Finnairillahan ei todellakaan ole käytössään enää vanhoja työjuhtia MD;83-koneita, mutta Finnairin tytäryhtiöllä Fly Nordicilla on. Itse asiassa nämä koneet ovat juuri niitä entisiä Finnairin MD-83 -koneita.

Tavallaan siis Finnairia, mutta tytäryhtiön kautta käytettyinä. Kapteenit ovat tiettävästi skandinaaveja, mutta cabin crew Finnairin, että näin niitä tytäryhtiöitä hyödynnetään."

 

Elikkäs vanhat tutut mädärit palaavat Helsinki-Vantaalle lentämään. Pinta ja sisustus ovat saaneet uudet värit, mutta cabin crew tuttua Finnairilaista... :-\

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Antaa lisämahdollisuuksia siinä suhteessa, että 235:n paikan sijaan myydään kohteeseen vain n. 165-170 paikkaa. Jos vielä osa paikoista myydään pelkkänä lentona, niin sitten turistit mahtuu kätevästi juuri kolmeen bussiin mädäri-kohteissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.