Kirjoitettu Lokakuu 24, 2006 Hinkataan nyt vähän pilkkua mutta mistä lähtein AY:lla on ollut 235 tuolia Bojossa? ??? niinpäniin eikös siinä ole 227 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 24, 2006 eikai se nyt noin paha oo :'( Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 24, 2006 On se minunkin mielestäni paha juttu. Jalkatilan lisäksi selkänojat ovat aivan kamalat. Selkä oli aivan jumissa neljän tunnin lennon jälkeen, kun jouduin kyytiin kesällä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 24, 2006 Hinkataan nyt vähän pilkkua mutta mistä lähtein AY:lla on ollut 235 tuolia Bojossa? ??? Näppäilyvirhe töiden lomassa, pyydän anteeksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 25, 2006 Aurinkomatkojen uudet kesäesitteet tulevat pian jakeluun (meillä matkatoimistossa käsissä jo ensimmäiset kappaleet) Onko mitään mielenkiintoisia kohdeuutuuksia? p.s. Topmatkat on tainnut lopettaa kokonaan? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 25, 2006 p.s. Topmatkat on tainnut lopettaa kokonaan? Jep . http://www.savot.net/uutiset.asp?id=1066 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 25, 2006 Lakko ajoi tulosvaroitukseen: http://www.taloussanomat.fi/page.php?page_id=160&news_id=200618734 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 25, 2006 Lakko ajoi tulosvaroitukseen: http://www.taloussanomat.fi/page.php?page_id=160&news_id=200618734 Huvittavaa, että yhtiö känisee sisäisesti kun samaan aikaan voimavarat voisi keskittää molempien osapuolten osalta tuloksen tekemiseen ja sitä kautta uusien laajarunkojen rahoittamiseen sekä taseen vahvistamiseen tuleviin koitoksiin Aasian "valloittamisessa". Tämä jäkätys puolin ja toisin antaa vain kilpailijoille koko ajan paremmat asemat ja sitä vahvemmat sellaiset mitä kauemmin liiton miehet ja johtajat keskittyvät Finnairissa keskenään jäpiköintiin. Mutta luohan se jännitystä elämään kun annetaan kilpailijoille siimaa samalla. 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 25, 2006 Onko mitään mielenkiintoisia kohdeuutuuksia? p.s. Topmatkat on tainnut lopettaa kokonaan? Ihan uusia kohteita ovat Kreikassa Korfu ja Paleohora, Kroatia (Brac, Makarskan Riviera), Lissabon, Turkissa Side sekä Andalusian Kiertomatka. Capri on lisäksi uusvanha kohde. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 25, 2006 Taloussanomat: Finnair hakee jo lisäkohteita Intiasta http://www.taloussanomat.fi/page.php?page_id=160&news_id=200618735 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 25, 2006 Taloussanomat: Finnair hakee jo lisäkohteita Intiasta http://www.taloussanomat.fi/page.php?page_id=160&news_id=200618735 Paikalta palkattuja työntekijöitä toimistossa ja lentokentällä työskentelee runsaat 30. Riittääkö noille kaikille hommia? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 25, 2006 Mikäli Intiassa on vielä ns. vanha meininki, niin 29 noista tappelee byrokraattien kanssa ja 1 on kentällä hommissa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 25, 2006 Saasnähä miten paljon toi Finskin Delhin reitti tuo lisää hommia muorin serkulle joka on lähetystössä Delhissä töissä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 25, 2006 Taloussanomat: Finnair hakee jo lisäkohteita Intiasta http://www.taloussanomat.fi/page.php?page_id=160&news_id=200618735 Tässä ehkä mykistävin Helsinki Gateway-kuva pitkiin aikoihin: Kartan luonut Great Circle Mapper Suurympyrämatka Mumbai-New York (JFK) nonstop: 12 551 km Suurympyrämatka Mumbai-New York (JFK) Helsinki-Vantaan kautta: 12 551 km Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 25, 2006 Suurympyrämatka Mumbai-New York (JFK) nonstop: 12 551 km Suurympyrämatka Mumbai-New York (JFK) Helsinki-Vantaan kautta: 12 551 km Näistä reiteistä NYC-HEL-Intia keskusteltiin aika paljon silloin, kun Delhin reitti julkaistiin. Aikataulurakenne pitäisi vain muuttua aika paljon, että JFK-HEL-DEL onnistuisi järkevästi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 25, 2006 Eikö nyt rahtikapasiteettia ruvettu lisäämään juuri tuota punaista viivaa pitkin? Kiitos myös vinkistä uudeksi auto-signatuuriksi. 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 26, 2006 Lehdistötiedote 26.10.2006 Osana yhtiön rakennemuutosta ja kannattavuuden parantamista Finnair selvittää mahdollisuuksia maapalveluyhtiönsä Northport Oy:n ja sen tytäryhtiöiden uudelleenjärjestämiseksi. – Koko yhtiön tai sen osien erilaiset omistus- tai kumppanuusvaihtoehdot selvitetään. Maapalvelutoiminnot eivät ole lentoyhtiön ydinliiketoimintaa. Tulevaisuuden ei tarvitse välttämättä olla lentoyhtiösidonnainen, jolloin myös edellytykset hankkia uusia asiakkaita kilpailevien allianssien piiristä paranisivat, Finnairin talousjohtaja Lasse Heinonen sanoo. Maapalvelualalla toimii useita kansainvälisiä, erikoistuneita yrityksiä, joilla on muun muassa järjestelmä- ja laiteinvestointien suhteen mittakaavaetuja Northportiin verrattuna. – Näin kilpailukyky voisi muodostua paremmaksi kuin nykyisellä omistusrakenteella, Heinonen sanoo. Mahdollisten järjestelyiden tarkoituksena on varmistaa laadukas ja kustannustehokas maapalvelutuotanto Finnairille ja muille lentoyhtiöasiakkaille sekä hyödyntää maapalveluliiketoiminnan kasvumahdollisuuksia Pohjois-Euroopan markkinoilla. Selvitystyö tehdään ensi maaliskuun loppuun mennessä. Northport vastaa Finnairin sekä useiden muiden lentoyhtiöasiakkaiden maapalveluista Helsinki-Vantaalla ja 13 muulla lentoasemalla Suomessa. Lisäksi sillä on tytäryhtiöt, jotka tarjoavat maapalveluita Tukholman Arlandassa ja Oslon Gardemoenissa. Northportin liikevaihto on 70 miljoonaa euroa ja työntekijöitä on 900. Maapalveluliiketoimintaa on sopeutettu voimakkaasti 2000-luvun aikana muun muassa siirtämällä kotimaan asemien toimintoja yrittäjäkumppaneiden hoidettavaksi ja tehostamalla henkilöstön käyttöä Helsinki-Vantaalla moniosaamisen avulla. Laskevista markkinahinnoista johtuen ja merkittävistä sopeutustoimista huolimatta Northport Oy:n kuluvan vuoden tulos jää edelleen tappiolliseksi. Finnair Oyj Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 26, 2006 Osana yhtiön rakennemuutosta ja kannattavuuden parantamista Finnair selvittää mahdollisuuksia maapalveluyhtiönsä Northport Oy:n ja sen tytäryhtiöiden uudelleenjärjestämiseksi. – Koko yhtiön tai sen osien erilaiset omistus- tai kumppanuusvaihtoehdot selvitetään. Maapalvelutoiminnot eivät ole lentoyhtiön ydinliiketoimintaa. Tulevaisuuden ei tarvitse välttämättä olla lentoyhtiösidonnainen, jolloin myös edellytykset hankkia uusia asiakkaita kilpailevien allianssien piiristä paranisivat, Finnairin talousjohtaja Lasse Heinonen sanoo. Onpas taas kieli keskellä suuta kirjoitettu tiedote. Miksei sanota suoraan, että Northport Oy on kaupan ja nyt vain etsitään sopivaa ostajaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 26, 2006 Lehdistötiedote 26.10.2006 . . Maapalvelualalla toimii useita kansainvälisiä, erikoistuneita yrityksiä, joilla on muun muassa järjestelmä- ja laiteinvestointien suhteen mittakaavaetuja Northportiin verrattuna. – Näin kilpailukyky voisi muodostua paremmaksi kuin nykyisellä omistusrakenteella, Heinonen sanoo. Tuota... mitä Finnair hyötyy siitä, että Northportin kilpailukyky paranisi, kun omistusrakenne olisi ... muuttunut sellaiseksi, että siihen liittyy kansainvälisiä, alalle erikoistuneita yrityksiä? Noin maallikkona kuvittelisi, että alihankkijan pyrkimyksenä olisi myydä palvelut mahdollisimman kalliilla, riippumatta siitä, kuinka edullisesti palvelut pystyy tuottamaan. Mitä vähemmän kilpailijoita, sitä helpompi hintoja on nostaa. Jos alihankkijan laskut alkavat joskus näyttää kohtuuttoman suurilta, niin lieneekö isokin urakka polkaista pystyyn uusi, oma maapalveluyksikkö? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 26, 2006 Finnair tiedottaa talviaikataulun muutoksista täällä: Finnairille uusi reitti Delhiin ja lisää vuoroja Eurooppaan Tokion-vuorot tuplaantuvat Bangkokiin 30 vuotta Lisää vuoroja Eurooppaan New Yorkiin päivittäin Kotimaassa suihkukoneliikenne lisääntyy Ympäristöystävällisempää Lomalentoa Hintauudistus kaikille reiteille ja tuosta New Yorkiin päivittän -kohdasta olen hieman eri mieltä sillä sinne lennetään 5krt/viikko. Sen lisäksi tiedote väittää näin Päivittäisiä kohteita ovat myös Bangkok ja Singapore. joka ei myöskään pidä Singaporen osalta paikkaansa. Beijing ei myöskään ole päivittäinen kohde talvella vaikka Finnairin viestintä niin väittää eikä Hong Kongiin pääse viidesti viikossa ja Guanzhoukin lennetään talvella vain kaksi kertaa viikossa. Finnair lentää talvilomakaudella kymmeneen kohteeseen Aasiassa. Kiinassa Finnair liikennöi Pekingiin ja Shanghaihin joka päivä sekä Hongkongiin viidesti ja Kantoniin neljästi viikossa. Japanin-kohteet ovat Tokio, Osaka ja Nagoya. Päivittäisiä kohteita ovat myös Bangkok ja Singapore. Delhin-reitti avataan 30.10. ja reitti Kuala Lumpuriin ensi keväänä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 26, 2006 Tuota... mitä Finnair hyötyy siitä, että Northportin kilpailukyky paranisi, kun omistusrakenne olisi ... muuttunut sellaiseksi, että siihen liittyy kansainvälisiä, alalle erikoistuneita yrityksiä? Kyllä tilanne taitaa mennä ihan päinvastaisesti. Finnair on tod.näk. myymässä Northportia tai lopettamassa sitä ja siirtymässä muiden maapalveluja tuottavien asiakkaaksi. Tiedotteen mukaan maapalvelut eivät ole yhtiön ydinliiketoimintaa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 26, 2006 Jos tästä naurettavuuksiin jo aikoja sitten menneestä turvasähläämisestä jotakin positiivista hakee, niin josko tämä uusi sääntö saisi vihdoinkin massat tsekkaamaan ne parinkympin halpahallitrolleynsä ruumaan, eikä aina väkipakolla raahaamaan koko omaisuutta kabiiniin, näin koneisiin tulisi enemmän tilaa ja boardaus nopeutuisi. Tiedote ei kuitenkaan kerro mitaan siita, miten uudet saannot koskevat businessluokan matkustajia ja tasojasenia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 26, 2006 Tiedote ei kuitenkaan kerro mitaan siita, miten uudet saannot koskevat businessluokan matkustajia ja tasojasenia. Millä perusteilla noilla olisi eri säännöt? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 26, 2006 Ja niin hassua kuin se onkin, tämä koskee myös lentävää henkilökuntaa, sillä olishan se kipparin näppärämpää kaapata kone geelipommilla kuin palokirveellä tai ohjaussauvalla... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 26, 2006 Ja niin hassua kuin se onkin, tämä koskee myös lentävää henkilökuntaa, sillä olishan se kipparin näppärämpää kaapata kone geelipommilla kuin palokirveellä tai ohjaussauvalla... Kippari ei ehkä halua itse kuolla, mutta voi tuoda toisen koneen matkustajalle pommin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla