Kirjoitettu Lokakuu 26, 2006 Mä luulen myös, että tässä ei erotella kyllä matkustajia luokkiin mitenkään vaan nämä EU-säännöt koskevat kaikkia. Ainakin USA:ssa tuntuu olevan eri saannot ensimmaisen ja businessluokan matkustajille. Ovathan businessluokan matkustajat ja tasojasenet saaneet tahankin asti tuoda enemman kasimatkatavaraa koneeseen. Missaan muuten ei puhuta painorajoistakaan mitaan? Eli, mika on sallitun kasimatkatavaran enimmaispaino? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 26, 2006 Ja niin hassua kuin se onkin, tämä koskee myös lentävää henkilökuntaa, sillä olishan se kipparin näppärämpää kaapata kone geelipommilla kuin palokirveellä tai ohjaussauvalla... Eikai se kippari mitään kirveitä tai edes geelipulloja tarvitse, jos haluaa koneelleen haittaa tehdä. Kaikki tarvittavat apuvälineet on hänen ulottuvillaan muutenkin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 26, 2006 Juu, tämä ei varmaan muutu jatkossakaan ja on toki lentoyhtiökohtainen juttu. Mun pointti tuossa aiemmin koski lähinnä noiden nesteiden ja muovipussien kanssa kolaamista ja siitä annettua EU-ohjeistusta. Noh, jos förstiin saa jatkossa viedä litran geelipommin ja karjaan vain desin, niin sehän vain kelpaa, siellä ne taisi edessä valtaosin lennellä jo 911 väkikin... Minulla ei ole mitaan tarvetta vieda minkaanlaisia nesteita matkustamoon, mutta lappari ja kamerat nyt olisi hyva saada mukaan. Meksikossa lentoasemalta ostetut verovapaat viinat sai vastaanottaa vasta putkella. Eli ihan sama systeemi kuin muutenkin USA:sta lahdettaessa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2006 Eikai se kippari mitään kirveitä tai edes geelipulloja tarvitse, jos haluaa koneelleen haittaa tehdä. Kaikki tarvittavat apuvälineet on hänen ulottuvillaan muutenkin. Siitähän tuossa aiemmassa kommentissani taisi pikkasen olla kyse Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2006 Näistä reiteistä NYC-HEL-Intia keskusteltiin aika paljon silloin, kun Delhin reitti julkaistiin. Aikataulurakenne pitäisi vain muuttua aika paljon, että JFK-HEL-DEL onnistuisi järkevästi. Itse itseäni kommentoiden. Järkevää tai ei, mutta mikäs siinä Helsinki-Vantaalla 8 tuntia viettäessä, kun on niin mukava asema. Ja kun hintakin on ihan kohdallaan (www.expedia.com): New York - Delhi - New York Total price for this trip: $973.02 -------------------------------------------------------------------------------- Traveling to Delhi Sun 11-Mar-07 New York (JFK) to Helsinki (HEL) Depart 6:55 pm Arrive 8:50 am +1 day 4,108 mi (6,611 km) Duration: 7hr 55mn AY 6 Mon 12-Mar-07 Helsinki (HEL) to Delhi (DEL) Depart 2:10 pm Arrive 12:10 am +1 day 3,246 mi (5,224 km) Duration: 6hr 30mn AY 21 -------------------------------------------------------------------------------- Total distance: 7,354 mi (11,835 km) Total duration: 14hr 25mn (19hr 45mn with connections) -------------------------------------------------------------------------------- Traveling to New York Thu 29-Mar-07 Delhi (DEL) to Helsinki (HEL) Depart 1:35 am Arrive 6:20 am 3,246 mi (5,224 km) Duration: 7hr 15mn AY 22 Helsinki (HEL) to New York (JFK) Depart 2:20 pm Arrive 3:55 pm 4,108 mi (6,611 km) Duration: 8hr 35mn AY 5 -------------------------------------------------------------------------------- Total distance: 7,354 mi (11,835 km) Total duration: 15hr 50mn (23hr 50mn with connections) -------------------------------------------------------------------------------- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2006 Marraskuussa keskusteluja Suomen ja Korean välisestä liikenteestä eli käytännössä koskee Finnairia: http://www.ilmailuhallinto.fi/uutiset?id=39108 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2006 Marraskuussa keskusteluja Suomen ja Korean välisestä liikenteestä eli käytännössä koskee Finnairia: http://www.ilmailuhallinto.fi/uutiset?id=39108 Ja wikipedia "tietää" Incheonin reitin aloittavan kesällä 2007 Mutta Intian sopimusta onkin näköjään muutettu sitten viime katselmuksen vuorotiheyden osalta : Capacity regime Designated airlines may freely determine the capacity to be provided. Presently, there is a maximum of seven frequencies per week in each direction with aircraft of any type to Delhi and equally seven weekly frequencies to Mumbai or Chennai. One of the airports must be served by seven frequencies a week before designated airline(s) are permitted to serve another airport in India. Eli ei mene kauaa kun Delhi on jo daily. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2006 Ja wikipedia "tietää" Incheonin reitin aloittavan kesällä 2007 Missä kohtaa? http://en.wikipedia.org/wiki/Finnair_destinations Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2006 Oli se ennen wikissäkin nyt löytyy mm. täältä: http://www.answers.com/topic/finnair-destinations#Wikipedia Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2006 Oli se ennen wikissäkin nyt löytyy mm. täältä: http://www.answers.com/topic/finnair-destinations#Wikipedia Muitakin uusia kohteita on tuon mukaan tuliossa: Bukarest ja Ljubljana huhtikuussa. Onko noita muuten "virallistettu" vai onko kyseessä hevosmiesten tietotoimiston tasoinen juttu? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2006 Muitakin uusia kohteita on tuon mukaan tuliossa: Bukarest ja Ljubljana huhtikuussa. Onko noita muuten "virallistettu" vai onko kyseessä hevosmiesten tietotoimiston tasoinen juttu? Ohnan nuo julkistettu jo aikapäivää sitten. Kuala Lumpurin aloitusajankohta on kuitenkin vielä väärin tuollakin. Sitten puuttuu mm. Dubai ja Malaga. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2006 Kuala Lumpurin aloitusajankohta on kuitenkin vielä väärin tuollakin. Sitten puuttuu mm. Dubai ja Malaga. Tuo answers.com viittaa vanhentuneeseen wikipedia-sivuun. Eikä siellä muutenkaan ole tapana listata charter-kohteita. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2006 Ainakin 11. marraskuuta näyttää A340 lentävän aikataulujen mukaan taas Rovaniemelle. Tarvitaanko nyt lisää koulutuslentoja vai mikä on syynä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2006 Ainakin 11. marraskuuta näyttää A340 lentävän aikataulujen mukaan taas Rovaniemelle. Tarvitaanko nyt lisää koulutuslentoja vai mikä on syynä? Ja Ouluun sitä ennen pe 10.11.! AY357 HELSINKI OULU 17:05 18:10 343 0 Saatavana Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2006 Eikä siellä muutenkaan ole tapana listata charter-kohteita. Mutta Toronto ja Boston on listattu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2006 Mutta Toronto ja Boston on listattu. Jos katsot sen sivun historiatietoja, niin huomaat, että noista on tapeltu aika usein. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2006 Kyllä jos Boston ja Toronto on joku päättänyt listata tuonne kohteeksi niin siellä pitäisi olla myöskin Phuket, Dubai, Malaga, Larnaca. Las Palmas jne. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2006 Kyllä jos Boston ja Toronto on joku päättänyt listata tuonne kohteeksi niin siellä pitäisi olla myöskin Phuket, Dubai, Malaga, Larnaca. Las Palmas jne. Boston ja Toronto on reittilentoja. Ne vain lennetään lomakoneella. Muut on lomalentoja täynnä aurinkomatkalaisia ja ylimääräisiäkin paikkoja myydään erikseen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2006 Boston ja Toronto on reittilentoja. Ne vain lennetään lomakoneella. Muut on lomalentoja täynnä aurinkomatkalaisia ja ylimääräisiäkin paikkoja myydään erikseen. No ei ne nyt ole reittikohteita. Finnairilla ei reittikohteet kulje tunnuksella AY2415 tai AY2416 eikä reittilennoilla ole lomalennon palvelukonseptia. Boston ja Toronto ovat lomareittilentoja niinkuin AGP, HKT, DXB, LPA jne. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2006 Suomen ja Etelä-Korean välisessä lentoliikennesopparissa onkin mielenkiintoinen pykälä: Three (3) weekly frequencies without restrictions as to aircraft type. Single-sided operation requires a commercial agreement, e.g., code-share agreement, between designated Finnish and Korean airlines eli KE "alkaa lentämään" siinä samalla kun AY aloittaa Incheonin. Nyt vaan on tilanne, että koneita aloittaa kesällä 2007 Incheon edes 3krt/viikko, ei ole ellei aikataulut laiteta uusiksi muilta reiteiltä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2006 No ei ne nyt ole reittikohteita. Finnairilla ei reittikohteet kulje tunnuksella AY2415 tai AY2416 eikä reittilennoilla ole lomalennon palvelukonseptia. Boston ja Toronto ovat lomareittilentoja niinkuin AGP, HKT, DXB, LPA jne. Muitahan kutsutaan lomalennoiksi ja nimenomaan Torontoa ja Bostonia Finnair kutsuu lomareittilennoiksi. Hei, en minä näistä ole päättänyt Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2006 Muitahan kutsutaan lomalennoiksi ja nimenomaan Torontoa ja Bostonia Finnair kutsuu lomareittilennoiksi. Hei, en minä näistä ole päättänyt Hei hei, ei pidä paikkaansa. Heti Finnairin aloitussivulla Phuket mainostetaan näin: Marraskuusta alkaen Lomareittilento kuusi kertaa viikossa. Hinnat alk. 987 e. meno-paluu. Finnair itse määrittelee lomareittilennot näin: SUORALLA LOMALENNOLLA ETELÄN AURINKOON Lomareittilennot ovat lomalentoja, joille myydään myös pelkkiä lentopaikkoja lomakohteisiin. Jos haluat pelkät lennot ja huolehdit itse lopusta, on lomareittilento sinulle oikea valinta. Lomareittipaikkoja voi ostaa Internet-sivuiltamme sekä matkatoimistoista. Lomareittipaikat ovat Finnair Lomalento-osaston tuotantoa omatoimiseen matkailuun. Ja lomalennot näin (kylläkin virheellisesti esim. lennon numeron suhteen): LOMALENTOKOHTEET Finnair lomalennot lennetään lentonumeroilla AY1001–2999. Yhdellä lomalennolla voi olla useamman matkanjärjestäjän matkustajia. Valtaosaan lomakohteista lennetään suoralla lomalennolla. Talvikauden pitkillä kaukolennoilla tehdään tankkausvälilasku, jonka aikana matkustajat poistuvat koneesta jaloittelemaan ja virkistäytymään terminaalitiloihin. Välilaskullisia lomalentoja ovat Kauko-Itään suuntautuvat lennot, jolloin tankkausvälilasku tehdään Ahmedabadissa, Intiassa tai Dubaissa, Arabi-Emiraateissa. Brasiliaan lennetään Teneriffan tai Las Palmasin kautta. Dominikaaniseen tasavaltaan Puerto Plataan lennettäessä välilaskupaikka on Keflavik, Islannissa ja kotimatkalla Shannon, Irlannissa. Eli nyrkkisääntö on se, että lomalennolle ei pääse kuin matkanjärjestäjän kiintiöstä ja lomareittilennolle voi ostaa pelkän lipun Finnairilta suoraan. www.lomalennot.fi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2006 Hei hei, ei pidä paikkaansa. Heti Finnairin aloitussivulla Phuket mainostetaan näin: www.lomalennot.fi Noo saahan ne sitten näköjään kutsua sitä vaikka aikamatkaksi mutta kyllä se minun mielestäni on lomalento jos lento on pääasiassa aurinkomatkalaisia. Torontoon ja Bostoniin taas ei myydä valmiita pakettimatkoja vaan ne räätälöidään. Ja koska lennot kuitenkin on lomakoneella niin niille nimeksi sopii hyvin lomareittilento. Tämä on minun mielipiteeni ja sinulla on oikeus olla eri mieltä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2006 Sehän tuolla Wikipediassakin on hieman hassua kun pääsee esittämään omia mielipiteitä totuuksina ja sitten Wikiä jotkut lukee kun raamattua. Ei tarkoittanut nyt ketään täällä. 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 28, 2006 Tänään on sitten LQA:n viimenen lähtö Shanghaihin vähään aikaan, seuraava HEL-PVG A343:lla 4.12.06. Huomisesta lähtien LQA lähtee su, ti ja to Osakaan ja ma, ke la Nagoyaan. Hong Kong jatkuu taas maanantaina Bangkokin kautta kolmasti viikossa eli suorat ovat loppuneet ja yksi MD-11 poistuu kaukoreiteiltä tänään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla