Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Selailin tossa aurinkomatkojen kesäesitettä 2007, tuli juuri postina.

Miten voi olla mahdollista, että Kroatiaan, pohjois-italiaan ym... lennetään Finnairin MD-83:lla?

taitaa olla painovirhepaholainen...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

MD-83 -asia oli esillä pari päivää sitten:

 

Aurinkomatkojen uudet kesäesitteet tulevat pian jakeluun (meillä matkatoimistossa käsissä jo ensimmäiset kappaleet) ja me spottarit voimme löytää sieltä painovirhepaholaisen. Muutamaan lomalentokohteeseen on merkitty lentokalustoksi MD-83. Mutta näin itse asiassa on myös asian laita. Tässä selvitys Aurinkomatkoilta tilanteesta:

 

"Finnairillahan ei todellakaan ole käytössään enää vanhoja työjuhtia MD;83-koneita, mutta Finnairin tytäryhtiöllä Fly Nordicilla on. Itse asiassa nämä koneet ovat juuri niitä entisiä Finnairin MD-83 -koneita.

Tavallaan siis Finnairia, mutta tytäryhtiön kautta käytettyinä. Kapteenit ovat tiettävästi skandinaaveja, mutta cabin crew Finnairin, että näin niitä tytäryhtiöitä hyödynnetään."

 

Elikkäs vanhat tutut mädärit palaavat Helsinki-Vantaalle lentämään. Pinta ja sisustus ovat saaneet uudet värit, mutta cabin crew tuttua Finnairilaista... :-\

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnarin johdossa pienemmät liksat kuin Ryanairilla:

http://www.talouselama.fi/doc.te?f_id=1053494

 

Outo artikkeli.  Palkoissa ei huomioitu alueiden yleisiä hintatasoja, kasvuprosenteissa ei huomioitu aloitustilannetta, eikä henkilöstön määrää suhteutettu toimintojen määrään (onko Ryanilla oma catering, huoltavatko he muiden yhtiöiden koneita, jne.).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

yksi MD-11 poistuu kaukoreiteiltä tänään

 

Vihdoin vanhus saa uutta väriäkin pintaansa...eipä taida kabiinikaan olla ihan uudenveroisessa kunnossa enään.

 

Muutahan matkustaja ei koneen kunnosta tiedäkään... 

 

;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään on sitten LQA:n viimenen lähtö Shanghaihin vähään aikaan, seuraava HEL-PVG A343:lla 4.12.06. Huomisesta lähtien LQA lähtee su, ti ja to Osakaan ja ma, ke la Nagoyaan.

 

Hong Kong jatkuu taas maanantaina Bangkokin kautta kolmasti viikossa eli suorat ovat loppuneet ja yksi MD-11 poistuu kaukoreiteiltä tänään.

 

Ja se tietenkin unohtui se, että tänään alkaa Bangkokin lisävuoro AY95 klo 20:10 kun AY51 ei lennä sunnuntasin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Hassua" tuo Finnairin hinnoittelu.

Pelkkä meno turistissa Pariisiin maksaa

vaikkapa 1.11. ja 3.11.  1033e mutta

2.11. se maksaakin vain 138e.

 

Näistä ei kyllä erkkikään ota selvää  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Hassua" tuo Finnairin hinnoittelu.

Pelkkä meno turistissa Pariisiin maksaa

vaikkapa 1.11. ja 3.11.  1033e mutta

2.11. se maksaakin vain 138e.

 

Näistä ei kyllä erkkikään ota selvää  ;)

 

Luokka johon se 138e maksava yhdensuuntainen lippu menee, on loppuunmyyty.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luokka johon se 138e maksava yhdensuuntainen lippu menee, on loppuunmyyty.

Ainakin Finnairin nettisivut myy edelleen tuolla hintaa.

Varaus etenee kohtaan 5 - MAKSAMINEN

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

2.11. yhdensuuntainen lippu löytyy yhdelle lennolle luokkaan A jonka saa siihen 138:n euron hintaan ja 1.11. ja 3.11. jäljellä on yhdensuuntaisissa vain J-luokkaa. Ja itseasiassa J-luokka on business vaikka Finnairin varauskone väittää sitä "turisti joustavaksi".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin kymmenes Aasian-kohde avautuu

Lennot Delhiin alkavat tänään

 

Finnair avaa ensimmäisenä lentoyhtiönä Pohjois-Euroopassa suoran huippunopean reitin Delhiin tänään 30.10. Helsingin maantieteellisen sijainnin ansiosta lentoaika Delhiin on vain 6 tuntia 30 minuuttia. Aluksi Delhiin lennetään kolmesti viikossa laajarunkoisella Boeing MD-11 -koneella, mutta jo ensi keväänä vuorojen määrää nostetaan viiteen lentoon viikossa.

 

Intia on maailman toiseksi väkirikkain maa ja kasvava talousmahti, jonka liike- ja vapaa-ajanmatkustus kasvaa kaksinumeroisia lukuja vuosittain. Intian bruttokansantuote kasvaa noin kahdeksan prosentin vuosivauhtia, ja suomalaisilla yrityksillä on jo tällä hetkellä Intiassa 70 tehdasta, myyntiyhtiötä ja yhteisyritystä.

 

– Reitti on lyhin yhteys EU:n ja Intian välillä, joten se kiinnostaa varsinkin intialaisia matkustajia. Ennakkokysyntä reitillä onkin ollut suurta, vaikka olemme vasta aloittamassa lentojamme. Myös lentorahdin kysyntä Intiasta Eurooppaan on voimakkaassa kasvussa, sanoo Finnairin varatoimitusjohtaja Henrik Arle.

 

Lentopäivät Delhiin ovat maanantai, keskiviikko ja perjantai. Lennot lähtevät Helsingistä klo 14.10 ja saapuvat perille 00.10 samana yönä. Paluulennot lähtevät Delhistä tiistaisin, torstaisin ja lauantaisin klo 02.00 ja saapuvat Helsinkiin klo 06.00. Aikaero Suomen ja Intian välillä on vain 3,5 tuntia talvella ja 2,5 tuntia kesällä, joten jetlagia ei juuri pääse syntymään.

 

Delhiin on suhteellisen vähän tarjontaa Euroopasta ja Finnairin reitti on ainoa suora yhteys Delhiin Pohjois-Euroopasta. Uusilla lennoilla onkin hyvät jatkoyhteydet kaikkialle Eurooppaan Pariisia ja Lontoota myöten.

 

Ihmeellinen Intia on matkailijan unelmamaa, missä löytyy näkemistä ja tekemistä jokaiseen makuun. Vanha Delhi mutkikkaine pikkukujineen ja markkinatoreineen on nähtävyys sinänsä ja sen kontrastina on vieressä uusi Delhi leveine puistokatuineen ja loistohotelleineen. Pohjois-Intian matkailijan kultainen kolmioreitti käsittää Delhin lisäksi lähellä sijaitsevan Agran, jossa on maailmankuulu Taj Mahal sekä maharadjojen vaaleanapunaisen Jaipurin palatsikaupungin. Delhistä on myös hyvät lentoyhteydet kaikkialle muualle Intiaan.

 

Finnair on määrätietoisesti kasvattanut Aasian-lentojensa määrää vuodesta 1999, ja jo kolmannes yhtiön reittiliikenteen tuotoista tulee Aasian-liikenteestä.

 

Tästä päivästä lähtien Finnair lentää kymmeneen kohteeseen Aasiassa. Talviaikataulukaudella Kiinassa lennetään Pekingiin ja Shanghaihin kuudesti viikossa, Hongkongiin ja Kantoniin kolmasti viikossa. Japaniin on yhteensä lähes kaksi vuoroa päivässä, neljästi viikossa Tokioon ja Osakaan sekä kolmasti Nagoyaan. Kaakkois-Aasiassa Bangkokiin lennetään kaksi lentoa joka päivä ja Singaporeen neljästi viikossa. Intiassa lennetään Delhiin.

 

Finnair Oyj

Viestintä

30.10.2006

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täähän sopii osaltaa myös tänne valtionjohtoiseen puulaakiin...

 

 

 

FineAir ei häviä töppäilyissään tai henkilöstöpolitiikassaan yhtään esim. SAS:lle tai RaianAirille tms. Ei esim. SAS ole yhtään sen huonompi yhtiö toikkaroidessaan kuoleman tiellä maaailmanpoilitiikan (Gad Däm Gooorsz Dabljuu Bush) ajettua lentoyhtiöt sinne missä painivat ja pelaavat erilaisilla henkilöstö ym. säästöillä. Mikään yhtiö , ei Finnair eikä SAS pärjää nykymaailmassa niillä mentaliteteilla joihin ovat "isoina" -70-luvulla tuudittautuneet. Finnairin viikatekin odottaa uutta vuotta jolloin saa taas niittää lisää...

 

Niin ja LISÄÄ LIKSAA lentotarjoilijoille, vaati joku SLSossSY. Tarjoilisivat edes eivätkä vaan motkottaisi siellä pantryssä verhon takana "kun meeiillä menee niiiiiiin huonosti,viiime kuussakaan ei tullu kun 4200 eegee sillä 1600 kuukausipalkalla"...

 

Nimim. Just tota marinaa kuunnellut MAD-ARN ja sit toisen yhtiön koneella (onneksi) kotiin.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja wikipedia "tietää" Incheonin reitin aloittavan kesällä 2007 :laugh:

 

 

Mutta Intian sopimusta onkin näköjään muutettu sitten viime katselmuksen vuorotiheyden osalta :

Eli ei mene kauaa kun Delhi on jo daily.

 

Delhin reitiltä on tiputettu joka toiselta viikolta tiistain lennot pois ajalta 26.6.07-21.8.07. Eli tuona aikana DEL joka toinen viikko 4 krt/viikko ja koneena 343.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vahvistamattomia kaukoliikenteen tapahtumia vuodelle 2007:

 

Airbus 343 ottaa reittejä tämän hetken tilanteen mukaan seuraavasti:

(uuden bussinhan pitäisi tulla toukokuussa 2007)

 

Beijingin reitti alkaen 19.5.

 

 

Ja nyt näyttää, että Beijingin reitti saa "upgraden"  ;) 16.6.07 kun se siirtyy taas hoidettavaksi MD-11:llä päivittäin.

Shanghain reitti saa taas 16.6.07 343:n päivittäiseksi.

 

Eli bussit lentävät tuolloin viikossa

PVG x 7

DEL x 5 (4)

NRT x 4

NGO x 4

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja Ouluun sitä ennen pe 10.11.!

 

AY357 HELSINKI  OULU  17:05 18:10 343 0 Saatavana

 

Kuten myös lauantaina 9.12.06 sekä 23.12.06

 

Ja niille jotka haluavat 343-ajelulle löytyy nyt hintaan 98,17 menopaluu Helsingistä Ouluun Finnairin sivulta em. päiville Viikkotarjouksista.

 

Oli pakko ottaa ja lähteä lussuajelulle 9.12. :D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

1.11.2006

 

Finnair kerää energiajaetta kotimaanlennoilla

 

Finnair ryhtyy marraskuun alusta keräämään kotimaanlennoilla energiajaetta. Tämä tarkoittaa sitä, että Finnairin kotimaan lennoilla syntyvä jäte lajitellaan siten, että valtaosa menee energiantuotantoon. Energiajae on merkittävästi ympäristöystävällisempää kuin sekajäte, joka kuormittaa kaatopaikkoja. Samalla jakeen keräämisestä syntyy kustannussäästöjä.

 

Tähän saakka esteenä energiajakeen keruulle on ollut määräys, jonka mukaan jae ei saa sisältää biologista ainetta. Kotimaanlennoilla kahvin kanssa tarjottava pieni maitonappi vaihdetaankin kuivamaitoon. Lennoilta kertyvä vähäinen bio- ja sekajäte kerätään myös erikseen.

 

Ulkomailta Suomeen suuntautuvilla lennoilla kierrätetään alumiinitölkit, lasiset ja muoviset viinipullot sekä kerätään energiajaetta lentoajan ja konetyypin sallimien säilytystilojen puitteissa.

 

Finnair Oyj

Viestintä

1.11.2006

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On varsin kivaan aikaan tuo 9.12 keikka vieläpä, saa ehkä jotain kuviakin. :)

 

Ehkä ollaan kaverin kanssa tulossa tuolle 9.12 12:30 HEL-OUL-HEL A340-300 lennolle... takaisin illalla kello 21:35 koneena E170  :thmbup: saapi kaksi uutta konetyyppiä samalla iskulla.

 

Täytyisiköhän pitää lussussa joku FSN miitti, ainakin tilaa olisi riittävästi  ;D

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

2.11.2006

 

 

 

Finnair lentänyt Bangkokiin 30 vuotta

 

Tänään torstaina 2.11. tulee kuluneeksi tasan 30 vuotta siitä, kun Finnair aloitti ensimmäisen Aasian-reittinsä. Bangkokiin lennettiin DC-8 -koneella nykyisen Uzbekistanin pääkaupungin Tashkentin kautta kerran viikossa vain talvikaudella. Nyt Finnair lentää Bangkokiin päivittäin ja 4.12. alkaen korkeasesongin ajan jopa kahdesti päivässä.

 

Ensimmäisenä vuonna Bangkokin-reitillä oli matkustajia vajaat 3 500, kun viime vuonna heitä oli jo yli 155 000. Reitti oli katkolla kaudella 1983/84, mutta se aloitettiin uudestaan seuraavana vuonna DC-10-koneella. Tuolloin Bangkokin reitin hännäksi lisättiin uusi kohde, Singapore.

 

Finnair lentää Bangkokin uudelle huippumodernille Suvarnabhumi-lentokentälle, joka avattiin syyskuussa. Yhtiö on lentoaseman eurooppalaisista operaattoreista jo toiseksi suurin.

 

Finnair lentää Aasiassa Kiinan Pekingiin, Shanghaihin, Kantoniin, Hongkongiin, Japanin Tokioon, Osakaan, Nagoyaan sekä Intian Delhiin, jonne avattiin uusin reitti maanantaina 30.10. Finnair kuljettaa tänä vuonna Aasian-reiteillään lähes miljoona matkustajaa.

 

 

 

Finnair Oyj

Viestintä

2.11.2006

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lussubussi lentelee ouluun tänä vuonna ainakin kolme lentoa tämän vuoden puolella.

 

10.11.2006

AY357  HELSINKI  OULU  17:05  18:10

AY358  OULU  HELSINKI  18:50  19:50 

 

09.12.2006

AY365  HELSINKI  OULU  12:30  13:30

AY366  OULU  HELSINKI  14:25  15:30

 

23.12.2006

AY365  HELSINKI  OULU  12:30  13:30

AY366  OULU  HELSINKI  14:25  15:30

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

23.12.2006

AY365  HELSINKI  OULU  12:30  13:30

AY366  OULU  HELSINKI  14:25  15:30

 

Onneksi tuo tämänhetkinen 99 euron viikkotarjous ei koske tuota lentoa, koska muuten ois harmittanut kun en pääse mukaan  ::). (Ja koska kerran jo tuli isolla bussilla lennettyä Oulusta. :P)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.