Kirjoitettu Marraskuu 15, 2006 Moikka! Onkos kenelläkään tietoa,että kuinka kauan OLGA on raskashuollossa? Tiedosta kiitokset, -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 15, 2006 Teinityttö oLGA on viimeistään 3.12. radalla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 15, 2006 Ok,kiitos! Yritän vaan saada hallille treffejä teinitytön kanssa,työn puolesta! -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2006 Tekniikka tiedottaa jälleen: FINNAIR TEKNIIKALLE MERKITTÄVÄ ATR-LASKUTELINESOPIMUS FINNAIR OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 16.11.2006 FINNAIR TEKNIIKALLE MERKITTÄVÄ ATR-LASKUTELINESOPIMUS Finnair Tekniikka ja puolalainen LOT ovat allekirjoittaneet huoltosopimuksen EuroLOT:n kahdeksan ATR-72 -koneen laskutelineiden peruskorjauksesta. Sopimuksen arvo on yli miljoona euroa ja huoltotyöt suoritetaan vuosien 2006-2008 aikana. EuroLOT on LOT:n syöttöliikennettä harjoittava tytäryhtiö, joka liikennöi kahdeksalla ATR-72-200 ja viidellä ATR-42-500 -koneella. Sopimus on jatkoa Finnairin ja LOT:n pitkäaikaiselle yhteistyölle, sillä Finnair Tekniikka toteutti myös LOT:n edellisen laskutelineiden peruskorjauskierroksen 1990-luvun lopulla ja on tehnyt myös EuroLOT:n laivaston koneiden raskashuoltoja 2000-luvulla. LOT on suurin Embraer 170 -koneperheen operaattori Euroopassa. Finnair Tekniikan ja LOT:n tavoitteena on laajentaa yhteistyötä tulevaisuudessa myös tällä alueella. Osana yhteistyötä, LOT on vuoden 2005 aikana antanut käytännön koulutusta Finnair Tekniikan lentokonemekaanikoille Embraer-laivaston huoltotehtäviin Varsovassa. Finnair Oyj Viestintä 16.11.2006 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2006 Viitaten tuohon aikaisemmin tässä threadissa olleeseen keskusteluun Kiinan lentojen lähdön aikaistumisesta Kiinasta päin, olisikohan syynä kuitenkin se, että lussubussit taittaa tuota matkaa hitaammin. Saadaan sitten Hesasta jatkamaan aikataulussa eteenpäin, ja jatkomatkustajien jatkotkaan ei kärsi niin pahasti... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2006 olisikohan syynä kuitenkin se, että lussubussit taittaa tuota matkaa hitaammin. No vaikka se (343) mopo onkin niin ihan hyvinhän se on selviytynyt Aasian reiteistä ainakin tähän saakka. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2006 Terppi! Niin,kyllä se on edelleen se 28000-30000 kiloa mitä nuo rahdista MD-11 tulevat tavarat saa painaa... Luulin jo manuaalista väärin katsoneeni. -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 17, 2006 Lehdistötiedote 17.11.2006 Kova kysyntä lisää Finnairin lentoja Amsterdamiin, Göteborgiin ja Kiovaan Finnair lisää lentojaan Amsterdamiin, Göteborgiin ja Kiovaan voimakkaasti kasvaneen kysynnän takia ensi kesäkaudella. – Amsterdamin yöpyvä lento palvelee ensisijassa hollantilaisia Suomeen tulevia liikematkustajia, mutta nykyistä myöhäisempi lähtöaika Helsingistä illalla on myös suomalaisille matkustajille erittäin sopiva. Lennolta on myös hyvät yhteydet mm. pari viikkoa sitten avatulle Delhin-reitillemme, sanoo Finnairin reittistrategiasta vastaava johtaja Petteri Kostermaa. Maaliskuun lopussa aloitettava uusi Amsterdamin-lento on kolmas päivittäinen yhteys Helsingin ja Hollannin pääkaupungin välillä. Kuudesti viikossa lennettävä vuoro lähtee Helsingistä iltaisin klo 20.10 ja saapuu perille klo 21.40. Amsterdamista siellä yöpyvä vuoro lähtee aamulla klo 07.40 ja on Helsingissä klo 11.05. Göteborgiin Finnair alkaa lentää maaliskuun lopussa neljä kertaa päivässä nykyisen kolmen sijasta. Lisää kapasiteettia tarvitaan, koska Finnairin Aasian reittien myynti on kasvanut Göteborgissa ja koko Länsi-Ruotsissa kovaa vauhtia sekä lisääntyneen paikallismatkustuksen tarpeisiin. – Matkustus Göteborgista Aasiaan Finnairin lennoilla on kasvanut peräti 90 prosenttia viime vuodesta. Lounasaikaan ja iltapäivään sijoittuvilta uusilta vuoroilta on hyvät yhteydet myös New Yorkin- ja Venäjän-lennoillemme. Myös ”dagspendlandet” eli yhden päivän aikana tehtävät liikematkat Göteborgiin Helsingin välillä helpottuvat, kertoo Kostermaa. Uusi puolenpäivän vuoro lähtee Helsingistä klo 11.45 ja on Göterborgissa klo 12.10. Paluulento lähtee Göteborgista klo 12.50 ja Helsingissä klo 15.10. Uusi aikaisempi iltapäivävuoro lähtee Helsingistä klo 16.00 ja on Göteborgissa klo 16.25. Paluuvuoro Göteborgista lähtee klo 17.05 ja saapuu Helsinkiin 19.25. Ensi huhtikuussa Finnair lisää toisen viikkovuoron myös Ukrainan pääkaupunkiin Kiovaan. Yhteistyökumppaninsa Ukraine International Airlinesin kanssa Finnairilla on siten ensi kesänä viisi vuoroa viikossa Helsingin ja Kiovan välillä. – Yli 50 miljoonan asukkaan Ukrainan pääkaupunki Kiova on nykyään varsinainen uusi menopaikka ja kulttuuriaarre vain kahden tunnin päässä Suomesta, perustelee johtaja Kostermaa. Kiovaan lennetään tiistaisin ja torstaisin. Lähtöaika Helsingistä vuorolla on klo 10.00 ja Kiovaan tuloaika klo 12.00. Paluulento Kiovasta lähtee klo 12.50 ja saapumisaika Helsinkiin on 14.50. F I N N A I R Oyj Viestintä 17.11.2006 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 21, 2006 Finnair esti lentokoneeseen pääsyn viime vuonna lähes 400 matkustajalta. Finnairin mukaan pysäytyksistä yli 200 tehtiin Aasian asemilla ja reilut sata Helsingissä. Puolet tapauksista koski matkustajaa, joka yritti lähteä maasta väärennetyin paperein. Kotimaassa yleisin syy pysäytykselle oli puutteelliset matkustusasiakirjat. Luvattomasta matkustajasta lentoyhtiöt joutuvat maksamaan 3 000 euron sakon ja vastaamaan hänen takaisinkuljetuksestaan. keskisuomalainen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 21, 2006 FINNAIR OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 21.11.2006 FINNAIR TEKNIIKKA JA FINNCOMM AIRLINES SOLMIVAT PITKÄN HUOLTOSOPIMUKSEN Finnair Tekniikka ja Finncomm Airlines ovat allekirjoittaneet sopimuksen ATR-potkuriturbiinikoneiden moottorien huoltotuesta. Sopimus kattaa Finncommille vuosina 2005–2009 toimitettavat neljä ATR42-500- ja seitsemän ATR72-500-koneen sekä viisi mahdollista lisäkonetta, joihin yhtiöllä on tilausvaraukset. – Moottorihuoltotuen antaminen Finncommille vahvistaa Finnairin ja Finncommin välistä yhteistyötä. Uskomme, että suomalaisena palveluntarjoajana pystymme takaamaan Finncommille laadukkaimman, nopeimman, joustavimman ja kokonaisuudessaan edullisimman moottorihuoltotuen, Finnair Tekniikan moottoriosaston johtaja Tuomo Karhumäki sanoo. Sopimus on kestoltaan 12 vuotta kunkin moottorin osalta eli se on voimassa vuoteen 2021 asti. Sopimuksen kokonaisarvo on vähintään 30 miljoonaa euroa, joka jakautuu useille vuosille. – Finnair Tekniikka pystyi tarjoamaan meille kustannustehokkaimman ja logistisesti edullisimman moottoritukiratkaisun, joka täydentää erinomaisesti Finncommin oman huolto-organisaation toimintaa. Finnair Tekniikan pitkäaikainen ja kansainvälisesti tunnustettu osaaminen Pratt&Whitneyn potkuriturbiiniteknologiassa vaikuttivat osaltaan ratkaisuun, Finncomm Airlinesin toimitusjohtaja Juhani Pakari toteaa. Moottoritukisopimukseen sisältyvät kaikki erityyppiset huoltotyöt sekä moottorinvaihdot. Finncomm-projektin myötä Finnair Tekniikan moottorikorjaamon korjausvalmiudet laajenevat käsittämään myös uusimmat ATR-koneissa käytettävät moottorimallit. – Edullisten polttoainekustannusten vuoksi potkuriturpiinit ovat kokeneet maailmalla uuden tulemisen. Siksi panostaminen ATR:n uusimman moottorin korjauksiin mahdollistaa moottorikorjaamollemme entistä laajemman asiakaskannan tulevaisuudessa, Karhumäki kertoo. Finnish Commuter Airlines Oy (Finncomm) on suomalainen vuonna 1993 perustettu lentoyhtiö, joka on tehnyt yhteistyötä Finnairin kanssa vuodesta 1998. Finncommilla on 14 kohdetta Suomessa ja kolme ulkomailla. Kotimaan lennot toimivat Finnairin syöttöliikenteenä. Finncomm Airlinesin operoinnissa on tällä hetkellä kaksi Embraer ERJ-145 -suihkukonetta ja kolme ATR 42-500 -potkuriturbiinikonetta. Viittä Saab 340 -potkurikonetta operoi Golden Air. Vuonna 2006 toimitetaan vielä yksi 48-paikkainen ATR 42-500 -kone ja vuonna 2007 alkavat 68-paikkaisten ATR 72-500 -koneiden toimitukset. Vuonna 2009 ATR-laivasto koostuu neljästä 42-500- ja seitsemästä 72-500 -koneesta. Finnair Oyj Viestintä 21.11.2006 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 21, 2006 Kylläpäs ne nyt Finnairin tekniikalla on nuita sopimuksia onnistuneet haalimaan viimeaikoina. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 22, 2006 Finnair joutuu maksamaan yli 52 000 euron korvaukset entiselle työntekijälleen laittomista potkuista. Helsingin käräjäoikeuden mielestä Finnair päätti lentoliikennevalvojana toimineen naisen työsuhteen perusteettomasti viime vuonna. kauppalehti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2006 Finnair Expands RFID Use to Manage Employees, Tasks: http://www.technewsworld.com/story/wireless/54365.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2006 Finnairille 20 miljoonan säästöt vuosittain Siperian ylilentosopimuksesta. http://www.arvopaperi.fi/article/id=20168 Sitten vielä virallinen tiedote asiasta: VENÄJÄN YLILENTOMAKSUISSA MYÖNTEINEN KEHITYS FINNAIR OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 24.11.2006 VENÄJÄN YLILENTOMAKSUISSA MYÖNTEINEN KEHITYS EU ja Venäjä ovat päässeet yhteisymmärrykseen Venäjän ylilentomaksuista Helsingissä pidetyssä huippukokouksessa. Venäjän ylilentomaksu koostuu lennonjohtopalveluihin liittyvästä navigaatiomaksusta sekä ylimääräisestä Siperian lentoväylien käyttömaksuista. Nyt aikaan saatu sopimus koskee ylimääräisiä väylämaksuja. - Tämä on meille erittäin myönteinen uutinen. Uskomme, että tämä alentaa osaltaan Aasian-liikenteemme kustannuksia ensi vuosikymmenellä yli 20 miljoonalla eurolla vuodessa, Finnairin kansainvälisten suhteiden johtaja Kari Koli sanoo. Finnair maksaa nykyisellään lähes 30 miljoonaa euroa vuodessa ylilentomaksuja Venäjälle. Näistä selvästi yli puolet koostuu ylimääräisistä väylämaksuista käytettäessä Siperian lentoväyliä Japanin- ja Kiinan-lennoilla. Thaimaan ja Intian lennoista maksetaan ainoastaan kansainvälisen käytännön mukaiset navigaatiomaksut. Finnairin Aasian-liikenne kasvaa lähivuosina yli 20 prosenttia vuodessa. Finnairilla on tällä hetkellä yli 30 lentoa viikossa Kiinaan ja Japaniin. - Ylilentomaksujen aleneminen vaikuttaa suhteellisesti merkittävimmin juuri Finnairiin, koska Aasian-liikenteen merkitys on meille suurempi kuin useimmille eurooppalaisille lentoyhtiöille, Kari Koli toteaa. Finnair Oyj Viestintä 24.11.2006 Ja tästä tuleekin mieleen miten olisi pieni äänestysveikkaus seuraavasta Aasian kohteesta? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2006 Finnairille 20 miljoonan säästöt vuosittain Siperian ylilentosopimuksesta. Se mikä noissa molemmissa jäi mainitsematta tuli esiin ainakin YLE:n pääuutislähetyksessä klo 20.30 pe 24.11. Asteittaiset alennukset alkavat vuonna 2010 ja täysimääräisinä ne ovat voimassa vuonna 2014. Eli ei ihan seuraavan kvartaalin viivan alla näy. Mutta hyvä kuitenkin, että päästiin sopimukseen. Sinänsä hassua, että Ylen omassakaan nettiuutisessa ei mainita tuota alkamisaikaa. Markus Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 29, 2006 Lisää emppuja tulossa! FINNAIR OYJ PÖRSSITIEDOTE 29.11.2006 14.30 FINNAIR TILAA LISÄÄ EMBRAER 190 -LENTOKONEITA Finnair on allekirjoittanut tänään tilaussopimuksen neljästä uudesta 100- paikkaisesta Embraer 190 -suihkukoneesta. Finnair käytti runsaan 100 miljoonan euron arvoiseen tilaukseen neljä jäljellä ollutta optiotaan. Lentokoneet toimitetaan Finnairille vuosina 2008-09, kaksi kumpanakin vuonna. Uusien koneiden saavuttua 2009 Finnairilla on 20 koneen Embraer-laivasto Finnair aloitti Embraer-koneiden hankinnan 2005 syksyllä ja laivastossa on tällä hetkellä kaikki kymmenen tilattua 76-paikkaista 170-mallin konetta. Ensimmäinen kaikkiaan kymmenestä tilatusta 190-mallin koneesta saapuu joulukuussa. - Tehdyllä tilauksella täydennämme pienimmän koneperheemme. Embraer on tuonut joustavuutta kapasiteettimme hallintaan. Käytämme Embraer-koneita uusien kohteiden avaamiseen Euroopan-reittiverkostossamme. Pienemmillä koneilla pystymme lisäämään lentovuoroja myös ruuhka-aikojen ulkopuolella, Finnairin toimitusjohtaja Jukka Hienonen sanoo. Embraer-koneita käytetään Finnairin liikenteessä kotimaan vuoroilla sekä useilla Skandinavian ja muun Euroopan reiteillä, jotka palvelevat myös syöttöyhteyksinä Finnairin Aasian-lennoille. Embraer-suihkukoneet ovat osaltaan korvanneet Boeing MD-80-lentokoneet, jotka poistuivat Finnairin reittiliikenteen käytöstä viime heinäkuussa. Embraer-koneet edustavat uusinta lentokoneteknologiaa, mikä vähentää päästöjä ja alentaa merkittävästi polttoaineen kulutusta. Ohjaamovarustukseltaan Embraer 170- ja 190-mallit ovat täysin yhteensopivia ja samat miehistöt voivat lentää kumpaakin konetyyppiä. Finnairilla on nuorin Euroopan-liikenteen laivasto, jonka keski-ikä on alle neljä vuotta. Finnairin Eurooppa-laivaston rungon muodostaa 29 lentokoneen Airbus A320 -perhe. Finnair Oyj Viestintä 29.11.2006 Lisätietoja: Maunu Visuri, apulaisjohtaja, Finnair Aircraft Finance Oy, p. 09 818 6862 Lähde: http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_11_1_1.html?&Id=hex_200611290000059826.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 29, 2006 Vähän myöhässä eka E90. Eikös alunperin pitänyt tässä kuussa tulla...? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 30, 2006 Eilisissä maikkarin talousuutisissa sanottiin, että Finnair tulee korvaamaan uusilla Embraer-koneilla käytöstä poistuvat MD-80-koneet lähivuosina . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 30, 2006 Teinityttö oLGA on viimeistään 3.12. radalla. Nyt näyttääpi siltä, että oLGA ei valmistu aikataulun mukaisesti sillä sunnuntaina AY005 ja AY 006 näyttävät peruttua, maanantaina AY021/AY022 Delhiin/Delhistä lennetään 757:lla ja tiistaina Shanghai AY057/058 on peruttu. Keskiviikkona 6.12. näillä näkymin kaikki 7 MD-11:sta rivissä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 30, 2006 maanantaina AY021/AY022 Delhiin/Delhistä lennetään 757:lla Onkos Finnairilla 757 varalla vai onko se vaihdettu pois jostain muualta? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 30, 2006 Siis häh? Finnair Cargo five times to India MD-11F ?? http://www.aircargonews.net/article.asp?art_id=1312 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 30, 2006 Siis häh? MD-11F ?? http://www.aircargonews.net/article.asp?art_id=1312 Täytyy olla toimittajan väärinkäsitys . Tai sitten Finskillä on salaisia koneita Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 30, 2006 Siis häh? MD-11F ?? http://www.aircargonews.net/article.asp?art_id=1312 Niin ja siinä vaiheessa kun DEL alkaa 5krt/viikko (18.6.07) niin konekin vaihtuu 343:een. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 1, 2006 Onkos Finnairilla 757 varalla vai onko se vaihdettu pois jostain muualta? Ei ole varalla mutta jos maanantai-tiistaina ei ole aukkoa Bojojen aikataulussa niin mielenkintoista nähdä mistä tämä kone otetaan pois. Mitenköhän ma/ti Delhin businessmatkustajille kompensoidaan ostettu lippu... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 1, 2006 Ei ole varalla mutta jos maanantai-tiistaina ei ole aukkoa Bojojen aikataulussa niin mielenkintoista nähdä mistä tämä kone otetaan pois. Mitenköhän ma/ti Delhin businessmatkustajille kompensoidaan ostettu lippu... Businessmatkustajathan voidaan reitittää toista reittiä tai sitten hyvittää downgraden erotus. Tuskinpa siellä etupäässä montaa Suomesta lähtevää muutenkaan on? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla