Kirjoitettu Joulukuu 1, 2006 Laitetaanpa vielä ajat Rovaniemen Finnairin joulunajan japanilaisiin: 24.12.06 AY074 NRT-RVN 11:55-15:15 RVN-HEL 16:10-17:25 343 AY080 NGO-RVN 13:00-16:20 RVN-HEL 17:15-18:30 M11 25.12.06 AY078 KIX-RVN 12:00-15:20 RVN-HEL 16:15-17:30 M11 RVN-HEL legillä kaikilla kolmella vuorolla NO TRAFFIC PERMITTED Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 1, 2006 RVN-HEL legillä kaikilla kolmella vuorolla NO TRAFFIC PERMITTED Joku vuosi sittenhän nuo lennot oli ajoitettu siten, että Rovaniemellä pystyi (ja siis sai) nousta koneeseen ne matkustajat, joilla oli Helsingistä jatkolento heti Tokioon/Osakaan. Nythän tuo aikataulu ei sitä salli, kun saapuvat Helsinkiin vasta sen jälkeen, kun Japanin lennot on jo lähteneet. Itse asiassa RVN-Japani-lento oli yhden lennonnumeron alla, mutta Amadeuksen lisätiedot kertoi, että "Change of planes at HEL". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 1, 2006 Ch-aviationin mukaan Finnair lentää Amsterdamista Kuusamoon A320-koneella 31.12 - 11.3. kerran viikossa. Suora lento ? Mistä voisi saada lisää tietoa tästä yhteydestä. Mikä matkatsto järjestää ja minä päivinä on lennot? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 1, 2006 Tänään kun AY078 saapui Osakasta niin se päätti Osakan reitiltä Airbussin käytön. Elikkä tänä iltana ja tästä eteenpäin lähtee taas tuttuun tapaan M11 Osakaan kun LGA:n huoltotauko päättyy lähipäivinä. OH-LQA työllistää itsensä tästä lähtien Tokyo: ti, to, la, su Shanghai: ma, ke poikkeuksena huominen lauantai 2.12. jolloin LQA lähtee vielä Nagoyaan ja MD-11 lähtee mahdollisesti viimeistä kertaa Finnairin väreissä Tokyoon. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 1, 2006 Mistä voisi saada lisää tietoa tästä yhteydestä. Mikä matkatsto järjestää ja minä päivinä on lennot? Lennot on sunnuntaisin ja taitaa olla hollantilaisten matkatoimistojen heiniä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 1, 2006 Tere! Voipihan tuo olla lisää rekkaliikennettäkin välille Köpis-Helsinki.Sillä laillahan tulee toimimaan myös tuo Finnairin/Cargoluxin JFK linja.Eli kone lentää väliä LUX-CPH-JFK edestakaisin ja levyt kulkevat rekoilla CPH-HEL. Tietysti voihan se olla MD11F:kin... -Jukka Pitää tentata vapaiden jälkeen töissä...niitä jotka tietää! EDIT:Niin meinaan jos noita Delhin lentoja ajatellaan.Mutta taisi vaihtua 757.Onko tietoa kuinka pitkäksi ajaksi? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 1, 2006 Mistä voisi saada lisää tietoa tästä yhteydestä. Mikä matkatsto järjestää ja minä päivinä on lennot? Lennot löytyvät Amadeuksesta jos lippuja tarvitset. http://wftc2.e-travel.com/pl/availabilityonly6/fi/AirAvailabilityServlet? Ja ellei tuo pelaa niin: http://www.amadeus.net/home/index-fi.htm Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 1, 2006 Lennot löytyvät Amadeuksesta jos lippuja tarvitset. http://wftc2.e-travel.com/pl/availabilityonly6/fi/AirAvailabilityServlet? Ja ellei tuo pelaa niin: http://www.amadeus.net/home/index-fi.htm Paitsi että AMS-KAO ja KAO-AMS lennot ovat täynnä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 3, 2006 Aamun hesarissa oli juttu, että Finnair ajanee alas Aeron nykymuotoista toimintaa. Neljä ATR-konetta menee myyntiin. Liikennettä siirretään operoitavaksi Embraer koneilla. Finncomm näyttäisi alkavan operoimaan joitakin Kuopion ja Turun lentoja alkaen 5.2.2007. Koneena näyttäisi olevan ATR 72. Asia selviää vaikkapa Finnairin varauspalvelusta taikka Finncommin omasta nettikaupasta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 3, 2006 Finncomm näyttäisi alkavan operoimaan joitakin Kuopion ja Turun lentoja alkaen 5.2.2007. Koneena näyttäisi olevan ATR 72. 2. toukokuuta alkaen myös Tallinnaan http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,41526.msg651747.html#msg651747. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 3, 2006 Mitä muuten tekee/tekisi businessluokalla vaikkapa Vilnaan tai Budaan? Mikä on se hyöty minkä saa Euroopan lennolla busineksesta? Eräs suuri hyöty monelle matkustajalle on lipun muunnettavuus. Voi muutella paluupäiväänsä ja lentoansa ilman lisäkustannuksia jos vain koneissa on tilaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 3, 2006 Eräs suuri hyöty monelle matkustajalle on lipun muunnettavuus. Voi muutella paluupäiväänsä ja lentoansa ilman lisäkustannuksia jos vain koneissa on tilaa. Ei muutoksiin businesslippua tarvita. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 3, 2006 Paitsi että AMS-KAO ja KAO-AMS lennot ovat täynnä Kiitos, tuttu pariskunta ehkä tulossa Hollannista Rukalle! Suora lento olisi tietenkin paras vaihtoehto. Välitän vinkkiä eteenpäin! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 6, 2006 Moikka! Onkos kenelläkään tietoa,että kuinka kauan OLGA on raskashuollossa? Tiedosta kiitokset, -Jukka OH-LGA on saanut sen kauan odotetun maalin pintaansa ja vielä joulupukinkin kaupan päälle. Lähti noin klo 15 koelennolle ja lähtee tänään ilmeisestikin Bangkokiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 6, 2006 OH-LGA on saanut sen kauan odotetun maalin pintaansa ja vielä joulupukinkin kaupan päälle. Lähti noin klo 15 koelennolle ja lähtee tänään ilmeisestikin Bangkokiin. On se nätti nyt , hyvä niin. Joulupukinkin saanut kylkeensä. - - Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 6, 2006 On se nätti nyt , hyvä niin. Joulupukinkin saanut kylkeensä. - - Eli tuota joulupukkia kokeiltiin ensin tuossa Olgan tämänvuotisessa pienoismallissa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 Ei muutoksiin businesslippua tarvita. Näin sanotaan finnairin sivuilla Bisnesluokan lentolipulla, joka maksaa enemmän kuin turistiluokan lippu, on paremmat vaihto- ja peruutusoikeudet kuin turistiluokan lipulla Eli voinko muuttaa turistiluokan lipun paluupäivämäärää aikaisemmalle lennolle jos haluankin tulla aikaisemmin pois? Ja tämä onnistuu jos koneessa on tilaa eikä maksa minulle mitään ylimääräistä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 Jos sinulla on täysihintainen turistiluokan lippu, niin vaihto onnistuu ongelmitta ja kuluitta. Mutta jos on alennushintainen turistiluokan lippu (mitä myös epäilen), kannattaa tarkistaa siitä instanssista, mistä on lipun ostanut, että mitkä on muutosehdot. Hintaluokkia kun turistin puolellakin kun on monia... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 Eli voinko muuttaa turistiluokan lipun paluupäivämäärää aikaisemmalle lennolle jos haluankin tulla aikaisemmin pois? Ja tämä onnistuu jos koneessa on tilaa eikä maksa minulle mitään ylimääräistä? Kopioitu Finnairin sivuilta. Hintaluokka "Turisti joustava" HINTAAN LIITTYVÄT EHDOT Lentolippu on muutoskelpoinen. Muutoksista ja takaisinmaksusta peritään toimitusmaksu. Lentolippu on käytettävä siihen merkityssä järjestyksessä. Jos menolento jää käyttämättä, paluulento peruutetaan. Nimenmuutos ei ole mahdollinen. Hintaluokka "Bisnes" HINTAAN LIITTYVÄT EHDOT Lentolippu on muutoskelpoinen. Muutoksista ja takaisinmaksusta peritään toimitusmaksu. Lentolippu on käytettävä siihen merkityssä järjestyksessä. Jos menolento jää käyttämättä, paluulento peruutetaan. Nimenmuutos ei ole mahdollinen. Satunnaisesti valittuja hintoja HEL-JFK meno ma 11.12.2006 ja paluu ma 18.12.2006. Turisti joustava 2933, Bisnes 3774. Rahalla saa joustoa myös turistiluokassa. Ilman joustoa samat lennot turistiluokassa hintaan 569. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 Jep, lipun luokka kun on Y niin kaikki onnistuu. Joskus paremmin kun busineksen halpaluokassa I. Sitten turistin heikompitasoisissa luokissa muutokset tapauskohtaisesti. Pääsääntönä että mitä halvempi sitä heikompi muutosmahdollisuus. Satunnaisesti valittuja hintoja HEL-JFK meno ma 11.12.2006 ja paluu ma 18.12.2006. Turisti joustava 2933, Bisnes 3774. Kamalia hintoja kun pikku kikkailulla saa samalle ajalle Finnairin businesslipun menopaluu Kennedylle vähän päälle 1000 eurolla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 Hintaluokka "Turisti joustava" Satunnaisesti valittuja hintoja HEL-JFK meno ma 11.12.2006 ja paluu ma 18.12.2006. Turisti joustava 2933, Bisnes 3774. Turisti on turisti. "Turisti joustava" on sitten jo jotain muuta ja siitä sitten saa näköjään maksaakin ihan mukavasti. Alunperin kommentillani tarkoitin sitä, että monessa firmassa lennetään busineksessä juurikin sen takia, että lippujen muuttaminen on mahdollista. Toki Joustava turistiluokka olis mahdollista mutta hinnassa ei tosiaankaan ole juuri mitään eroa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 8, 2006 Lehdistötiedote 8.12.2006 Tanskan valtio valitsi Finnairin Kiinan-lennoilleen Tanskan valtion ja kuntien yhteinen kansallinen hankintayhtiö (SKI) on uusimman kilpailutuskierroksensa jälkeen valinnut Finnairin Kööpenhaminan ja Pekingin väliseen liikenteeseen. Finnair on valittu myös virkamiesten käyttämäksi lentoyhtiöksi Kööpenhamina-Helsinki-välillä. Sopimukset on tehty seuraavaksi kahdeksi vuodeksi. Lentoyhtiö SAS, jossa Tanskan valtio on omistajana, lentää suoraan Kööpenhaminasta Pekingiin ja useita kertoja päivässä Helsinkiin. – Finnair on erittäin tyytyväinen sopimukseen. Se osoittaa, että Finnairilla on parhaat yhteydet Skandinaviasta Aasiaan, toteaa Sari Fairchild, Finnairin Tanskan myyntiyksikön päällikkö Kööpenhaminasta. Kesäkuussa Ruotsin valtio osti tarjouskilpailun perusteella kaikki Finnairin sille tarjoamat Aasian-reitit. Finnairin Aasian-liikenne kasvaa lähivuosina yli 20 prosenttia vuodessa. Finnair lentää Kiinassa Pekingiin, Shanghaihin, Hongkongiin ja Kantoniin. Finnairin muita Aasian-kohteita ovat Bangkok, johon lennetään tällä hetkellä kahdesti päivässä, Singapore, uusin kohde Delhi sekä Japanissa Tokio, Osaka ja Nagoya. Finnair Oyj Viestintä 8.12.2006 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 11, 2006 Lehdistötiedote 11.12.2006 Finnairin matkustajamäärä ylitti kahdeksan miljoonan rajan Finnairin matkustajamäärä ylitti marraskuussa kahdeksan miljoonan matkustajan rajan. Konsernin lentoyhtiöt kuljettavat tänä vuonna lähes yhdeksän miljoonaa matkustajaa. Euroopan- ja kotimaan reittiliikenteen tarjonnan leikkaukset marraskuussa ovat parantaneet liikennelajien matkustajakäyttöasteita. Finnairin reittiliikenne kasvoi 6,9 % edellisvuoteen verrattuna. Matkustajakäyttöaste reittiliikenteessä oli 65,0 %, joka on 1,4 %-yksikköä korkeampi kuin viime vuoden marraskuussa. Matkustajamäärä oli 585 300, mikä on samalla tasolla kuin viime vuonna. Kaikkien Finnair-konsernin lentoyhtiöiden liikenne kasvoi marraskuussa 2,3 % ja tarjonta nousi 1,9 %. Matkustajakäyttöaste oli siten 0,3 %-yksikköä korkeampi kuin viime vuonna eli 69,2 %. Konsernin lentoyhtiöt kuljettivat marraskuussa yhteensä 667 800 matkustajaa, joka on 1,3 % vähemmän kuin vuotta aikaisemmin. Finnairin konserniyhtiö Aero kuljetti marraskuussa 55 600 matkustajaa (-20,3 %) Helsingin ja Baltian pääkaupunkien välisillä sekä Etelä-Suomen reiteillä. Osa Aeron reiteistä on lennetty emoyhtiön Embraer-kalustolla. FlyNordic kuljetti marraskuussa 84 700 matkustajaa (-22,3 %). Matkustajamäärän lasku johtuu tarjonnan leikkauksista, mikä on parantanut kannattavuutta. Aeron ja FlyNordicin suoritteet sisältyvät Finnair konsernin liikennelajikohtaisiin lukuihin. Finnairin reittiliikenteen lennoista 78,1 % saapui 15 minuutin sisällä aikataulun mukaisesta saapumisajasta, muutos edellisvuoteen oli -8,7 %-yksikköä. Lomalennot mukaan lukien täsmällisyysprosentti oli 78,0 % (-7,1 %-yks.). Reittiliikenne Reittiliikenteen (kansainvälinen + kotimaa) kysyntä (myydyt henkilökilometrit) nousi 6,9 %. Tarjonnan muutos oli +4,5 %. Matkustajakäyttöaste oli 65,0 % eli 1,4 %-yksikköä korkeampi kuin viime vuonna. Kansainvälisessä reittiliikenteessä koko matkustajamäärä kasvoi 1,7 %. Tarjonta henkilökilometreillä mitattuna nousi 6,6 %, ja kysyntä (myydyt hkm) kasvoi 8,0 %. Euroopan reittiliikenteessä tarjonta laski 2,6 %, ja kun kysyntä lisääntyi 3,4 %, matkustajakäyttöasteeksi muodostui 59,8 %, 3,4 %-yksikköä korkeampi kuin vuotta aiemmin. Pohjois-Amerikan reittiliikenteessä tarjonta nousi 1,1 %. Myydyt henkilökilometrit laskivat 16,1 %, ja täten käyttöaste oli 70,5 %, laskua viime vuodesta 14,4 %-yksikköä. Aasian reittiliikenteen henkilökilometritarjonta kasvoi 18,3 %. Kysyntä nousi 16,5 %. Matkustajakäyttöaste laski 1,1 prosenttiyksikköä 72,0 %:in. Kotimaan reittiliikenteen kysyntä laski 4,0 %, tarjonnan muutoksen ollessa -10,6 %. Matkustajakäyttöaste nousi 3,7 %-yksikköä 54,1 %:in. Lomaliikenne Lomaliikenteen tarjonta laski marraskuussa 5,4 %, ja kysyntä puolestaan laski 7,3 %. Matkustajakäyttöaste oli 81,9 %, 1,7 prosenttiyksikköä matalampi kuin viime vuonna. Rahti Kuljetetun rahdin määrä tonneissa mitattuna kasvoi 2,7 %. Reittiliikenteessä kasvu oli +2,5 %. Aasian reittiliikenteessä muutos oli +8,7 %. Euroopassa volyymit laskivat 11,4 % ja Pohjois-Amerikassa muutos oli +20,4 %. Rahtikoneilla kuljetetun rahdin määrä nousi 4,1 %. Rahtiliikenteen kokonaiskäyttöaste oli 52,2 %. Rahtiliikenteen käyttöaste Aasian liikenteessä oli 63,4 % ja Pohjois-Amerikan liikenteessä 92,1 %. Täydelliset liikenneluvut http://www.finnairgroup.com/linked/fi/sijoittajat/Monthly_traffic_data_Nov_2006_Finnish.pdf Finnair Oyj Viestintä 11.12.2006 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 11, 2006 Kamalia hintoja kun pikku kikkailulla saa samalle ajalle Finnairin businesslipun menopaluu Kennedylle vähän päälle 1000 eurolla. Kertoisitko enemmän Ilkka, siihen hintaan JFK m/p busineksessa olisi hyvinkin houkutteleva. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla