Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 Eikös se ole juuri päinvastoin? FINNAIR OYJ PÖRSSI-ILMOITUS 18.12.2006 KORJAUS 15.12.2006 JULKAISTUUN ARVOPAPERIMARKKINALAIN 2. LUVUN 10. PYKÄLÄN MUKAISEEN ILMOITUKSEEN 15.12.2006 julkaistussa ilmoituksessa kerrottiin liputusilmoituksen perustana olevan kaupan suunta virheellisesti. Liputustiedot sekä kaupan jälkeiset omistus- ja äänimääräosuudet sen sijaan olivat ilmoituksessa oikein. Alla liputusilmoitus oikeilla tiedoilla: Islantilainen FL Group hf. (kaupparekisterinumero 601273-0129) ja Straumur-Burdaras Investment Bank hf. (kaupparekisterinumero 701086-1399) ovat Arvopaperimarkkinalain 2. luvun 9. pykälän mukaisesti ilmoittaneet Finnair Oyj:lle tehneensä sopimuksen, jolla Straumur-Burdaras myy 9 196 889 Finnair Oyj:n osaketta FL Groupille. Sopimus on ehdollinen ja se on tarkoitus saattaa päätökseen 22.12.2006. Osapuolet ilmoittavat että ehdollisen sopimuksen toteutuessa Straumur-Burdaras hf:n omistusosuus Finnair Oyj:ssä laskee alle 10 prosentin (1/10) osakepääomasta ja äänimäärästä, ja FL Group hf:n omistusosuus Finnair Oyj:ssä nousee yli 20 prosentin (1/5) osakepääomasta ja äänimäärästä. Sopimuksen toteutuessa FL Group hf:n ja Straumur-Burdaras hf:n omistusosuudet Finnair Oyj:ssä ovat seuraavat: Osakemäärä Omistusosuus Osuus äänimäärästä FL Group 19 893 238 22,41 % 22,41 % Str.-Burd. 243 443 0,27 % 0,27 % Finnair Oyj Viestintä 18.12.2006 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 19, 2006 Lehdistötiedote 19.12.2006 Finnairilla jouluviikolla miljoonas kaukoliikennematkustaja Finnairin kaukoliikenteen matkustajamäärä ylitti ensimmäistä kertaa miljoonan vuosittaisen matkustajan rajan. Finnair on määrätietoisesti toteuttanut Aasian-strategiaansa koko 2000-luvun ajan. Tämän päivän Finnair on merkittävä Eurooppa-Aasia-lentoyhtiö, jonka reittiliikenteen tuotoista jo kolmannes tulee Aasian-liikenteestä. – Aasian-strategiamme todella puree. Aasian-liikenne on tänä vuonna kasvanut kolmanneksen, ja samaa kehitystä odotamme ensi vuodelle. Kaukoliikennelaivasto on kasvanut kahdella koneella, ja ensi vuonna laivastoon liittyy kaksi uutta Airbus A340 -laajarunkokonetta, iloitsee asiakkuuskonsepteista ja markkinoinnista vastaava johtaja Paavo Virkkunen. Finnair lentää nykyisin yli 200 lentoa kuukaudessa Aasiaan, joista noin sata Kiinaan. Yhtiön kaukoliikenneverkostoon kuuluvat Kiinassa Peking, Shanghai, Hongkong ja Kanton, Japanissa Tokio, Osaka ja Nagoya sekä Thaimaassa Bangkok ja Intiassa Delhi, jonne lennot alkoivat lokakuussa. Finnairin kaukolentojen miljoonas asiakas oli Janna Kyllästinen, joka matkusti tänään Osakaan. Helsinki-Vantaan lentoasemalla ilahtuneen matkustajan kukitti johtaja Paavo Virkkunen. Finnair Oyj Viestintä 19.12.2006 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 20, 2006 Miten noiden Finnairin E190:n kanssa? Kuvittelin lukeneeni että ennen joulua lähtisi jo tuollainen kapistus liikenteeseen Finnairilla, mutta onkos noita vielä edes tulossa? Nimim. postilaiset lukee muiden lehtiä jos on tylsää Muok: Aijaa tuollahan se edellisellä sivulla luki. Siinähän tuo, näin kotimaisemissa Sori huonosta laadusta mutta kännyllä nappastu ja vielä suttukelissä [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 20, 2006 HS.fi: Finnair: Lentoliikenteen päästökauppa perusteltua news.bbc.co.uk: EU tackles aircraft CO2 emissions Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 20, 2006 Tere! Meinasin laittaa uuden aiheen Kaunottaresta,mutta laitanpa vain yhden foton tähän. Elikkä OH-LKE oli lähdössä johonkin,kun olin duunista poistumassa.Ja olihan se pakko sitten hakea kamera ja suhata sen kanssa.Olkaa hyvät! [ attachment removed ] Tuota pitää kyllä äkkiä lähteä testaamaan... -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 20, 2006 Omasta mielestäni liian pitkänomaisen rungon omaava vekotus (ainakin kuvassa). 170:t ovat sopusuhtaisempia vaikkakin niissäkin hukkuvan pieneltä näyttävät motit. Tervetullut masiina toki silti tuokin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 20, 2006 Omasta mielestäni liian pitkänomaisen rungon omaava vekotus (ainakin kuvassa). 170:t ovat sopusuhtaisempia vaikkakin niissäkin hukkuvan pieneltä näyttävät motit. Tervetullut masiina toki silti tuokin Kauneushan on katsojan silmissä. Mielestäni ehkä tuo 190 on nätimpi kun 170, vaikka ei 70:ssä mitään vikaa ole! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 20, 2006 ACARS-viestien mukaan OH-LKE operoi ensin päivällä AY665/666 Kööpenhaminaan ja sitten illalla AY673/674 Göteborgiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 20, 2006 ACARS-viestien mukaan OH-LKE operoi ensin päivällä AY665/666 Kööpenhaminaan ja sitten illalla AY673/674 Göteborgiin. Jep vahvistan Kylläpä se uutuuttaan kiilteli ja siltä tuoksui. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 20, 2006 ACARS-viestien mukaan OH-LKE operoi ensin päivällä AY665/666 Kööpenhaminaan ja sitten illalla AY673/674 Göteborgiin. Näin oli ja jos huomenna kuvata haluaa niin suunnitellusti lentäisi AY:t 911 - 912 - 637 - 638 - 877 .... Vilaukselta näin koneen ja jäi juuri samanlainen kuva mieleen rullavasta koneesta kun Jukan ottama pari viestiä ylempänä , perä pystyssä. Kummallinen etukeno? - - Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2006 perä pystyssä. Kummallinen etukeno? - - Ainakin lentäjät näkee rullata (Vai oonko käsittäny väärin ?) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2006 Kittilään mennäänkin lähipäivinä aika ahtaasti parilla lennolla: 22.12.2006 AY 4445 HELSINKI KITTILA 20:10 21:35 752 26.12.2006 AY 447 HELSINKI KITTILA 11:10 12:40 752 26.12.2006 AY 455 HELSINKI KITTILA 16:15 17:40 752 28.12.2006 AY 455 HELSINKI KITTILA 17:00 18:25 752 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2006 PLATINUM- JA GOLD-JÄSENTEN LÄHTÖSELVITYS MUUTTAA Finnair Plus Platinum- ja Gold-jäsenille tarkoitettujen lähtöselvitystiskien sijainti Helsingin lentoasemalla muuttuu 8.1.2007. Uudet lähtöselvitystiskit ovat lähtöaulan 2 oikealla puolella turvatarkastuksen vieressä; Platinum-tiskin numero on 217 ja Gold-tiskit 216 ja 215. Platinum- ja Gold-jäsenten pääsy turvatarkastukseen nopeutuu entisestään, sillä lähtöselvityksen yhteydessä onnistuu myös erikoismatkatavaroiden käsittely. Baggage Drop -pisteet ovat aivan vieressä Internet- ja automaattilähtöselvitystä käyttäville asiakkaille. Bisnesluokan normaali lähtöselvitysalue siirtyy lähtöaulan vasemmalle puolelle turvatarkastuksen viereen, lähtöselvitystiskeille 219-222. Finnair on avannut uuden lähtöselvityspalvelunsa Finavian yhteiskäyttöisissä itsepalveluautomaateissa. Niistä 12 sijaitsee lähtöaulassa 2. Automaatteja on käytössä myös lähtöauloissa 1, 3 ja 4. Baggage Drop -pisteitä avataan lähtöaulassa 2 lisää uusien lähtöselvitysautomaattien viereen. Automaateilla voi tehdä myös kotimaanlentojen lähtöselvityksen. www.finnair.fi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2006 Laitetaanpa Finnairin virallinen Embraer 190 -tiedote tännekin talteen vaikka se onkin väärin päivätty: Lehdistötiedote 21.12.07 Finnairin ensimmäinen Embraer 190 -suihkukone liikenteeseen Finnairin ensimmäinen Embraer 190 -suihkukone on aloittanut kaupalliset lentonsa Finnairin väreissä. OH-LKE-rekisterissä liikennöivä kone saapui Suomeen Brasiliasta lauantaina 16.12., jonka jälkeen se valmisteltiin tulevia lentoja varten Finnairin Tekniikassa. Finnairiin saapuu seuraavan kolmen vuoden aikana yhteensä 10 uutta 100-paikkaista Embraer 190 -suihkukonetta. Kaikkien koneiden saavuttua vuonna 2009 Finnairilla on yhteensä 20 koneen Embraer-laivasto. Yhtiö aloitti koneiden hankinnan viime vuoden syksyllä. Laivastossa on tällä kymmenen 76-paikkaista 170-mallin konetta. ”Embraer on tuonut joustavuutta kapasiteettimme hallintaan. Käytämme koneita uusien kohteiden avaamiseen Euroopan-reittiverkostossamme. Niiden avulla voimme myös ylläpitää tiettyjä reittejä matalan kysynnän aikana ja avata reittejä, jotka eivät olisi kannattavia suuremmalla konetyypillä. Embraer-laivaston mahdollistamilla reiteillä voimme myös luoda enemmän yhteyksiä Aasian verkostoomme, Finnairin varatoimitusjohtaja Henrik Arle sanoo. Embraer-koneita käytetään joustavasti sekä kotimaan että ulkomaan lennoilla. Uudet Embraer-suihkukoneet ovat osaltaan korvanneet Boeing MD-80-lentokoneet, jotka poistuivat Finnairin reittiliikenteen käytöstä viime heinäkuussa. Embraerit edustavat uusinta lentokoneteknologiaa, mikä vähentää merkittävästi polttoaineen kulutusta ja tekee koneista käyttökustannuksiltaan edullisia. Embraer-koneet ovat myös ympäristöystävällisempiä matalampien hiilidioksidi- ja typpioksidipäästöjen johdosta. Embraer 190:n matkustamo edustaa nk. "tuplakupla-mallia", jossa matkustamon ja ruuman tilantarpeet on huomioitu erikseen sen sijaan, että koneen runko olisi tavanomaisen putken muotoinen. Tämä mahdollistaa sen, että sisätilat ovat avarammat kuin muissa saman kokoluokan koneissa. Koneen matkustamo on kaksi metriä korkea, ja käsimatkatavaroille on reilusti tilaa matkatavarahyllyillä ja istuinten alla. Embraerissa istutaan kaksi rinnan, joten keskipaikkaa ei ole. Koneessa on tietyillä reiteillä myös bisnesluokka, jonka paikkamäärä vaihtelee matkustajamäärän mukaan. Ohjaamovarustukseltaan Embraer 170- ja 190-mallit ovat täysin yhteensopivia ja samat miehistöt voivat lentää kumpaakin konetyyppiä. Finnairilla on nuorin Euroopan-liikenteen laivasto, jonka keski-ikä on alle neljä vuotta. Finnairin Eurooppa-laivaston rungon muodostaa 29 lentokoneen Airbus A320 -perhe. Finnair Oyj Viestintä 21.12.07 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 22, 2006 Näyttäisi tulevan uusi Embraer tänään Vaasaan klo17.25 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 22, 2006 Lehdistötiedote 22.12.2006 Aurinkomatkat ostaa virolaisen Horizon Travelin Finnair-konserniin kuuluva Oy Aurinkomatkat-Suntours Ltd Ab hankkii Viron toiseksi suurimman matkanjärjestäjän Oü Horizon Travelin. Kilpailuviranomaisten käsittelyn jälkeen HorizonTravel siirtyy Aurinkomatkojen tytäryhtiöksi alkuvuodesta 2007. Horizon Travelin toimitusjohtaja Cinzia Siig jää vähemmistöosakkaaksi yhtiöön. Kauppasummaa ei ole julkistettu. – Aurinkomatkat hakee yrityskaupalla tukevaa jalansijaa Baltian kasvavilla valmismatkamarkkinoilla. Kauppa mahdollistaa synergiaetuja Suomenlahden molemmin puolin, Aurinkomatkojen toimitusjohtaja Jukka Salama sanoo. Horizon Travel on matkustajamäärältään ja liikevaihdoltaan Viron toiseksi suurin matkanjärjestäjä. Horizon Travelin päämatkakohteita ovat muun muassa Gran Canaria, Teneriffa, Thaimaa, Costa del Sol ja Rodos. Yhtiön vie lomalle tänä vuonna vajaat 20 000 lomamatkaajaa. Aurinkomatkoilla on vuosittain n. 350 000 asiakasta ja se on Suomen suurin valmismatkajärjestäjä. Finnair Oyj Viestintä 22.12.2006 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 22, 2006 Mielestäni ehkä tuo 190 on nätimpi kun 170 Markkinoiden kaunein kone tuo 190, ehkä kilpaillen A340:n kanssa. Erkki Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 22, 2006 Niinpä on... Juuri tänään Ystävän/kolleegan kanssa ihailimme saapuvaa OH-LKE:tä... . Se kone on KAUNOTAR!!! Embraerit ovat lentopelin näköisiä...Ja varmasti myös tuntuvat siltä...Onko piloteilla kommentteja asiaan? -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 25, 2006 Onko piloteilla kommentteja asiaan? Vaikka pitäisi olla moposarvistansa identtinen 170:n kanssa lentää, niin yksi kippari tuossa kehui 190:ä vakaammaksi sekä ilmassa että maassa. Erkki Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 25, 2006 Vaikka pitäisi olla moposarvistansa identtinen 170:n kanssa lentää, niin yksi kippari tuossa kehui 190:ä vakaammaksi maassa. Erkki En ole urani aikana tavannut epävakaata konetta MAASSA Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 25, 2006 Terve Jaska Minä olen. MiG-15 (Mukelo) oli sellainen rullattava, ettei paremmasta väliä. Suuntavakavuus ei häikäissyt ja jos piti kaartaa, ojat oli oltava leveällä. Ilmassa taas yksi hienoimmista koneista, joilla olen lentänyt. Seppo Kolehmainen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 25, 2006 Vaikka pitäisi olla moposarvistansa identtinen 170:n kanssa lentää, niin yksi kippari tuossa kehui 190:ä vakaammaksi sekä ilmassa että maassa. Erkki [/quote Varmasti tuo onkin vakaamppi,jos ja kun on massaa enempi.Toisaalta myös tuo koneen pituuskin tietty vaikuttaa tuohon ohjattavuuteen. Varmaan ohjainpinnat ovat kummassakin suunnilleen saman kokoiset? ko? kö? -Jukka No niin lainaus meni näköjään hiukan pieleen! Ei paljon... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 26, 2006 Varmaan ohjainpinnat ovat kummassakin suunnilleen saman kokoiset? ko? kö? No, eivät näköjään ole... 190:ssa on 1,3 m enemmän siipeä. Konetehojakin on yli 30 % enemmän kuin 170:ssa. Joten aika erilaisia koneita ovat. Erkki Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 26, 2006 No mutta.. Kai se on sitten selvää,että se vakauttaa ohjausta...Massan lisäksi! -Jukka 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 28, 2006 Islantilaisten "mission impossible" http://www.kauppalehti.fi//4/0x4100100030/uutiset/plehti/juttu.jsp?oid=2006/12/27/2182663&request_ahaa_info=true Linkki ei vie minkäänlaiseen uutiseen, vain palveluun sisäänkirjautumiseen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla