Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

harvaa houkuttelee viettää päivää Hki-Vantalla matkalla itärannikolta Intiaan

 

Aivan, mutta entäs ne intialaiset matkalla jenkkeihin...?  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nojaa, jos nyt oikein tykkää Vantaan kv.alueesta niin mikäjottei ;)

 

Pidempihän se vielä on tuo transit-aika siihen suuntaan.

 

Lähinnä sitä hain, että aika monille ainut merkitsevä asia on hinta. Ja että keskimäärin intialaiset on köyhempiä kuin jenkit...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En ole mennyt reiluun vuoteen Finnairilla Atlantin ylitse, kun Lontoon kautta pääsee niin edullisesti. Onko se AY-lento HEL-JFK edelleen pääasiassa venäläisiä siellä turistissa?

Entä miten mahtaa Moskovassa olla tuo tuo Moskova-Helsinki legi, onko se merkitty Moskova-Helsinki-New York vaiko vain Moskova-Helsinki?

 

Muistan eräällä lennolla emon maininneen siinä toista shampanjaa tarjoillessaan, lähtöä ja venäläisiä odoteltaessa, että itse asiassa se "Amerikan lento" alkaa Moskovasta eikä Helsingistä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En ole mennyt reiluun vuoteen Finnairilla Atlantin ylitse, kun Lontoon kautta pääsee niin edullisesti. Onko se AY-lento HEL-JFK edelleen pääasiassa venäläisiä siellä turistissa?

Entä miten mahtaa Moskovassa olla tuo tuo Moskova-Helsinki legi, onko se merkitty Moskova-Helsinki-New York vaiko vain Moskova-Helsinki?

 

Muistan eräällä lennolla emon maininneen siinä toista shampanjaa tarjoillessaan, lähtöä ja venäläisiä odoteltaessa, että itse asiassa se "Amerikan lento" alkaa Moskovasta eikä Helsingistä.

 

 

Jeps.

Viimeksi n. -99.

 

Alkoi vahitellen hieman kyllastyttamaan, kun naapuri kaivoi silmalaseistansa irronnutta linssia perunasalaatti-simulaatiostaan kolmatta kertaa, pyytaen

emolta "vodku":a...

 

NY:ssa paikalliset virkailijat nostivat hemmon syrjaan...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä venäläisiä löytyy paljon kaikilta Finnairin kaukolennoilta, molemmista luokista. Myös Aasian lennoilla, etenkin lomaseuduille, heitä kyllä riittää.

 

Jep jep, kyllä niitä ruskeita poikia (ruskie  boy) [suom.huom] on Japaninkin koneissa. Busineksessa eivät onneksi juurikaan häiriköi juomisellaan eivätkä vessassa röökaamisella.

Siellä on varmaan riittävästi muuta tekemistä.

Japaniin lentelen edelleen Finnairilla, kiitos sen hyvien reittien ja kohtuukilpailukykyisten hintojen. Väitän kuitenkin omasta kokemuksesta, että tuo Finnairin New Yorkin reitti ainakin tapasi olla todellinen aeroflotti vielä reilu vuosi sitten. USA lienee kuitenkin edelleen suositumpi kohde venäläisille kuin Japani.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täysin totta, tuosta syystä en Finnairia käyttäessäni riviä 7. taaempana JFK:lle suostu lentämään kuin äärimmäisessä hädässä.

 

Missähän se Mr. Niiniahon rivi 7 mahtaa sijaita? ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jokohan tämä on ollut ?

 

Finnair lisää Delhinlentoja viiteen viikossa maaliskuunlopusta.

 

travelnews

 

Ei vielä edes Finnairin omissa lehdistötiedotteissa :o.

 

Sinänsä ihan odotettavissa ollut lisäys, koska Suomen ja Intian välisessä lentoliikennesopimuksessa lukee:

 

One of the airports must be served by seven frequencies a week before designated airline(s) are permitted to serve another airport in India.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jokohan tämä on ollut ?

 

Finnair lisää Delhinlentoja viiteen viikossa maaliskuunlopusta.

 

travelnews

 

 

Olisi hauska tietää lähde Travelnewsin juttuun.

 

Viiteen per viikko piti siirtyä 18.6.07 alkaen kun kolmas 343 on rivissä. Maaliskuulle ei löydy vahvistusta aikataulusta eikä koneiden reitit anna myöden lisätä kapasiteettiä Delhiin maaliskuusta alkaen.

 

Ja joka toisen viikon tiistai jää Delhillä väliin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehkäpä Helmisellä on jossain jemmassa yksi laajarunko josta muut ei tiedä tai sitten tiistain ja torstain Delhin lennot lennetään Bojolla. Kiire tulee joka tapauksessa laittaa ne myyntiin jos maaliskuussa meinaavat aloittaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieno päätös!

Samaa mieltä !!!

Olen lähinnä kauhulla odottanut sitä, kun lennoilla joutuu kuuntelemaan sitä samaa pälätystä, mitä olen joskus joutunut muussa joukkoliikenteessä kuuntelemaan. Kun olen epähuomiossa bussin tai junan valinnut liikkumisvälineekseni :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jokohan tämä on ollut ?

 

Finnair lisää Delhinlentoja viiteen viikossa maaliskuunlopusta.

 

travelnews

 

 

 

 

Intranetissähän tuo on ollut ja todayssä,mutta ei kai vielä julkisuudessa.Joku on vuotanut!

 

-Jukka ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos tuo maaliskuun 27. pitää paikkaansa Delhin viiteen viikossa aloitukseen, niin mielenkiinnolla odotan tietoa siitä että mikä kone sinne lähtee tiistaisin ja torstaisin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä nyt vielä se Standbynews.com-uutinen, jossa Finnairin Ruotsin päällikkö Riku Helminen sanoo, että Delhin ennakkokysyntä on ylittänyt odotukset siinä määrin, että lentoja lisätään kolmesta viiteen viikossa, ja että Finnair on syönyt kilpailijoilta markkinaosuuksia:

 

http://www.standbynews.com/5399.0.html?&tx_standbynews_pi1[showUid]=23558&cHash=24c6e7afbf

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Poiminta YLE:n teksti-tv:stä:

 

Räty: Finnair pidettävä suomalaisena 

                                       

                                       

Prikaatikenraali Arto Rätyn mielestä kansallinen turvallisuus edellyttää Finnairin enemmistöomistajuuden säilyttämistä valtiolla.             

                                       

- Muussa tapauksessa uhkana on, että lentokoneet eivät kriisiaikana ole suomalaiskäytössä, Räty toteaa. Sekä Finnair että liikenneministeriö tyrmäävät Rädyn ehdotuksen.           

                                       

- Jos se on kansallinen yhtiö, voidaan puuttua siihen, että kalusto saadaan kansakunnan käyttöön silloin, kun on kriisi, Räty toteaa Turun Sanomille. 

                                       

Valtio omistaa Finnairista nyt 56 %. Omistus on tarkoitus pitää yli 50 %:ssa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alkaa näyttää siltä, että valtion omistus on rasite Finnairille kun kaikenmaailman Rädyt/-skapparit ovat jo kertomassa mitä pörssinoteeratun yhtiön pitäisi tehdä ja hankkia.

 

Räty on hyvä vaan ja hankki itse kuljetuskoneensa ja jättää liiketoiminnan ja kaupallisen lentoliikenteen sitä harjoittavalle pörssiyritykselle joka ei voi tehdä päätöksiä kenujen tai kapiaisten ajatuksien pohjalta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

19.1.2007

 

Uusi istuinteknologia tuo lisää paikkoja Finnairin Airbus-koneisiin

 

Finnairin Euroopan-laivaston A320-koneisiin vaihdetaan uudet kevytrakenteiset istuimet, jotka mahdollistavat paikkamäärän kasvattamisen 15 paikalla konetta kohden.

 

Uuden teknologian Recaro Slimline CL3510 -istuinmallin kevyt rakenne ja moderni muotoilu mahdollistavat sen, että jalkatila pysyy runsaana, vaikka istuinten etäisyys toisistaan lyhenee. Muutoksen ansiosta Finnairin paikkatarjontaa Euroopan- ja kotimaan liikenteessä lisääntyy viitisen prosenttia. Kevyemmät tuolit säästävät polttoainekuluissa lähes miljoona euroa vuodessa.

 

– Tämä on taloudellisuutta ja ympäristöystävällisyyttä parhaimmillaan. Voimme kasvattaa tarjonnan määrää lisäämättä lentoja, säilyttäen kuitenkin samalla aiemman matkustusmukavuuden, sanoo Finnairin kaupallisen ryhmän johtaja Mika Perho.

 

Finnairin Airbus-koneperheessä on kolmen kokoluokan koneita, joista A321-koneiden paikkamäärä kasvaa 196:een ja A320-koneiden 159:ään. Muutos keventää esimerkiksi A320-koneen painoa 850 kg ja vähentää hiilidioksidipäästöjä lähes 10 prosenttia.

 

Muutostyö on jo tehty osaan koneita ja sen odotetaan kattavan kaikki A321- ja A320-koneet elokuun loppuun mennessä. Uusien istuimien asennus A319-koneisiin käynnistyy myöhemmin.

 

 

 

Finnair Oyj

Viestintä

19.1.2007

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alkaa näyttää siltä, että valtion omistus on rasite Finnairille kun kaikenmaailman Rädyt/-skapparit ovat jo kertomassa mitä pörssinoteeratun yhtiön pitäisi tehdä ja hankkia.

 

Räty on hyvä vaan ja hankki itse kuljetuskoneensa ja jättää liiketoiminnan ja kaupallisen lentoliikenteen sitä harjoittavalle pörssiyritykselle joka ei voi tehdä päätöksiä kenujen tai kapiaisten ajatuksien pohjalta.

 

Eihän heidän tarvitse totella; puhukoot mitä tahtoo.  Sitäpaitsi tuo kuljetuskonejuttu ei ole mitenkään järjetön, kunhan valtio maksaa Finnairin palveluista hyvän hinnan, kuten mille tahansa muulle yhtiölle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

19.1.2007

 

Finnairin Airbus-koneperheessä on kolmen kokoluokan koneita, joista A321-koneiden paikkamäärä kasvaa 196:een ja A320-koneiden 159:ään. Muutos keventää esimerkiksi A320-koneen painoa 850 kg ja vähentää hiilidioksidipäästöjä lähes 10 prosenttia.

 

Finnair Oyj

Viestintä

19.1.2007

Hiukan pistää mietityttämään miten lentokone, joka painaa tyhjänä reilut 40 tonnia ja lastin kanssa reilut 70 tonnia pystyy vähentämään hiilidioksidipäästöjä 10% kun keventää koneen painoa 850kg! :laugh:

Jotenkin pistää ihmetyttämään, kun tuolit ei mielestäni koneen aerodynamiikkaan vaikuta.

Vertauksena Finnair ilmoitti, että 757 wingletit vähentävät polttoaineen kulutusta 4%(CO2 vähenee kanssa 4% :-[?) Joten tosi vihreätä vaihtaa vain tuolit...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.taloussanomat.fi/page.php?page_id=160&news_id=20071560&rss=4

 

Hassinen myöntää, että pieni muutos istuinten etäisyydessä on. Hänen mukaansa jalkatila tuntuu silti yhtä runsaalta kuin ennenkin.

 

Finnair valitsee asiakkaansa siinä kuin asiakas valitsee lentoyhtiönsä. Laskevat ilmeisesti yhden kortin varaan ja kuvittelevat pysyvänsä pinnalla Aasian-liikenteen avulla. Toiveajattelua.

On nimittäin niin, että jo tänään Finnairin 320-sarjalaisissa on käytännössä mahdotonta työskennellä kannetun tietokoneen kanssa turistissa. Edessä oleva istuin on liian lähellä, joten kannettava ei mahdu syliin muuta kuin oikaistuna.

Finnairin johtoporras on ilmeisestikin niin kertakaikkisen irtaantunut arjesta, että ei ymmärrä sitä, että eivät kaikki yritysmatkustajat lennä busineksessa. Me lennämme esim. Lufthansalla ja BA:lla siellä turistissa. Olisi ravistelun paikka.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.