Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

http://www.taloussanomat.fi/page.php?page_id=160&news_id=20071560&rss=4

 

Hassinen myöntää, että pieni muutos istuinten etäisyydessä on. Hänen mukaansa jalkatila tuntuu silti yhtä runsaalta kuin ennenkin.

 

Mtv3 uutisissa oli jokin aika sitten uutinen että uusien EU määräysten mukaan YKSI SIKA tarvitsee teuraskuljetus autossa noin 0,41 m2 lattiapinta-alaa.  :o

Osaako joku viisaampi sanoa miten mainittu tilantarve suhtautuu Finskin ylitäysiin koneisiin??? Eli siis onko IHMISMATKUSTAJALLA käytettävänään yli 0,41 neliömetriä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hiukan pistää mietityttämään miten lentokone, joka painaa tyhjänä reilut 40 tonnia ja lastin kanssa reilut 70 tonnia pystyy vähentämään hiilidioksidipäästöjä 10% kun keventää koneen painoa 850kg! :laugh:

Jotenkin pistää ihmetyttämään, kun tuolit ei mielestäni koneen aerodynamiikkaan vaikuta.

Vertauksena Finnair ilmoitti, että 757 wingletit vähentävät polttoaineen kulutusta 4%(CO2 vähenee kanssa 4% :-[?) Joten tosi vihreätä vaihtaa vain tuolit...

 

Miksi panssarivaunu kuluttaa enemmän polttoainetta ja saastuttaa huomattavasti enemmän kuin linja-auto vaikka se on pienempi ja virtaviivaisempi?  ::) eli mieti hetki mitä kirjoitit.

 

Kannattaa myös lukaista http://www.tkk.fi/Yksikot/Liikenne/Opinnot/128/Ilmailun_ymparisto_ilma.pdf

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hiukan pistää mietityttämään miten lentokone, joka painaa tyhjänä reilut 40 tonnia ja lastin kanssa reilut 70 tonnia pystyy vähentämään hiilidioksidipäästöjä 10% kun keventää koneen painoa 850kg! :laugh:

Jotenkin pistää ihmetyttämään, kun tuolit ei mielestäni koneen aerodynamiikkaan vaikuta.

Vertauksena Finnair ilmoitti, että 757 wingletit vähentävät polttoaineen kulutusta 4%(CO2 vähenee kanssa 4% :-[?) Joten tosi vihreätä vaihtaa vain tuolit...

 

tässähän lienee siis kysymys päästöistä/matkustajakm. Eli kun matlustajamäärä kasvaa 10% - päästöt/ matkustaja laskee 10%. M.O.T.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On nimittäin niin, että jo tänään Finnairin 320-sarjalaisissa on käytännössä mahdotonta työskennellä kannetun tietokoneen kanssa turistissa. Edessä oleva istuin on liian lähellä, joten kannettava ei mahdu syliin muuta kuin oikaistuna.

Finnairin johtoporras on ilmeisestikin niin kertakaikkisen irtaantunut arjesta, että ei ymmärrä sitä, että eivät kaikki yritysmatkustajat lennä busineksessa. Me lennämme esim. Lufthansalla ja BA:lla siellä turistissa. Olisi ravistelun paikka.

 

Pääasiassa lennän itsekin turistissa kaikki työlennot (nyt pari viime matkaa poikkeuksellisesti Busineksessa tosin), ja olen juuri päinvastaista mieltä tiloista. Itse en mahdu LH:n turistissa edes istumaan suorassa, vaan on oltava vähän vinottain, jottei polvet olisi puristuksissa. Finnairin A320:t ovat huomattavasti mukavampia ja tilavampia.

 

Mutta toki molemmissa on liian vähän tilaa työskennellä lennon aikana. Siksipä en lennon aikana turistissa edes yritä sitä, vaan olen nimen mukaisesti 'turisti'. Jos firma haluaa, että työskentelen lennon aikana, niin saavat maksaa minut Businekseen  ;)

 

--Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi panssarivaunu kuluttaa enemmän polttoainetta ja saastuttaa huomattavasti enemmän kuin linja-auto vaikka se on pienempi ja virtaviivaisempi?  ::) eli mieti hetki mitä kirjoitit.

 

Kannattaa myös lukaista http://www.tkk.fi/Yksikot/Liikenne/Opinnot/128/Ilmailun_ymparisto_ilma.pdf

tässähän lienee siis kysymys päästöistä/matkustajakm. Eli kun matlustajamäärä kasvaa 10% - päästöt/ matkustaja laskee 10%. M.O.T.

Niin tietenkin :-[

Aloin jo ihmettelemään, että miten joku voi laskea noin korkean arvon, mutta omat aivot ei pelanneet ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Iltaa,

 

Jos uudella teknologialla saadaan 15 paikkaa lisää ilman, että matkustusmukavuus kärsii niin hieno juttu. Harmi ettei tätä innovaatiota ollut saatavana 1998 kun koneet tuli riviin, koska nyt varmaan lähtee uudenkarheita penkkejä luiskaan vino pino. A320-sarjalaiset kokonaisuudessaan mainioita matkustusvälineitä, tosin mielestäni Finnairin penkit olleet hieman järeitä (jenkkityylisiä), mutta mukavia yhtäkaikki. Ja 193cm pitkänä, normaalikokoisella egolla varustettuna, on mahtunut kyllä tekemään töitä ok myös turistissa.

 

Kiinnostavaa on nyt Hassisen kommentti, suora lainaus Taloussanomien sivulta:

 

– Airbus-kalusto on ainut, jossa ne on järkevää vaihtaa. Embraer-kalusto on uusi, ja niissä on valmiiksi penkkimalli, jossa on huomioitu nämä seikat. Laajarunkokalusto on menossa vaihtoon lähivuosina muutenkin.

 

Pitääkö tämä ymmärtää niin, että M11 ei olisikaan kaukoliikenteen pääasiallinen konetyyppi A350 saapumiseen asti? Eihän 2013 -2015 kai nyt ole lähivuosina? Omalta osaltani toivotan lämpimästi modernin ja etenkin mukavamman kaukoliikennelaivaston tervetulleeksi vaikka heti.

 

                 \\ Perttu

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tere!

 

Siis tuleehan riviin toki tuliteriä 343:sia ensi keväästä lähtien,joten kyllähän ne MD11 siitä pikkuhiljaa väistyvät.

 

Ja on se muuten outoa kun JOTKUT suomalaiset aina vaan meitin Finskiä moittivat,kun juuri on Finnairi valittu Saksassa matkustajien keskuudessa heidän suosikkiyhtiökseen Euroopan lyhyillä reiteillä.

Tottakai on aina joka yhtiöllä parannettavaa...

 

Välillä tulee tällä foorumilla mieleen eräs Suomalainen pariskunta,joka kohdattiin tuolla Ao NAngissa Krabilla muutama vuosi takaperin.

Hotellimme oli Golden Beach Resort ja ihan tip top (oli 3+ luokitus),ja henkilökuntakin todella ok.

 

NO nämä kehtasivat valittaa joka päivä joka asiasta ja henkilökunta höösäsi parhaansa mukaan.Kyllä hiukan hävetti niiden puolesta.

 

Mitä tulee valtion omistukseen Finnairissa,niin on todellakin Suomen etu,ettei sinne ala ainakaan enempää venäläistä yms rahaa tulemaan.Näin mennään varmemmalla pohjalla!

 

-Jukka ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulla on takana reilut 20 lentoa eri lentoyhtiöillä ja koneilla, aina siellä turistin puolella, enkä kertaakaan ole kokenut tilan puutetta. Sylissä on ollut milloin läppäri, milloin hesari ja ihan hyvin olen mahtunut vaikka tuota mahaakin on jo "hieman" kertynyt  :-[ . Voi tietenkin johtua myös siitä etten koskaan ole päässyt lentämään leveästi bisneksen puolella, joten en paremmasta tiedä.

 

Mulle se lentokone on kuitenkin nopea väline päästä paikasta A paikkaan B, jos haluan lisää jalkatilaa niin sitä piisaa kotisohvalla  ;D Toki ymmärrän enemmän lentävien tuskan, mutta näin satunnaiselle matkailijalle ei ainakaan vielä ole klaustrofobia koneessa iskenyt tilan puutteen vuoksi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko kaikesta aina ihan pakko etsiä väkisin jotain kusetusta tms?  Täällä on jo yksi henkilö ehtinyt sanoa pitävänsä uusista penkeistä ehkä jopa enemmän, ja silti jotkut rientävät heti haukkumaan virallista kantaa mahdottomana.

 

Finnair valitsee asiakkaansa siinä kuin asiakas valitsee lentoyhtiönsä. Laskevat ilmeisesti yhden kortin varaan ja kuvittelevat pysyvänsä pinnalla Aasian-liikenteen avulla. Toiveajattelua.

On nimittäin niin, että jo tänään Finnairin 320-sarjalaisissa on käytännössä mahdotonta työskennellä kannetun tietokoneen kanssa turistissa. Edessä oleva istuin on liian lähellä, joten kannettava ei mahdu syliin muuta kuin oikaistuna.

Finnairin johtoporras on ilmeisestikin niin kertakaikkisen irtaantunut arjesta, että ei ymmärrä sitä, että eivät kaikki yritysmatkustajat lennä busineksessa. Me lennämme esim. Lufthansalla ja BA:lla siellä turistissa. Olisi ravistelun paikka.

 

Varsinkin tässä olisi voinut miettiä vähän enemmän.  Olisin samaa mieltä, jos noihin tulisi chartertasoinen konffaus, mutta eiköhän se ole aika selvä, että turistiluokan hinnoilla ei kannata hirveästi valittaa työnteon vaikeudesta.  Suurin osa kansasta kun kuitenkin juoksee sen alimman hinnan perässä, joten sinä se arjesta irtaantunut olet.  Lisäksi BA ei ainakaan ole mitenkään erikoinen ja läppäri mahtuu tarpeeksi hyvin eteeni Finnairilla; LH:ta en ole kokeillut.

 

En minä Finnairia minään jumalana pidä, mutta kaiken maailman "lussubussi"-jutut ja tällaiset alkavat kohta ottaa päähän.

 

 

Edit: Taloussanomien sivuilla on vielä typerämpää juttua:

 

finski on maailman huonoin lentoyhtiö millä mittapuulla hyvänsä. reittilennoista puhumattakaan. lomamatkalle pääsee muiden yhtiöiden koneilla joissa on tilaa ja halutessa voi ostaa lisää. mieleen tulee lähinnä karjankuljetusyhtiö. ettei vain osuisi supistukset omaan nilkkaan.

 

::) Onkohan tämä henkilö lentänyt ikinä muualle, kuin Kanarialle...

 

Edit 2: Jos tuo lisätila viittaa Finnmatkojen 747-lentoihin, niin Aurinkomatkoillakin voi helposti välttää 757-kyydin Thaimaahan.  Muihin maihin ei afaik ole kenelläkään vastaavaa vaihtoehtoa.  Ja Finnairin MD-11 tarjoaa jopa flat bedit jos on valmis maksamaan tarpeeksi, mutta tuskinpa hän on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko kaikesta aina ihan pakko etsiä väkisin jotain kusetusta tms?  Täällä on jo yksi henkilö ehtinyt sanoa pitävänsä uusista penkeistä ehkä jopa enemmän, ja silti jotkut rientävät heti haukkumaan virallista kantaa mahdottomana.

 

Varsinkin tässä olisi voinut miettiä vähän enemmän.  Olisin samaa mieltä, jos noihin tulisi chartertasoinen konffaus, mutta eiköhän se ole aika selvä, että turistiluokan hinnoilla ei kannata hirveästi valittaa työnteon vaikeudesta.  Suurin osa kansasta kun kuitenkin juoksee sen alimman hinnan perässä, joten sinä se arjesta irtaantunut olet.  Lisäksi BA ei ainakaan ole mitenkään erikoinen ja läppäri mahtuu tarpeeksi hyvin eteeni Finnairilla; LH:ta en ole kokeillut.

 

En minä Finnairia minään jumalana pidä, mutta kaiken maailman "lussubussi"-jutut ja tällaiset alkavat kohta ottaa päähän.

 

 

Edit: Taloussanomien sivuilla on vielä typerämpää juttua:

 

::) Onkohan tämä henkilö lentänyt ikinä muualle, kuin Kanarialle...

 

Amen!

 

Jos nuo on samanlaiset kuin LH:n longhaul mm. A346:ssa niin  :thmbup: Noissa pystyy jopa nukkumaan kun saa jalat täysin suoraan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voin sanoa tekniikan puolesta, että Recarot ovat h.....n paljon paremmat kuin edelliset. Vähemmän liikkuvia osia(ei siis sähkömoottoria) paljon kevyemmät, mukavampi irrottaa/asentaa. Ja mitä niissä päivittäin on tullut istuttua niin, jalkatilaa on mukavasti ja selkänoja kääntyy mielestäni enemmän, kuin edelliset. Taskuja  on enemmän kuin ennen ja pöytä on jämäkkä.

Mutta kuulostellaan, nyt miten ne käytössä kestää ja arvioidaan sitten uudestaa.

'Mutta kaiken kaikkiaan, vaikuttaa järkevältä päätökselta taloudellisesti.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voin sanoa tekniikan puolesta, että Recarot ovat h.....n paljon paremmat kuin edelliset. Vähemmän liikkuvia osia(ei siis sähkömoottoria) paljon kevyemmät, mukavampi irrottaa/asentaa. Ja mitä niissä päivittäin on tullut istuttua niin, jalkatilaa on mukavasti ja selkänoja kääntyy mielestäni enemmän, kuin edelliset. Takuja on on enemmän kuin ennen ja pöytä on jämäkkä-

Mutta kuulostellaan, nyt miten ne käytössä kestää ja arvioidaan sitten uudestaa.

'Mutta kaiken kaikkiaan, vaikutta järkevältä päätökselta taloudellisesti.

 

 

Voin yhtyä tähän helposti myöskin. Ainaskin sen perusteella mitä on muutaman kerran tullut istuttua kyseisillä penkeillä töissä ja noita muita penkkejä ruuvailtua ym muuta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu kyllä kaikesta huolimatta Finski on matkustusmukavuudessa kärkipäässä. Itse olen 194-senttinen, ja se on muuten semmonen mitta, jossa joku "raja-arvo" tulee vastaan, eli muutaman sentin heitot ihan oikeasti tuntuvat. Nimittäin polvilumpioissa. Jos Finski "tiivistää" penkkejä, homma on OK, kunhan käytettävissä oleva penkkiväli ei muutu. Silloin se on, minun kannaltani, aivan yhtä ahdas kuin ennenkin.

Eniten kyllä huolestutti jossain tuolla ylempänä ollut Finnairin Hassisen lainaus, jossa sanottiin penkkien "tuntuvan" yhtä tilavilta kuin ennenkin.... Hohhoijaa.... ::) Pientä matkustajien aliarvioimista...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos kerran sähkömoottorit poistuu penkeistä, poistunee ilmeisesti myös busineksen kapea keskipaikka? Eli jatkossa myös etuosastossa istutaan 3+3? :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varsinkin tässä olisi voinut miettiä vähän enemmän.  Olisin samaa mieltä, jos noihin tulisi chartertasoinen konffaus, mutta eiköhän se ole aika selvä, että turistiluokan hinnoilla ei kannata hirveästi valittaa työnteon vaikeudesta.  Suurin osa kansasta kun kuitenkin juoksee sen alimman hinnan perässä, joten sinä se arjesta irtaantunut olet.  Lisäksi BA ei ainakaan ole mitenkään erikoinen ja läppäri mahtuu tarpeeksi hyvin eteeni Finnairilla; LH:ta en ole kokeillut.

Minusta sinun, parahin Jens, olisi kannattanut ensin rauhoittua ja alkaa vasta sitten suoltaa tuota tekstiä. Siitä olisi saattanut tulla kokonaan toisenlaista.

Ei tässä ole "hirveästi valitettu työnteon vaikeudeusta" ainakaan allekirjoittaneen toimesta, onpahan vain todettu läppärityöskentely käytännössä mahdottomaksi siellä turistissa.

Tuossa on esitetty toisenlaisiakin näkökantoja, mutta taidan kuitenkin perustaa omiin kokemuksiini, joita on aika paljon.

 

En minä Finnairia minään jumalana pidä, mutta kaiken maailman "lussubussi"-jutut ja tällaiset alkavat kohta ottaa päähän.

Kiihtymyksestäsi päätellen eivät ne ala kohta ottaa päähän vaan ne ottavat jo nyt oikein sillain koko rahalla.

En tiedä mitä nuo "lussubussi-jutut" ovat, mutta ilmeisesti ovat aika kovaa kamaa kuitenkin :o

 

Lisätäänpä vielä sellainen, että jos penkkien selkänojat tulevat lähemmäksi toisiaan (jalkatilan mahdollisesti pysyessä ennallaan) ja samalla nojan annetaan kaatua enemmän taakse, tarkoittaa se tuon työskentelyn kannalta vielä huonompia aikoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minusta sinun, parahin Jens, olisi kannattanut ensin rauhoittua ja alkaa vasta sitten suoltaa tuota tekstiä. Siitä olisi saattanut tulla kokonaan toisenlaista.

Ei tässä ole "hirveästi valitettu työnteon vaikeudeusta" ainakaan allekirjoittaneen toimesta, onpahan vain todettu läppärityöskentely käytännössä mahdottomaksi siellä turistissa.

 

Minun rauhoittua?  En minä sanonut sinusta mitään pahempaa, kuin sinä Finnairin johdosta.  "Toiveajattelua", "kertakaikkisen irtaantunut arjesta", "ravistelun paikka".  Aika rankkaa tekstiä ilman todisteita uusien penkkien huonoudesta.

 

Kiihtymyksestäsi päätellen eivät ne ala kohta ottaa päähän vaan ne ottavat jo nyt oikein sillain koko rahalla.

En tiedä mitä nuo "lussubussi-jutut" ovat, mutta ilmeisesti ovat aika kovaa kamaa kuitenkin :o

 

En minä kiihtynyt ollut, ja olen vieläkin samaa mieltä.  Lussubussista voi lukea melkein jokaisessa aihetta sivuavassa keskustelussa.  Esim. täältä.

 

Lisätäänpä vielä sellainen, että jos penkkien selkänojat tulevat lähemmäksi toisiaan (jalkatilan mahdollisesti pysyessä ennallaan) ja samalla nojan annetaan kaatua enemmän taakse, tarkoittaa se tuon työskentelyn kannalta vielä huonompia aikoja.

 

Voi olla, mutta tämä onkin jo paljon asiallisempi kommentti, kuin aiempi tekstisi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jensille ihan vain sen verran, että koko keskustelu Lussubussista on leikkimielistä lentokoneista kiinnostuneiden "poikien" jutustelua. Itsekin olen käyttänyt Lussubussi-nimitystä, mutta ihan myönteisessä mielessä... Tekisi itseasiassa mieli näyttää kuvaamani video CX:n 346-koneesta lähdössä Hong Kongista New Yorkiin. Pidempää starttia ei ole tullut aikoihin tehtyä!

 

Mutta, se siitä: Sen sijaan iltapäivälehtien keskustelupalstoilla pyörivät jutut mm., että AY olisi "maailman surkein lentoyhtiö" ym, luonnollisesti kannattaa jättää omaan arvoonsa. Niinkuin eräs kirjoittaja totesi, että jos kerran vuodessa lentää Kanarialle, niin se ei anna minkäänlaista asiantuntemusta. Meillä on lähimaastossakin paljon huonompia yhtiöitä Aasiasta, Afrikasta, etelä-Amerikasta ja jopa Pohjois-Amerikasta puhumattakaan. Finnair on useimmilla mittareilla erinomainen lehtoyhtiö!

 

Lufthansa on muuten juuri tehnyt saman penkkiuudistuksen omaan A32S ja 737-laivastoihinsa, ja lisännyt yhtälailla istuinpaikkoja.

 

Se, mikä allekirjoittanutta on kuitenkin vuoden päivät jo ihmetyttänyt, on A340-koneiden valinta. Finnairin ja Airbusin sopimusta sen enempää tuntematta, sopimuksen täytyy olla todella edullinen Finnairille. A340-koneiden myyntihän on takkuillut jo pitkään, mutta sen sijaan A330-koneet käyvät hyvin kaupaksi – erityisesti nyt, kun A380-kone on myöhässä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jensille ihan vain sen verran, että koko keskustelu Lussubussista on leikkimielistä lentokoneista kiinnostuneiden "poikien" jutustelua. Itsekin olen käyttänyt Lussubussi-nimitystä, mutta ihan myönteisessä mielessä... Tekisi itseasiassa mieli näyttää kuvaamani video CX:n 346-koneesta lähdössä Hong Kongista New Yorkiin. Pidempää starttia ei ole tullut aikoihin tehtyä!

 

Nojaa.  Se oli melko huvittavaa alussa, mutta liika naljailu lähinnä laskee keskustelun tasoa.  Airliners.netissä A380 on monien mielestä ruma, mikä on ihan ok kun se on relevanttia, mutta sitten jokaiseen threadiin mootorien tehoja myöten rupesi ilmestymään "Se on ruma ja minulla on sananvapaus!"-viestejä.  Täälläkin tuossa toisessa threadissä syntyi erimielisyyksiä bussista, vaikka aiheena oli ilmatilan ruuhkaisuuden takia myöhästynyt MD-11.

 

Ja huom. minä itse suosin MD:tä. Ei pientä kisailua noin muuten tarvitse selitellä :)

 

Se, mikä allekirjoittanutta on kuitenkin vuoden päivät jo ihmetyttänyt, on A340-koneiden valinta. Finnairin ja Airbusin sopimusta sen enempää tuntematta, sopimuksen täytyy olla todella edullinen Finnairille. A340-koneiden myyntihän on takkuillut jo pitkään, mutta sen sijaan A330-koneet käyvät hyvin kaupaksi – erityisesti nyt, kun A380-kone on myöhässä.

 

Sama syy siinä, minun mielestäni.  A350 on myöhässä, ja Airbus kattaa kriittiset tarpeet alennuksilla nykyisistä koneista.  A340 varmaan vain sopi paremmin aiotuille reiteille, kuin 330.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tere!

 

Ensin noista penkeistä.Nehän nyt on rakenteeltaan kapeampia kuin nuo vanhat.

 

Ja on se muuten aika hauskaa tosiaan,kun tuli tuo Saksalaisten matkatoimistojen kysely...

Sen kattavuus oli 19000 henkeä ja siellä oli mm.jalkatilat joista mielipiteitä kysyttiin...

 

Kyselyn oli järjestäneet:travelchannel.de,flug.de sekä traveloverland.de .Kysely tehtiin 6 viikon aikana loka-marraskuussa!

 

Ja kolmannen kerran peräkkäin valittiin Finski,siis Saksalaisten toimesta parhaaksi lyhyitä ja keskipitkiä reittejä saksasta liikennöiväksi yhtiöksi.

 

Sitten joku julistaa täällä kuinka LH on niin ja niin hyvä..Kyllähän se varmaan hyvä on,mutta kyllä Finnair pesee sen mm.täsmällisyydessä mennen tullen.Tänäänkin Frankin iltapäiväkone(LH) tunnin myöhässä ;).

 

-Jukka :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uudet penkit ovat HUOMATTAVASTI sirompia kuin aiemmat Flexi hirvitykset. Vanhoissa penkeissä selkänojan mekanismi teki penkeistä syvyys suunnassa isompia kuin uudet recarot. Penkkien kiinnityksien välejä pienennettiin mutta kun selkänojasta hävisi yli puolet paksuudesta, niin tottakai siitä tulee lisää tilaa.

parimetrinen kaverikin totesi että mahtuu uusiin penkkeihin paremmin kuin vanhoihin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Upeaa...

 

Nyt ei kun TOKE:sta liput ostamaan ja eikun testireissulle :thmbup: !

 

-Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kauppalehden verkkosivulla tämä klo 9.00 julkistettu uutinen oli vasta klo 9.12, täällä foorumulla jo klo 9.02! :)

 

Me ollaan sairaan nopeita,n'est pas !  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.