Kirjoitettu Tammikuu 25, 2007 Olisikohan aika alkaa teroitella lyijykyniä ja suunnitella kokonaan uutta kaukoliikenteen terminaalia tuonne kenttäalueelle? Eiköhän tuo rakenteilla oleva laajennus auta edes vähän.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 25, 2007 Se mahtaa tuo non-shengen osasto olla EFHK:lla "suhteellisen" turvoksissa kun tuo setti kaukomaiden tuubeja hoidetaan sieltä taivaalle... Huhhuh. Onneks aasialaiset on pienikokoisia ja tottuneet olemaan tiiviisti Olisikohan aika alkaa teroitella lyijykyniä ja suunnitella kokonaan uutta kaukoliikenteen terminaalia tuonne kenttäalueelle? Jossakin vaiheessa mm. Baltian maiden, Puolan, Prahan, Budapestin ja Zürichin lennot muuttavat toisaalle, kun ne liittyvät Schengen-sopimukseen. Tällöin non-Schengen-alueelle jäävät ainoastaan Venäjän, Iso-Britannian ja Irlannin lennot sekä kaukolennot ja jotkut tilauslennot. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 25, 2007 Jossakin vaiheessa mm. Baltian maiden, Puolan, Prahan, Budapestin ja Zürichin lennot muuttavat toisaalle, kun ne liittyvät Schengen-sopimukseen. Tällöin non-Schengen-alueelle jäävät ainoastaan Venäjän, Iso-Britannian ja Irlannin lennot sekä kaukolennot ja jotkut tilauslennot. Tuo vaihe on maaliskuu 2008. Jäähän sinne kuitenkin em. maiden lisäksi esim. Turkin, Ukrainan ja Romanian lähtevät reittikoneet. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 25, 2007 Fly Innin edustalla oli tänään pari arkkitehti svedua piirtelemässä jotain terminaalia..paperissa luki vielä selvästi Helsinki-Vantaa / Finavia. Tiedä sitten mikä terminaali oli, mutta terminaali siinä piirrustuksessa kuitenkin oli . Moneltas ne siellä oli? Itse piipahdin siellä "duunin" puolesta 12:00 ja 14:00 ... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 26, 2007 Olikohan mahdollisesti tällaisia pytinkejä? Kuvajaisia siellä alareunassa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 27, 2007 Ateena on näemmä lisätty ensi kesäkauden lomareittikohteeksi. Sunnuntaisin AY 2749/2750 ajalla 1.4.-4.11.07. Konetyyppi A320. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 27, 2007 Lehdistötiedote 24.1.2007 Finnair aloittaa päivittäiset Osakan-lennot Finnair alkaa lentää Japanin Osakaan päivittäin toukokuun lopulla. On jäänyt tai on jätetty lehdistötiedotteesta sana "kesäkaudella" pois, sillä KIX tippuu 6/viikko jo syyskuussa 2007 ja 5/viikko marraskuussa 2007. Nagoya jää 4/viikko talvikaudeksikin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 30, 2007 Pistetään ihan huvin vuoksi englanninkielinen uutinen muutamasta nimityksestä Finnairilla, vaikka asiasta on myös suomenkielinen tiedote Finnairin omilla sivuilla. Titteli "Senior Vice President, Human Resources" jne kun kuullostaa huomattavasti komeammalta kuin suomenkielisen version "henkilöstöjohtaja" http://www.boarding.no/art.asp?id=25126 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 30, 2007 Tässä nyt vielä se Standbynews.com-uutinen, jossa Finnairin Ruotsin päällikkö Riku Helminen sanoo, että Delhin ennakkokysyntä on ylittänyt odotukset siinä määrin, että lentoja lisätään kolmesta viiteen viikossa, ja että Finnair on syönyt kilpailijoilta markkinaosuuksia: http://www.standbynews.com/5399.0.html?&tx_standbynews_pi1[showUid]=23558&cHash=24c6e7afbf Ei vieläkään löydy 27.3. alkaen Delhiin tätä Helmisen viittä lentoa per viikko. Laittaakohan joku sanoja Sverigechef Helmisen suuhun vai eikö Helminen tiedä markkinoimiensa lentojensa kalustoa kun sähköpostiin tupsahti Ruotsista Finnairilta tällaista "tietoa": Finnair gör en ny storsatsning på Japan. I slutet av maj blir det dagliga nonstopflyg mellan Helsingfors och Osaka och i mitten av juni blir det fyra nonstop till Nagoya per vecka. Båda destinationerna trafikeras med Finnairs Airbus A340. Riku Helminen, Finnairs Sverigechef, kommenterar: – Tack vare detta kan Finnair erbjuda 15 nonstopflyg per vecka, eller två flyg per dag, från Helsingfors till våra tre japanska destinationer Osaka, Nagoya och Tokyo. Därmed blir Finnair den tredje största operatören från Europa till Japan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 30, 2007 Tänään tuli joukko kolleegoita Berliinista Helsinkiin. Olivat tulossa Finnairilla, mutta heidän puheidensa mukaan Finnair laittoi kaverit toisen yhtiön lennolla tunteja myöhässä, kun oli liian vähän matkustajia tulossa sille Finnairin lennolle. Toivottavasti asiaan oli joku muu päivänvalon kestävä syy. Enkä tarkoita tekosyytä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 30, 2007 Tuskinpa matkustajien vähyys on ollut syynä AY911/912 peruutukselle tänään. Tainnut viidakon kasvatti kärsiä kylmyydestä ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 30, 2007 Tere! Toukokuun puolivälistä alkaen tihenee aika lailla tuo Intian tarjonta . -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 30, 2007 Tere! Toukokuun puolivälistä alkaen tihenee aika lailla tuo Intian tarjonta . -Jukka Ja kesäkuun puolestavälistä vielä enemmän. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 31, 2007 Tuskinpa matkustajien vähyys on ollut syynä AY911/912 peruutukselle tänään. Tainnut viidakon kasvatti kärsiä kylmyydestä ? Vikasimulaattori näytti taas kyntensä , samoin kävi AY813/814:lle. - - Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 31, 2007 Ensi talven Bangkokin lennot hoidetaan seuraavanlaisella aikataululla: AY 093 HELSINKI BANGKOK 16:10 06:55+1 M11 AY 095 HELSINKI BANGKOK 20:00 10:45+1 M11 AY 094 BANGKOK HELSINKI 08:40 14:30 M11 AY 096 BANGKOK HELSINKI 12:35 18:25 M11 AY93 aloittaa 15.12.2007 päivittäisenä AY95 päivittäin Molemmat vuorot varattavissa heti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 31, 2007 Ja kesäkuun puolestavälistä vielä enemmän. Totta -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2007 Aikamoinen Japani-aalto aina lauantaisin alkaen 23.6.07: AY 079 HELSINKI NAGOYA 17:15 AY 077 HELSINKI OSAKA (KIX) 17:20 AY 073 HELSINKI TOKYO (NRT) 17:20 siihen vielä päälle Kiina-aalto: AY 067 HELSINKI HONG KONG 16:50 AY 087 HELSINKI GUANZHOU 16:55 AY 057 HELSINKI SHANGHAI (PVG) 17:10 Kuinkas nuo kaikki mahtuvat yhtäaikaa lastaamaan non-Shengen puolelta? Kuinka monta putkea isoille koneille on ensi kesänä käytössä? Jos kaikki eivät mahdu putkiin, miten lastaaminen järjestetään? Aika kova homma on kuljettaa lähes 300 matkustajaa busseilla platalle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2007 Kuinkas nuo kaikki mahtuvat yhtäaikaa lastaamaan non-Shengen puolelta? Kuinka monta putkea isoille koneille on ensi kesänä käytössä? Jos kaikki eivät mahdu putkiin, miten lastaaminen järjestetään? Aika kova homma on kuljettaa lähes 300 matkustajaa busseilla platalle. Viisi putkea ja yhdelle tarjotaan 31 alaporttia. Ei se 300:n ihmisen ajelu bussilla sen kummempi homma ole. Tarvitaan vaan monta bussia. Onhan noita Aasian lähteviä ennenkin lastattu 31x -porteilta. Esimerkiksi silloin kun portti 33 remontoitiin nykyiseen asuunsa ja se oli poissa käytöstä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2007 Viisi putkea ja yhdelle tarjotaan 31 alaporttia. Ei se 300:n ihmisen ajelu bussilla sen kummempi homma ole. Tarvitaan vaan monta bussia. Onhan noita Aasian lähteviä ennenkin lastattu 31x -porteilta. Esimerkiksi silloin kun portti 33 remontoitiin nykyiseen asuunsa ja se oli poissa käytöstä. Niin ulkomaillahan on paljon bussikuljetusta isoihin koneisiin, jotka ovat "porrasparkissa." Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2007 Miksei Finnair myy New York - Helsinki - Mumbai -lentoja? Toiseen suuntaan lentoja on myynnissä ja vaihtoaika Hesassa on 35 min. Vaikka vaihtoaika idän suuntaan on 11 tuntia, niin luulisi menopaluulentoja kannattavan myydä, jotta koneet saadaan täyteen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2007 Miksei Finnair myy New York - Helsinki - Mumbai -lentoja? Toiseen suuntaan lentoja on myynnissä ja vaihtoaika Hesassa on 35 min. Vaikka vaihtoaika idän suuntaan on 11 tuntia, niin luulisi menopaluulentoja kannattavan myydä, jotta koneet saadaan täyteen. Oisko niin, että Finskin nettivarauskone ei vain hyväksy noin pitkää vaihtoaikaa? Sillä jos ottaa vaihtoehdon "Circular trip" ja lennot esim. 5.9. New York-Helsinki, 12.9. Helsinki-Mumbai ja 19.9. Mumbai-Helsinki-New York, tulee hintaa 1419.40 USD. Tämä siis Finnairin (Jenkki-)nettisivuilta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2007 Aika kova homma on kuljettaa lähes 300 matkustajaa busseilla platalle. Tänään esim. osakalainen pakataan jossain muualla kun putkessa: 17:20 Osaka AY077 Gate 31E Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2007 Tänään esim. osakalainen pakataan jossain muualla kun putkessa: 17:20 Osaka AY077 Gate 31E Tuo "seisontapaikalta" koneeseen meneminen on yhden sortin lottovoitto meille maallikoille, jotka emme muuten pääse lentokentän platalle kuin illan pimeydessä tummiin pukeutuneina. Saa nimittäin hyviä kuvia tai ainakin kuvaustilanteita. LHR:ltä on ovat jääneet mieleen sellaiset kerrat, kun kone on seissyt standilla varsin lähellä kiitorataa, ja siinä koneeseen jonottaessa on saanut kuunnella ja katsella 747:ien ja A340:ien lähtökiitoja. Turbiinit(?) vinkuvat vakuuttavasti ja massa liikkuu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2007 Tänään esim. osakalainen pakataan jossain muualla kun putkessa: 17:20 Osaka AY077 Gate 31E Lähtöportiksi on vaihtunut 30 ja arvioitu lähtöaika 18:15. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 5, 2007 Tuo "seisontapaikalta" koneeseen meneminen on yhden sortin lottovoitto meille maallikoille, jotka emme muuten pääse lentokentän platalle kuin illan pimeydessä tummiin pukeutuneina. Saa nimittäin hyviä kuvia tai ainakin kuvaustilanteita. LHR:ltä on ovat jääneet mieleen sellaiset kerrat, kun kone on seissyt standilla varsin lähellä kiitorataa, ja siinä koneeseen jonottaessa on saanut kuunnella ja katsella 747:ien ja A340:ien lähtökiitoja. Turbiinit(?) vinkuvat vakuuttavasti ja massa liikkuu. Itse muistan vieläkin elävästi kuinka v.90 astuessani MD-82 portaita alas LHR:n platalle, kuului yht'äkkiä aivan järjetön meteli. Polvet siinä meinas pikkupojalla pettää alta säikähdyksestä. No, selitys metakalle löytyi hyvin nopeasti, kun horisontissa nousi Concorden silhuetti taivaalle Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla